raspunderea morala si civila a comandantului

Creat de s/y Lindor, Octombrie 25, 2012, 06:24:13 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

s/y Lindor

am primit pe FB o informatie de la Florio despre un incident in English Channel,
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2222319/Dramatic-moment-rookie-yacht-crew-rescued-rough-seas-skipper-ignored-warnings-sailed-Force-10-storm.html

cred ca de la acest incident se poate porni un nou topic referitor la raspunderea civila a skipper-ului,
in marina comerciala ( inclusiv yachtingul profesionist) raspunderile sunt clare si sunt in general algoritmi pt diferite situatii,
in yachtingul de amatori se aplica legea civila si reglementarile specifice fiecarei tari,
cred ca e cazul sa discutam putin si despre ce se intampla pe la noi, ca o anormalitate la noi nu se cere asigurare de raspundere civila ,de la turci in jos nu poti sa te misti fara asa ceva

solpet

#1
1. Ce a facut capitanul ignorant e una , dar te poti intreba:
-pot fi si ceilalti chiar atat de retardati mental  incat sa se lasa pe mana unui amator? Sau macar sa fi luat in serios prognoza meteo?

A nu da ascultare avertizarilor a fost crasa ignoranta.

Iar de faptul ca nici unul nu a avut curajul sa-i spui "skipperului" - -Neica ori ne intoarcem imediat, ori ne jucam Man over  the board! cu tine, nici nu meritat de comentat de fapt...

"An inexperienced crew of sailors had to be rescued after their skipper set sail into rough seas despite warnings of a Force 10 storm, a court heard."


2. Conditia fizica a "echipajului"  pare sa fii fost cam slabuta.
"Five became so seasick after being tossed around in 20ft waves they were unable to man the £105,000 race cruiser, Southampton Crown Court was told."
Din punct de vedere a evolutiei rasei umane este mult mai corect (si cateodata chiar de dorit) ca asemenea deviatii de la normal sa devina hrana pentru heringi, sau ce le-or gasi , in loc sa procreeze urmasi.

Pe scurt este incorect si nedrept ca asemenea cod genetic sa se multiplice/replice.

Disparitia ocupantilor ar fi fost doar selectie genetica, in adevaratul sens a teoriilor darwiene.

Dar societatea intervine, perturba selectia, si consecintele raman de vazut.

s/y Lindor

@solpet unul din elementele primordiale pentru cei care practica ( sau vor sa practice) yachtingul este respectul in toate formele sale ( fata de mare, fata de coechipieri (echipaj ), fata de nava, fata de celelate nave , fata de sine etc..)
lipsa de respect poate crea situatii neplacute si unele chiar periculoase
referitor la conditia fizica a echipajului societatea moderna a inlocuit preferinta femeilor pt masculi alfa (cu muschi) pt masculi omega (cu minte si bani) :)
asa ca de la Decebal incoace lungimea sculei la romani a fost in continua descrestere :'(
referitor la topic echipajul era format din "clienti" platitori - pe care nu iau cautat la muschi ci la buzunare,

Vali

@S/Y Lindor: bun venit pe capcompas.ro, si ne bucuram sa avem intre noi (inca) un profesionist al apelor, implicat si in iahting :).

Referitor la incidentul din link: clientii erau cursati ai unei scoli de navigatie. In consecinta, erau mai mult decat incepatori. Tendinta in astfel de cazuri e sa-ti pui toata increderea in skipper, gandindu-te ca daca se iese pe mare pe furtuna de gradul 10, sigur respectivul skipper a mai trecut prin asta si stie ce are de facut.

Din pacate, in orice manual de "seamanship" scrie foarte clar cat de important e de evitat furtuna, iar in cazul nefericit in care aceasta te prinde, ai de executat anumite rutine clar specificate. Asa ca nu se justifica in nici un caz iesirea deliberata in larg pe furtuna, iar skipperul poarta cea mai mare parte din vina. In plus, nici cursantii nu sunt exonerati de raspundere, fiindca se presupune ca si-au insusit partea teoretica, si stiau ca nu e normal sa iasa voluntar in larg pe o asemenea furtuna. In plus, argumentul bunului simt care iti spune sa stai cuminte si sa nu te pui cu stihiile dezlantuite se vede ca nu a functionat, asa ca intr-un fel cursantii si-au "luat papara" pe meritate.

Despre subiectul topicului, anume raspunderea civila: la noi inclusiv in navigatia pe ape interioare (care e mult mai dezvoltata decat iahtingul offshore), aceasta "e sublima, dar lipseste cu desavarsire". Si asta se vede in problemele aparute la accidentele intamplate in Delta sau pe Dunare, unde in afara daunelor umane, deseori daunele materiale sunt foarte dificil de reparat.

Acum cativa ani am incercat sa inchei o asigurare de acest tip (raspundere civila), pentru o ambarcatiune de ape interioare. Am "colindat" pe la toti brokerii de asigurari din targ, si unul singur mi-a oferit cu totul altceva, anume o polita care sa acopere stricaciunile barcii proprii, ceva gen Casco. Pretul era foarte mare, iar daunele acoperite infime, asa ca mi-am vazut de treaba.

Iar pe parte de raspundere civila la iahtingul marin de la noi, cred ca intai ar trebui sa avem o flota de veliere suficient de dezvoltata, si abia apoi sa ne punem problema pietei asigurarilor de raspundere civila. Pentru cine pleaca din tara pe barca, se poate procura cred din strainatate o polita valabila in zonele vizitate.

Iar despre raspunderea civila si morala a comandantului vizavi de evenimentele cauzate din vina sa, e un subiect important, indiferent de navigatia interioara sau offshore. Mai avem pe forum profesionisti ai apelor, cred ca dumnealor ne pot spune mai multe despre subiect (noi inca suntem in majoritate amatori :) ).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

s/y Lindor

s/y Lindor este asigurat de rapundere civila  pt un an la PANTAENIUS YACHT Insurance  si are carte albastra pt toate apele interioare si exterioare ale Europei la un pret mai mic de jumatate din pretul de la noi si pt detalii va rog sa ma contactati

gvincentiu

Primul lucru pe care l-am învățat a fost următorul: Comandantul poartă întreaga răspundere pentru navă și echipajul ei.
Ehehei, asta da democrație !
Ganduri bune !

Mihai Irimia

Citat din: gvincentiu din Octombrie 27, 2012, 05:01:51 PM
Primul lucru pe care l-am învățat a fost următorul: Comandantul poartă întreaga răspundere pentru navă și echipajul ei.
Ehehei, asta da democrație !

aici sa intelega toata lumea, Comandantul navei poarta si raspundere si vina, nu e loc de intors, ...nu mai spun nimik

s/y Lindor

este advarat comandantul poarta intreaga raspundere pt planificarea si executarea voiajului maritim, si tot advarat este ca necunoasterea legii nu te scuteste de efectele ei, dar ma intreb este normal sa se aplice aceiasi lege si pentu un posesor de cat"C" si pentru un cdt de cursa lunga ?  ;)

gvincentiu

#8
Pentru orice categorie, pentru orice barca de orice dimensiune, da, indiferent de zona de plimbare, navigație. Fie ca e un marinar care are o bărcuță de 2+1, fie că e un petrolier răspunderea e aceeași. Nu știu cum stă treaba la gonflabile...
Aici nu merge treaba cu ăia de fac accidente și dau vina pe semnalizarea intersecției sau pe faptul că e de vină doamna de se odihnea activ cu capul în poala șoferului sau pe Steve Jobs în cazul de mai jos  ;D . Părerea mea.
Ganduri bune !