Echipament SOS

Creat de Mihai Irimia, Aprilie 11, 2012, 04:00:15 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Mihai Irimia

Vand ecchipament supravetuire, costum antitermic, rachete luminoase cu parasuta, marcker acvatic(portocaliu)EPIRB

Mihai Irimia

Citat din: Mihai Irimia din Aprilie 11, 2012, 04:00:15 PM
Vand ecchipament supravetuire, costum antitermic, rachete luminoase cu parasuta, marcker acvatic(portocaliu)EPIRB
EPIRB-ul e recunoscut de radarele x-band, si s-band

solpet

#2
Citat din: Mihai Irimia din Aprilie 11, 2012, 10:40:54 PM
EPIRB-ul e recunoscut de radarele x-band, si s-band
Domnule Irimia,
cu tot respectul , cred ca faceti confuzie intre echipamentul de raspuns activ SART (radar-SART) si EPIRB.

1) Radar-SART,   este o instalatie de raspuns activ,  operand in banda X.
NU RASPUNDE LA ALTE FRECVENTE! (benzile S, Ka, Ku etc)
Fara a intra in detaliile sistemului
(dealtfel un sumar se gaseste aici http://en.wikipedia.org/wiki/Search_and_Rescue_Transponder )
prezenta unei  asemenea instalatii  de raspuns activ se va vizualiza pe ecranul radarului de pe nava de cautare/salvare,
ca o serie de puncte luminoase, echidistante (teoretic 12, daca receptia este buna, si de la mica distanta 24)
Punctele sunt colineare, cu azimutul relativ indreptat catre sursa care le-a emis.

Cu aceasta metoda localizarea in azimut devine facila,
iar la apropierea navei (receptorului radar) de inst. de raspuns activ (cel care si-a activat R-SART-ul)
numarul de puncte de pe displayul radar creste (teoretic pana la 24,  o serie de 12 impulsuri de putere mai mare si 12 impulsuri de putere mai mica) deci se dispune de un fel de indicator de camp , aproape analogic.

2) AIS-SART isi transmite pozitia (si timpul), date preluate de la un receptor GPS.


3) EPIRB (Emergency Position-Indicating Radio Beacons) lucreaza in banda UHF.
Functionarea sistemului se bazeaza pe prezumtia ca un semnal radio, continand un cod, respectiv Identificatorul Unic a balizei respective
va fi receptionat in scurt timp
- ori de un satelit, orbitand la  joasa altutudine
- ori de receptoarele avioanelor si/sau elicopterelor de cautare, sau
- un sistem GMDSS care - mai mult sau mai putin intamplator se afla in apropiere

Raza de receptie terestra/marina este f. limitata, din cauza puterii de emisie de mici a radiobalizei.
Insa se poate receptiona bine "din aer" --> satelit sau aeronava, elicopter.

Putere mai mare de emisie ar insemna implicit si consum de energie mai mare, si scurtarea duratei de functionare,
raportata la aceeasi sursa de energie (baterie), sau  o sursa mult mai mare (si implicit mai grea).


EPIRB   NU ESTE O INSTALATIE DE RASPUNS ACTIV si va emite "cat il tin bateriile" sau pana va fi deactivat.
Nu raspunde la impulsuri radar, indiferent  de banda in care opereaza radiolocatorul.

Toate sistemele EPIRB transmit un cod/identificator unic.
Localizarea se poate efectua pe baza triangularii
(consolidata de mai multe treceri a satelitilor si
corelare Doppler -->tinta fixa, de mica viteza sau se misca cu viteza considerabila?)
__________________

"Cuiul lui Pepelea" este urmatoarea:
Legislatia unor tari (de ex. SUA) prevad in  in mod expres INREGISTRAREA  balizelor EPIRB (cat si cele de aviatie, ELT).
Activarea, sub jurisdictia SUA a unui EPIRB neinregistrat atrage dupa sine niste  complicatii destul de mari.
(hai sa zicem ceva similar cu  circulatia , pe drumurile publice, cu o masina functionala, dar neinmatriculata... ;D  )
Activarea, in afara cazurilor justificate, poate deveni la fel, o distractie destul de costisitoare...

Alte legislatii, nu prevad in mod expres obligativitatea inregistrarii, si cred ca nici pe ape internationale acesta nu este obligatoriu.

Dar cum va fi identificat un EPIRB activat, dar neinregistrat?

Simplu: pe baza codului de fabricant (care este continut, oricum).
Insa nu sunt continute date referitoare la nava de care este "asociat" acest echipament!

Si cum se va reactiona? (reactia autoritatii care a receptionat semnalul)

Avand in vedere costurile , destul de piperate ale operatiunilor de cautare si salvare,
mare lucru nu se va intampla pana nu se elimina ambiguitatea referitoare la sursa de semnal.

Dupa care .... depinde de noroc.

 

Mihai Irimia

Citat din: solpet din Aprilie 12, 2012, 01:21:59 PM
Citat din: Mihai Irimia din Aprilie 11, 2012, 10:40:54 PM
EPIRB-ul e recunoscut de radarele x-band, si s-band
Domnule Irimia,
cu tot respectul , cred ca faceti confuzie intre echipamentul de raspuns activ SART (radar-SART) si EPIRB.

1) Radar-SART,   este o instalatie de raspuns activ,  operand in banda X.
NU RASPUNDE LA ALTE FRECVENTE! (benzile S, Ka, Ku etc)
Fara a intra in detaliile sistemului
(dealtfel un sumar se gaseste aici http://en.wikipedia.org/wiki/Search_and_Rescue_Transponder )
prezenta unei  asemenea instalatii  de raspuns activ se va vizualiza pe ecranul radarului de pe nava de cautare/salvare,
ca o serie de puncte luminoase, echidistante (teoretic 12, daca receptia este buna, si de la mica distanta 24)
Punctele sunt colineare, cu azimutul relativ indreptat catre sursa care le-a emis.

Cu aceasta metoda localizarea in azimut devine facila,
iar la apropierea navei (receptorului radar) de inst. de raspuns activ (cel care si-a activat R-SART-ul)
numarul de puncte de pe displayul radar creste (teoretic pana la 24,  o serie de 12 impulsuri de putere mai mare si 12 impulsuri de putere mai mica) deci se dispune de un fel de indicator de camp , aproape analogic.

2) AIS-SART isi transmite pozitia (si timpul), date preluate de la un receptor GPS.


3) EPIRB (Emergency Position-Indicating Radio Beacons) lucreaza in banda UHF.
Functionarea sistemului se bazeaza pe prezumtia ca un semnal radio, continand un cod, respectiv Identificatorul Unic a balizei respective
va fi receptionat in scurt timp
- ori de un satelit, orbitand la  joasa altutudine
- ori de receptoarele avioanelor si/sau elicopterelor de cautare, sau
- un sistem GMDSS care - mai mult sau mai putin intamplator se afla in apropiere

Raza de receptie terestra/marina este f. limitata, din cauza puterii de emisie de mici a radiobalizei.
Insa se poate receptiona bine "din aer" --> satelit sau aeronava, elicopter.

Putere mai mare de emisie ar insemna implicit si consum de energie mai mare, si scurtarea duratei de functionare,
raportata la aceeasi sursa de energie (baterie), sau  o sursa mult mai mare (si implicit mai grea).


EPIRB   NU ESTE O INSTALATIE DE RASPUNS ACTIV si va emite "cat il tin bateriile" sau pana va fi deactivat.
Nu raspunde la impulsuri radar, indiferent  de banda in care opereaza radiolocatorul.

Toate sistemele EPIRB transmit un cod/identificator unic.
Localizarea se poate efectua pe baza triangularii
(consolidata de mai multe treceri a satelitilor si
corelare Doppler -->tinta fixa, de mica viteza sau se misca cu viteza considerabila?)
__________________

"Cuiul lui Pepelea" este urmatoarea:
Legislatia unor tari (de ex. SUA) prevad in  in mod expres INREGISTRAREA  balizelor EPIRB (cat si cele de aviatie, ELT).
Activarea, sub jurisdictia SUA a unui EPIRB neinregistrat atrage dupa sine niste  complicatii destul de mari.
(hai sa zicem ceva similar cu  circulatia , pe drumurile publice, cu o masina functionala, dar neinmatriculata... ;D  )
Activarea, in afara cazurilor justificate, poate deveni la fel, o distractie destul de costisitoare...

Alte legislatii, nu prevad in mod expres obligativitatea inregistrarii, si cred ca nici pe ape internationale acesta nu este obligatoriu.

Dar cum va fi identificat un EPIRB activat, dar neinregistrat?

Simplu: pe baza codului de fabricant (care este continut, oricum).
Insa nu sunt continute date referitoare la nava de care este "asociat" acest echipament!

Si cum se va reactiona? (reactia autoritatii care a receptionat semnalul)

Avand in vedere costurile , destul de piperate ale operatiunilor de cautare si salvare,
mare lucru nu se va intampla pana nu se elimina ambiguitatea referitoare la sursa de semnal.

Dupa care .... depinde de noroc.



asa este, aveti perfecta dreptate, este vorba de un radar transponder, (asa scrie pe el cel putin), voi atasa si o poza cu el, e si pe okazii.ro dat anuntul