Sasanka 660

Creat de pelicanul, Mai 31, 2013, 04:11:27 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Florio

Nu e barca vinovata, nu e peridocul si nici asistenta :) .
E rampa! Cu rampa aia sunt certat de multi ani, fiindca o eminenta cenusie a turnat-o cu rupere de panta, intr-un unghi zbanghiu.
Am reusit sa-mi scot barca de acolo, cu masina mea, o berlina. Dar cu o improvizatie facuta dintr-o parama care mi-a lasat cupla peridocului sa se ridice. Altfel, varful pantei se proptea in lonjeroanele peridocului.
Dar Pelicanul trebuie sa stie, ca a  fost la fata locului :)

bluewave

am auzit o vorba "barca mare ...probleme mari " ... pai Trixi a tasnit din apa, pe aceeasi rampa, trasa si de o masina mica ( anul trecut ) si de una mai mare , anul asta ... fara sa lase "cauciuc pe asfalt".

P.S.
Bogdan , da un ochi pe acest link:
http://www.sulkowski.pl/?Sasanka660,27
"No Whistling on Board"

Dbr

Cu toate ca voi ii dati inainte cu placinta arsa , berea congelata, copilul nedorit, rampa prea inclinata, instinctul si linkul, eu imi voi continua povestirea mea ,,educativa si duioasa''. Incerc sa pun si un pic de culoare in ceea ce descriu in peripetille noastre pentru ca vorba aceea , cand zambim viata e mai frumoasa. Concluzia unei asemenea mici aventuri, unde esti inconjurat de prieteni ,fiecare aducand un ajutor sau un strop de savoare prin felul lui de-a fi, va fi intotdeauna aceeasi. O REUSITA, realizata impreuna, de care ne vom aduce aminte intodeauna.
Deci sa reiau povestirea. Auzisem al doilea ,,buuumm'' si toti ne-am intors moacele inspre partea cealalta asteptand sa vedem ce s-a intamplat. De data asta era rupta o teava cam de jumatate de tzol care era sudata asa cum se vede in foto, in spatele suportului troliului in contra fortei de tractiune.
Eeeee aici ne-a dat cu virgula un pic, dar Nea Paul a venit rapid cu o analiza a situatie facand cateva calcule de rezistenta si a concluzionat ca trebuie sa facem ,,mangealacul'' cu paramele din foto. Nelu a gasit repede pe post de levier prelungitoarele din trasa de tubulare, si a executat ,,lucrarea'' instant.
Eu l-am intrebat pe Pelicanul daca are inspectia facuta la zi la parame. El mi-a raspuns de sub ochelarii fumurii asa 8)
Ok, gata, barca era adusa sus pe peridoc, legata si asigurata , total pregatita. Nelu da cheie la masina, cupleaza toate agregatele disponibile( reductoare, autoblocante, ebd-uri ,esp-uri, etc-uri samd-uri), el stia ce facea pe acolo, dar stiu sigur ca isi cunoaste bine fiara lui.
Da sa plece de pe loc, masina incepe sa aiba aspect de balaur nervos ridicandu-se si scrasnind , smulgand pietrisul din beton. Peridocul cu barca nici gand sa inainteze si sa iasa din apa. Stop, zic. Avem prag in apa unde se termina betonul, clar! Ne trebuie aderenta mai mare ca sa invingem pragul.
Nelu mai face o incercare super hotarata de data asta , mai cu un om pe bullbar, si cu noi impingand. Il vedeam la volan cum se ridica de pe scaun parca in incercarea de a ajuta la tractiune, cu mustata zbarlita inspre fata( sa mute centrul de greutate ;)), balacarind de mama focului masina, si parca asistand la un conflict conjugal grav intre el si ea. L-am ponderat putin ,explicandu-i calm ca masina nu are nici o vina si ca nu trebuie sa o stricam.
A treia/a patra oara le-am dobandit. Erau pe mal. Va urma...
Stima tuturor...

pelicanul

Si mie imi pare rau ca n-am facut calatoria pe apa. Prognozele meteo pe 3 - 4 zile au devenit cam pesimiste, fiind sfirsit de sptembrie. E adevarat ca, ulterior, prognoza pe 12 - 24 ore e mult mai blinda (datorita incalzirii globale) dar eu vroiam sa fiu sigur ca am barca in Eforie in acest week-end, indiferent de vreme. Miine plecam "din nou spre sud" ;) cu Ann si cu Constantin si nu mai aveam timp.

Instinctul lui Bogdan e ca optimistul din bancul ala: Pesimistul zice "Mai rau de atit nu se poate" iar optimistul il contrazice: "Ba da, se poate!" :) Bogdan asa e el, optimist, nu l-am auzit niciodata sa zica nu se poate. :)

Rampa aia e intr-adevar cam dificila dar problema cea mai mare a fost asezarea initiala a barcii pe peridoc, nu scoaterea ei din apa. In orice caz, pina la urma am pus-o cumva. Dupa aia a urmat demontarea catargului si a motorului, legarea tuturor chestiilor care ar fi putut sa zboare si pe la ora 15:00 eram gata. Destul de repede avind in vedere ca ne-am apucat pe la 11:00! Am facut vreo doua ore pina la Eforie pentru ca peridocul era usor infrinat (probabil din cauza greutatii) si dealurile Dobrogei sint lungi... Am terminat seara cu un gratar in foisorul din Marina Eforie si toata lumea a fost multumita. Chiar si Nelu, proprietarul / soferul jeepului care a facut transportul. Nelu plinsese toata ziua dupa o inghetata si, cind m-am dus la Lidl sa iau carbuni pentru gratar am cumparat si o cutie cu bucati de inghetata de cocos invelite in ciocolata. Nelu a mincat rapid doua sau trei bucati, inainte de bere, gratar sau orice altceva. :)

Ne auzim / vedem prin 15 - 16 octombrie, pina atunci sper sa terminam si tura spre sud si sa ne intoarcem.

L.E.
Vad ca s-a hotarit si Bogdan sa continue cu mai multe amanunte... Imi pare rau ca i-am stricat suspansul! :)


Cobar

Unde si cu cine pleci spre sud???

pelicanul

Dupa cum spuneam, cu ANN si cu Constantin, pe traseul Mangalia - Neos Marmaras. Amanunte la intoarcere.

Cobar

Asta vroiam sa-mi spui.Foarte tare barca!!Va doresc calatorie placuta! :'(

acig

Un Pelican reuseste intodeauna!
Ape linistite si vanturi prielnice asa cum i-am dorit si lui Constantin;cum urarile sunt dublate,
calatoria v-a fi placuta !
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

Dbr

Pai da, Pelicanul scurteaza povestea ca nu mai are timp sa citeasca. E normal ca omu' e grabit! :)Dar lasa ca citeste cand se intoarce. Oricum asteptam cu interes povestirea lui de calatorie.
Sa aveti vreme buna oriunde v-ati afla!
In concluzie, o data ce am ajuns in Marina Eforie, totul s-a relaxat. Ei s-au apucat de gratare, inghetate si alte farafastacuri culinare iar eu am continuat activitatea mea . Trebuia sa dezleg toate chingile de pe Sasanka, pentru ca a doua zi dimineata urma sa o transbordam pe peridocul/cavaletul ei, sa avem peridocul liber pentru Etap, care urma sa fie scos din apa in viitorul apropiat. Razvan venise sambata sa isi scoata si el Varianta lui ( Evergreen) pe peridocul ei, pe care urma sa o luam a doua zi la Santierele Navale Tubal. Deci si ea trebuia legata in chingi, pregatita si verificata pentru drum.
Deci spre seara am terminat toate legaturile si am stat asa cum spunea Pelicanul la o sueta.
Duminica dupa amiaza s-a ajuns la destinatie, Evergreenul in regula la ,, iernat''.
Mai pun cateva foto, din ciclul ,,asa nu''. Cred ca se observa din poze cat de deformate erau profilele longitudinale si transversale, rezultand de aici cat de ,,usoara'' era Sasanka. Tot din acelasi motiv, peridocul a mers si putin infranat, deoarece tija de comanda a franei de pe toata lungime sasiului era la randul ei arcuita, fiind sustinuta de bridele prin care trece, ea nemailucrand in parametrii si ramanand uneori blocata.
Stima tuturor.

Alex1958

Da, grasanca Sasanca!
A indoit traversele peridocului!
Bine ca ati ajuns cu bine la destinatie. Ai de gand sa repari cumva peridocul (in afara de refacerea sudurii desfacute) sau deformarile sunt tolerabile?

Dbr

Alex, nici pe departe peridocul nu are probleme. Traversele longitudinale si-au revenit instant dupa ce l-am descarcat. Poate doar cea din spate , cea care sustine grupurile de role pupa tribord/babord o sa o schimb, cu toate ca nici aceea nu se impune acum. Peridocul are o constructie foarte elastica, fiind si basculabil si extrem de reglabil. Vreau sa ii schimb in primul rand tot ansamblul ( trapezul)cu cupla si sistemul de culisare pentru franare inertiala + frana de mana) ca nu imi place modelul. E prea vechi /complicat si am unul aproape nou la atelier care asteapta cuminte de cateva luni bune.O sa il studiem in liniste la Tubal, toata iarna avem timp.
Stima tuturor.

ghrt

Treaba asta cu greutatea indicată de producător nu se confirmă întotdeauna în practică. Sunt destule bărci mai grele. În plus echipamentele de pe barcă cântăresc şi ele şi se adună uşor sute de kg suplimentare.
Singura metodă sigură este cântărirea efectivă a bărcii, fie la un cântar rutier fie în cârligul macaralei.

Florio

Citat din: Dbr din Octombrie 06, 2016, 08:50:39 AM
....................O sa il studiem in liniste la Tubal, toata iarna avem timp.
Stima tuturor.

Accept provocarea! :)
Avem de lucru la iarna, de o sa plictiseasca turcul ala cu restaurantul, de noi :) !

De greutate ne spune fabricantul ca are 1250 kg. Mai punem 250-300 de la Gheorghita, ca are si el dreptate si facem 1550 kg.
Ei, asta nu-i un capat de tara. Cred ca restul problemelor ivite, au fost date de  pozitia barcii si punctele de sprijin.

sebba

Citat din: pelicanul din Octombrie 05, 2016, 12:56:42 PM
Dupa cum spuneam, cu ANN si cu Constantin, pe traseul Mangalia - Neos Marmaras. Amanunte la intoarcere.
Să dau io un mic brânci, cs să nu uite Pelicanul să accelereze :)


Rasarit pe Marea Neagră


si podul de la intrarea in Bosfor

Sent from my Mi-4c using Tapatalk

Simulatoare Teste ANR - http://anr.end.ro

pelicanul

@sebba

Eu o sa ma apuc de scris intr-un topic separat, dar voi va trebui sa promiteti ca puneti ceva poze pe acolo. Eu n-am decit vreo doua poze facute cu telefonul.