aventuri la fisc

Creat de dan dragos, Aprilie 11, 2012, 06:25:02 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

corsarul

#15
Dragos !...daca te "straduiai" putin mai mult ,poate i-ti luai portavion...sau submarin ! ;D
Si acum serios : dupa ce am vorbit cu Dragos mai pe indelete, am ajuns la concluzia ca tot"deranjul" a pornit de la redactarea facturii emisa de vanzatorul barcii !
Adica : in loc de ambarcatiune agrement ,sa apara barca cu motor...sau fara motor (stiu si ioo ! ::)) si se rezolva la financiar ,pentru ca fac pariu ca "capabilii" de acolo n-ar putea deosebi o barca de hartie cu un portavion :P
Doar o parere !

solpet

Citat din: corsarul din Aprilie 13, 2012, 02:47:33 PM
"capabili" de acolo n-ar putea deosebi o barca de hartie cu un portavion :P
Ba cum sa nu!!!
Prin analiza si interpretarea  facturilor,  de exemplu !  ;D

Vali

Nu uitati de declaratia de conformitate, care e un fel de "certificat de nastere" al barcii.
Poate cu ocazia asta Dan Dragos ia legatura cu producatorul, si ca sa se evite pe viitor asemenea situatii, ar trebui modificate si declaratia de conformitate, si formularea din factura. Numai sa nu fie vorba si de orgoliul producatorului sau cumparatorului, fiindca formularea "ambarcatiune de agrement" suna mai bine decat rustica si cacofonica "barca cu motor"  :P.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

telefon satelit

 Dragos, tu in ce oras locuiesti?
Intreb pentru ca la Bucuresti in sectorul 1 se face diferenta (consistenta) intre ambarcatiuni de agrement sub 12m si cele peste 12m  http://www.impozitelocale1.ro/taxe2012.html

Mi-e greu sa cred ca prin alte parti esti obligat sa platesti pentru o barcuta de 3 m cat pentru un velier de 14 metri. Sigur, probabil trebuie sa faci muzica, sa sapi tu prin hotararile Consiliului Local samd, dar mi-e tare greu sa cred ca numai astia de la sectorul 1 sunt mai luminati si restul tarii traieste in bezna...

capitanu

peste tot se face diferenta intre o barca de trei metri si un velier de 14, prin faptul ca pe prima o numesc in general "barca cu motor" si pe celalalt "yaht". Si eu am avut acum cativa ani problema cu diferenta intre "barca cu motor" si "salupa", la sectorul 6, asta dupa ce vanzatorul, ca sa ma impresioneze a scris in contract ca mi-a vandut o salupa.

Vali

Avem niste postari valoroase ale colegului Dobre, care a trecut printr-o treaba similara, ajungand sa se judece cu autoritatile locale: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,407.msg8121.html#msg8121
Pana la urma, pentru a combate arbitrariul, cea mai buna treaba e sa ne unim si sa solicitam un punct de vedere oficial si "batut in cuie".
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

telefon satelit

 Vali, nu e vorba de arbitrariu aici. Consiliile Locale au dreptul ca, in cadrul mai larg al legii privind Codul Fiscal (nr. 571/2003 actualizata periodic prin diferite Ordonante de Urgenta), sa ia anumite masuri. E posibil ca asta sa fie una dintre ele (o avea Chiliman o barca  ::) )

Citat din: capitanu din Octombrie 30, 2012, 09:12:47 PM
peste tot se face diferenta intre o barca de trei metri si un velier de 14, prin faptul ca pe prima o numesc in general "barca cu motor" si pe celalalt "yaht". Si eu am avut acum cativa ani problema cu diferenta intre "barca cu motor" si "salupa", la sectorul 6, asta dupa ce vanzatorul, ca sa ma impresioneze a scris in contract ca mi-a vandut o salupa.

Capitanu, da click pe linkul ala de la sectorul 1 pe care l-am dat (sau citeste aici unde am detaliat putin http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,630.0.html ) si o sa vezi ca se face diferenta intre

CitatBarci cu motor 181 RON

Nave de sport si agrement
   - 2,5 m - 12 m inclusiv  482 RON
   - peste 12 m 964 RON

Cu alte cuvinte, fara cascadoria inregistrarii velierului ca "barca cu motor" tot poti plati 482 ron in loc de 964 daca ambarcatiunea are sub 12 metri. Personal gasesc suma de 482 de lei ca fiind cat de cat rezonabila (ca valoare absoluta, nu daca ne raportam la ce da statul pentru amatorii de navigatie cu vele, ca aia e cu totul alta treaba).

Vali

Cand am spus de arbitrariu, m-am referit la situatia din Galati in care s-a aflat colegul Dobre. Am primit de la dumnealui documentele de judecata, si a fost un abuz grosolan al autoritatilor locale, camuflat in principiile autonomiei locale (au fost incalcate prevederile Codului Fiscal). Daca vrei, iti pot trimite aceste documente, fiindca dl. Dobre s-a oferit sa le trimita celor interesati.

Trebuie sa studiez mai mult situatia de care spui, ca sa ma pot pronunta. Cu toate astea, nu am o mare atractie pentru asta, mai ales ca eu nu am probleme cu fiscul, am povestit in alta parte cum am rezolvat cu barcile pe care le am acum. Prefer oricand sa construiesc sau sa ma dau cu barca, decat sa "sap" dupa diverse prevederi legale :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

telefon satelit

 Stiu ca poti foarte bine sa nu platesti nici un chior cata vreme nu iesi din tara si esti cat de cat tare in gura/priceput la fluturat termeni juridici in caz ca se ia vreun granicer de tine. Unii au dus arta asta pana la mici croaziere in Bulgaria  :)

Chestia e ca figura asta nu tine nici prin Turcia/Grecia, darmite daca incepi sa vrei chestii gen Marea Rosie, ca sa nu zic de altele mai indepartate.

In cazul colegului, nu e rau ca s-a judecat cu ei ca sa le dea cu legea-n cap si sa-i sature de asemenea abuzuri, dar a facut-o pe timpul si nervii lui. Probabil ca situatia se putea rezolva si cu binisorul dar uneori atingi punctul de fierbere si simti nevoia sa le dai o lectie. Daca incalcasera Codul Fiscal situatia e clara.

Referitor la probleme cu fiscul iti recomand filmul asta http://www.imdb.com/title/tt0119038/ (varianta frantuzeasca, nu mizeria de remake americanesc care a fost difuzata relativ recent pe HBO). Cam spre asta ne indreptam si noi, din pacate, iar in momentul in care inspectorii o sa aiba dreptul sa ni se uite prin debara dupa tablouri nedeclarate ar fi bine ca hartiile pentru barci sa fie in regula dpdv juridic. Acum, sigur ca nu stim cand va veni momentul ala, asa ca totul devine pana la urma o chestie de optiune individuala.