Gobbi

Creat de Serghei, Iulie 16, 2012, 05:36:46 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Serghei

Salut...unii ma cunosc de pe celalalt forum (barcaholic) dar imi fac si aici o pr4ezentare pt ca asa este frumos:

Ma numesc Serghei, nascut crescut in capitala dar de ceva ani evadat si stabilit langa o balta (Snagov).Jucaria mea are 4.80 L cu 1.80 latime..motor volvo penta (arhimedes 600) ,comenzi Mercury,banchete rabatabile..doua ancore..baloane acostare,ancora etc..elice rezerva..rezervor din cauciuc..si cam atat aaaaaaaa  era sa uit ,are si radio-cas :))

Am pus niste fotografii si as dori niste sfaturi :
1-cu ce pot repara ciobiturile (merge chit auto cu fibra ?) ...cu ce pot rezolva fisurile la nivel de vopsea ,cred../nu ma pricep.De chituit si vopsit masini ma pricep cat pt mine dar la barci nu m-am bagat (materiale dedicate etc ..spun unii)
2-imi pare ca ,,stropeste" cam mult la fundul ei .Am dat jos suportul pt motor aux pt ca ricosa apa din el si stropea pasagerul din spate .Am incercat sa jonglez cu ridicatul coboratulr dar se pare ca nu este mare diferenta.De alergat alearga cu 40-42 te impinge in scaun la start si se pare ca gliseaza foarte bine de pe la 3000-ture (merg cu max 4500 ca sa nu intru pe rosu).Mi-as dori sa gliseze ca a ,,rusului"sau macar sa lase o ,,urma curata "in spate.
3-sub placa anticavitatie chiar deasupra elicei are montata o ,,codita" reglabila cu niste gradatii.Cum trebuie orientata?

Motorul este fabricat in 1975-1976 ca perioada  ,2T..barca este fabricata in 1975 de Cantieri Nautici parca .. Are ,,fund"dublu ..adica podeaua este mai inalta .In spatele barcii are o gaura in acel ,,fund dublu " O sa fac maine niste fotografii ca acum incepe furtuna pe aici.

Multumesc mult.

blue marlin

Salut Serghei,
Pentru gelcoatul sarit ("ciobiturile") eu am folosit un chit epoxidic (o mana de rasina epoxidica peste fibra care intra in toti porii si cand rasina a "tras" un chit epoxi fin)
Nu stiu daca chitul auto poliesteric adera suficent de bine la o fibra mai batranica. Poate stie Vali, el e mesterul...
Crapaturile nu cred ca sunt in vopsea, sunt in gelcoatul galben care a fost aplicat mult prea generos in matrita. Solutia ar fi sa le largesti un pic ca sa le poti chitui ca pe ciobituri. Poti eventual sa incerci sa le cureti bine cu aer comprimat si cu acetona si sa incerci sa le injectezi cu rasina epoxidica. Partea cu injectatul nu am probat-o si nu stiu daca ar merge...
Nothing is impossible...

Vali

Salut Serghei, bun venit pe capcompas.ro, si ma bucur ca nu mai discutam de politica, ci doar de hobby-ul barcutelor :D (ce sa-i faci, politica asta ne imbatraneste prematur :P).

1. Intr-adevar, ciobiturile gelcoat-ului se pot repara (si) cu cu chit poliesteric auto, dar solutia lui blue marlin e mai buna (rasina si apoi chit epoxy). Poate poti imprumuta o cantitate foarte mica de la cineva care mai construieste caiace sau barci S&G pe acolo prin Bucuresti. Eu am folosit des si chitul poliesteric, dar numai la suprafete mici.
Fisurile in gelcoat se mai pot repara usor si estetic in urmatorul mod: se matuieste cu smirghel suprafata, apoi se pulverizeaza un filler poliesteric auto (de exemplu de la Novol), care niveleaza perfect suprafata. Urmeaza apoi o slefuire fina cu smirghel de apa, dupa care cea mai buna e o vopsea poliuretanica. Eu asa am procedat in mai multe cazuri, si rezultatele au fost excelente.

2. Despre stropit, posibil sa fi fost de la suportul motorului, pe care spuneai ca l-ai dat jos. Petru glisare eficienta, importanta e buna reglare a trim-ului, care in poze e cam "prea spre pupa". Daca despre barcile rusului e vorba de astea: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,315.msg2842.html#msg2842 , sa nu uitam totusi ca barcile din poze sunt mult mai usoare (sunt facute din placaj), si au alta forma a fundului, cu o zona plana la chila, care le ajuta sa gliseze intr-o pozitie in care suprafata udata e minuscula.
Barca ta fiind mai grea (din cauza ca e din fibra groasa si are si structura dublului-fund), plus ca are V-ul ascutit, va glisa oricum ceva mai ineficient decat barcile rusului, mai ales in conditii de incarcare. Oricum e totusi o barca buna, care-si face bine treaba pe Dunare si in Delta, daca are motorizarea optima.
De obicei glisarea e cu atat mai eficienta cu cat fundul e mai plat, insa nici prea plat nu e bine sa fie, din cauza ca se comporta rau la valuri ("plezneste").

3. Daca e vorba de aripioara care se vede in poze, cred ca e anodul de zinc, si pozitia lui e cea din poze. Nu sunt insa sigur ca de ea e vorba, asa ca poate ne mai pui niste poze.

Apropo,  mai spune-ne daca vrei cum se comporta outboard-ul Volvo, si ce putere si consum are. Multe veselii nautice iti dorim :).


"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Serghei

#3
Multumesc mult pt sfaturi ..(si de primire).Politica nu mai fac din cauza tatalui tau :))

Despre codita asta este vorba..se vad in partea de jos niste gradatii.Ma gandesc ,sa fie pentru compensarea tendintei de virare datorate sensului elicei?Daca slabesc surubul cu cap imbus o pot roti in limita gradatiilor de pe placa  (max 45 grade  toata cursa stanga -dreapta)

Spui despre pozitia motorului ca este prea spre  pupa ..adica prea departat de oglinda?Aici recunosc nu am mutat motorul decat pe ultimele 2 pozitii pt ca acolo am vazut ,,uzura".Celelalte gauri erau virgine.

Podeaua barcii este dura pe centru (longitudinal) si parca putin elastica pe laterale.Cred ca anii si ,,sariturile"prin  si in barca au obosit fibra din podea.Pot pune o ,,punte" din tego...lemn etc ?

Motorul: cum am mai spus ,2T ,3 cil, un singur carburator (in seria asta au existat si cu 3 carburatoare).Toba , eliminarea gazelor se face in aer nu prin elice.Ca putere producatorul da 50-60 de cai ..5000-5800 rot/min.
Pot spune ca are demaraj de ,,mobra" ...te da cu cracii in sus .Pornirea la sfoara sau demaror,regulator incarcare ,magnetou 12v-120w.

Consum: minim  nu stiu ,maxim 13-14l/h.Dupa o ora de alergat pe snagov cu 40-42 (dupa GPS)  avand un rezervor portabil  am putut masura la picatura consumul.Din 20 litri a mai ramas o sticla de 5 litri si una de 1 litru cu benzina.Multumit de el  ce pot spune,la varsta lui meerge frumos,suna frumos,bujii curate,semne de coroziune la nivelui motorului nu sunt..(si la motoare in 2 T ma mai pricep si eu ca destul m-am scolit cu cz-ul de 175 si mobra super :))

Vali

Salut Serghei si scuze de intarziere.
Intr-adevar, aripioara de pe placa anti-ventilatie are rolul de a compensa tendinta motorului de a trage intr-o parte, din cauza sensului de rotatie a elicei. Daca in prezent nu ai tendinte de virare, e bine s-o lasi asa, cu toate ca forta cu care motorul trage intr-o parte e proportionala cu turatia. Eu de exemplu prefer sa tin motorul (Yamaha 25 CP/2T) putin peste turatia de mijloc, avand regimul cel mai economic si glisand cu 25 km/h cu barca mea, turatie la care motorul nu trage deloc in lateral. Aproape de turatia maxima insa, motorul trage destul de puternic spre stanga, deci daca l-as folosi majoritar la turatii mari, ar trebui sa schimb unghiul aripioarei. Deci depinde de viteza la care iti place sa te dai cu barca, iar unghiul aripioarei il vei fixa experimental pana vei avea mansa neutra la respectiva turatie.

Daca spui despre celelalte gauri de la trim ca "erau virgine", asta mie cel putin mi-ar indica neaparat ca trebuie (si ele) incercate ;D. Mai ales ca barca are V-ul fundului destul de pronuntat, un trim cat mai apropiat de oglinda va imbunatati semnificativ asieta (inclinarea longitudinala a barcii), iar barca va glisa mai "curat" si va taia mai bine valurile. De curiozitate ia incearca succesiv si celelalte "gauri", si cred ca o sa ne spui ca e mult mai bine :).

Despre inlocuirea podelei sunt multe de povestit punctual, si propun sa detaliem in momentul cand vei purcede la treaba. Ideea de baza e ca ai mai multe posibilitati:
1. cea mai economica varianta e un sandwich de osb cu stratimat si poliester pe ambele parti, pe varange tot din osb, laminate transversal, plus o chila laminata longitudinal exact pe muchia V-ului fundului.
2. ceva mai pretentios ar fi un placaj de calitate (BFU 100), facut sandwich cu fibra roving sau cloth si epoxy, la fel cu varange si chila din placaj laminate in zona santinei.
3. cea mai eleganta, rezistenta, longeviva si cu greutate mica solutie e folosirea de panouri fagure din polipropilena - Nidacore, Nidaplast sau ThermHex, in sandwich cu fibra si poliester. Trebuie insa experienta, fiindca la fagure, mai ales la o zona cu solicitari intense cum e podeaua, exista riscul de delaminare (contactul fagurilor cu laminatul e pe o suprafata foarte mica).

Despre motor voi continua si eu cu ceva comparatii, dar ceva mai spre ziua ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau