Un posibil proiect de barca car toppable

Creat de Mihaif99, Martie 10, 2012, 05:19:45 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Mihaif99

Nu e un secret ca imi plac barcile usoare, portabile, moderne, cu un design minimalist, dar care nu sacrifica performanta.
Inca nu am uitat sit-ul rusului (mersi Vali) care facea barci.  Ma refer la posturile din "cum se naste o barca" pentru cei ce nu le-au vazut deja. Simplitatea formei si comportamentul pe apa sunt sublime.

Deunazi am dat peste o barca o barca pe care as cumpara-o noua cat ai clipi din ochi.
E o barca plianta, pare anu lumina mai avansata decat Porta Bote. E proiectata de o companie Australiana si se numeste Flatout Boat 3.2. Eu spun ca o vor comercializa la sfarsitul lui 2012

Cred ca designul s-ar potrivi pentru constructia artizanala, ne-plianta, iar barca este ultra incapatoare pentru dimensiunea sa. Varful bont imi place. Da rigiditate si o face mult mai incapatoare pentru o lungime data. Ideea ar fi cum sa taiem cele patru scanduri care compun coca, si unde ar trebui sa punem elemente de rigidizare transversala.
Adica eu pot sa o decupez cu usurinta din hartie, astfel incat sa arate bine, dar forma chilei ( v-ul )  cat de ascutita sa fie, cum sa se piarda si unde sa se aplatizeze, cat de mult sa se aplatizeze? Apoi cat de inclinate fata de verticala sa fie placile din borduri? Lucrurile astea nu le stiu.

Challenge-ul e sa facem proiectul nostru propriu. Oare se poate sa adaugam niste elemente de imbinare pentru muchii si sa scapam de "stich and Glue"? Ma gandesc la ceva ca o chila in care sa sa prinda placile care compun fundul, apoi inca doua astfel de elmente pe lateral(cred ca se numesc "chine logs"), apoi o solutie pentru "gunwales", ca sa dam rigiditate(asta nu e complicat). In fine, poate ma entuziasmez degeaba si nu e nimeni interesat. Oare care ar fi dezavantajele unei asemenea constructii?


http://www.flatoutboats.com.au/
http://www.flatoutboats.com.au/downloads.php

http://www.youtube.com/watch?v=B9oEQr_bDtU
http://www.youtube.com/watch?v=58rrwE3myqw


gvincentiu

Eu as merge pe asta: http://www.duckworksmagazine.com/07/projects/barquito/index.htm
http://www.youtube.com/watch?v=ZX6OrS9gkpE&feature=endscreen&NR=1 chiar daca nu suporta motoare asa de mari precum cea aratata de tine. Prea multa performanta si tunning nu se poate cere de la barcile pliabile asa ca totul poate fi aproximat, mai ales ca nu pleci la regate cu ea. Calcaiul lui Ahile ar fi materialul de prindere al bordurilor. As zice ca si barquito suporta un 2 HP.
Ganduri bune !

Mihaif99


gvincentiu

OK, atunci poti sa o faci in Freeship si iti da automat calculele hidrostatice. De aici e simplu, mai inclini, mai "ascutesti" chila si vezi incotro se indreapta rezultatele.
Ganduri bune !

Mihaif99

Am luat planul cu barca "anti criza" a rusului, care se potriveste ca o manusa pe proiectul asta: 4 placi + oglinda, stitch and glue, redimensionata ca sa incapa pe placaj din comert, si poate o voi incerca.

Este ceva de genul:
(cu mentiunea ca poza este luata direct de pe sit-ul rusesc, iar dimensiunile sunt cele originale-o voi inlocui)

Vali

Salut Mihai, barca rusului mi se pare mai mult decat potrivita pentru cerintele pe care le-ai expus, si de fapt nu e altceva decat un Garvey boat cu prova ascutita (Garvey originale au prova taiata, cu oglinda oblica, pentru a se incadra pe dimensiunea standard a foilor de placaj). Poate e o solutie si asta, sa renunti la prova ascutita (cu toate ca arata mai bine decat prova boanta), pentru a pastra dimensiunea barcii cum e in planuri, folosind placaj standard. Am mai amintit de Garvey pe topicul despre Jon boat din iarna.

Cea mai buna solutie de a obtine asa ceva mi se pare tot placajul stitch&glue, si important e ca dimensiunile sa fie adaptate pentru transportul pe masina (cartopper). Cred ca ar iesi o barca foarte buna, si acum vreo 2 seri chiar discutam cu SS despre o asemenea barca, poate e momentul sa o punem in practica in gashca :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

#6
Citat din: Vali din Martie 13, 2012, 07:45:04 AM
Salut Mihai, barca rusului mi se pare mai mult decat potrivita pentru cerintele pe care le-ai expus, si de fapt nu e altceva decat un Garvey boat cu prova ascutita (Garvey originale au prova taiata, cu oglinda oblica, pentru a se incadra pe dimensiunea standard a foilor de placaj). Poate e o solutie si asta, sa renunti la prova ascutita (cu toate ca arata mai bine decat prova boanta), pentru a pastra dimensiunea barcii cum e in planuri, folosind placaj standard. Am mai amintit de Garvey pe topicul despre Jon boat din iarna.

Cea mai buna solutie de a obtine asa ceva mi se pare tot placajul stitch&glue, si important e ca dimensiunile sa fie adaptate pentru transportul pe masina (cartopper). Cred ca ar iesi o barca foarte buna, si acum vreo 2 seri chiar discutam cu SS despre o asemenea barca, poate e momentul sa o punem in practica in gashca :).

Pai daca te uiti la inceput, la barca plianta care mi-a placut cume mergea pe apa, vezi ca e un Garvey.
Tocmai asta mi se paare "frumos", ca nasul ala bont iti permite sa maximizezi folosirea foilor de placaj.
As vrea sa punem la punc mai multe modele care pot fi construite rapid. Vreau sa incep cu cel mai mic.
Obiectv1: Barca Garvey superportabila pe 2 placi placaj de 8ft X 4 Ft
In Freeship:
Am scalat asimetric barca rusului astfel incat sa se incadreze in 9.8 picioare lungime si cam 1.4 metri latime, si 85 cm adancime. Adica Lung 75%  Lat  90 % Adnc 85%. Asta ar da o barca de planaj, adanca, un pic  stubby, dar destul de seaworthy. Pasul urmator ara sa incerc sa modific prova, sa o tai pina placile laterale incap pe placaj de 8 ft, varful as vrea sa il fac din doua placi (versus 1 la Garvey) asezate in unghi semiascutit.
In final lungimea totala a barcii sa fie undeva spre 9 picioare, obtinuta cu placi de 8 picioare.