Sonar in timp real?

Creat de adytimofte, Aprilie 01, 2012, 12:27:18 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

adytimofte

Am vavzut tot felul de sonare in vanzare la tot felul de preturi dar la toate am observat o mare problema pentru mine
Niciunul nu masoara in timp real adancimea apei
Eu as vrea un sonar care sa ma protejeze de accidente de genul celui patit in vara pe canalul sontea
Mai scurt am intrat cu 40....50km pe ora pe un canal in care apa avea 10 cm
Am fost aruncat pe mal si am avut mare noroc ca nu mi am rupt oasele sau spart barca
Aventura m a costat in schimb 200 de euro (elicea)
Cei care stau in zona stiu nivelul apei peste tot Eu ma duc odata pe an si habar nu am ce copaci rasturnati sunt si prin ce zone
Parerea mea e ca un sonar ar trebui sa mi indice macar cata apa am sub mine in timp real nicidecum ce pesti au trecut acum 20 de secunde prin zona...
Pentru a pescui inainte de ustensile si momeli sonare si alte treburi consider ca trebuie in primul rand sa mai fii in viata :)
Din experienta si cunostintele celor mai im masura as vrea sa stiu si eu daca e posibil sa existe un instrument care sa ajuta la evitarea evenimentelor de genul celor descrise mai sus
Ma intreb cei care merg cu vase mai mari cum se descurca?
Merg la ghici sau se bazeaza pe experienta?
Au sonare de care imi doresc eu poate?
Cam cat costa asa ceva?

byteworks

#1
Nu prea vad cum o lungime de barca te poate ajuta la 40-50 km/h ... doar daca acea barca e la 50 de metri in fata  ;D

In orice caz, cat o fi limita de viteza pe canalele Deltei ???

ionitzady

ady sunt curios cum reactionezi atunci cand deodata i-ti apare pe display , la 40 km/h , un prunt , butuc sau altceva ....  . Eu cred ca nu faci nimic impactul este iminent , doar sa existe ceva care sa se monteze in prova si sa citeasca la cel putin 20 m in fata .
EU AM RAMAS SUSPENDAT pe prunturi ( viteza mica si barca incarcata ) si cand o impingeam de prova faceam 2-3 pasi si intram in apa pana la gat .
Oricum ai avut mare noroc la patania ta  , cred ca esti foarte norocos

adytimofte

#3
Treaba cu norocul e adevarata....
Intr-adevar nu prea mai ai ce face cand la viteza respectiva se intimpla ceva dar macar ai cea mai vaga ideie de adancimea de sub barca la un momentdat
La momentul evenimentului am tras de mansha inapoi si am accelerat din pacate nu am realizat mare lucru prin asta (o barca plina de apa+namol) ::) Trimul s-a ridicat la maxim (probabil are o bila cu arc pt suprapresiune) De altfel rupeam oglinda sau cizma Intr-adevar noroc
Pe Bicaz de ex m am trezit cu un ax in loc de elice la 1000 rpm
S-au facut praf alte 200 de cocorei.....
Ca sa fiu sincer nici nu shtiu cum s a intimplat
Malul parea abrupt in locul respectiv dar probabil stateam pe o platforma sub apa
Acolo tre sa fii extrem de precaut pt ca substratul este din stinca
Am vazut candva ceea ce caut   afisha in timp real forma fundului apei pe un ercan crt alb/negru
Cred ca era un soi de reflectometru analogic dar nu stiu de unde se poate gasi
Cat despre viteza pe canalele din delta.....
Nu cred ca vrea nimeni sa faca traseul mila23 -tulcea varianta prin balta la relenti cu un motor in 2t

ionitzady

Pe Bicaz de ex m am trezit cu un ax in loc de elice la 1000 rpm
S-au facut praf alte 200 de cocorei.....




:)):)):))     esti tare mi-ar placea sa te vad filmat

adytimofte

#5
Am si ceva filmat,dar nu cred ca pot atasha
Oricum nu reiese nici un accident din filmare
Am fost in septembrie 2 saptamani in delta (mila 23)
pot in schimb sa fac o poza la elicea cu pricina.....
Am exagerat putin...Nu a ramas mumai butucul,mai avea si 3 aschii unde fusesera palele (la baza lor erau foarte groase cam 1,5 cm)Tractiunea tindea oricum spre 0
Am incercat sa sudez ,sa rapar dar nu a mers
S-a distrus si bucsha de cauciuc dintre elicea in sine si teava canelata care face priza cu axul care iese din cizma
Lipsa de experienta ma face membru in pe acest forum
Motorul pe cae l am acum este clar unul de sacrificiu Dara ar crapa maine si ar cadea pe fundul Dunarii nu cred ca as putea sa ma supar
Probabil faptul ca nu are foalte multe ore de functionare in ciuda varstei l-a facut sa reziste tratamentelor prosteti la care a fost supus

Mihai Irimia

Citat din: adytimofte din Aprilie 01, 2012, 12:27:18 PM
Am vavzut tot felul de sonare in vanzare la tot felul de preturi dar la toate am observat o mare problema pentru mine
Niciunul nu masoara in timp real adancimea apei
Eu as vrea un sonar care sa ma protejeze de accidente de genul celui patit in vara pe canalul sontea
Mai scurt am intrat cu 40....50km pe ora pe un canal in care apa avea 10 cm
Am fost aruncat pe mal si am avut mare noroc ca nu mi am rupt oasele sau spart barca
Aventura m a costat in schimb 200 de euro (elicea)
Cei care stau in zona stiu nivelul apei peste tot Eu ma duc odata pe an si habar nu am ce copaci rasturnati sunt si prin ce zone
Parerea mea e ca un sonar ar trebui sa mi indice macar cata apa am sub mine in timp real nicidecum ce pesti au trecut acum 20 de secunde prin zona...
Pentru a pescui inainte de ustensile si momeli sonare si alte treburi consider ca trebuie in primul rand sa mai fii in viata :)
Din experienta si cunostintele celor mai im masura as vrea sa stiu si eu daca e posibil sa existe un instrument care sa ajuta la evitarea evenimentelor de genul celor descrise mai sus
Ma intreb cei care merg cu vase mai mari cum se descurca?
Merg la ghici sau se bazeaza pe experienta?
Au sonare de care imi doresc eu poate?
Cam cat costa asa ceva?

Nu raspund ca specialist, dar problema e cred ca ce folosim noi se numeste de fapt fishfinder, si ca mai are o functie doua in plus gen sonar sau termometru e cu totul alceva, el face incepand de la senzor un con, mai mult sau mai putin ascutit, iar senzorul e deobicei prins de oglinda barcii...desi se poate monta si in prova in interior. Sunt sonare care pot directiona zona de scanare, mai in fata, dreapta stanga etc. dar la 40-50 Km/h.....nu cred ca te poate ajuta nici unul. Dar eu mai vad si altceva, Mergand pe Sontea ( si necunoscand traseul) cu de 2, 2,5 ori viteza maxim care e de 20, e ca si cum ai merge pe drumuri interjudetiene cu 180 -225 km/h.....mmmm cam cum e?? si daca intoarce unul pe canal, si vezi odata verdea de la tribord, si imediat rosia de la babord (sau inver) cum inerpretezi , si ce faci? Vazand verdea sigur va trebui sa-l ocolesti virand la tribord (sigur intri in mal) vazand rosia e normal sa te evite el virand la tribordul lui (nu va avea cum) e si baut si nici nu te vede...eu evit sa merg noaptea dar daca TREBUIE, o fac cu dublura de cart( eu nu merg decat cu barcaze mari) de la 9 in sus, asa ca eu zic las-o mai moale cu viteza, azi s-ar putea sa nu fie nici un obstacol, si noaptea se rupe malul si cade un copac perpendicular tu bun bazat bagi carbuni...

P.S. copacul nu-l vezi nici pe sonar nici pe radar si s-ar putea nici cu proiectorul aprins :)

gvincentiu

La 40 - 50 km/h presupun ca esti in glisaj. Ce crezi ca ai putea avea in apă (traductoarele) şi unde, să-ţi dea adâncimea, în timp real? Eu unul nu am auzit de sonare orizontale/verticale ce permit deplasarea navei în glisaj.
Ganduri bune !

Mihai Irimia

Citat din: gvincentiu din Aprilie 02, 2012, 02:18:39 PM
La 40 - 50 km/h presupun ca esti in glisaj. Ce crezi ca ai putea avea in apă (traductoarele) şi unde, să-ţi dea adâncimea, în timp real? Eu unul nu am auzit de sonare orizontale/verticale ce permit deplasarea navei în glisaj.
nu ai , normal, dar e de bun simt sa respecti indicatoarele

ss

Cazul lui Ady este unul deloc rar, in care se aplica fatalismul ciobanului mioritic, asta e, ghinion!

Am patit pe Sontea ce povestea Mihai: eram cu un Merry Fisher 625, cu motor de 175 cp, condus de Dorin Forgo, mare pescar, o legenda a zonei. In momentul in care dupa un cot ne-a aparut in fata un BM cu un ponton atarnat dupa el, a redus instantaneu din 5000 rpm bagand barca prin ramurile de salcie cu prova in mal, fara sa ezite o fractiune de secunda, nu mai conta barca, dar pentru asta iti trebuie experienta si sange rece.

Oricum, din pacate nu am intalnit pe nimeni, absolut nimeni, care sa respecte limita de viteza de 20 km/h. In cazul cel mai bun gasesti oameni care au bunul simt sa reduca atunci cand intalnesc alta barca sau barci legate pe locurile de pescuit.

adytimofte

Nici nu ai cum sa respecti viteza respectiva....
In situatia mea trebuie sa glisez altfel nu pot incarca in barca benzina pe cat poate motorul sa consume ;D
De aia si vreau o alta barca cu motor diesel sa ma pot deplasa economic ...
Oricum conditiile de anul trecut si pe dunare si pe bicaz au fost deosebit de periculoase pt elici cel putin
Apa a fost foarte scazuta si (cel putun pe bicaz) copaci scufundati de ani de zile se vedeau la tot pasul
Se pare ca unealta pe care mi-ash dorio eu este doar un vis
Solutia la problema in cauza este un al 3 lea motor (pe langa cel principal si cel electric) cu care sa ma plimb pe canale cu un consum optim...
Probabil voi cauta un 10...20 de cai in 4 timpi  dar sincer sa fiu  nu stiu unde sa l mai pun
Oglinda este mica si Motorul principal ocupa tot spatiu cand vireaza

Florio

Citat din: adytimofte din Aprilie 01, 2012, 12:27:18 PM

Ma intreb cei care merg cu vase mai mari cum se descurca?
Merg la ghici sau se bazeaza pe experienta?
Au sonare de care imi doresc eu poate?
Cam cat costa asa ceva?

Vasele mari au si in prova instrumente de tip sonar. In plus de asta intreg instrumentarul de navigatie este evident mult mai specializat . Dar acestea nu pot avea loc pe o ambarcatiune mica, asa ca nu este de folos sa ne gandim in directia asta. Dealtfel nici ei nu se bazeaza exclusiv pe citirea fundului apei, ci au trasee facute in urma ultimelor actualizari ale hartilor de navigatie. Daca se abat de la acestea, pot pati ca faimoasa Costa Concordia, ultimul accident de navigatie soldat cu esuarea din astfel de cauze .
Sonarul nu este de folos daca navighezi cu viteza, pentru ca nu poti avea viteza de reactie suficient de buna cat sa eviti obstacolul. Asa cum spunea si Vincentiu, chiar daca ai citi un obstacol la 10 m, nu ar exista posibilitatea sa eviti, daca ai viteza de 50 km/h :) . Pe apa nu esti doar cu ochii la sonar, ci mai ales la cursul vizibil in prova.

Mihai Irimia

Citat din: ss din Aprilie 02, 2012, 07:22:38 PM
Cazul lui Ady este unul deloc rar, in care se aplica fatalismul ciobanului mioritic, asta e, ghinion!

Am patit pe Sontea ce povestea Mihai: eram cu un Merry Fisher 625, cu motor de 175 cp, condus de Dorin Forgo, mare pescar, o legenda a zonei. In momentul in care dupa un cot ne-a aparut in fata un BM cu un ponton atarnat dupa el, a redus instantaneu din 5000 rpm bagand barca prin ramurile de salcie cu prova in mal, fara sa ezite o fractiune de secunda, nu mai conta barca, dar pentru asta iti trebuie experienta si sange rece.

Oricum, din pacate nu am intalnit pe nimeni, absolut nimeni, care sa respecte limita de viteza de 20 km/h. In cazul cel mai bun gasesti oameni care au bunul simt sa reduca atunci cand intalnesc alta barca sau barci legate pe locurile de pescuit.

nu trebuie sa fii o legenda, trebuie sa fii corect

Mihai Irimia

120 parca rutiera de Dunare, dar la un pescaj de max, 0.50 nu aveti nevoie, fiti corecti cu apa

Mihaif99