Sasanka 660

Creat de pelicanul, Mai 31, 2013, 04:11:27 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

pelicanul

Desi cred ca multa lume de pe aici stie deja, scriu abia acum pentru ca am vrut mai intii sa o vad pe apa si sa ma dau cu ea. E vorba de noua mea poloneza, Sasanka 660, botezata White Russian (inspiratie fiu -meu, de la "The Dude" Lebowski). Iola 470 am vindut -o, dar asta -i alta poveste.
Prin ianuarie - februarie anu' asta, adica acum 3 - 4 luni, incingeam netu' cautind o barca cu vele, cabinata, pina in 7 m,, cu derivor rabatabil si pe care sa o pot tracta cu masina mea (adica maxim 1200 kg cu tot cu peridoc cu sistem de frinare). Barci erau destule, dar alea care se potriveau la greutate mi se pareau mici iar alea destul de mari erau prea scumpe/ prea grele. Si desteapta, si frumoasa, si devreme acasa ... cam greu!
Pina la urma, m -am hotarit oarecum pentru modelul Neptun 22 si am si gasit citeva exemplare prin Germania. Asteptam sa dea caldura si sa incep discutiile cu nemtii, ca sa ma duc dupa barca. Intre timp, i -am dat un telefon colegului barcaholic cezarct2000 (Marian) care are o hala unde repara barci si motoare de barci si unde o "ascunde" pe "Maria", barca lui, model Neptun 22. De la Marian am aflat ca de fapt Neptun 22 e ceva mai greu decit scriau nemtii, pentru ca are si lest care, in unele cazuri, nu e socotit la greutatea barcii. Deci, cauta alta barca sau alta masina
Intre timp, a aparut pe un forum pe aici o adresa de facebook cu o oferta de vinzare Sasanka 660 din 2006, cu peridoc, la Tulcea, cu vreo 1500 - 2000 de euro mai scumpa decit Neptunul din Germania fabricat in 1976. Hai la Tulcea sa o vedem! Una peste alta, m -am hotarit si am luat -o pe poloneza. Cu ce mai cheltuiam pina in Germania, cu riscul sa depasesc greutatea remorcabila si sa iau amenda si cu 30 de ani diferenta de virsta eu zic ca se justifica diferenta de pret. Chiar daca am ramas incurcat cu hirtiile de la peridoc, ca sa fie treaba romaneasca.
Am mai bagat vreo 200 de euro si vreo doua luni de munca (2 - 4 ore pe zi) in ea, ca fusese cam neglijata de vreo doi ani si a trebuit sa -i dau jos derivorul (tabla de 1 cm grosime, aprox. 80 - 100 kg). Toata treaba s -a facut in hala la Marian, caruia vreau sa - i multumesc inca o data. Nu stiu ce m -as fi facut fara el. M -a ajutat foarte mult, cu sfaturi, cu scule, cu adrese de diferiti meseriasi (strungarie inox/bronz, turnatorie zinc, sablare etc) si chiar efectiv cu munca, atunci cind aveam nevoie de "o mina in plus". Dat jos derivorul, sablat, montat zincuri, grunduit, antivegetativa. Slefuit antivegetativa veche pe toata opera vie, dat cu grund, vopsit. Revizie completa la motor.
Barca e acum la Eforie, am iesit deja pe mare cu ea si de acum ii fac "concurenta" lui Lindor: cine vrea plimbare e poftit la bord. Dati un telefon cu o zi inainte, ca n -am orar fix! Apropos, am nevoie de un coechipier pentru Barca Week, fiu -meu are examene in perioada aia, iar varul care trebuia sa vina a fost deturnat de nevasta -sa spre alt concediu, mai terestru!

Mihaif99

Super barca! Sa o stapanesti sanatos!
Cum de ai rezistat sa postezi pina acum?

Cum se comporta pe mare?

pelicanul

Pe mare, ca si pe lac  8) Deocamdata nu am prins nici un vint mai naravas. Sper sa nici nu avem ocazia, pentru ca e totusi o barca mica, de navigatie costiera.

Vali

Imi place foarte mult barca ta, imi aduc aminte cum stateam acum vreo 10 ani si admiram la Sf. Gheorghe o barca foarte asemanatoare, Viko 23 in varianta Anna Brovelli Nautica (pentru piata din peninsula). Cred ca e o barca foarte buna pentru costier sau ape interioare (Dunarea, Delta, marile lacuri). Cel mai interesant e ca e suficient de mica pentru a fi usor de transportat cu masina, dar si suficient de mare ca sa ofere un relativ confort.

Multe bucurii nautice sa aveti cu ea, si asteptam impresii despre comportamentul la valuri nitel mai mari, cu derivorul briceag. Barca mea e cam la fel ca si conceptie, numai ca e putin mai mica. Sper sa gasesc timp sa ajung si eu odata sa ne dam impreuna cu barca ta, si poate mai tarziu sa ne dam impreuna si cu barca mea :). Sa o stapaniti sanatosi si sa va bucurati de ea.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pelicanul

Vali, multumesc de urari si te astept la Constanta, cum ai promis!  :)
Derivorul briceag se cam clatina pe valuri mari, mai ales daca e vint slab si nu apare nici o forta de deriva. La 470 avea pe linga derivor niste garnituri de cauciuc care il tineau mai teapan. Probabil ca aici nu au putut sa -i puna asa ceva pentru ca derivorul este metalic si foarte greu si ar fi rupt acel cauciuc.
La faza cu ana broveli m -ai lasat cu gura cascata. Si pe a mea scrie la fel! Sau ai vazut in poza cu pupa barcii?  :)

Vali

Nu am vazut, ci doar mi-am amintit ce vazusem pe Viko-ul 23 de la Sf. Gheorghe. La vremea respectiva (acum 10 ani) nu stiam nimic despre gama Viko, si cautand Ana Brovelli am gasit barcile astea superbe, plus alte modele. Ulterior am aflat de toata gama Viko (20, 23, 25, 27, 28), de Deltania, de Sasanka si alte veliere pe care le urmaream.

Singura chestie care nu-mi place la tipul asta de barca este exact derivorul metalic greu. Am avut si eu la fel pe primul meu velier, si din cauza greutatii avea o inertie mare si lovea in peretii cutiei derivorului la ruliu. In plus, fiind barca self-built, nu prea am reusit cu etansarea boltului de pivotare a derivorului, pe unde-mi intra un firicel mic de apa in barca.

Din cauza asta, la barca actuala vreau sa pun ori un lest interior, ori chiar balast de apa ca la Macgregor, cel mai mare avantaj fiind pescajul mic, de care nu vreau sa ma ating. Sunt sigur ca daca vei merge si tu cu barca ta in Delta, te vei felicita pentru pescajul mic, de care e nevoie cam peste tot acolo.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mario38

felicitari ...sa te bucuri de ea

pelicanul

@mario Multumesc, te astept la o plimbare la vara.

@Vali Sasanka are si un lest interior de vreo 300 kg, cel putin asa scrie prin specificatii. Ca sa nu ai probleme de etansare cu boltul derivorului poti folosi o furca (vezi poza atasata, luata de pe un forum german).  Asta e exact derivorul de la Sasanka, eu m -am inspirat de la nemti si am modificat sistemul de ridicare. In poza se vede boltul de jos in jurul caruia pivoteaza derivorul si tot sistemul (cu tot cu furca) este fixat de boltul de sus, deasupra liniei de plutire.

Vali

Eu aveam problema cu neetanseitatea la primul meu velier, si a fost demult rezolvata.

Vizavi de lestul suplimentar la Sasanka, ar fi fost anormal sa fie altfel. Toate velierele din "specia" ei (mentionate mai sus) au acelasi lest interior plus derivorul briceag greu, care creste stabilitatea cand e coborat. E un compromis bun la o barca de clasa C, mai ales ca pastreaza pescajul minim (nu are nici un apendice exterior).

M-am mai gandit si tare mi-e ca barca ta e cea la care ne uitam noi pe vremuri, in curtea din Sf. Gheorghe. Era pe un peridoc, si a stat ceva ani nefolosita. Daca fostul proprietar ar spune cumva ca a tinut-o pe peridoc intr-o curte la Sf. Gheorghe, iti stiu barca foarte bine. E prea mare coincidenta ca barca sa fie din Tulcea, sa aiba "bube" cu inmatricularea peridocului, si sa mai si scrie pe ea Ana Brovelli Nautica :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pelicanul

#9
Daca a fost chiar acum zece ani, nu era a mea, ca asta nu are decit vreo sapte anisori si a fost prin Franta pina prin 2010. Dar parca poti sa stii? :)

Vali

In cazul asta sigur nu e aceeasi barca. Prima oara am vazut barca de care ziceam in 2003 sau 2004 la Sf. Gheorghe, si cativa ani am revazut-o apoi, am si urcat pe ea, am studiat-o in amanunt. Nevermind, importanta e barca ta, deci multe veselii nautice iti dorim din nou :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Intersect

#11
Salut ai cumva barca la Eforie Nord?Am trecut ieri dar nu am vazut-o,cred ca azi am surprins-o pe mare,as vrea si eu sa o vad daca ai timp.
Born to fish,forced to work!!!

pelicanul

Citat din: Intersect din Iunie 02, 2013, 01:33:27 PM
Salut ai cumva barca la Eforie Nord?Am trecut ieri dar nu am vazut-o,cred ca azi am surprins-o pe mare,as vrea si eu sa o vad daca ai timp.
Da, e la Eforie Nord. Azi am fost un pic pe mare, acum m -am intors. Tu ce barca ai?

Florio

Faina barca, mi-a placut de acum 2 ani cand am vazut-o prima data .
Mai ales ca la marimea ei are pat prova, pat mare pupa, bucatarie, masa  si baie inchisa! Ce sa mai doresti la o barca de familie ?
  Pescaj infim, coca de velier sadea, spatii de depozitare in cockpit, sistem foarte rapid de ridicare si lasare a arboradei.... excelenta barca !

Stiu ca se numea Alina. Ai pastrat numele sau ai personalizat-o ? :)

pelicanul

Citat din: Florio din Iunie 02, 2013, 03:41:45 PM

Stiu ca se numea Alina. Ai pastrat numele sau ai personalizat-o ? :)
"White Russian"! Scrie in primul paragraf! :)
Deja am fost intrebat daca am avut vreun bunic care a luptat in Razboiul Civil din Rusia de partea "albilor".  Este insa doar un nume de cocktail! 8) Google it!