pareri despre caiac la bordul unui velier

Creat de s/y Lindor, Noiembrie 02, 2012, 10:25:12 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

s/y Lindor

sanatate si bani la toata lumea, hop si eu cu o intrebare ;) :
- este util/ functional sa ai un caiac la bordul unui velier de croaziera (oceangoing) ?
de ce pun intrebare, am la bord un tender "Quicksilver" de 2,4m cu motor Mercury 4T/2,5HP, vara asta am inecat motorul si a trebuit sa folosesc "cauciucul"la rame si nu am fost multumit de calitatile ei nautice nici eu nici altcineva, mai ales daca bate putin vantul,
- eu ma gandesc la un caiac sit-on-top care sa poata duce 3 persoane sau 300kg la capitolul caiace sunt novice si astept pareri de la cei cu experienta,
o zi buna :)

telefon satelit

 De ce caiac si nu o barca mai mica de fibra?  Am vazut copai concepute special pentru treaba asta.

Un caiac suficient de mare ca sa poti pune in el chestii relativ voluminoase o sa fie lung ca naiba.

Vali

Ideea asta am avut-o si eu, anume un caiac pe post de tender la un velier. Am vazut undeva pe Youtube cum si-a pus cineva niste bare transversale pe roof-ul barcii (ca la masina), pe care legase un caiac scurt si burduhanos. Tipul spunea ca pentru asta mutase traveller-ul randei de pe cabina pe bridgedeck-ul de la intrare.

Asa ca am luat legatura cu Gigi, care ca un domn ce e mi-a trimis planurile unui caiac din placaj, foarte potrivit pentru utilizarea dorita. Iar eu urma sa procedez comform zicalei "am o potcoava (caiacul), imi mai trebuie 3 si calul (velele si barca) :P. Pana acum insa n-am apucat sa fac caiacul, dar inca sunt hotarat :).

Cred ca ar fi potrivita si o canoe pentru utilizarea ca tender, am vazut la mai multi barcagii asa ceva, inclusiv la Cristi Tirtirau. Avantajul la o canoe e ca are spatiu mult mai generos, poate transporta minim 2 persoane, plus bagaje din belsug, si se poate propulsa la pagaie, padela, vasle, motor electric sau termic, sau chiar o mica vela (am vazut inclusiv canoe cu pedale). Datorita lungimii la plutire, e mult mai fasneata decat orice alt tip de tender (solid, gonflabil, demontabil, pliabil etc), singura problema fiind necesarul de spatiu pentru a o transporta la bord, astfel incat sa nu incurce.

La Cristi Tirtirau de exemplu, canoea era transportata legata de balustrada (lifeline), pusa pe o parte, undeva la mijlocul barcii. Cred insa ca o solutie buna, care nu ar incurca circulatia pe punte, ar fi ca in filmul respectiv - legata pe niste bare transversale pe roof. O canoe obisnuita are in jur de 4,5-4,6 metri, intre 0,9-1 m latime, incarca 3 oameni plus bagaj, si in functie de tipul constructiv poate fi de la "jucausa" pana la super-stabila.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

s/y Lindor

eu ma gandeam la un sit-on-top Kalao din polietilena termoformatata (nescufundabil) are 4,35x0.8 m si optional poate fi montata si o placa de motor,
de tinut la bord tot la copastie sau pe prova unde tin acum "cauciucul"pe 37' gasesc un loc :)
la primavara intentionez sa o iau pe Dunare la vale si vreau sa am ceva potrivit, vreau ca Lindor sa ramana pe bratele navigabile (calca 2 m) si cu caiacul si cauciucul la plimbare prin Delta ;)

Florio

#4
Citat din: s/y Lindor din Noiembrie 02, 2012, 02:28:23 PM
eu ma gandeam la un sit-on-top Kalao din polietilena termoformatata (nescufundabil) are 4,35x0.8 m si optional poate fi montata si o placa de motor,
de tinut la bord tot la copastie sau pe prova unde tin acum "cauciucul"pe 37' gasesc un loc :)
la primavara intentionez sa o iau pe Dunare la vale si vreau sa am ceva potrivit, vreau ca Lindor sa ramana pe bratele navigabile (calca 2 m) si cu caiacul si cauciucul la plimbare prin Delta ;)

Si eu am vazut multe veliere care au cate un caiac la bord in calatoriile postate pe sailboatowners.com  . Dar nu cred ca pe post de tender ci mai curand pentru a lasa velierul la ancora si a explora la bordul caiacului, imprejurimile. Un caiac e mai mobil, mai fasnet decat un tender, intra usor peste tot si iti ofera o plimbare savuroasa cu un minim de efort din padela.
  Am observat ca sunt preferate sit-on-top-urile , probabil pentru faptul ca sunt nescufundabile, robuste si nepretentioase. Mie personal nu imi plac din cauza pozitiei pe care trebuie sa o adopt fata de un sit-in .
   La caiace e foarte importanta senzatia pe care o ai cand te-au urcat in el .  De aceea e bine de probat inainte si daca exista posibilitatea, e bine sa se faca un mic test pe apa.

Desigur, mai exista posibilitatea numita "caiac gonflabil" , o varianta in care spatiul de depozitare nu mai e o problema, caiacul se umfla in 4 minute si ofera mobilitatea dorita incluzand si flotabilitatea de care vorbeam mai sus :) . Exista din cate m-am tot documentat, doua variante robuste in cazul gonflabilelor : Gumotex si Grabner. Ambele au materiale de calitate, destul de asemanatoare. Grabnerul confera o rezistenta de top in randul materialelor de pe piata, aducand si un plus de pret. Gumotex-ul are o calitate foarte buna, putin sub Grabner, si un pret mai potolit. 

s/y Lindor

Citat din: Florio din Noiembrie 02, 2012, 10:56:23 PM

Si eu am vazut multe veliere care au cate un caiac la bord in calatoriile postate pe sailboatowners.com  . Dar nu cred ca pe post de tender ci mai curand pentru a lasa velierul la ancora si a explora la bordul caiacului, imprejurimile. Un caiac e mai mobil, mai fasnet decat un tender, intra usor peste tot si iti ofera o plimbare savuroasa cu un minim de efort din padela.
  Am observat ca sunt preferate sit-on-top-urile , probabil pentru faptul ca sunt nescufundabile, robuste si nepretentioase. Mie personal nu imi plac din cauza pozitiei pe care trebuie sa o adopt fata de un sit-in .
   La caiace e foarte importanta senzatia pe care o ai cand te-au urcat in el .  De aceea e bine de probat inainte si daca exista posibilitatea, e bine sa se faca un mic test pe apa.

Desigur, mai exista posibilitatea numita "caiac gonflabil" , o varianta in care spatiul de depozitare nu mai e o problema, caiacul se umfla in 4 minute si ofera mobilitatea dorita incluzand si flotabilitatea de care vorbeam mai sus :) . Exista din cate m-am tot documentat, doua variante robuste in cazul gonflabilelor : Gumotex si Grabner. Ambele au materiale de calitate, destul de asemanatoare. Grabnerul confera o rezistenta de top in randul materialelor de pe piata, aducand si un plus de pret. Gumotex-ul are o calitate foarte buna, putin sub Grabner, si un pret mai potolit.
am studiat si eu gonflabilele si sunt o optiune, referitor la pret sunt asemanatore cu sit-on-top,
caiacul vreau sa-l folosesc exact pt ce ati spus pt explorarea imprejurimilor la noi si aiurea in lume,  vreau sa reziste si la acostarea pe o plaja cu brizanti, si la trecerea peste niste stanci pline de scoici, si prin stufarisul Deltei, oricum nu renunt la Quicksilver-ul de 2,4m dar vreau sa poata pleca la plimbare 6 persoane nu doar 3 ca in prezent. :)
dupa cum am mai spus nu mi-am pus inca fundul intr-un caiac asa ca nu fac diferente ,
ps la cele gonflabile mi-e frica de acele de pescuit, (pe Lindor sunt agatate peste tot)

telefon satelit

Citat din: s/y Lindor din Noiembrie 03, 2012, 06:24:52 AM
ps la cele gonflabile mi-e frica de acele de pescuit, (pe Lindor sunt agatate peste tot)

Vrem poze cu capturile  :)