Barca de glisare car toppable - Contribuiti

Creat de Mihaif99, Iulie 19, 2012, 06:15:57 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

byteworks

Cu Broscuta de 3 m am fost de multe ori in Delta fara probleme, ultima data in octombrie. Vezi aici, aici si aici.

dany

Am avut experiente,asta e clar.In mars pe valuri conteaza lungimea.Si tu Diles ai dreptate la stabilitatea in stationare,pescuind din picioare de exemplu,cu cat e mai lata e mai stabila.
gasesti tu un compromis.

alinm

Multumesc byteworks si diles, cred ca o combinatie intre astea as vrea, adica sa aiba si fund in v pentru cazurile ca se starneste vantul dar si fundul drept ca sa pot sta in picioare cand pescuiesc.

Eventual o broscuta mai mica, cu paiol, o singura bancuta undeva mai in spate si un compartiment in fata pentru baterii, ancora...

Mai am un detaliu care ma indreapta spre o barcuta facuta in s&g si anume ca am ocazia sa iau un motor de 4cp cu cizma lunga, pe care l-as folosi pe barca mica si sa-l iau de backup pe aia mai mare.

Pana acuma cel mai mult imi place un model recomandat pe undeva pe aici pe forum:
https://bowdidgemarinedesigns.com/magnum-12/

Doar ca l-as vrea mai scurt, sa zicem un  maxim de 9ft si cu bordurile mai inalte putin, pentru cizma lunga.

Mai caut, mai studiez ...

diles

la o barca asa de mica nu recomand sa faci bordurile mai inalte de 40cm deoarece va arata ca si o oala pusa pe apa scurta si inalta,de asemani va fi prea sensibila la vant.incearca sa pastrezi niste proportii intre lungime latime si inaltime.oglinda o poti face mai inalta oricum.

alinm

In ultimele zile am aflat o gramada de informatii pe forumul asta, studiez in continuare in masura timpului disponibil.

In primul rand am aflat ca sunt mai multe lucruri care intra in ecuatie decat am crezut pana acuma. Apoi ca ce am crezut eu ca vreau nu e neaparat ce trebuie.

Deocamdata ce m-am hotarat e ca imi trebe 2 barci. Una mare pentru delta, dunare si ape mari, pentru care am vorbit cu Vali de modelul de 4,3m.

A doua va fi cartopper s&g. Urmaresc maximul de barca la o greutate maxima de 40kg, pentru rauri lacuri mici care trebuie sa inlicuiasca pneumatica ce o am acuma.

Va multumesc tuturor de sfaturi, acuma cred ca trebuie sa fac un pas inapoi, sa mai studiez odata topicurile cu constructii la care de cand m-am inscris vad si pozele si cand am priceput ce e de priceput revin cu intrebari.


timberland0910


alinm

Am mai rasfoit unpic forumul, am vazut ce s-a mai facut si musai imi fac si eu un s&g.

Cum ziceam mai devreme, cartopper, usor, 8'-9'de o persoana si echipament de spinning, pescuit in picioare deci stabilitate initiala mare, belti mici, motor electric sau termic mic (johnson 4cp cizma lunga), viteze de deplasament.

Ce ma framanta acuma e forma barcii, deplasament sau glisare.

In general barcile de vaslit mi s-au parut cam instabile asa ca ma indrept mai degraba spre cele utilitare, gen jon boat, punt, skiff, dory. Cele de glisare par mai stabile fiind late si drepte de la mijloc spre oglinda.

De exemplu, care e diferenta intre un pdracer si un punt/jon boat de aceleasi dimensiuni, latime/lungime, utilizat la viteze de deplasament? Va fi mai instabil un pdracer datorita rocker-ului longitudinal, toate celelalte fiind egale? Va merge mai repede sau va consuma mai putin?

La o barca asa de mica, pentru lacuri interioare, la puterea de propulsie data, musai sa aiba fund in V sau e suficient fundul plat? Daca fac in V, dat fiind ca vreau sa pescuiesc in picioare, mai trebe sa adaug un paiol sau sa fac un gratar adaptat pe fundul barcii ca sa stau in picioare pe drept. Dar pierd mult la stabilitate? Dar daca V-ul e mai mic, sa zicem vreo 5 grade, ajuta la ceva daca se porneste vantul si se fac valuri?

Urmaresc o greutate minima, sa o pot mane ra singur, eventual cu niste roti ajutatoare. Sa zicem un maxim 40kg.
La asta se adauga acareturile, sa zicem un total de vreo 60-70kg si greutatea proprie si personala de 0,09 tone. Mi s-a spus ca la o barca asa de usoara nu pot avea stabilitate, cand ma misc in barca fuge barca de sub mine ... totusi in pneumatica nu s-a intamplat asta, nu stiu cum sa interpretez.



timberland0910

Citat din: alinm din Noiembrie 17, 2018, 09:00:59 PM
Am mai rasfoit unpic forumul, am vazut ce s-a mai facut si musai imi fac si eu un s&g.

Cum ziceam mai devreme, cartopper, usor, 8'-9'de o persoana si echipament de spinning, pescuit in picioare deci stabilitate initiala mare, belti mici, motor electric sau termic mic (johnson 4cp cizma lunga), viteze de deplasament.

Ce ma framanta acuma e forma barcii, deplasament sau glisare.

In general barcile de vaslit mi s-au parut cam instabile asa ca ma indrept mai degraba spre cele utilitare, gen jon boat, punt, skiff, dory. Cele de glisare par mai stabile fiind late si drepte de la mijloc spre oglinda.

De exemplu, care e diferenta intre un pdracer si un punt/jon boat de aceleasi dimensiuni, latime/lungime, utilizat la viteze de deplasament? Va fi mai instabil un pdracer datorita rocker-ului longitudinal, toate celelalte fiind egale? Va merge mai repede sau va consuma mai putin?

La o barca asa de mica, pentru lacuri interioare, la puterea de propulsie data, musai sa aiba fund in V sau e suficient fundul plat? Daca fac in V, dat fiind ca vreau sa pescuiesc in picioare, mai trebe sa adaug un paiol sau sa fac un gratar adaptat pe fundul barcii ca sa stau in picioare pe drept. Dar pierd mult la stabilitate? Dar daca V-ul e mai mic, sa zicem vreo 5 grade, ajuta la ceva daca se porneste vantul si se fac valuri?

Urmaresc o greutate minima, sa o pot mane ra singur, eventual cu niste roti ajutatoare. Sa zicem un maxim 40kg.
La asta se adauga acareturile, sa zicem un total de vreo 60-70kg si greutatea proprie si personala de 0,09 tone. Mi s-a spus ca la o barca asa de usoara nu pot avea stabilitate, cand ma misc in barca fuge barca de sub mine ... totusi in pneumatica nu s-a intamplat asta, nu stiu cum sa interpretez.

Www.dinghy.pl    ai planuri gratuite s&g ....majoritatea sunt cu fund plat de deplasament ..Eu am construit Dayboat 4.0  e foarte stabila atat in mars cat si pt pescuitul in stationare

diles

la ce vrei tu ai nevoie de un jon cu fund plat,e cel mai stabil si nu ai nevoie de paiol,dca faci paiol unei barci cu fundul in v nu ai cum sa te incadrezi in greutatea dorita de tine.nu te speria ca nu se scufunda jon ul daca sant valuri nai ales la viteza de deplasament, americanii le folosesc la greu si nu doar pe ape protejate.nu o ingusta spre spate deoarece vei pierde la stabilitate si nu castigi mare lucru la deplasament, la o barca asa mica conteaza fiecare centimetru la latime pentru a nu cumpromite stabilitatea.

alinm

Cred ca spre jon boat ma indrept si eu, mai ales de cand ai zis ca ai facut una de 2.4x1.2m, adica exact o foaie de placaj, care ar fi echivalentul unei pneumatice mici de o persoana. In plus ar fi cam cel mai usor de facut si pentru o prima constructie ... mai potrivita.

Arata mai fain skiffurile dar la o barca scurta pierzi colturile din fata si cred ca semnificativ la stabilitate.

Dar ma intreb daca as castiga ceva viteza daca ar avea unpic de rocker in spate si echilibrez bine barca din bagaje si pozitia mea, sa iasa oglinda din apa cand merg la electric, motiv pentru care am intrebat de comparatia jon boat cu pd racer.

Daca as face unpic de V, cam ca la broscuta, as castiga poate ceva la comportament pe valuri. La paiol renunt, mai degraba fac un gratar demontabil si il pun dupa ce iau barca de pe masina. Poate asta ar fi cea mai buna solutie, o broscuta mai scurta.

diles

la viteza de deplasament nu ai treaba cu valurile deoarece mergi incet,asta cu valurile devine o problema cand mergi in glisare si izbesti cu fundul plat valurile,atunci se transmit niste socuri in carena si mai stropeste in barca mai ales daca e vant.nu are rost sa faci roker in spate deoarece barca e prea scurta si nu vei obtine decat ridicarea provei,greutatea fiind concentrata in pupa.ca sa optii ceva avantaje din roker ar trebui sa stai in mijlocul barcii cand conduci.


diles

300X125 apr 45kg,maxim de barca la minim de greutate si costuri.