Pasi la vanzarea-cumpararea unei barci cu motor

Creat de byteworks, Martie 18, 2013, 01:34:49 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

byteworks

Barca e la Galati, inmatriculata acolo, cumparatorul e din Radauti/Suceava. Ce pasi trebuie urmati, unde se face contractul VC, care sunt procedurile de schimbare a proprietarului la capitanie, la administratie fiscala, la primarie etc.?

Multumesc anticipat!

ionitzady

deci  te doare capul , dar sa o luam cu inceputul :
     Pt a inscrie barca cumparatorul : vanzatorul tre sa aiba datoriile la fisc la zi , scoate fisa fiscala , dupa care se face CONTRACT VANZARE-CUMPARARE la NOTAR  ( 250 ron) dupa care se merge la fisc cu copie dupa contract si carnetul de ambarcatiune , vanzator si cumparator CI , + fisa de inmatriculare luata de la capitanie in care  se completeaza la notariat sau acte auto , dupa care stampileaza fiscul . Dupa aceea cumparatorul poate pleca acasa cu : barca
                                                          contract VANZARE-CUMPARARE (notar)
                                                          fisa fiscala (vanzator)
                                                          fisa de la capitanie ( completata si cu stampila fiscului)
                                                          copie CI vanzator
                                                          carnet ambarcatiune
                                                          ar mai putea fi o fisa de radiere ( este legata cu fisa de la capitanie , nu mai stiu )
   Cam asta ar fi , sper sa fi ajutat
           

byteworks


Cristy

Imi pare rau - am ratat momentul, iar acum este tarziu - oricum cred ca este bine pentru viitor.
Am vandut barca!
Pentru asta am facut un contract de vanzare cumparare la o agentie de vanzare cumparare auto care mi-au facut acel act de vanzare cumparare dar nu au perfectat vanzarea pana cand nu am adus certificat fiscal pentru vanzator - astfel se vede ca este libera de obligatii catre fisc. Atentie - certificatul fiscal poate dura pana la 1 saptamana dar se poate face si pe loc daca cumparatorul este din alta localitate (cel putin asa este la constanta)
Odata scos certificatul fiscal am primit contractul de vanzare cumparare si am mers inapoi la fisc pentru radiere.
Cu radierea de la fisc si cu contractul de vanzare cumparare am mers la capitanie - am fost insotit de cumparator unde eu am radiat iar el a demarat inscrierea barcii.
Ca si particularitate la mine a fost faptul ca eu aveam barca iar fiul meu peridocul si asa a trebuit sa scoatem 2 certificate fiscale, apoi doua radieri separate.
Dupa o luna am inmatriculat noua barca si dupa dobindire drumul la fisc apoi la capitanie - atentie ca pentru capitanie trebuie o stampila pe fisa pusa de cei de la fisc undeva in dreapta iar fisa este diferita de cele pentru inmatriculari auto - nu toti lucratorii de la fisc stiu asta si elibereaza fisa de inscriere auto si pentru barca.
De asemeni la barca trebuie sa ai si permis de navigatie, raport de inspectie pentru ambarcatiunea de agrement, si un raport de inspectie ambarcatiuni de agrement in vederea inmatricularii/reconfirmarii, acte ce iti vor fi date de catre ANR prin serviciul de inspectorat tehnic unde se plateste ceva (mai putin de 600RON)