motor de masina pe barca?

Creat de adytimofte, Martie 10, 2012, 01:19:28 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

adytimofte

Se poate sa gresesc in anumite privinte legate de ambarcatiuni si motoare dar nu cred ca gresesc cand spun ca preturile la tot ce este legat de ambarcatiuni este exagerat
Parerea mea este ca pretul este artificial marit din cauza ca barca este considerata vreun fel de lux
Ma uitam intr un magazin de motoare in tulcea si am ramas putin mirat de pretul unui motor inboard facut de volkswagen care sarea de 10000 euro fara transmisie fara nimic ,doar motorul
Mai mare mi a fost mirarea cand am observat ca este acelasi bloc pe care l am vazut pe un audi din 90
Ma intreb daca nu este posibila montarea unui motor de masina (cum ar fi una adusa din Anglia),eventual un diesel sa zicem un mercedes pe o barca sarind din schema o cheltuiala destul de mare?
Nu prea ma doare capul de faptul ca nu am sa l racesc cu apa din balta si ca grautatea va fi mai mare avand in vedere economia facuta..
Ce parere aveti de asa ceva?
Cat de legala poate fi asemenea modificare? Poate fi inmatriculata o astfel de ambarcatiune?
De asemenea o barca facuta in regie proprie poate fi inmatriculata la vreo capitanie?

kmbh69

#1
Se poate face (tehnic vorbind), dar cu anumite conditii. Se foloseste destul de mult aceasta varianta si pe afara, exista deja forumuri care au comentat mult pe aceasta tema.
Probleme care apar:
Regimul de functionare:
la o masina, puterea motorului e necesara la demaraj, dupa care, in regimul normal de mers, turatia motorului scade (adica nu tii motorul tot in zona rosie a turometrului) . La barca, ai nevoie de toata puterea motorului pentru ore intregi de functionare. Se estimeaza ca un motor de barca, la un numar dat de CP, e cam de 3 ori mai puternic decat un motor auto cu aceeasi putere (acelasi numar de CP), pentru ca regimul de functionare difera.
Tipul de combustibil:
Daca marinizezi un motor pe benzina, o faci pe riscul tau (se poate, dar e mai periculos). La o masina, orice scapare la vreo conducta de combustibil ajunge pe asfalt si ramane acolo, iar masina merge mai departe. In barca, orice strop de benzina care scapa, ajunge intr-un spatiu limitat (ventilat mai slab fata de restul barcii), unde se va transforma in vapori de benzina (deci ti-ai pregatit deja bomba in barca). Acest lucru inseamna ca toate componentele instalatiei electrice trebuie sa fie construite protejat, pentru a functiona langa un motor cu benzina (daca te uiti de exemplu la Vetus pe pagina lor de internet, propulsoarele lor de etrava sau bow-thrusters, pentru manevrele de acostare au un pret pentru inboard diesel si sunt mai scumpe, daca se vor monta intr-o barca cu inboard pe benzina). Asa poti merge mai departe cu toate intrerupatoarele din barca, nu au voie sa genereze scantei in timpul functionarii si exemplele mai pot continua. A, sa nu uit: inclusiv delcoul trebuie sa fie bine protejat (nu sunt sigur ca delcoul original, care functioneaza aerisit, ar mai fi indicat aici cu vaporii de benzina).
Mai bine baga un diesel si scapi de o multime de probleme. E drept ca nu mai e atat de nervos ca un motor pe benzina, dar ajungi cu bine acasa.
Racirea motorului e o alta poveste. E adevarat ca motorul e racit cu apa, iar apa ai destula in jur. Problema apare din cauza coroziunii blocului motor. Motoarele marine au blocul motor construit dintr-un aliaj care rezista la coroziune. Daca scrie ca pot fi folosite doar in apa dulce, inseamna ca la folosirea in apa de mare, vor fi corodate. Motorul auto are lichidul de racire nemodificat. Adica bagi antigel si apa, are loc o mica coroziune si acolo, dar situatia se compenseaza pana la urma, si coroziunea se opreste repede. La racirea cu apa din afara, la motor ajunge in permanenta o alta apa, care va coroda in permanenta blocul motor. Solutia exista si in acest caz: faci un radiator din serpentina de cupru, il inglobezi intr-un recipient care printr-o parte primeste apa de afara si o evacueaza pe alta parte. Astfel ai racirea motorului in circuit inchis si nu-ti corodezi motorul auto.
Inca un aspect interesant: te-ai gandit cum vei face schimbul de ulei la un astfel de motor ? Se poate, dar va trebui sa asiguri accesul la motor si pentru acest lucru (adica ai de modificat corespunzator unele lucruri prin barca).
Motoarele auto functioneaza cu arborele cotit in pozitie orizontala, in timp ce la barca va sta oblic (in prelungirea axului elicii), lucru care poate afecta ungerea motorului si deci poate aparea uzura prematura a motorului auto.
Problema apare apoi la invertor (cutia de viteze a barcii): mers inainte, punctul mort, mers inapoi. Aici ai nevoie de un atelier mecanic bine dotat, care sa iti faca piesele. Tot pe afara, prin Franta, parca, se gasesc de cumparat kituri de marinizare a motorului, personalizate dupa tipul de motor, fireste aceste kituri costa si ele, dar e o varianta pe care ai putea-o lua in calcul.
In concluzie: se poate face, dar iti trebuie indemanare si mult timp alocat acestui scop.

ionitzady

 I-mi aduc aminte ca la noi in Baza Nautica era un tip cu o barca cu prova dreapata , nu stiu exact cum se numesc ( erau facute la Galati ,se gasea pe vapoare) Vali ma poate corecta , si avea motor de DACIA pe ea. Randamentul pe care o dadea barca era la pamant, pai eu cu NEPTUN 23 CP in batista fugeam pe langa el.  Iar consumul de benzina era substantial , dar la acea vreme nu prea gaseai asa multe motoare de barca.
  Costurile a tot ceea ce tine de ambarcatiuni sunt de acord sunt fffffffffffff ridicate. Incepand de la taxe si pana la accesorii pffffffffffffffff  daca nu esti putin dibace sau sa fi miruit sa ai prieteni si accest FORUM ca sa mai rezolvi cateva probleme i-ti trebuie capital nu gluma.
  Sa revenim la subiect ,eu personal nu sunt de acord cu motorul auto , pentru ca nu ai ce face cu el. Decat daca este o ambarcatiune MARE, iar atunci un motor diesel cred ca ar merge fara pre mari pretentii . Dar daca i-ti trebuie o ambarcatiune mare si i-ti permiti :) cumperi o penta SH ca astea mari sunt mai ieftine si nu te doare capul.Nu sunt cel mai bun specialist dar asta este parerea mea.

Levy

#3
Citat din: kmbh69 din Martie 10, 2012, 08:08:12 PM
. . Motoarele marine au blocul motor construit dintr-un aliaj care rezista la coroziune.

Blocul e construit din fonta ca si la motoarele obisnuite numai ca sant un pic supradimensionate.
Racirea se poate simplifica prin adoptarea racirii dealungul chilei(vezi pe gogu "keel cooling").In general se poate modifica orice motor de masina pentru nevoi "marinaresti" dar trebuie sa fi dibaci in mai multe meserii si sa ai acces la multe utilaje care nu sant accesibile amatorilor de rand.Si nu in ultimul rand ANR-ul trebuie sa fie si el de acord cu modificarile facute si sa-si dea acordul.


bradutzu

Din cate stiu si am mai si auzit cea mai uzitata solutie sunt camionetele americane care au motoare mari de 4-5 l Diesel si cu cat sunt mai vechi cu atat au mai putina electronica si in acelasi timp sunt construite mai solid si mai apreciate ptr navalizare!

Sa auzim numai de bine!

solpet

#5
Citat din: bradutzu din Martie 11, 2012, 01:02:55 PM
...cea mai uzitata solutie sunt camionetele americane care au motoare mari de 4-5 l Diesel si cu cat sunt mai vechi cu atat au mai putina electronica si in acelasi timp sunt construite mai solid si mai apreciate ptr navalizare!

1. Motivul raspandirii motoarelor fabricate in SUA nu este nici  calitatea si nici fiabilitatea din cale afara de ridicata...

2. In SUA existand , mai ales incepand cu anii 1950 o clasa de mijloc solvabila, care isi putea permite achizitia unor barci noi
(pe cand in orasele europene  mai erau cartiere intregi in ruina)
o multime de firme mai mici au trecut la navalizarea blocurilor motor accesibile
(acestea erau - datorita productiei de serie  mult mai ieftine fata de seriile mici produse de exemplu in Marea Britanie)
A fost deci o masura rationala - recurgi la ce ofera piata locala, si chiar in abundenta....

3. Este demn de luat in consideratie ca un motor Diesel "clasic" cu regulator centrifugal/pneumatic si fara catalizator nu prea poate depasi norma Euro 1, sau poate cele mari
si cu injectie directa, Euro 2.

4. Legislatiile membrelor EU tind sa restranga utilizarea acelor motoare, desi problema poluarii este de fapt o pseudoproblema.
Fata de numarul de camioane, tractoare, excavatoare  si utilaje forestiere vechi,  aflate inca in exploatare
(ma refer la Europa de Vest) numarul motoarelor diesel mari,
aflate in exploatare "privata" (agrement, sport, transport ocazional - vezi ex-barcile de salvare, utilizate pe post de "camioneta" in Olanda) este infim, sigur mult sub 1%.

5. Pe baza experientei personale nu as recomanda nimanui aventura achizitionarii unui "monstrulet" gen Detroit Diesel sau Ford/SUA,
intrucat procuratul pieselor si costul coletelor va va ruina
(caz tipic de mustarul mai scump decat carnatul... dar cei care cocheteaza cu ideea pot face singuri un calcul,
de ex. costul total a 4 colete de 5 kg fiecare )

6. Pentru europeni, solutia fezabila ar fi motoarele produse pe continent.
In afara de Volvo Penta, motor consacrat pt. regim naval
(dar supus unei presiuni enorme de cost, o parte insemnata a productiei decurge in Wuxi/China)
exista oferte serioase de
- Iveco navalizat
- MB (Mercedes) cu toate ca preturile sunt mai ridicate, dar calitatea este ok
- VW ( da iarasi vechea poveste, epitetul "naval" dubleaza pretul)
- Daimler -Benz (camion)
- Steyr (cam in gama 120..300CP)

Bineinteles lista nu este exhaustiva...

Atasat cateva poze cu un OM352A (Daimler-Benz), 180CP@5.6litri, cu turboincarcare
care asteapta "reinvierea" la mine in curte.

Dupa cca. 2000 ore de functionare (intr-un utilaj folosit sezonier, cca. 100 ore/an) uzura este practic zero.

Singurele unitati  care necesita   reconditonare (mai exact motorasul "merita" aceasta atentie  ;D ) sunt:
- lagarele turbosuflantei (jocul nu era excesiv, dar a inceput sa piarda ulei, cca 50g/ora) si
- simeringurile de pe tijele supapelor

Compresia si presiunea uleiului sunt  la valori nominale,
starea injectoarelor este buna.
_______
Acest tip de motor are raport cursa/alezaj mare, este fiabil si practic indestructibil (in ipoteza ungerii si racirii corecte).

In afara de camioane Mercedes si Magirus, s-a utilizat pe UNIMOG-uri , tractoare; generatoare stationare cat  si in varianta navalizata.

Pot recomanda ca pe unul fiabil, la fel si fratii mai mici OM601; OM605; OM606 sau imortalul OM636.

HOME MADE

 ;)si ca sa continuam pe directia data de solpet,care cred ca s-a saturat de cite motoare i-au trecut prin mina,ce-i care vor sa inceapa o"reconvertire",e bine sa caute prin parcurile de masini vechi un motor cit mai simplu,diesel de preferat,sa-l inspecteze la singe,dupa care cu internet & rabdare poate gasi toate componentele motorului,plus o gramada de informatii care sint postate.daca va uitati la preturile motoarelor navale,sigur o sa vreti sa faceti unul cu mina voastra!preturile sint ceva de neexplicat pentru mine,adica extrem de mari:nimeni nu cred ca vrea sa scoata din buzunar 6-7000 euro pentru un motor de 35-40cp.personal am "convertit" un mercedes om 636,pentru ca le-am gasit la un pret de nimic.....am mai luat 2 sa fie acolo!costurile de reparatie capitala,adica schimbat tot (cilindrii,pistoane,segmenti,cuzineti..etc)merita,mai ales ca si manopera la o firma romineasca calificata si cu scule adecvate este foarte convenabila.anexele se pot confectiona,schimbatorul de caldura de ex.,un inversor se poate gasi pe e-bay la un pret decent,la fel si o pompa de apa cu impeller(paleti de cauciuc).

adytimofte

Eu as cumpara o transmisie de genul celei din prima poza care banuiesc ca are si schimbator de viteze si directie incluse
In cea de-a 2 a poza totul e mai complicat incepand cu pozitionarea motorului oblic si terminand cu iesirea axului elicei prin chila carma separata precum si inexistenta trimului
Eu sper la o barca pana in 7 metri  cu motor diesel in jur de 150 hp
Credeti ca va fi capabila sa intre in glisaj la o greutate de 1 tona?

adytimofte


kmbh69

Stern-drive e o transmisie mult mai scumpa fata de transmisia pe ax. In plus, fiind accesibila din exterior, exista pericolul ca o poate demonta si fura cineva de pe barca (iti lasa doar motorul), cel putin asta mi s-a spus aici in Germania, au avut destule cazuri de furturi de stern-drive.
Motoarele marinizate sau navalizate, din cate stiu, se folosesc pentru propulsia in regim de deplasament, nu am auzit sa se foloseasca pentru mersul in glisaj.
Despre motorul om 636 de la Mercedes am auzit numai lucruri bune, am vazut si pe aici un velier de 10 m care avea asa ceva inboard.

adytimofte

Daca e sa ne temem de hoti ....
Ne fura ei barca cu totul
Transmisia stern este intr adevar scumpa dar ma va scuti de foarte multe eforturi suplimentare
De ce se mixeaza fumul cu apa la motoarele de barca?
Am vazut intr o schita mai sus si nu inteleg motivul
Si la motorul meu mercury evacuarea se face in doua cu apa prin mijlocul elicei de ce?

ss

Citat din: adytimofte din Martie 11, 2012, 04:10:24 PM
Eu sper la o barca pana in 7 metri  cu motor diesel in jur de 150 hp
Credeti ca va fi capabila sa intre in glisaj la o greutate de 1 tona?

Te-am prins! Cred ca tu incerci o cale de a aplica la barci visul de aur al romanului econom: un BMW de 200 cp, care consuma 8 l de motorina  si fuge cu 230 km/h !  ;D Teapa, la barci nu-ti iese, oricum ai incerca... :'(

HOME MADE

200 nu,dar 100 tot scoate daca are restul  de fiare +200cp ok

adytimofte

Nu sunt deloc strain de consumurile pe apa
Am facut traseul Tulcea-mila23 de 4 ori cu barca mea de 5m cu motor de 75
Consumul e undeva la 15l ora
Stiu ca pe apa e mai greu dar.. e preferabil un diesel  cel putin asa simt eu
Oricum e mai fiabil si mai sigur
Barca mai mare pe care mi o doresc este din cauza ca pot sa locuiesc in ea
Eu merg in delta an de an si stau la cort cata 2...3 saptamani
Cu o barca mai mare pot sa stau unde vreau nu trebuie sa revin in fiecare seara la cort
Visul meu e sa ma apropii mai mult de o rulota decat de vreo racheta
Am intrebat daca gliseaza pt ca ma gandesc si la consum implicit
Daca plec de la ideia ca nu gliseaza o construiesc din start mai ascutita pt a reduce frecarea pe cat posibil..
Nu ma deranjeaza sa merg incet , doar nu vreau sa consum exagerat

HOME MADE

......pentru mers la plimbare,o barca de 2,5t cu 25cp merge cu <8mile/ora la 2,5l/h consum,motor diesel clasic.raport inversor 1/2,elice 18/19". asta e o observatie pe viu! :D
bafta!