acte navigare costier mic

Creat de adrianpacurici, Noiembrie 16, 2012, 09:48:50 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

adrianpacurici

Salutare la toata lumea. Am tot cautat pe net si nu imi este clar ce acte sunt necesare pt a naviga cu un velier mic...costier... Ce permis este necesar si de la ce dimensiuni este necesar un permis. Unde pot invata cum se manevreaza un velier... Ma incanta ideea dar nu stiu nimic despre ele
multumesc anticipat

Florio

Citat din: adrianpacurici din Noiembrie 16, 2012, 09:48:50 PM
Salutare la toata lumea. Am tot cautat pe net si nu imi este clar ce acte sunt necesare pt a naviga cu un velier mic...costier... Ce permis este necesar si de la ce dimensiuni este necesar un permis. Unde pot invata cum se manevreaza un velier... Ma incanta ideea dar nu stiu nimic despre ele
multumesc anticipat

Multe intrebari :) . Sa le luam pe rand, sistematic.

Pentru a naviga in regim costier au nevoie de documente si barca si skipperul.

Skipperul:
-Permis de navigatie clasa C (6mm de la tarm) sau B (12 mm )
-Pe acest permis se va trece si clasa "S" (sail) . Aceasta nu necesita nici un examen, ci doar absolvirea unei scoli de navigatie si obtinerea atestatului pentru conducerea ambarcatiunilor cu vele . La capitanie se prezinta permisul de navigatie, atestatul pentru "S" si taxa aferenta. Se va elibera permisul de navigatie cu indicativele  I, C, M, S. ( Ape interioare, maritime costier 6mm, cu motor, cu vele)
-Pentru permisul clasa B mai e nevoie si de un "Certificat general de operator pentru ambarcatiuni de agrement -LRC - GMDSS" , mai pe scurt , operator radio :) .  Ca o paranteza spun ca discutiile oficiale sunt acum pentru obligativitatea acestui curs de operator si pentru clasa C - minic aprobat insa-.

Ambarcatiunea :
1.Certificat de ambarcatiune de agrement
2.Permis de navigatie pentru ambarcatiuni de agrement
3.Raport de inspectie pentru ambarcatiuni

1- un carnet in care sunt trecute numele barcii, seria de fabricatie, serie si capacitate motor, date tehnice ale barcii, informatii despre provenienta,  clasa in care se incadreaza barca ( C,B,A) , termen de valabilitate (5 ani)
2-Este o simpla hartie care se intituleaza astfel.  Contine numele proprietarului , tipul barcii, provenienta, clasa, capacitatea, numarul raportului de inspectie si valabilitatea ( 5 ani cu conditia confirmarii intermediare la 2,5 ani )
3. Este un fel de document RAR. Deci contine toate datele tehnice ale barcii si motorului, foarte detaliat. Inclusiv datele tehnice ale greementului si velelor, ale instalatiei electrice, etc.... Contine date despre conditiile de navigare permise de barca( distanta fata de coasta, inaltime valuri, viteza maxima a vantului, etc...)  Contine instrumentarul barcii "recomandat/optional" . Am pus intre ghilimele ca amuzament, fiindca exact asa scrie. Nu se stie daca este recomandat sau optional :) 
Probabil acest echipament este recomandat a fi optional :D

Florio

Un lucru care mi se pare important.

In echipamentul obligatoriu al barcilor de clasa "C" nu se afla statia de radio (Radiotelefon UUS fix) pentru ca legal nu exista obligativitatea de a absolvi cursurile de operator radio.
Dar exista undeva obligativitatea de a avea la bord o statie radio de mana (Radiotelefon UUS portabil) .

Constantin

O completare la expunerea lui @Florio:

Mai este nevoie si de Aprobare pentru detinerea ambarcatiunii in zona de frontiera, care se obtine de la Politia de frontiera. Au acolo o lista cu actele necesare pentru aceasta. Nu necesita taxe

Thor

@Adrianpacurici: "...nu imi este clar ce acte sunt necesare pt a naviga cu un velier mic...costier... "

@Florio: "Ambarcatiunea :
1.Certificat de ambarcatiune de agrement
2.Permis de navigatie pentru ambarcatiuni de agrement
3.Raport de inspectie pentru ambarcatiuni

1- un carnet in care sunt trecute numele barcii, seria de fabricatie, serie si capacitate motor, date tehnice ale barcii, informatii despre provenienta,  clasa in care se incadreaza barca ( C,B,A) , termen de valabilitate (5 ani)
2-Este o simpla hartie care se intituleaza astfel.  Contine numele proprietarului , tipul barcii, provenienta, clasa, capacitatea, numarul raportului de inspectie si valabilitatea ( 5 ani cu conditia confirmarii intermediare la 2,5 ani )
3. Este un fel de document RAR. Deci contine toate datele tehnice ale barcii si motorului, foarte detaliat. Inclusiv datele tehnice ale greementului si velelor, ale instalatiei electrice, etc.... Contine date despre conditiile de navigare permise de barca( distanta fata de coasta, inaltime valuri, viteza maxima a vantului, etc...)  Contine instrumentarul barcii "recomandat/optional" . Am pus intre ghilimele ca amuzament, fiindca exact asa scrie. Nu se stie daca este recomandat sau optional   
Probabil acest echipament este recomandat a fi optional."


@Constantin: "O completare la expunerea lui @Florio:
Mai este nevoie si de Aprobare pentru detinerea ambarcatiunii in zona de frontiera, care se obtine de la Politia de frontiera. Au acolo o lista cu actele necesare pentru aceasta. Nu necesita taxe."



Si daca velierul este asa de mic (< 7m.) si cu un motor tot mic (< 20 C.P.) incat nu este obligatorie inmatricularea?



Florio

#5
Citat din: Thor din Noiembrie 17, 2012, 10:54:07 AM
[

Si daca velierul este asa de mic (< 7m.) si cu un motor tot mic (< 20 C.P.) incat nu este obligatorie inmatricularea?

In principiu un velier care se incadreaza ca neinmatriculabil, nu are nevoie decat de necesarul de echipament si dotari  impus de lege, la bord ( lumini de navigatie,  echipament de semnalizare, de siguranta, salvare, etc ) . Skipperul ramane in necesarul de documente ce ii dau dreptul sa conduca o ambarcatiune de agrement de acel tip, in zona vizata. 

Totusi aici ar mai fi o discutie si trebuie verificat nu numai scriptic ci si ca uzanta pe ape. Legal ambarcatiunea sub 7m si 20 cp nu necesita inmatricularea cu tot intregul de acte ce implica ea.
Dar navigand intr-o zona de frontiera, am inteles din discutii ca  barca trebuie sa fie inregistrata cumva. Legile noastre nefiind intocmite ca un intreg exhaustiv, lasa uneori portiuni neacoperite sau interpretabile, din punctul de vedere al diverselor institutii care isi pot exercita controlul . Fiecare te judeca dupa ce legi are in curtea lui si mai ales dupa ce obiceiuri a capatat .  Uneori legea e una si aplicarea e putin diferita .

adrianpacurici

Sunt contrariat.... Am o barca de 5 m cu motor de 20cp. Am circulat cu ea pe dunare la frontiera cu rusii si frontiera m-a legitimat si atat. Sa inteleg ca daca ii pun panze la barca o sa fiu in ilegalitate? Am permis cat CD

pelicanul

Citat din: adrianpacurici din Noiembrie 17, 2012, 04:06:52 PM
Sunt contrariat.... Am o barca de 5 m cu motor de 20cp. Am circulat cu ea pe dunare la frontiera cu rusii si frontiera m-a legitimat si atat. Sa inteleg ca daca ii pun panze la barca o sa fiu in ilegalitate? Am permis cat CD
Nu esti in ilegalitate. Cred ca pina la 7 m nici nu iti trebuie permis (cat S). Dar e  mai bine sa faci un curs de vele daca nu ai mai avut de -a face cu asa ceva.

adrianpacurici

si unde as putea face asta?,, si ce presupune un astfel de curs...financiar vb..
eu sunt din Tulcea

Constantin

Citat din: adrianpacurici din Noiembrie 17, 2012, 06:55:48 PM
si unde as putea face asta?,, si ce presupune un astfel de curs...financiar vb..
eu sunt din Tulcea

Pentru navele sub 7 metri (deci pama la 6,99 metri inclusiv) nu este nevoie de permis, indiferent daca sunt veliere sau cu propulsie mecanica.

Pentru permisul de detinere a navei in zona de frontiera, este bine sa intrebi la Politia de frontiera.

In ceea ce priveste cursul pentru S, daca detii deja un permis, atunci la mine poti face cursul, dureaza trei zile si costa 300 Euro.
Preschimbarea permisului actual cu unul care are si mentiunea S presupunerea platii unei taxe la Capitanie de 100 RON

adrianpacurici

Multumesc. Banuiesc ca nu pot face cursul pt S decat pe la Constanta... Si la o barca cu vele nu ai voie sa.o conduci daca e vb de ceva mic? 5-6m fara acea categorie S? Daca este asa stricta legea.... inseamna ca si un caiac cu o vela mica necesita permis....

Constantin

Citat din: adrianpacurici din Noiembrie 18, 2012, 02:03:06 PM
Multumesc. Banuiesc ca nu pot face cursul pt S decat pe la Constanta... Si la o barca cu vele nu ai voie sa.o conduci daca e vb de ceva mic? 5-6m fara acea categorie S? Daca este asa stricta legea.... inseamna ca si un caiac cu o vela mica necesita permis....

Cursul se poate face si la Tulcea, am acolo acces la un velier.

Nu stiu ce prevede legea romaneasca pt barcile de pana la 7 metri.

telefon satelit

Citat din: Constantin din Noiembrie 18, 2012, 06:47:00 AM

In ceea ce priveste cursul pentru S, daca detii deja un permis, atunci la mine poti face cursul, dureaza trei zile si costa 300 Euro.


Spun asta pentru ca vad ca scoala Constantin Sailing oricum practica preturi mai apropiate de realitate:  poate ar merita facut si calculul ca mai bine iei 1000 de euro de la 5 cursanti decat 300 de euro de la unul. Traim vremurile pe care le traim si, in momentul in care se sare de pragul psihologic de 1000 de lei, multi au tendinta de a-si da seama ca pot trai si fara S-ul ala pe permis.

E doar o sugestie, pana la urma face fiecare ce vrea cu timpul si afacerea lui.  Ma gandesc la ceva gen "oferta speciala pe forum" ca sa nu apara acuzatii de dumping daca apar preturi de-astea pe site samd.