1 mai

Creat de ionitzady, Mai 02, 2012, 12:20:22 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

ionitzady

azi 1 mai 2012 am petrecut cum cred ca au petrecut marea majoritate dintre noi.
Dati-mi voie sa prezint si eu ziua de azi:
   am pornit din BAZA NAUTICA BRAILA  impreuna cu inca o pereche la bordul SALUPEI ITALIENE DE FIBRA foarte bine si am navigat in amonte pe malul insulei MARI A BRAILEI aproape de capatul din amonte al chiciului CUCULUI . Drumul pana la locul cu pricina nu a fost unul rapid , ci unul lent pt ca barca cu 4 persoane serioase si un bebe nu a vrut sa mai gliseze .Odata ajunsi la destinatie ,imediat am trecut la pregatirea gratarului dupa care am servit ''fructele de pe gratar''  , putina relaxare si voie buna si remedierea unelor probleme prin barca. La plecare aranjez bagajele in barca iau persoanele la bord dupa care sa pornesc motorul , contrar la plecare unde am pornit dupa care am ambarcat pasagerii , si srpriza barca s-a apupat atat de mult incat menghina motorului era in apa , numai zic gand am dat inapoi ce fel facea motorul si apa la pupa ( era sumarin) dupa care s-a oprit si iar la sfoara pana am reusit sa plecam din loc. Bine-nteles tot drumul a intrerupt , am mers cu cuva la motor plina cu apa , dar am ajuns k la mal .

ionitzady

cred ca asta este dezavantajul motoarelor cu cizma scurta , au distanta intre motor si apa foarte mica , iar la cuva cred ca la stutul de golire tre pusa o supapa de sens ca apa sa iasa dar sa nu intre.
  Azi a fost rodul munci mele de ceva vreme sa simt din nou mirosul baltii si sa calc in picioarele goale iarba si pamantul care mi-a ocupat toata copilaria
  Doresc sa-l salut si pe TUDOR  gu_5473 cu care am fost vecin la petreceala  .  Cred ca pt o barca care tre sa mearga in glisaj  tre sa ai minim 30 CP .

Vali

Salut Adi si felicitari pentru iesire :). Noi de 1 mai n-am fost (inca) pe Dunare, ci tot pe Brates, dar o sa luam si Dunarea la rand in curand.

Despre lungimea cizmei, de obicei ce e cu cizma scurta se foloseste la barci deschise, cu bord liber mai mic, si capacitate mai mica de incarcare. Oricum, nu ne impiedica nimeni sa folosim un motor cu cizma scurta si la o salupa, atata vreme cat puterea, inaltimea de montare a motorului si trim-ul sunt ok. Totusi, la o salupa puntata cum e a ta e mai greu de schimbat distributia maselor, deci si asieta, prin asezarea oamenilor in barca. Mai ales ca amenajarea interioara e facuta astfel ca barca sa gliseze cu un motor ceva mai "nervos". La o barca deschisa lumea se poate aseza mai spre prova, astfel incat motorul sa nu mai fie "submarin".

Problema la motorul tau actual Neptun cred ca e puterea reala, care e mai mica decat valoarea declarata de fabricant. Astfel, chiar daca pe motor scrie 23, valoarea puterii maxime in cartea tehnica e de 22 de cai. In plus, la motoarele rusesti, spre deosebire de japoneze, puterea motorului e masurata la iesirea axului motorului, si nu la iesirea din angrenajul final de transmisie (la elice). Sursa: http://motolodka.ru/ . Deci vom avea o anumita pierdere de putere si in transmisie. Daca adaugam si starea de uzura a motorului, constatam ca puterea finala e mai mica decat avem nevoie.

In plus, daca facem suma greutatilor barcii, motorului, echipajului, bagajelor, in cazul unei salupe puntate putem sa depasim usor raportul optim in kg/cal putere la care barca sa gliseze. Solutia in cazul asta e un motor mai mare, cu puterea reala masurata la iesirea angrenajului transmisiei (la elice).

Eu de exemplu vreau sa probez pe barca mea un motor Yamaha de 25 de cai in 2 timpi, care glisa fara probleme salupa actuala a lui Bradutzu, incarcata fiind cu 4 oameni corpolenti. Daca am putin noroc, poate voi face proba cu respectivul motor chiar azi, insa nu depinde doar de mine. Daca "se pupa" motorul Yamaha cu barca mea, si ma decid sa-l achizitionez, putem oricand sa-l probam si pe salupa ta. Daca ne convine cum se misca, poate nu mai e nevoie sa te duci cu puterea pana la 30 de cai, ci ramai sa zicem la unul de 25.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau