software

Creat de radasous, Septembrie 15, 2012, 01:37:25 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

radasous

Exemplu de utilitate pentru a incepe proiectul in carene:
In cazul meu, am cumparat un proiect pentru o barca construibila in sistemul lapstrake planking. Cum nu stiu sa ma folosesc de proiect pentru a obtine plank-urile, am facut in carene o barcuta cu dimensiuni apropiate si numarul necesar de plank-uri, 9 in cazul meu, l-am importat in freeship si...de aici incepe munca, adica modificarea cotelor dupa cele din planuri.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

klimm

Daca-mi permiteti cateva observatii. Nu am nimic de-a face cu proiectarea navala dar am avat cate  ceva in comun cu CAD si curgerea fluidelor;
Orice CAD ,  transpune intr-un algoritm de proiectare(aproape identic cu cel folosit inainte de era calculatoarelor), teoria geometriei analitice,descriptive si a algebrei liniare, (coordonate in spatiu, proiectii, rabateri, familii de curbe, etc) plus notiuni specifice legate  de hidrodinamica  navelor, curgerea fluidelor( curgere laminara, curgere turbulenta, Stokes, Reynolds, &CO)

Cred ca trebuie sa intelegi  teoria care sta la baza acestor programe ca sa poti manipula programul cu folos.
In caz contrar , urmezi algoritmul, dar  de fapt nu stii ce faci.  Uneori chiar folosesti un program si constati ca nu pe asta vrei sa-l folosesti pt ca nu duce unde vrei tu.
Un algoritm nu poate fi mai bun decat cel care-l foloseste pentru ca-ti ofera dialoguri de input si de  acest input depinde output-ul . adica daca dai c**** inauntru, asta o sa recoltezi la sfarsit.

Cu matematicile e clar, nimic nou .
La fel, elementele de baza ale dinamicii fluidelor nu s-au schimbat de la Stokes si Reynolds incoace
De aceea cred ca si manualul "depasit" facut dupa rusi e foarte bun pentru a intelege ceea ce faci.
Odata bazele puse, merita intrat in detalii pt ca acum intelegi sensul micilor diferente rezultate in functie de parametrii dati



Cand produceam rucsaci existau trei feluri de firme pe piata;

unii care nu stiau de ce, nu stiau cum , dar copiau asa alandala. Asa au si murit.

altii care  nu stiau de ce dar stiau cum  si copiau in detaliu, cu cap. Au decedat si ei.

mai erau unii care stiau de ce, stiau cum , au facut cele mai bune produse si au rezistat cel mai mult . Pe astia insa  i-au batut chinezii :).  La asta nu ne-am gandit .

Succes la proiecte!

Vali

Despre manualele vechi rusesti, sunt depasite din cauza ca pornesc de la premisele tehnicii din acei ani, cand se construia:
1. in lemn - exclusiv carvel + bordaj in clin, fara epoxy sau alta rasina actuala, rezultand corpuri grele si rareori complet etanse, cu osatura si bordaj masive.
2. in metal - otel sudat, sau aluminiu nituit, acesta din urma fiind superlativul vremii in constructia de barci.
Tehnicile compozite actuale erau folosite in acea vreme doar in domeniul aero-spatial, si abia incepand cu anii '70 au inceput sa se construiasca barci din poliester in tarile fostului bloc comunist.

Din aceste motive, si regulile de registru din acea vreme (adoptate si la noi prin vechile norme RNR) obligau la structuri masive si supradimensionate dupa standardele de azi. Si motoarele erau mai mari, mai grele, mai gurmande si cu randament mai slab. Deseori discut cu veterani ai barcilor din perioada comunista, si de fiecare data mi se aminteste ce greu era de obtinut pe atunci o barca buna.

Doar daca ne uitam in compendiul despre constructia de ambarcatiuni al lui Mordvinov, aparut in 1987 (care se gaseste pe net pe unele site-uri rusesti), vedem ca ambarcatiunile considerate ultramoderne in acea vreme sunt azi mai mult decat depasite, si la constructie, si la design, si la performante, si la seaworthiness. Sunt acolo si cateva exemple de multicoci, care se incadreaza perfect in generatiile vremii, foarte minutios examinate de John Shuttleworth la urmatorul link: http://www.john-shuttleworth.com/Articles/NESTalk.html

E intr-adevar important de cunoscut particularitatile softului, dar mai importanta e, cum spune Klimm, cunoasterea principiilor de proiectare, din care cauza spuneam de teoria navei aplicata la ambarcatiuni. E un domeniu vast, in care se inoveaza si se invata continuu. La nivel de amator, e bine de parcurs macar una din cartile de baza, despre care am amintit mai sus.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

solpet

Citat din: Vali din Ianuarie 22, 2013, 08:59:00 PM
Tehnicile compozite actuale erau folosite in acea vreme doar in domeniul aero-spatial, si abia incepand cu anii '70 au inceput sa se construiasca barci din poliester in tarile fostului bloc comunist.

Subscriu la cele prezentate de Vali in privinta raspandirii tehnicii compozite in Blocul de Est.

In fotografiile atasate se vede radom-ul (conul nazal, care acopera si protejeaza antena radar) unei rachete Volna, realizata in GRP.
Ce-i drept suprafata e cam grosolan realizata , dar Volna a avut o reputatie destul de buna in privinta fiabilitatii-


Intr-o alta poza detaliu cu conducte hidraulice  , confectionata din inox, in anul de gratie 1969
(tot de la Volna).

Iar in ultima poza , batranul de la clasa a doua l-am fotografiat in anul 2010... cum vedeti in materie de banchete,
rusii si ucrainienii sunt conservatori si ecologisti :-)

ionpescarul

Un pdf3D ,poate va foloseste la ceva ,sper ca am postat pe topicul potrivit,poate e deja postat in alta parte ,dar daca nu l-am vazut ,am zis ca e important totusi.