motor de masina pe barca?

Creat de adytimofte, Martie 10, 2012, 01:19:28 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 8 Vizitatori vizualizează acest subiect.

corsarul

Sa inteleg ca un motor cu racire pe aer ,ar fi numa' bun pe o barca ?

mario38

Citat din: corsarul din Martie 24, 2012, 07:59:50 PM
Sa inteleg ca un motor cu racire pe aer ,ar fi numa' bun pe o barca ?
NU nici pe departe , racirea cu apa , combinatia circuit deschis+ transfer+circuit inchis este sfinta in navalizare

Laurentiu N.

#47
 Oltcit-ul a fost prima mea masina si mai am pe acasa pompa de benzina,delcou,carburator fara jiglere,cheie de ventilator.Daca va fac trebuinta vi le dau.
Vreau totusi sa spun ceva: motorul asta e boxer.Accesul la culbutori,de ex.,pentru reglaj se face lateral=spatiu mare necesar.Daca motorul e uzat discutam de consum mare,plus vibratii.Piese de schimb nu se mai fabrica si orice investitie intr-un motor uzat.....
Racirea cu aer ,cred eu,nu e potrivita aici.Turbina nu raceste singura motorul ci mai contribuie si curentul de aer dat de deplasarea masinii.Daca tii un motor de Oltcit turat,pe loc ,se incalzeste !!

Mihai Irimia

Citat din: Laurentiu N. din Martie 25, 2012, 03:05:09 PM
Oltcit-ul a fost prima mea masina si mai am pe acasa pompa de benzina,delcou,carburator fara jiglere,cheie de ventilator.Daca va fac trebuinta vi le dau.
Vreau totusi sa spun ceva: motorul asta e boxer.Accesul la culbutori,de ex.,pentru reglaj se face lateral=spatiu mare necesar.Daca motorul e uzat discutam de consum mare,plus vibratii.Piese de schimb nu se mai fabrica si orice investitie intr-un motor uzat.....
Racirea cu aer ,cred eu,nu e potrivita aici.Turbina nu raceste singura motorul ci mai contribuie si curentul de aer dat de deplasarea masinii.Daca tii un motor de Oltcit turat,pe loc ,se incalzeste !!
stiu exact ce e un motor boxer, in palmaresul meu am  si um 911 Carrera, la baza sunt mecanic auto, mie imi place sa ma recomand mecanic, nu inginer, eu pur si simplu vreau sa incerc ceva , nu sa inventez apa calda sau mersul pe jos, primul meu motor pe care l-am "navalizat", a fost un demaror de MIG-15, sunt multi ani de atunci, era pe vremea cand eram mai tanar si mai putin idiot, retineti ideea ca parasuta a fost inventata inaintea avionului...

Mihai Irimia

Citat din: mario38 din Martie 25, 2012, 10:13:28 AM
Citat din: corsarul din Martie 24, 2012, 07:59:50 PM
Sa inteleg ca un motor cu racire pe aer ,ar fi numa' bun pe o barca ?
NU nici pe departe , racirea cu apa , combinatia circuit deschis+ transfer+circuit inchis este sfinta in navalizare
Nici pe departe sa te contrazic, eu vreu doar sa vad ce iese, cu Valentin ma cunosc de putin tim cam de 20 de ani, vrau sa vedem ce poate face un motor 12 trs pe apa

Mihai Irimia

Citat din: kmbh69 din Martie 10, 2012, 08:08:12 PM
Se poate face (tehnic vorbind), dar cu anumite conditii. Se foloseste destul de mult aceasta varianta si pe afara, exista deja forumuri care au comentat mult pe aceasta tema.
Probleme care apar:
Regimul de functionare:
la o masina, puterea motorului e necesara la demaraj, dupa care, in regimul normal de mers, turatia motorului scade (adica nu tii motorul tot in zona rosie a turometrului) . La barca, ai nevoie de toata puterea motorului pentru ore intregi de functionare. Se estimeaza ca un motor de barca, la un numar dat de CP, e cam de 3 ori mai puternic decat un motor auto cu aceeasi putere (acelasi numar de CP), pentru ca regimul de functionare difera.
Tipul de combustibil:
Daca marinizezi un motor pe benzina, o faci pe riscul tau (se poate, dar e mai periculos). La o masina, orice scapare la vreo conducta de combustibil ajunge pe asfalt si ramane acolo, iar masina merge mai departe. In barca, orice strop de benzina care scapa, ajunge intr-un spatiu limitat (ventilat mai slab fata de restul barcii), unde se va transforma in vapori de benzina (deci ti-ai pregatit deja bomba in barca). Acest lucru inseamna ca toate componentele instalatiei electrice trebuie sa fie construite protejat, pentru a functiona langa un motor cu benzina (daca te uiti de exemplu la Vetus pe pagina lor de internet, propulsoarele lor de etrava sau bow-thrusters, pentru manevrele de acostare au un pret pentru inboard diesel si sunt mai scumpe, daca se vor monta intr-o barca cu inboard pe benzina). Asa poti merge mai departe cu toate intrerupatoarele din barca, nu au voie sa genereze scantei in timpul functionarii si exemplele mai pot continua. A, sa nu uit: inclusiv delcoul trebuie sa fie bine protejat (nu sunt sigur ca delcoul original, care functioneaza aerisit, ar mai fi indicat aici cu vaporii de benzina).
Mai bine baga un diesel si scapi de o multime de probleme. E drept ca nu mai e atat de nervos ca un motor pe benzina, dar ajungi cu bine acasa.
Racirea motorului e o alta poveste. E adevarat ca motorul e racit cu apa, iar apa ai destula in jur. Problema apare din cauza coroziunii blocului motor. Motoarele marine au blocul motor construit dintr-un aliaj care rezista la coroziune. Daca scrie ca pot fi folosite doar in apa dulce, inseamna ca la folosirea in apa de mare, vor fi corodate. Motorul auto are lichidul de racire nemodificat. Adica bagi antigel si apa, are loc o mica coroziune si acolo, dar situatia se compenseaza pana la urma, si coroziunea se opreste repede. La racirea cu apa din afara, la motor ajunge in permanenta o alta apa, care va coroda in permanenta blocul motor. Solutia exista si in acest caz: faci un radiator din serpentina de cupru, il inglobezi intr-un recipient care printr-o parte primeste apa de afara si o evacueaza pe alta parte. Astfel ai racirea motorului in circuit inchis si nu-ti corodezi motorul auto.
Inca un aspect interesant: te-ai gandit cum vei face schimbul de ulei la un astfel de motor ? Se poate, dar va trebui sa asiguri accesul la motor si pentru acest lucru (adica ai de modificat corespunzator unele lucruri prin barca).
Motoarele auto functioneaza cu arborele cotit in pozitie orizontala, in timp ce la barca va sta oblic (in prelungirea axului elicii), lucru care poate afecta ungerea motorului si deci poate aparea uzura prematura a motorului auto.
Problema apare apoi la invertor (cutia de viteze a barcii): mers inainte, punctul mort, mers inapoi. Aici ai nevoie de un atelier mecanic bine dotat, care sa iti faca piesele. Tot pe afara, prin Franta, parca, se gasesc de cumparat kituri de marinizare a motorului, personalizate dupa tipul de motor, fireste aceste kituri costa si ele, dar e o varianta pe care ai putea-o lua in calcul.
In concluzie: se poate face, dar iti trebuie indemanare si mult timp alocat acestui scop.

;DImi place gandirea ta, da ai dreptate, de acolo se pleaca, stii tu ceva, dar nu stii tot, nu inclinarea motorului trebue sa fie grija ta, si ca sa dau din casa, stii care e cea mai accesibila solutie pentru un inversor 1:1????  facem un sondaj sa vedem cat suntem de inventivi??

Mihai Irimia

Citat din: Laurentiu N. din Martie 25, 2012, 03:05:09 PM
Oltcit-ul a fost prima mea masina si mai am pe acasa pompa de benzina,delcou,carburator fara jiglere,cheie de ventilator.Daca va fac trebuinta vi le dau.
Vreau totusi sa spun ceva: motorul asta e boxer.Accesul la culbutori,de ex.,pentru reglaj se face lateral=spatiu mare necesar.Daca motorul e uzat discutam de consum mare,plus vibratii.Piese de schimb nu se mai fabrica si orice investitie intr-un motor uzat.....
Racirea cu aer ,cred eu,nu e potrivita aici.Turbina nu raceste singura motorul ci mai contribuie si curentul de aer dat de deplasarea masinii.Daca tii un motor de Oltcit turat,pe loc ,se incalzeste !!

Daca am nevoie de ceva piese, te pot deranja? Noi de fapt vrem sa facem ceva sa vedem ce iese.

Laurentiu N.

Nu e nici un deranj ! Doar ca nu mai locuiesc in Galati .Daca ai nevoie de piesele pe care le am pot sa le pun si la posta.Sau daca ai drum prin Tulcea....

Mihai Irimia

Citat din: Laurentiu N. din Martie 25, 2012, 10:32:52 PM
Nu e nici un deranj ! Doar ca nu mai locuiesc in Galati .Daca ai nevoie de piesele pe care le am pot sa le pun si la posta.Sau daca ai drum prin Tulcea....

ce ai tu, cam cat ar costa, ca nu stau bine cu paralele, dar un drum de Tulcea il fac, dar nu vreau sa te deranjed degeaba, , mi-am luat si eu o masina si cu banii sumt cam inghesuit

Laurentiu N.

Nu costa nimic. Ideia e sa ajunga la voi cat mai ieftin si am una sau doua pompe de benzina,corp carburator de 1100,delcou,cheie de ventilator.

Mihai Irimia

Citat din: Laurentiu N. din Martie 25, 2012, 10:46:23 PM
Nu costa nimic. Ideia e sa ajunga la voi cat mai ieftin si am una sau doua pompe de benzina,corp carburator de 1100,delcou,cheie de ventilator.
pai vin eu cu masina

Laurentiu N.

OK. Vali stie exact adresa si telefonul.

Mihai Irimia

Citat din: Laurentiu N. din Martie 25, 2012, 11:03:35 PM
OK. Vali stie exact adresa si telefonul.

Multumim mult, il sun maine pe Vali Antonov

radasous

Ideea cu motorachele de oltcit este cel putin frumoasa, a fost prima mea masina...si a doua. A doua s-a transformat in rasina epozidica, deci este inglobata in barca  ::) . Din punctul de vedere al vibratiilor, motorul este mult mai bine echilibrat decat unul cu cilindrii in linie, accesul oarecum yogin la culbutori nu conteaza, pentru ca daca are arborii cu came ok si ulei bun, reglajul tine mult si bine. Problema acestui motor este ca nu are stabilizare termica, asta inseamna ca la rece o sa consume ca disperatul, este pretentios la benzina pentru ca are compresie mare, mai ales cel de 1100. Personal ii cunosc  toate ungherele si damblalele, l-am refacut de la 0, l-am modificat, l-am iubit...Daca mai este nevoie de piese, se pot gasi, mai greu cele noi, dar sunt. Apropae orice traznaie se daseste dicutata pe www.oltcit.ro/forum
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Mihai Irimia

Citat din: radasous din Martie 26, 2012, 11:17:08 AM
Ideea cu motorachele de oltcit este cel putin frumoasa, a fost prima mea masina...si a doua. A doua s-a transformat in rasina epozidica, deci este inglobata in barca  ::) . Din punctul de vedere al vibratiilor, motorul este mult mai bine echilibrat decat unul cu cilindrii in linie, accesul oarecum yogin la culbutori nu conteaza, pentru ca daca are arborii cu came ok si ulei bun, reglajul tine mult si bine. Problema acestui motor este ca nu are stabilizare termica, asta inseamna ca la rece o sa consume ca disperatul, este pretentios la benzina pentru ca are compresie mare, mai ales cel de 1100. Personal ii cunosc  toate ungherele si damblalele, l-am refacut de la 0, l-am modificat, l-am iubit...Daca mai este nevoie de piese, se pot gasi, mai greu cele noi, dar sunt. Apropae orice traznaie se daseste dicutata pe www.oltcit.ro/forum

sunt simple, si daca gresesc ducandu-le la extrem feedback-ul e ieftin