Pocket-cruisere

Creat de Vali, Decembrie 06, 2012, 11:39:51 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Vali

Pana voi reveni cu noutati despre cele 2 veliere pe care le renovez, am primit un mail de la designerul si constructorul de barci - veteranul George Whisstock, care are 2 vesti bune pentru barcagiii interesati de velierele lui:

1. A fost lansat proiectul "The EasyBuild Project - Boats That Almost Built Themselves" - anume o serie de planuri pentru constructorii amatori - si nu numai - facute special pentru a se construi in intregime barca, direct din kit-uri de placaj taiat in CNC: http://www.indiegogo.com/EasyBuild . Tehnica de constructie e revolutionara, iar din tot ce am vazut pana acum in materie de planuri, nu cred ca exista in prezent vreun designer cu planuri mai detaliate si instructiuni mai cuprinzatoare decat cele ale d-lui Whisstock.

The EasyBuild Project -- Boats That Almost Build Themselves

2. Pentru a finanta aceasta serie de designuri noi, dl. Whisstock ofera reduceri substantiale la toate planurile din oferta actuala:
- oricare plan de barca deschisa costa doar 10 $
- oricare plan de pocket-cruiser costa doar 20 $
- cele 2 planuri de barci mai mari - de 7 respectiv 9 metri - costa doar 50 $ fiecare
Planurile se obtin prin download instant, direct de pe site-ul designerului, iar plata se face prin Paypal. Mai multe detalii sunt afisate pe pagina primului link postat mai sus.

Parerea mea e ca pocket-cruiserele lui George Whisstock sunt unele dintre cele mai frumoase veliere costiere, fiind facute in intregime din lemn, cu bordaj in clin si velatura traditionala. In plus, calitatile nautice sunt de exceptie, dupa cum se poate constata din detaliile postate la linkul cu clasa de navigatie a fiecarei barci. Pagina principala cu design-urile este aceasta: http://www.whisstock.com/index.php?page=01



"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

#1
Superb ! M-am uitat la Yawl-ul de 20' , la cutter-ul Chine (23 ' ) si bine inteles la "Fast sloop-ul " de 26' , dimensiunea cea mai apropiata dorintelor mele.
Cine are doua maini drepte si dorinta de a construi, are ce alege de aici !

Vali

Mie mi-a placut dintotdeauna yawl-ul de 20', care are si o varianta de greement de cutter. In afara de estetica superba de barca traditionala din lemn, calitatile nautice sunt cele mai importante: clasa B de navigatie, la un pescaj mic (derivor briceag), potrivit si pe Dunare sau marile lacuri. Daca mai punem si tractabilitatea, barca se preteaza si pentru ture printre insulele grecesti sau Croatia.
Daca n-as fi fost angrenat in mai multe lucrari, probabil ca asa ceva as fi construit, mai ales ca hobby, fiindca barcile traditionale in clin sunt marea mea slabiciune.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

draken

#3
Am remarcat yawl-ul de 20 de pe site, am descarcat imaginea si mi-am permis sa suprapun pe desen silueta unui om de dimensiunile mele (nu-s in Guiness Book la nici-o categorie).

Bogdan ion

#4

Bogdan ion

Im place si asta, dar la cit dai pe proiect cumpar jumatate din materiale.

Vali

#6
Sa fie intr-un ceas bun :). E un pocket-cruiser capabil, si in plus foarte aratos. Mie imi place si designul 119, din cauza ca e ceva mai usor: http://www.whisstock.com/page_02.php?page=02&page_id=2.07&design=119&PHPSESSID=1fb8c46f200d74b76f2c7bbb2c450a30 .
Insa daca voi gasi timp, tot designul 123 cred ca mi-ar surade sa-l construiesc, din cauza ca e foarte seaworthy - clasa B, si are si alternativa de greement de cutter, fara artimonul de yawl.

PS: ce ziceti, nu mai bine separam intr-un topic posturile despre pocket-cruiserele lui George Whisstock ?
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Vali

Dupa cateva incercari ratate de upload pe transfer.ro, tot vechiul wetransfer.com a ramas de baza. Linkul de download al cartii lui George Nour - Sportul velelor, valabil 14 zile:

http://we.tl/vrZcDNtt6k
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Bogdan ion

L-am luat, multumesc frumos. :)
In alta ordine de idei, crezi ca http://www.whisstock.com/page_02.php?page=02&page_id=2.08&design=146, poate fi facuta din placaj?

Vali

Depinde ce intelegi prin a construi barca din placaj: partial sau in totalitate?

In planuri e prezentata varianta constructiei bordajului in clin (lapstrake, clinker), din placaj marin, alaturi de varianta strip plank + cold-molded, adica sipci si furnir tehnic. Puntea, cabina, cockpitul si amenajarile se fac oricum in ambele cazuri din placaj. Ce ramane de facut din lemn stratificat sunt coastele, chila, etrava si alte cateva elemente de osatura. Foarte interesant la planurile lui George Whisstock e ca au incluse si desenele necesare pentru constructia arboradei din lemn cu epoxy, pentru a nu trebui cautate profile de aluminiu, greu de gasit la noi.

Am corespondat pe mail mai demult cu George Whisstock, si mi-a spus ca se pot face si coastele tot din placaj, taiate pe contur si stratificate pana se obtine grosimea necesara. In plus, se pot face din placaj stratificat si chila, etrava etc, caz in care barca se poate face aproape in totalitate din placaj. Parerea mea insa e ca e mai bine de folosit lemnul obisnuit stratificat, din motive de cost si accesibilitate a materialului. Oricum, la noua gama de designuri prezentata in linkul de mai sus, constructia va fi majoritar din placaj debitat la CNC, pentru asamblare rapida.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Bogdan ion

Multumesc pt raspuns, ma refeream la bordaj, dar acum m-am lamurit.
Am vazut un link, al unui neamt, care la construit in varianta "strip plank + cold-molded".
In doua zile pot sa descarc si planul, mai vorbim aunci.

Vali

Bogdan, o mica intrebare daca se poate: cum te-ai hotarat tocmai asupra acestui design? Intreb fiindca mie mi se pare cam cel mai interesant pocket-cruiser pentru a fi folosit in zonele noastre, adica Dunare, Delta, lacurile Razelm, Golovita, plus coasta Marii Negre, avand clasa C, si lest de 279 kg.

Cel mai mare avantaj al barcii e pescajul mic, dat de derivorul briceag, deci barca se poate trage oriunde la mal. Un alt mare avantaj e ca se poate tracta cu o masina obisnuita, fara sa trebuiasca cine stie ce mega-jeep. Deci pentru mine cam astea ar fi fost motivele alegerii acestei barci, alaturi bineinteles de frumusetea unei barci traditionale cu bordaj in clin.

Poate ne spui totusi care au fost motivele tale, sa vedem daca avem aceleasi idei :). Iar despre ambele sisteme constructive, le cunosc din instructiunile excelente ale designerului, din cauza ca am mai multe planuri ale lui, printre care si designul 123, cel mai mare pocket-cruiser din gama, avand 20 de picioare (6,09 metri).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Bogdan ion

La acelas lucru ma gindeam si eu, pt delta cred ca este ideal, nu am masina mare(Renault Fluence),si mai ales faptul ca pot sa plec cu ea la Oltenita, i-am dat drumul pe apa si ma mai intorc duminica seara, fac o ora pina acasa si toata lumea este fericita. ;)

Imi place foarte mult bordajul in clin, arata a barca adevarata pt mine( nu vreau sa jignesc pe nimeni cu aceasta afirmatie), am cumparat planul de studiu pt Beniquet care are tot derivor briceag, clasa C si greutatea lestului 180kg, dar pretul planului "full size patterns" este de 580 euro plus posta, bani pe care pot sa-i dau pe materiale, la prima vedere pt Beniquet numai placajul din okume ma costa ~3000 euro, arhitectul estimeaza pe la 30Kg de rasina, (ceea ce imi pare putin, la PocketShip de la CLCBoats consumul este de 57 de litri(38+19).

Astept sa treaca cele 48 de ore >:( sa pot sa descarc planul.

Vali

#13
La Whisstock se poate considera un mic inconvenient faptul ca nu prea ofera necesarul strict de materiale, insa dimensiunile fiind cam aceleasi, ne putem astepta la un necesar similar. O chestie care ar fi de interes la designul 146 ar fi o velatura de cutter, si nu doar cea de yawl din planuri. Ar trebui intrebat designerul, care oricum e foarte prompt in orice problema.

Despre placaj, okoume-le de la noi mai are si plop la interior, inclusiv cel de 10 mm, necesar la bordajul barcii aleasa de tine. Insa nu cred ca e o problema, eu am folosit de mai multe ori acest placaj, si se lucreaza excelent, iar la estetica e number one.

Cam de aceeasi parere sunt si eu, bordajul in clin e superlativul dpdv estetic la o barca clasica. Iar daca mai punem si calitatile sale nautice sau de soliditate structurala, e o alegere de nota 10, cu toate ca si sistemul cold-molded e considerat "varf de gama" la constructiile in lemn.

Later edit: poate poti lua in considerare si placajul WBP de mesteacan de la Welde. Eu am inceput sa lucrez cu asa ceva, e foarte bun adezivul dintre straturi, iar lemnul e mult mai dur, dar si semnificativ mai greu decat okoume-le de la Holver. Daca vei folosi mesteacanul, iti va iesi o barca mai solida, dar ceva mai grea.

Sa nu uitam ca e folosit de rusi de multa vreme la constructiile de amatori, cu rezultate bune, majoritatea barcilor facute dupa planuri Svistula, Nazarov, Sedelnikov sau Zimin fiind facute din placaj WBP de mesteacan. Iar un alt avantaj e ca la pret e jumatate cat cel de okoume, in schimb nu e poate la fel de aratos.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Bogdan ion