O mana de ajutor

Creat de Captan, Martie 26, 2013, 07:06:20 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Captan

Dragi colegi si mai ales Florio.
Nevasta-mea sa indragostit de Mac-ul asta
http://yachts.apolloduck.com/advert.phtml?id=294479
si nu prea stiu ce sa fac.Dati-va va rog cu parerea si o mana de ajutor (pentru mine), daca se merita sau nu. Barca va fi folosita la fel ca si Florio, cu familionul la bord,dar si fara. Plus ca intentionez si croaziere costiere Turcia,Grecia.
Florio, care-i diferenta fata de a ta si cum folosesti sistemul de balast?La nava , pornesc o pompa si dau balastul afara, sau prin gravitatie (cat merge) dar la Mac? Dar daca sunt singur (nu prea cred,niste colegi dornici de iesire gasesc eu), e usor de folosit?
Deasemeni, Vali ,referitor constructie tu ce spui?
Deci?
Multumesc

Florio

#1
 
Citat din: Captan din Martie 26, 2013, 07:06:20 PM
Dragi colegi si mai ales Florio.
Nevasta-mea sa indragostit de Mac-ul asta
http://yachts.apolloduck.com/advert.phtml?id=294479
si nu prea stiu ce sa fac.Dati-va va rog cu parerea si o mana de ajutor (pentru mine), daca se merita sau nu. Barca va fi folosita la fel ca si Florio, cu familionul la bord,dar si fara. Plus ca intentionez si croaziere costiere Turcia,Grecia.
Florio, care-i diferenta fata de a ta si cum folosesti sistemul de balast?La nava , pornesc o pompa si dau balastul afara, sau prin gravitatie (cat merge) dar la Mac? Dar daca sunt singur (nu prea cred,niste colegi dornici de iesire gasesc eu), e usor de folosit?
Deasemeni, Vali ,referitor constructie tu ce spui?
Deci?
Multumesc

Bogdane, diferenta fata de barca mea este zero :) . E acelasi Mac 26X
Sistemul de balast e un lucru foarte ingenios. deschizand supapa din pupa, intra gravitational in doua-trei minute 640 l de apa. Inchizi supapa si poti naviga cu vele. Cand scoti barca pe mal, tot gravitational aceasta apa iese rapid, prin aceeasi supapa . ( sub patul prova exista un dop de aer, pentru a facilita intrarea si evacuarea rapida a apei balast) .
Cu toate astea, daca esti pe apa si doresti sa scoti balastul pentru a merge mai repede si economic cu motorul, impingi mansa cat sa ai o viteza de 6-7 nd. si deschizi supapa. Apa va iesi tot gravitational in 1-2 minute. Si astfel ai o barca mai usoara cu 640 kg . Diferenta de viteza la acelasi numar de rotatii/min. este de cel putin 5 nd ! Deci merita, daca mergi pe canale, vei face o economie substantiala.
  Este foarte usor de folosit aceasta barca, de unul singur.

Despre constructia barcii ne putem da cu parerea, insa cred eu ca e cel mai elocvent sa citim ce spun cele cateva mii de proprietari Mac 26 , de pe MacGregorowners.com (stiu ca s-au vandut peste 6000 de astfel de barci, evident nu toti sunt forumisti pe Mac-forum :) ) .
Daca in peste 25 de ani de cand barca se comercializeaza, s-a pastrat aceeasi linie, raspunsul de la utilizatori n-a cerut modificari, mai mult decat atat, sunt proprietari care dupa 20 de ani nu vor sa isi schimbe barca, e destul de clar ca acest proiect isi face treaba foarte bine in limitele pentru care este el creat. Tot pe boatowners.com ai sa afli ca dintre toate barcile, Mac26 este un tip care isi conserva excelent valoarea in timp, comparativ cu alte veliere, la care pentru a gasi cumparator trebuie sa scazi foarte mult din pretul initial .

Despre plecarile pe sosea catre alte mari, eu personal n-as incerca o astfel de calatorie obositoare . Dar eu nu sunt etalon iar asta e o parere personala ce tine de confortul si ideile mele. Stiu de o persoana care face astfel de calatorii cu familia, purtandu-si MacGregor-ul peste tot si distrandu-se maximal.
  Persoana si-ar putea permite usor, sa cumpere un velier mare de clasa A, insa se simte excelent cu Mac26.

Concluzia daca pretul merita barca sau barca merita pretul, este una la care singur trebuie sa raspunzi :) .
Acumuleaza informatii si filtreaza-le prin propriile tale cerinte, fiindca e vorba intr-o proportie de ratiune si in alta de un "feeling" .
Eu iti doresc succes in decizii si daca mai doresti informatii de la un utilizator, sacaie-ma, ca iti raspund cu mare drag :)

P.S.
Cu toata comoditatea mea, daca as avea doua-trei saptamani libere consecutiv, tare as fi tentat sa merg cu barca de-a spinare pana in Grecia. Ar insemna distractie moca, navigatie intr-o mare superba si un concediu pe cat de frumos pe atat de ieftin. Acelasi lucru si in Turcia, insa nu e bine, m-as intoarce de acolo, gras. Imi place prea mult bucataria turceasca :)

Florio

    Daca Mac 26X ti se pare totusi cam scump, poti alege niste variante mai ieftine, mai rodata si foarte indragite : MacGregor 26C sau MacGregor 26S .
Acestea sunt construite dedicat mersului cu vele, sunt mai rapide, iar spatiul interior desi mai putin inalt, poate fi marit prin sistemul lor de ridicare a roof-ului . Asa ca atunci cand se ancoreaza, tot roof-ul din cockpit se ridica pe niste brate perimetrale iar inaltimea cabinei se mareste considerabil .
   

Catalin


Captan

Multumesc de raspunsuri.Revin maine.

Captan

Cand am zis de navigat costier, m-am gandit pe apa nu pe uscat, daca se preteaza Mac-ul, cu toate ca am aflat de unii ca au traversat Atlanticul cu Mac.Nu stiu cat este de adevarat sau posibil.Eu unul nu m-as aventura cu un Mac peste Atlantic fara sa-i fi facut ceva modificari majore.Dar nici pe uscat nu e rau,tractat pana unde vrei sa te plimbi si apoi lansat la apa, facut o vacanta de vis si retur pe peridoc.
Cat despre pret, daca arata ca-n poza si are toate dotarile de care scrie, mi se pare un pic maricel, plus drumul pana acolo si retur cu barca in spate. Am inteles argumentele tale pro si-ti multumesc, a-si dori acum si parti negative de la colegi (sigur exista).
Tu ai kit-ul de ridicare catarg? Am observat ca este un mecanism simplu si usor de folosit. Consum motor? Benzina sau motorina? Intretinere barca ,per total?
Multumesc

Florio

#6
Citat din: Captan din Martie 27, 2013, 07:58:51 AM
Cand am zis de navigat costier, m-am gandit pe apa nu pe uscat, daca se preteaza Mac-ul, cu toate ca am aflat de unii ca au traversat Atlanticul cu Mac.Nu stiu cat este de adevarat sau posibil.Eu unul nu m-as aventura cu un Mac peste Atlantic fara sa-i fi facut ceva modificari majore.Dar nici pe uscat nu e rau,tractat pana unde vrei sa te plimbi si apoi lansat la apa, facut o vacanta de vis si retur pe peridoc.
Cat despre pret, daca arata ca-n poza si are toate dotarile de care scrie, mi se pare un pic maricel, plus drumul pana acolo si retur cu barca in spate. Am inteles argumentele tale pro si-ti multumesc, a-si dori acum si parti negative de la colegi (sigur exista).
Tu ai kit-ul de ridicare catarg? Am observat ca este un mecanism simplu si usor de folosit. Consum motor? Benzina sau motorina? Intretinere barca ,per total?
Multumesc
Pana mai raspund colegii, zic doua vorbe :)
Asta cu traversarea de mari sau oceane este o dileala totala, chiar daca au fost oameni care au traversat Atlanticul in caiac.
Barca e creata pentru navigatie costiera, are bine stantata pe cabina "Clasa C" .

     Parti negative nu pot aparea in actuala configuratie, decat daca proprietarul se apuca sa faca modificari. E creat totusi de o companie de yachturi care face de la modelele de 19 picioare, pana la 72 de picioare. Greu de crezut ca un proprietar va crea niste modificari ale proprietatilor de navigatie ale barcii , superioare calculelor acelor profesionisti.
Barca are destinatia ape interioare si maritim costier "C", poate accesa ape foarte mici, e deosebit de incapatoare pentru dimensiunile ei,  cu vant eu am o viteza de 4-6,5 nd.  Are abilitatea de a merge si cu motor, cu o viteza spun ei de glisare (cred ca e o semiglisare, depinde de ce incarcatura are barca) . Aceasta aptitudine nu ma intereseaza deloc, insa nu e deloc rau sa existe.

      Ca diagrama de echilibru , n-am vazut niciodata  un grafic. Insa am vazut practic barca trasa de catarg pana este culcata pe apa. De la aceasta pozitie isi revine instant, cum se vede in filmul asta, la minutul 3:55 : https://www.youtube.com/watch?v=jSE43UyJkWk   Aici este modelul M . Modelul X , este putin mai stabil decat M . In filmul de prezentare al MacGregor 26X se vede intr-un unghi mai bun si cum se comporta barca umpluta cu apa si toate persoanele pe cabina.

Eu nu am kit de ridicare a catargului. Am vrut sa fac unul fiindca este foarte simplu. Insa reusesc sa ridic destul de usor arborada, fara nici un kit, asa ca am renuntat.
Consumul cel mai mic al motorului a fost de 2,5 l/h (benzina) in regim de deplasament (11, 14 km/h in functie de apa si directia ei ) . La 50 cp este excelent. Consum maxim nu stiu sa spun fiindca nu merg cu motor .

Intretinere barca - zero lei . Am de 6 ani barca asta, i-am dat o singura data antifouling . Alte lucrari n-a necesitat, insa i-am facut eu mici modificari pentru plus de confort, estetica sau usurinta in navigatie. Ca daca esti pasionat, nu poti sta cu mana-n san :)
In extrasezon barca e pe peridoc, in curte, acoperita, nu costa nimic, nu se degradeaza.
In sezon nu are timp sa stea. Cei la care am platit pontonul anul trecut mi-au spus la sfarsitul lui octombrie cand am luat-o , ca nici nu prea ne-au vazut. Barca a fost mai mult plecata cu noi, in calatorii.

Per total insa, costurile tale vor fi urmatoarele:
-Impozit barca ( nu dau sfaturi, e dupa cum te descurci cu incadrarea ei. Pe mine ma costa putin )
-Impozit peridoc
-Asigurare peridoc (si barca, daca doresti. Aici nu e o impunere legala)
-ITP peridoc
-Plata ponton, in sezon

Florio

#7
Citat din: Captan din Martie 27, 2013, 07:58:51 AM
Cand am zis de navigat costier, m-am gandit pe apa nu pe uscat, daca se preteaza Mac-ul, cu toate ca am aflat de unii ca au traversat Atlanticul cu Mac.Nu stiu cat este de adevarat sau posibil.Eu unul nu m-as aventura cu un Mac peste Atlantic fara sa-i fi facut ceva modificari majore.Dar nici pe uscat nu e rau,tractat pana unde vrei sa te plimbi si apoi lansat la apa, facut o vacanta de vis si retur pe peridoc.


Tractarea barcii este facila fata de velierele clasice, tocmai datorita faptului ca nu are balast. Daca pleci in concediu chiar si in Grecia, singurul cost suplimentar este de 2l/100km :) . Atat consuma in plus masina mea, o berlina clasica. La drum lung si autostrada, am avut consum mediu zilnic chiar mai bun: de de 7.1 l/100km ( 3000 km Anglia-Romania). Viteza 90-100 km/h

Opinia mea este ca avand oportunitatea sa tractezi barca pana la o mare frumoasa ( o Egee, o Marmara) , e pacat sa nu o folosesti. E mult mai rapida si mai ieftina.
A pleca pe mare din Romania pana in Grecia, n-o sa ai timp. Daca vrei sa navighezi o saptamana in Marmara, socoteala e urmatoarea: o sa faci  o saptamana pana la Istanbul, inca o saptamana te plimbi si apoi trebuie sa vii inapoi. Nu are rost ca din 3 saptamani doar una sa fie efectiv ceea ce doresti. Stiu, plimbarea pana acolo e o frumoasa aventura. Dar asta doar prima data.  Daca mai doresti sa parcurgi cu vele un alt traseu din Marmara, faci aceeasi epopee pana acolo si inapoi ? Nuuu :)

   De aceea nu mi-am cumparat un velier de 34-36 de picioare, ci am preferat micutul Mac26.
Luam de exemplu un Benneteau 36. Oricat ar fi de mare, frumoasa, incapatoare, n-am sa o pot folosi la croaziere din motivele expuse mai sus. Ca sa ajung in Egee drumul e lung. Ca sa navighez in Marea Neagra nu are nici un farmec. Ca sa o las la o marina in Egee, pentru doua calatorii ce mi le-as permite anual, nu merita.  Ca sa intru pe Dunare sau in Delta , nu pot.

Asa ca pentru Romania utilizez propria barca, asta asa cum e; o mica dar incapatoare barca de familie, in care culmea! au loc si prietenii :)
Iar daca vreau Egee sau altceva, inchiriez cu prietenii, ma costa putin si nu am bataia de cap a mentenantei si taxelor unei barci mari . 

P.S.
   Am cautat sa spun partile negative ale barcii... insa nu am.
Dar ii las pe altii si raspund fara suparare, ca nu e politica :)

Captan

Deci si tu ai adus-o din Anglia. Pot sa intreb cat ai dat pe ea?Eventual pe privat.Si mai ales cum ti se pare cea aleasa de mine ca si pret/stare actuala. Intre timp eu mai caut, dar asta mi sa parut mai "dotata" si mai ales ca a fost refacut in mare parte interior,intretinere generala, motor, etc. Daca ma decid, vreau sa-l contactez pe vanzator,deoarece abia la toamna a-si putea sa o iau.
Sau hai s cautam impreuna ;D. Beleau e ca nevasta-mea, dupa ce i-am aratat filmul de prezentare zice sa nu mai caut altceva, eeeeeeh femeile! Parca incep sa inclin si eu spre Mac.!
Chiar, in tara cine aduce Mac-uri si cat costa. Nu am gasit un site ptr asa ceva.
Bafta si multumesc d ajutor.

Captan

Tocmai mi sa raspuns ca ieri sa vandut! Ghinion.

Vali

Mac-ul e exact ce ii trebuie unui barcagiu obisnuit de pe la noi: e un trailer-sailer usor de folosit, usor de tractat, si ofera un  spatiu mare pentru dimensiunea lui. Singurele mici inconveniente ar fi limitarea la clasa C (valuri de maxim 2 metri), si oglinda imersata, care orice ar spune Florio, creeaza ceva turbulente la pupa, scazand din viteza. Insa oglinda imersata e pretul platit pentru a putea naviga in semiglisare cu outboardul de 50 de cai.

Despre constructie, nu se pune problema, e prea mare bataia de cap. Cea mai buna varianta e cumpararea unei barci sh, insa trebuie "sapat" pana gasesti o barca buna la un pret interesant. Mai ales modelul X e de preferat, cum are Florio, avand derivor briceag, preferabil in apele noastre cu adancimi mici, plus ca are o stabilitate initiala mai buna decat modelul M.

Daca se poate sa aduc in discutie si altceva, mai exista o barca tractabila foarte potrivita pentru navigatia in apele noastre, plus Marmara, Egee etc. E vorba de Etap 23i, o barca mai marina decat Mac-ul (are clasa B - valuri de maxim 4 metri). E una din barcile care la fel isi pastreaza valoarea de revanzare. Am scris acum vreo jumatate de an despre ea si pe barcaholic, si reproduc aici ce am scris atunci:

Salutare, parerea mea e ca varianta cea mai buna e Etap 23i, poate cea mai bine conceputa barca din aceasta nisa. Iata motivele:

- pescajul variabil, cu derivor ghilotina lestat, permite si navigatia fluviala, si navigatia costiera in siguranta (omologat clasa B)
- latimea maxima si derivorul retractabil permit tractabilitatea rutiera pe un peridoc obisnuit, fara permis special de transport agabaritic
- propulsia auxiliara se rezolva cu un outboard economic (8 cai sunt suficienti), barca avand un putz special (outboard well)
- amenajarile interioare sunt excelente - 4 cusete, minibucatarie, wc, rezervor incorporat de combustibil etc
- datorita modului constructiv (corp dublu cu spuma injectata), barca este nescufundabila, iar izolata termica e excelenta
- comportamentul sub vele e foarte bun, strange vantul excelent, din cauza derivorului profilat si lestului consistent.


Bineinteles ca importanta e ca de obicei senzatia personala a barcagiului. Mie cel mai mult mi-a placut la Etap cum strange vantul, derivorul profilat, lung si ingust, plus bulbul lestului ajutand mult la asta. E aproape barca de regata, are amenajari confortabile pentru dimensiunea ei, si e sensibil mai ieftina decat un Mac.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

Citat din: Captan din Martie 27, 2013, 09:52:36 AM
Deci si tu ai adus-o din Anglia. Pot sa intreb cat ai dat pe ea?Eventual pe privat.Si mai ales cum ti se pare cea aleasa de mine ca si pret/stare actuala. Intre timp eu mai caut, dar asta mi sa parut mai "dotata" si mai ales ca a fost refacut in mare parte interior,intretinere generala, motor, etc. Daca ma decid, vreau sa-l contactez pe vanzator,deoarece abia la toamna a-si putea sa o iau.
Sau hai s cautam impreuna ;D. Beleau e ca nevasta-mea, dupa ce i-am aratat filmul de prezentare zice sa nu mai caut altceva, eeeeeeh femeile! Parca incep sa inclin si eu spre Mac.!
Chiar, in tara cine aduce Mac-uri si cat costa. Nu am gasit un site ptr asa ceva.
Bafta si multumesc d ajutor.

    Nu-i nici un secret. Am dat in linii mari pe factura, 15500 euro, m-a costat adusa in tara si inregistrata 20000 euro.
Acum are de vanzare un domn foarte indragit de forumisti, un MacGregor 26M nou nout, la 22500 euro, a fost prezent la Salonul Nautic . Am facut o gluma voalata, sper ca nu declansez o avalansa de imbratisari si pupaturi pe forum, cu ocazia mentionarii persoanei :) .
Intentia a fost strict la obiect, despre barca .
    Dupa cum observi si pe site-urile straine de vanzari-cumparari, opinia despre conservarea in timp a pretului acestor barci, este reala .

Despre sotii si de ce nu , despre noi ca entuziasti :
   - filmele de prezentare sunt superbe, arata aspecte frumoase, chiar comportament al barcii in diverse situatii, dar au un pacat : nu ai senzatia tridimensionala a obiectului in raport cu tine . Vor folosi intotdeauna persoane mici de statura ca sa accentueze senzatia de spatiu :) . Si evident, ca orice film de prezentare, accentueaza partile facile si trec usor peste cele mai putin facile. Am in gand exemplul usurintei ridicarii arboradei (cea clasica, standard), si iti induce ideea ca la fel de usor se si strange. Nu e chiar asa usor, catargul il cobori si ridici repede, insa ai 4 sarturi si doua straiuri, ai un ghiu cu balansina, poate ai (ca mine) un sistem "lazy-jack's " cu husa pentru randa sau un roller pentru foc. Probabil mai ai (tot ca mine) inca doua fungi pentru gennaker sau spinaker, doua scote de tertarolare a randei, trecute prin scripeti pe ghiu si catarg . Daca mai ai si un tangon cu balansina si contra-balansina, iti formezi o idee despre "harnasament" :) . Toate astea necesita grija cand le strangi si ridici, indiferent cat de usor ai manevra catargul ;) .  Dar ca idee generala, filmul nu minte: pentru sistemul clasic al barcii, ridicarea sau coborarea arboradei se face extrem de simplu pentru o barca de dimensiunile astea.

Ca sfat principal e sa iei sotia dragastos de antebrat si sa o aduci pe MacGregor. Sa navigati putin pentru a simti barca si adaptarea voastra la conditiile ei. Dupa asta puteti sa spuneti daca e dragoste sau doar un foc de paie :)  Pe exemplul Maitreyi- Eliade :D

Florio

#12
Citat din: Vali din Martie 27, 2013, 10:50:59 AM
Mac-ul e exact ce ii trebuie unui barcagiu obisnuit de pe la noi: e un trailer-sailer usor de folosit, usor de tractat, si ofera un  spatiu mare pentru dimensiunea lui. Singurele mici inconveniente ar fi limitarea la clasa C (valuri de maxim 2 metri), si oglinda imersata, care orice ar spune Florio, creeaza ceva turbulente la pupa, scazand din viteza. Insa oglinda imersata e pretul platit pentru a putea naviga in semiglisare cu outboardul de 50 de cai.

===========================================
Daca se poate sa aduc in discutie si altceva, mai exista o barca tractabila foarte potrivita pentru navigatia in apele noastre, plus Marmara, Egee etc. E vorba de Etap 23i, o barca mai marina decat Mac-ul (are clasa B - valuri de maxim 4 metri). E una din barcile care la fel isi pastreaza valoarea de revanzare. Am scris acum vreo jumatate de an despre ea si pe barcaholic, si reproduc aici ce am scris atunci:


Bineinteles ca importanta e ca de obicei senzatia personala a barcagiului. Mie cel mai mult mi-a placut la Etap cum strange vantul, derivorul profilat, lung si ingust, plus bulbul lestului ajutand mult la asta. E aproape barca de regata, are amenajari confortabile pentru dimensiunea ei, si e sensibil mai ieftina decat un Mac.



In timp de tastam, vad ca a raspuns Vali, foarte pertinent si obiectiv, ca de obicei .

Din toate remarcile lui perfect valabile, desprindem aceeasi idee ca intotdeauna : 100 de modele de barci jongleaza cu tot atatia parametri. Fiecare da ceva in plus pentru a avea ceva in minus. Ca asa-i in tenis :) .

Intr-adevar si eu as fi preferat ca pupa barcii sa se ridice usurel din apa; atunci barca ar fi alunecat usor, fara turbulente si desigur ar fi fost putin mai rapida . Nu pot sa spun ca nu m-am gandit in fanteziile mele nebune la o modificare a pupei . Dar cred ca ar fi o prostie sa umblu la o barca gandita si executata in acest fel. In plus de asta, forma alungita a barcii deja ii da o viteza de 6,5 nd in vant bun (4-4,5 nd in vant slab) . Pai deja 6 nd este o viteza excelenta ! Anul trecut, cu un vant puternic, initial de travers  si apoi dinaintea traversului, am strabatut Gura Portitei - Lunca (8,5 mm) intr-o ora. E o viteza incredibila pentru o barca de 8m, mai ales fara chila sau derivor lestat .
   Variantele de Macgregor 26C si 26S au pupa ridicata, o coca in intregime dedicata velismului si restul insusirilor unui Mac ( lest detasabil, derivor briceag, spatiu interior mare, etc...) . Aceeasi clasa C.   Cred ca am mai spus initial, eu am prins valuri nu de 2m ci de 4 si 5 m , in care barca se comporta foarte bine . Dar fabricantul garanteaza clasa C si atunci la asta il folosim. Oricum nu e deloc funny sa mergi cu familia pe furtuna, nimeni nu face asa ceva, decat daca este surprins de vreun front nervos :) .

Etap 23i  (ca si Jeaneau 23),   e o barca excelenta. N-am mers cu asa ceva, dar e de asteptat sa urce bine in vant ( a mea cu velele de acum, urca pana la 40 grade) . Si sa fie foarte stabila , tot datorita derivorului lestat.

O ultima idee tot cu privire la MacGregor. Am observat la regata Bricul Mircea, ca in vant direct de prova, inaintarea  a devenit  greoaie cand acesta s-a intetit.  O bila neagra.
Dar cu toate astea am reusit sa intrec yachtul Rusalka, un Hallberg Rassy cu pedigree :) . O bila alba :)

Captan

Multumesc la toata lume de parerile voastre, imi deschid mai bine ochii. O sa cercetez si Etap 23i, in amanunt, chiar daca are numai 4 cusete ,in loc de 6 ca Mac-ul. De fapt noi,ca familie o sa fim 4, dar eu cu alti prieteni, poate .....mai multi?,sau mai putin. Este demn de luat in seama si aceasta varianta.Dupa cum am scris ,Mac-ul care-mi placea(mai ales dotarilor) sa vandut, dar sigur putem gasi altul, sau altceva.
Dupa cum ma uitam pe postari (mai putin eu,din cauza timpului) ,am observat ca va perfectionati pe zi ce trece, ceea ce nu poate decat sa ma bucure ,de aceea va cer si va rog sa mai imi dati sfaturi.
Deci ,la cautare!
Multumesc din nou si tinem legatura,daca gasesc ceva intr-adevar k lumea, vreau s-l arvunesc ca sa nu-l mai pierd.
Salutari la toata lumea.

Captan

Pot sa am si eu un contact de la cel care are Mac-ul de vanzare la 22500?Un nr telef sau email?Multumesc