Motoare Honda - sugestii

Creat de Florio, Ianuarie 03, 2013, 08:58:22 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Mihaif99

#15
Eu am avut ambele motoare. Adica am aut Honda
bf2.0 din 2000 pina in 200 sau 2007, si apoi am avut Suzuki 2.5

Undeva dupa 2007 motorul Honda a devenit 2.3 din 2.0, dar, in realitate este acelasi motor.

Nu am avut probleme majore cu nici unul din aceste mototoare. Fara discutie prefer Suzuki, desi imi plac motoarele Honda. Din pacate Honda BF 2.0 - BF 2.3 nu e un motor pe care l-as recomada.

Honda:
1-FOARTE zgomotos.
2- La pornre trebuie sa tragi ZDRAVAN de sfoara. Altfel motorul o ia inapoi si suge apa pe evacuare direct in cilindru, si nu mai porneste. O femeie nu are nici o sansa sa porneasaca Honda BF 2.0 Intotdeauna am aut o strangere de inima cand a mers maica-mea singura cu barcuta
3- elice din plastic, probabil ca sa protejeze angrenajele, care inteleg ca ar fi tot din plastic.
4- Chiar daca il transportam pe partea corecta tot pierdea ceva ulei.
5- Ungerea inteleg ca este de tip "splash", adica o rotita cu peri care "arunca" ulei  sub piston. Este esential sa folosesti un ulei foarte putin vascos....

Altfel, motorul a fost fiabil, si m-a servit bine. Exista doua tipuri, unul care porneste direct in viteza si altul cu ambreiaj centrifugal. Eu am aut cu ambreiaj centrifugal, dar marele dezavantaj e ca, odata turat cat sa angajeze mbreiajul, mergea prea repede pentru trolling.

Suzuki 2.5 este un motor mult suoerior. Pentru deplasamet nu iti trebuie mai mult.

Acum trebuie sa ne spui la ce dinghy de 25 kg te gandesti.

Florio

Iaca opinia ta o mai asteptam , Mihai .

Dupa cum ai vazut la inceputul topicului, eram vrajit de motorul Honda 2,3 racire cu aer . Am avut senzatia ca trebuie sa fie mai simplu si fiabil daca nu are nici o legatura cu apa prin care merge si tot ce implica asta ( circuit pentru apa,  impeller, curatare dupa mers in ape saline ) . Un fel de mixer cu benzina :) .

Dar "brain storming-ul" de aici mi-a aratat clar ca Suzuki este de preferat.


P.S.
  Ma tem ca aveti dreptate, toti care v-ati referit la elicea de plastic. E foarte posibil sa fie incercarea de a proteja niste piese din cizma, mai putin rezistente .

Florio

Citat din: Mihaif99 din Ianuarie 06, 2013, 03:09:49 AM

Acum trebuie sa ne spui la ce dinghy de 25 kg te gandesti.

Nu am ales inca nici un tip de gonflabila, sunt deschis la opinii.
Ideea generala este ca barca sa fie cat mai usoara si sa ocupe un volum cat mai mic la depozitare . Un maximum de 25 de kg ! Cu cat mai usoara, cu atat mai bine.
O barca  neaparat cu vasle care sa permita si motor.

Am gasit cate ceva, nimic de referinta insa.
Aceasta pare cam mare : http://www.barcisecond.ro/anunturi/view/1475-barca-pneumatica-jago-320.html

Mai degraba asa: http://kolibriboats.ro/barci-cu-placa-motor-si-podina-rigida-pliabila.html
Sau chiar asa:  http://kolibriboats.ro/barci-pentru-vasle-si-suport-motor.html

Desigur si la alegerea gonflabilei e o contradictie :) . Eu as vrea una mica pe care sa o pot tine pe puntea din fata catargului; daca are 2m lungime o pot tine si de-a latul . La dimensiuni mici, gonflabila se duce catre 13-15 kg .
Bombard-ul asta ar fi ideal http://www.barcidevanzare.ro/anunturi/vand-vand-barca-gonflabila-marca-bombard-200ax
Stiu ca e mica rau, dar e al naibii de potrivita pentru un velier de 8m ! Acest tip este dinghy la Elan-ul 45 pe care l-am adus din Grecia cu Adi Nita.

gvincentiu

Avea colegul Mihai un dinghy si un 2,5 CP de vanzare, cu care ne-am plimbat asta vara pe Brates. Poate stie Vali mai multe?
Ganduri bune !

Vali

Intr-adevar Mihai vinde iola Klepper Trainer, dar motorul Suzuki de 2,5 CP din ce am inteles nu-l mai da, fiindca e cel mai bun motor pe care Mihai zice ca l-a avut pana acum, si la fiabilitate, si la anduranta, si la consum.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ss

Cu ani in urma, cand pescuiam la rapitor, am avut "placerea" de a folosi diferite "prezervative"... le-am urat sincer! Umflatul si dezumflatul, precum si morcovul permanent si lipsa de spatiu imi stricau cheful de pescuit. Daca gasesti la bord spatiu pentru depozitare permanenta, astfel incat sa nu te incurce, variantele care imi par mai bune sunt: http://www.hibiscussport.ro/barca-sportyac.html sau chiar http://www.hibiscussport.ro/barca-bic245.html

Vali

Scuze ca abia acum mi-am dat seama ca de fapt era vorba de pneumatica Lodestar a lui Mihai. Barca e de vanzare, e aproape noua, fara petice sau zgarieturi etc. Materialul barcii e hypalon, pretul e de 1000 ron, iar singurul mic inconvenient e ca barca e la Constanta. Din pacate, dupa cum spuneam, Mihai nu mai da si motorul, care si pe mine m-a interesat asta vara.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

Eu as cumpara gonflabila. E mult mai greu de gasit o barcuta faina decat un motor. Mai ales la un pret decent. Motorul l-as lua nou.

corsarul

As avea nevoie de un sfat...vreau sa-mi schimb elicea de la motor (Honda BF 15hp), si m-am hotarat sa comand una identica, cu 4 pale.
Dupa ce repere trebuie sa ma uit , ca sa NU ma trezesc ca am comandat altceva.
Elicea pe care o am pe motor, este destul de degradata,si ma gandesc ca si randamentul ei nu mai este acelasi....cel putin asa am inteles.
Mi s-a sugerat ,sa-mi comand una cu 3 pale, in ideea ca ar fugi mai tare...dar eu ma gandesc ca "japonezu" n-a fost prost de a ales 4 pale.
Multumesc ptr. eventualele raspunsuri.

PS: stiu ca s-a mai scris pe aceasta tema ;D

mbro

CitatElicele cu 3 pale sunt bune pentru a fi utilizate in uz general şi, în multe bărci, sunt mai rapide decât elicele cu 4 pale . Cu toate acestea, elicele cu 4 pale oferă caracteristici semnificativ diferite de performanţă, comparativ cu elicele cu 3 pale. Aceasta ofera urmatoarele avantaje:
- Barca planeaza mai repede ;
- Tine barca in planare chiar la o viteză mai mică ; imbunatateste viteza la acelaşi RPM;
- Ofera o acceleratie mai rapida ;
- Are o putere mai bine exploatata în marea agitată ;
- Oferă o mai bună manipulare la viteză redusă;
- Nu este la fel de rapid pe extremitatea superioară .
- Dacă vreau să achizitionez o elice 4 pale, ce dimensiune ar trebui sa aleg ?

Dacă dumneavoastră aveti actualmente elice cu trei pale si permite motorului barcii dumneavoastră de a opera în maximum RPM recomandat de producătorul motorului, alege o elice cu 4 pale cu acelasi pitch (sau un numar imediat inferior, în funcţie de selecţia elicei)
Ţineţi minte că elicea cu 4 pale ar trebui să scadă rotatia motorului dvs. cu 50 - 100 RPM.
de aici

Ideea e ca depinde foarte mult de cum folosesti barca, sincer sa fiu, la cum se "merge" in Romania nu se prea justifica investitia intr-o elice cu 4 pale.
Distribuitor national de elice barca si piese pentru motoarele de barca.

corsarul

Multumesc !....oricare sugestie este binevenita !

black

Caut eche ptr un motor de 20 cp honda an 2013 pornire mixta. O informatie eventual de un motor defect care vinde manerul?

black

Motorul are comanda la distanta si vreau sa i pun maner. Eventual un schimb  cu alt motor cu comanda la maner

black

Ma poate ajuta cineva cu schema electrica la honda 20 cp dk2 an 2013 comanda la distanta pornire mixta? Ma intereseaza cablurile care duc la mansa , la ceasuri si semnalizari si la buzzer

peb5

Atasat schema pentru varianta cu remote control