Barca de glisare car toppable - Contribuiti

Creat de Mihaif99, Iulie 19, 2012, 06:15:57 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

radasous

Nu prea cred ca se poate reduce greutatea barcii, daca se foloseste placaj mai lesinat (sau un material de tip fagure) va trebui ramforsat mai bine cu fibra si rasina si tot acolo se ajunge. A mea barca (4m/1.4/0.6) este facuta cu placaj de 6, cu cele trei starturi de fibra a ajuns la 9mm pe opera vie si 8mm in rest. Acum are aproximativ 90kg, dupa ce ii pun punti presupun ca va depasi suta.
Mi se pare util ca toate accesoriile (banchete, rezervor, masina de spalat vase...) sa fie demontabile si demontate cand se manevreaza barca pe si de pe masina.

P.S. Nu este periculoasa glisarea la o barca asa mica? Un val serios cred ca te pune direct pe orbita.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Vali

In primul rand o barca mica va fi folosita atunci cand conditiile sunt propice, de obicei pentru iesiri scurte. In plus, nu te obliga nimeni sa mergi in glisare pe valuri mari.
La barca ta din ce-mi amintesc parca aveai si osatura, care mai adauga ceva la greutate, iar pe parte de acoperire cu fibra cred ca barca e nitel "overbuilt". Eu de exemplu am dat un strat de 300g/m2 pe fund la Lynx 14 (placaj tot de 6 mm), si fiindca mi s-a parut ca inca flamba, am mai dat inca un strat de 300, dupa care fundul a iesit "stanca". Pe borduri mai ales e suficient un singur strat de 160 sa zicem, fiindca la o barca mica acolo nu sunt solicitari mari. Iar daca se folosesc panzele sintetice, greutatea se reduce foarte mult.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radasous

La a mea este clar ca am exagerat, problema este ca nu ma pot opri sa fac asta  :o
La exterior, pe "fund" are tesatura de 300+mat 150+mat 300, pe borduri tesatura 300+mat 150. La interior este doar un strat de mat de 150, o sa mai adaug 300 pe anumite zone. Osatura este exclusiv longitudinala.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

PLASMAN


Mihaif99

#19
Voi incerca sa raspund pe rand.

Radassous: iata o barca din care m-am inspirat. Prova e rotunda, si oglinda din trei bucati, arata bine, dar mai greu de construit. Dar barca are linii foarte asemanatoare. Cea cu vopsea dominant galbena, din final pare foarte usoara. Imi place mai mult. Uite cum se comporta in glisare.
Лодки самоделки .Глиссирующие.


Vali: toate chestiile se leaga, designul, cu usurinta de constructie, cu finisarea, cu scopul, cu cat e de usoara! 
Exact asa cum zici, scopul e o barca pe care sa o iei repede din garaj si sa o "arunci" pe masina cand ai de gand sa iesi doua ore pe un lac la pescuit, sau admirat natura. Pentru noi cei ce avem deja barci mari, e o alternativa la o pneumatica, - economisesti 30-45 de minute de munca la fiecare iesire.
Cred ca ne-am complica daca am folosi placaj de 4 la bordaj si armatura suplimentara. Oricum nu e un bordaj foarte inalt, tocmai ca profilul barcii sa fie OK la vant, sa stea lipita de un perete in casa, etc. Cred ca se salveaza maximum 2 kg-3 kg la placaj, si se pierde iar un pic cu ramforsarile - "crivace. copastie dubla.... Daca mai iei un calcul ca oglinda, in designul cu placaj de 6 ar merge taiata din a doua bucata de placaj, ar fi ne-economic.
Ai dreptate cu finisarea cu alt material decat fibra. Ma gandesc la un minimum doar primer si vopsea de exterior, ca la barcile lui Hannu Hvartial. Pentru cei ce ar construi in apartament ar fi mult mai simplu. A doua varianta e "doar" epoxy si vopsea, cel de pe interior fiind aplicat INAINTE de insailare. Si in fine, pentru cei ce pot lucra in garaj, sau undeva unde sa faca slefuiri, ar merge aplicat, doar pentru protectie suplimentara, si un strat de fibra subtire, sau panza acrilica numita Dynel sau cea poliesterica numita Xynole. In nici un caz nu as vrea fibra pe interior. De aceea si placajul de 6 pentru borduri.

PLASMAN: da, initial am incercat Hull Designer care mi s-a parut bun, dar un pic greoi. E mai vechiut un pic. Colectia de designuri care vine cu package-ul HD e impresionanta. Faza misto e ca .hul pot fi IMPORTATE in freeship :)


Uite un site excelent pentru cineva care vrea sa construiasca repede, ieftin si decent, si distruge o serie de mituri: http://koti.kapsi.fi/hvartial

Tipul nu protejeaza decat cu vopsea, si are si un design super fain al unei barci de ROWING, chiar foarte mistocutza si ultra usor de construit.

radasous

Interesanta barcuta din film, ca si functionalitate. Asa cum ma asteptam, cu o persoana merge cu prova in aer. Pe ape calme (concurs la rapitori  :-X) este relativ safe, altfel...scurteaza drumul catre hubble.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

In urma cu ceva timp mi-au ramas ochii pe Jinx de la svensons
http://www.svensons.com/boat/?p=MechanixIllustrated/Jinx
Merge transpusa in freeship pentru stitch&glue.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Mihaif99

#22
Citat din: radasous din August 01, 2012, 06:58:32 PM
In urma cu ceva timp mi-au ramas ochii pe Jinx de la svensons
http://www.svensons.com/boat/?p=MechanixIllustrated/Jinx
Merge transpusa in freeship pentru stitch&glue.

Pai da-i bataie :)  ce misto ar fi sa avem o colectie de planuri. E interesanta.

Imi aduce aminte de asta: http://www.marinekart.com/ care abia acum realizez ca nu ar fi o mare problema de proiectat ceva asemanator.  Merge din trei bucati + varful + oglinda, apoi laminate acele "chines" cu polistiren albastru ca sa iasa tunnel hull.
Asta e o barca care ar obliga la acoperirea cu fibra, tocmai din cauza tunelului.
Bineinteles ca nu ne mai complicam cu mecanisme de directie. Merge la tiller. KISS

Poate ar fi un design chiar mai simplu.

radasous

muaaa, marinekart este chiar o bestie.
Ma apuc imediat de frisipuit jinxul.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Mihaif99

#24
Uite o varianta de barca la care s-ar puteea lamina doua flotoare astfel inct sa avem o barca tunel

E ceva mai ingusta si mai lunga decat prima.
Merge din trei bucati + varful curbat + oglinda, apoi laminate niste  "chines" cu polistiren albastru ca sa iasa tunnel hull.
Placile laterale sunt tot de 8 picioare, dar varful curbat mai adauga cel putin un picior la lungimea totala.

Daca prima era o constructie "de apartament", asta e o barca de bibilit,  care ar obliga la acoperirea cu fibra, tocmai din cauza tunelului. Oglinda se poate face mult mai fancy, ca sa iasa ceva deosebit.


daves_32

Mi se pare foarte interesant subiectul.Vin si eu cu un link pentru a imbogati colectia:
http://www.yakutia.ru/~igor/cartop/otchet.html
Cum vi se pare?

daves_32

Daca nu va place barca rusilor,va atasez alt link.
Nu stiu cat e de grea barca dar in film un nene o ridica singur deasupra capului.
http://www.bowdidgemarinedesigns.com/Bowdidge_Marine_Designs_1/Magnum_12.html

Mihaif99

#27
Citat din: daves_32 din Septembrie 21, 2012, 03:12:41 PM
Mi se pare foarte interesant subiectul.Vin si eu cu un link pentru a imbogati colectia:
http://www.yakutia.ru/~igor/cartop/otchet.html
Cum vi se pare?


Bordul liber mi se pare cam jos. Pare o barca stil papuc de curse. Cred ca pt lacuri mici, ca alternativa la bic-uri e foarte misto.

Mihaif99

Citat din: daves_32 din Octombrie 03, 2012, 04:35:47 PM
Daca nu va place barca rusilor,va atasez alt link.
Nu stiu cat e de grea barca dar in film un nene o ridica singur deasupra capului.
http://www.bowdidgemarinedesigns.com/Bowdidge_Marine_Designs_1/Magnum_12.html


Asta e o barca foarte misto si seaworthy, dar dinou, pacatul e ca e prea mare si grea. Nenea din poza sustine probabil modelul din placaj de 4 m inainte de fibra si epoxy.  E o barca miato, dar pt cel putin 2 oameni. In placaj de 6 nu o prea vad iesind sub 60-70 kg pe putin.