ambarcatiuni motorizate tractate de kite ????

Creat de mario38, Aprilie 16, 2011, 09:01:14 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

mario38

dupa o sumara cautare pe net , se releva un major interes pentru propulsii alternative a unor ambarcatiuni initial construite pentru motorizare , de a fii ajutate ( NU SE RENUNTA TOTAL LA  MOTOR) de forta vintului , astfel scazind consumul de carburant , daca are cineva experienta in domeniu , adica daca a incercat sa puna in miscare cu ajutorul KITE-ului si alceva decit plansa proprie , este ru at sa posteze din experienta lui

Vali

Salut mario, si bun venit pe forum :). Am intalnit de cateva ori si eu (deocamdata doar in spatiul virtual) varianta de propulsie cu ajutorul kite-ului, insa se intrevad cateva limitari importante: in primul rand kite-ul poate fi folosit doar la aluri portante, si doar intr-o  gama restransa de unghiuri, iar inaltimea la care acesta se ridica de obicei il fac vulnerabil in cazul navigatiei pe fluvii de exemplu. Am cativa amici la mine in targ care se dau cu kite-ul, poate intra pe forum si ne destainuie si noua din tainele acestui gadget interesant, fiindca e o idee interesanta aceasta propulsie alternativa.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Hetruc G

Salutare tuturor .
Prezenta zmeelor pe vasele mari (petroliere  , cargo) cred ca va deveni populara in randul companiilor de shipping dar in urma vizionarii unor filme cu ceva timp inainte ,am observat greutatea manevrarii kit-ului.In ceea ce priveste conditiile meteo propice folosirii , poate ne explica cineva care se pricepe.
http://www.kiteship.com/marine.php

adrian_flavius

Forta e destula intr-un kite...manevra lui e mai grea, si mult mai complexa decat a unei vele normale...

Vorbind de forta, hai sa va povestesc ceva hazliu: am vreo 2 zmee mari, cu comenzi laterale (made in China, sunt pentru copii, nu pentru tractat planse/carturi...), dar (de fapt DAR): scrie negru pe alb pe eticheta unuia dintre ele ca sunt nerecomandate copiilor cu o greutate sub 25 kg...motivul l-am inteles in momentul in care am inaltat unul intr-un vant cat de cat stabil: daca la nivelul solului vantul nu avea mai mult de 10-12 m/s, cred ca la peste 50-60 m altitudine intensitatea era deja dubla daca nu tripla, iar forta portanta la fel...pana acum am reusit sa rup manevrele de  vreo 3 ori, in diverse rafale...forta in el (are 120 cm anvergura totala...deci nu e prea mare...) cam cat sa trebuiasca sa ma las putin pe spate, pentru a folosi gambele...

Voltele efectuate cu un kite au un unghi mult mai mare intre bordul din care vantul da si cel in care vantul refuza, ca urmare se va parcurge o distanta mult mai mare decat sub o velatura stransa bine in ax, pentru vant strans...

Avantajele kite-ului (putem sa-i spunem zmeu, pe romaneste? ??? ) sunt ca foloseste vantul mult mai bine, are acces la o zona de vant mai intensa (in apropierea solului, recte a apei, viteza vantului, datorita frecarii, scade destul de consistent...la ceva altitudine, nu mai sunt nici rafale datorate efectului de sol, nici bruscari, curgerea fileurilor de aer pe profilul zmeului devine laminara, frecarea se reduce); dezavantajele majore sunt de manevra si, in cazul zmeelor de dimensiuni mari, cele legate de legatura ambarcatiune-zmeu (orice funie atarna ceva; daca vorbim de un zmeu cu "vana" in el, sa zicem de 4-5-6 m anvergura, atunci suspantele vor atarna ceva greutate, pentru a rezista fortei de tractiune generate, precum si pentru a transforma aceasta forta in deplasare pe orizontala)

adrian_flavius

Si mai e ceva: fata de propulsia clasica cu vele, unde apare o componenta laterala a fortei vantului, contracarata de chila/forma barcii, in cazul propulsiei cu zmeu apare si o componenta verticala (zmeul tinde sa "traga" si in sus, nu numai in fata...), care componenta nu poate fi contracarata decat de masa bruta a ambarcatiunii...iar acest fapt are repercusiuni asupra asietei, atat longitudinale, cat si latelare, intrucat nu intotdeauna manevrele zmeului vor fi anclansate in dreptul centrului de greutate, sau macar in prelungirea lui, eforturile in manevre vor fi consistente, directia fortei rezultante putand avea o influenta directa asupra deplasarii pe orizontala...

Puteti arunca un ochisor pe aici: http://www.aerotecture.com/, pentru o abordare moderna a convertirii fortei vantului in energie, electrica sau cinetica...eu m-as gandi destul de serios la o turbina din asta, executata din materiale ultra-usoare, pentru o propulsie navala atipica...

drosofila72

#5
voi chiar mati pus pe ginduri.
am acasa un kite care nu lam scos ceva vreme si cred ca in vara asta il pun pe o barca sa vad cum merge ;D
Romanii au talent.Nalivaaai !!!!!!!!


mario38

corect  , a incercat cineva in romania treaba cu ZMEUL, ? , pe YOU TUBE  e ceva interesant cu o salupa de 4metri , nu stiu sa atasez aici