Motor termic adaptativ

Creat de AL11, Mai 15, 2011, 03:34:11 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

AL11

Hello "piratilor" !!!
Stiti cumva daca la propulsia "pacheboturilor" voastre este nevoie cumva de un motor cu cilindree si/sau raport de compresie  (putere, consum) variabile ???
Daca da - atunci dati-mi de stire !

Iata despre ce este vorba :
Motor pe benzina, in 4 cilindri, cu capacitate cilindrica intre 900 si 1390 cmc si consum de sub 4 l/100 km, la performantele unui motor diesel !!

Un motor termic adaptativ care sa realizeze variatia cilindreei si/sau raportului de compresie pt asigurarea conditiilor optime de combustie si adaptarea puterii la incarcarea motorului, cu implicatii directe asupra cresterii puterii si reducerii consumului. Solutiile existente, testate in conditii de laborator, asigura cresterea puterii cu cca 30% si reducerea semnificativa a consumului in conditiile in care, pe plan international, s-a putut realiza numai variatia raportului de compresie cu artificii tehnice impresionante.
O solutie romaneasca (brevet + o noua cerere de brevet) asigura atat variatia cilindreei cat si a raportului de compresie si este in discutie la o mare firma auto.
Am nevoie de finantare pt brevetare internationala

Cine sustine proiectul ?

Referinte:
http://www.youtube.com/watch?v=TZ0QO_NgNow
http://www.youtube.com/watch?v=NAM9zKEAQ6E


Solutiile la nivel mondial :
http://autospeed.com.au/cms/title_Saabs-Variable-Compression-Engine/A_111173/article.html
http://www.youtube.com/watch?v=PtvEFUqsw1A&feature=related
http://capellossiiv.*.com/2009/02/mce-5-variable-compression-ratio-engine.html
http://www.youtube.com/watch?v=DdM2VbbdtB4
http://www.youtube.com/watch?v=2pW78Bmn0ts
http://www.youtube.com/watch?v=o0I4-_xm7OA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=fIG9pWldO8U&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=7_18_lrFhwk&feature=more_related
http://www.sae.org/automag/techbriefs/01-2002/page2.htm
Simplicity is best !

AL11

Este posibila si varianta cu un cilindru, dar numai cu variatia raportului de compresie.
In mod uzual se foloseste varianta cu nr par de cilindri pentru o buna echilibrare dinamica

Cheltuielile pentru brevetare nationala la OSIM Bucuresti sunt intre 200 si 600 lei, cu brevet iesit la 3,5 ani sau 6 luni (cu prioritate internationala 1 an), iar internationala, prin PCT la Osim Bucuresti, (2000 euro - asigura prioritate timp de 3 ani), timp in care se baga brevet european la Geneva (10000 $ - pt o tara, sau 20000$ pt toate tarile)
Exista si ceva reducere functie de venitul declarat
Simplicity is best !

Levy

Daca as fi sigur ca nu exista complicatii mecanice pe variatorul respectiv eu as risca brevetarea intrenationala intr-o tara cum e germania cu firme auto puternice VW,Mercedes,BMW pentru ca acum la criza energetica care se va amplifica in continuare tot vor trebui sa gaseasca solutii eficiente pentru reducerea consumului.
Si un 7.500 de euro la urma urmei nu e o suma asa de mare chiar daca ai lua un credit daca esti sigur de reusita.

AL11

Levy, nu-i variator !
Daca vrei sa te implici, e bine sa avem o discutie particulara pentru stabilirea conditiilor de colaborare.
Dupa cum scriam, sunt in discutie cu o mare firma auto - careia i-am prezentat conceptul, dar, din pacate, pana nu am brevet international (macar PCT) firma nu prea te baga in seama ...
Proiectul, spre deosebire de alte variante, utilizeaza articulatii clasice, iar constructia este compacta.
Pentru inceput ar fi bun si un prototip cu 1-2 cilindri pentru testarea performantelor.
Merge chiar si varianta racirii cu aer - mai simpla tehnologic
M-ar interesa chiar sa reusesc sa fac o firma pe actiuni pentru promovarea si exploatarea proiectului.
Astept ceva pareri.
Discutam
Simplicity is best !