mercury winterization

Creat de Cristy, Septembrie 30, 2012, 09:32:06 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Cristy

Salutare tuturor!
Pentru ca se apropie timpul cand o parte dintre barcagii isi iau ramas bun de la Delta, si pentru ca vor trebui sa isi conserve pentru iarna atat motorul cat si restul echipamentelor aferente, am gandit ca trebuie deschis acest topic - personal, aceste informatii imi sunt necesare pentru a fi sigur ca la iesirea din iarna tot echipamentul (motor,vasle, veste, barca) vor fi apte de un nou sezon de pescuit.
Cred ca nu sunt probleme daca vom dezbate acest subiect (pe langa cele necesare motorului) aici.
Motoarele in 4 timpi trebuiesc pregatite pentru iarna?? folosind Fogging?
Cum se face aceasta operatiune in acest caz? cu motorul pornit sau oprit cu bujiile date afara??

gvincentiu

#1
N-am decat un 4 CP dar iata ce îi fac pentru la iarnă: desfacut capace cizmă, uns cu vaselina (pentru cauciuc/plastic) ambele bucșe, schimbat uleiul din cizmă, schimbat uleiul din motor, consumat toată benzina din carburator și scurs rezervorul, scos bujia și pus 15 ml ulei în capul pistonului și plimbat de câteva ori. Curățat interior și exterior de tot ceea ce înseamnă depuneri de apă, scurgeri ulei etc. cu apă și detergent. Curățat și uns toate cuplajele electrice cu WD40 sau altceva. Poti sa plusezi cu un spray de curățat carburator și admisie.
În primăvară să pui 10-15 ml alcool tehnic în primul plin pentru a se combina cu eventuala apă de la condensul din circuitul de alimentare.
Am uitat ceva?
M-am învățat minte de astă primăvară când am tras la sfoară de am făcut bătături.
Ganduri bune !

gvincentiu

Fiindca tot am dat de manual, citez o procedura:
Ganduri bune !

Florio

Citat din: gvincentiu din Septembrie 30, 2012, 04:57:30 PM
N-am decat un 4 CP dar iata ce îi fac pentru la iarnă: desfacut capace cizmă, uns cu vaselina (pentru cauciuc/plastic) ambele bucșe, schimbat uleiul din cizmă, schimbat uleiul din motor, consumat toată benzina din carburator și scurs rezervorul, scos bujia și pus 15 ml ulei în capul pistonului și plimbat de câteva ori. Curățat interior și exterior de tot ceea ce înseamnă depuneri de apă, scurgeri ulei etc. cu apă și detergent. Curățat și uns toate cuplajele electrice cu WD40 sau altceva. Poti sa plusezi cu un spray de curățat carburator și admisie.
În primăvară să pui 10-15 ml alcool tehnic în primul plin pentru a se combina cu eventuala apă de la condensul din circuitul de alimentare.
Am uitat ceva?
M-am învățat minte de astă primăvară când am tras la sfoară de am făcut bătături.

Bravo, succint si la obiect.

Eu m-am limitat acum sa consum benzina din carburator, totodata spalandu-se si circuitul de racire .
Iernile trecute am lasat motorul asa cum era, inlocuind doar uleiul primavara, inainte de  inceperea sezonului. E o indolenta pe care motorul mi-a tolerat-o pana acum, mergand impecabil mereu. 
Totusi nu vreau sa abuzez de anduranta motorului (Yamaha 50cp High Thrust) si am de gand sa invat cum se inlocuieste impeller-ul, cum se schimba uleiul din cizma si alte chestiuni necesare . Problema in general este lipsa oamenilor specializati si faptul ca e dificil sa duc un motor de 110 kg la un service :) .
Tot raul insa, e inspre bine: mi-a promis prietenul nostru Rares Badrea ca ma va invata ce si cum.
Asa ca voi pune manutele proprii la treaba.