Motoare outboard pe jet.

Creat de Intersect, Iunie 21, 2013, 02:41:56 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Intersect

 Ma gandesc de ceva timp la motoarele outboard pe jet,sigur sunt mai bune pentru noi care de regula batem raurile si mai putin marea.
Printre oferte am gasit unul foarte interesant de la Evinrude modelul este Multi-Fuel,intr-adevar ca si pret de revanzare este putin cam piperat dar ei se lauda ca este foarte fiabil.


Built to Military SpecificationsEvery day the US military depends on MFE technology to complete their missions and get their personnel home safely. If Evinrude's technology is tough enough for them, just imagine what it can do for you.Multi-Fuel CapableThe first outboard engine ever that's capable of running on multiple fuel types, including kerosene, JP-4, JP-5, JP-8, Jet A and Jet B as well as standard gasoline. Change fuel settings at the flip of a switch, without compromising performance.Optional Pump Jet PropulsionAllows the option of propulsion without a propeller, affording additional safety benefits and performance targets for a wider variety of applications. Unique design attaches a large impeller unit to a full gearcase for superior vectored thrust and performance when compared to conventional jet pumps.Evinrude E-TEC Inspired TechnologyEven though the MFE is not a true Evinrude E-TEC engine, Evinrude E-TEC technology is incorporated throughout the design. In fact, the Evinrude E-TEC injectors, fuel system and onboard computer are what make the multi-fuel capability possible.Evinrude ConfidenceMFE's carry the same great benefits as all Evinrude outboards – strong performance, lasting reliability, low maintenance and lots of power.Stealth DesignThe MFE's low reflection, tactical black paint, and minimal operating sound levels ensures that the U.S. Department of Defense can worry less about being detected by enemy combatants.Wrap Around Handle DesignUnique handle design with special tilt assist strap makes transportation and installation quick and easy.Proprietary De-Watering SystemThis allows the military to use the engine in the harshest environments. They can take it anywhere under and in any condition.

   Poti sa iti modifici motorul actual,operatie detaliata de baietii astia.
http://www.outboardjets.com/index.php
Born to fish,forced to work!!!

Mihaif99

#1
Salut,

Evinrude astea pare ca sunt mai smechere, daca citim literatura. Mai multe detalii ar fi binevenite, mai ales despre acel "full gearcase" si "de-watering system".
Pompele jet standard cred ca se fabrica in unul sau doua locuri. Ele pot fi retrofitted cu effort minim, sau pot fi instalate din fabrica. Adica, daca vei cumpara un Yamaha jet, pompa tot d-aia din America este.

Eu am o barca Smokercraft Alaskan 15 cu un outboard jet Yamaha de 30 CP. Planeaza cu 3 adulti plus o bagajele de camping pentru o saptamana. Motorul este un un F40 de 40+  CP care are lower unit-ul inlocuit din fabrica cu o pompa jet. Rezultatul este un motor jet cu potere echivalenta cu unul cu elice de 30 CP. Daca vreau il pot converti inapoi in motor cu elice. Am nevoie de un lower unit, si ia cam o ora.

Avantajul principal il ai daca mergi in locuri unde poti lovi elicea: pietre, whitewater etc. Pot merge in planaj in apa de 10 -15 cm adanacime (zece centimetri)
Alt avantaj este menevrabilitatea incredibila. Barca se poate roti pe loc, si poate "frana" la nevoie daca o bagi in neutru. Adica poti efectiv sa o opresti in loc. Nevasta-mea stie :)

Ca dezavantaje:
Stabilitatea pe directie proasta, pt ca nu ai lower unit-ul in apa.
Pierderea de putere
Nu mai ai neutru.  F-N-R se face printr-o cupa care redirectioneaza jet-ul.
Princilpalul dezavantaj e ca e sensibila la gunoiul din apa, ierburi, etc. E sufucient ca o mana de ierburi sa obtureze partial gratarul impeller-ului si isi pierde semnificativ puterea. Nici nu mai intra in planaj. Trebuie tiltat motorul, te intinzi matale peste pupa si il cureti manual.
Comportamentul e foarte sensibil vis -a-vis de inaltimea la care e instalat motorul. Ideal ar fi sa il ai pe un jacking plate reglabil.
Dupa fiecare folosire mai serioasa impeller-ul  trebuie gresat. Are un port special la care conectezi un grease gun. Treaba de 1 minut.

In Alaska si in Vancouver se folosesc foarte jet-urile mult. Mearg cu ele la pescuit, in rauri putin adanci si sa urce rapizi de whitewater.

Sper ca ajuta informatia de mai sus.

Intersect

#2
In primul rand imi era frica de iarba care acopera admisia lucru confirmat de catre tine,inainte sa imi cumpar barca am fost tentat sa iau o barca de productie americana cu motor pe jet,vanzatorul mi-a explicat ca nu o sa fie probleme cu iarba,normal,dar pana la urma nu ne-am inteles la pret asa ca a cazut.
Dar mi-a ramas gandul la jet si o sa  caut pana gasesc una sa o bag in Delta apoi o sa ma conving daca este de noi sau nu.
La momentul actual as prefera un motor pe jet .
Multumesc de info.
Evinrude mi se par niste motoare de tavaleala mai ales gama E-TEC,revizii aproape inexistente mult mai putine piese in miscare greutate mai mica esti indemnat sa nu le menajezi(asta mi-a placut intotdeauna).
Mercury de asemeni comercializeaza motoare pe jet http://www.mercurymarine.com/engines/jets/fourstroke-jet-outboards/ plus
Honda,Yamaha si Suzuki.
http://www.evinrude.com/en-CA/engines/MULTI_FUEL_ENGINES/MFE_55
Born to fish,forced to work!!!

Mihaif99

#3
Citat din: Intersect din Iunie 21, 2013, 10:48:14 PM
In primul rand imi era frica de iarba care acopera admisia lucru confirmat de catre tine,inainte sa imi cumpar barca am fost tentat sa iau o barca de productie americana cu motor pe jet,vanzatorul mi-a explicat ca nu o sa fie probleme cu iarba,normal,dar pana la urma nu ne-am inteles la pret asa ca a cazut.
Dar mi-a ramas gandul la jet si o sa  caut pana gasesc una sa o bag in Delta apoi o sa ma conving daca este de noi sau nu.
La momentul actual as prefera un motor pe jet .
Multumesc de info.
Evinrude mi se par niste motoare de tavaleala mai ales gama E-TEC,revizii aproape inexistente mult mai putine piese in miscare greutate mai mica esti indemnat sa nu le menajezi(asta mi-a placut intotdeauna).
Mercury de asemeni comercializeaza motoare pe jet http://www.mercurymarine.com/engines/jets/fourstroke-jet-outboards/ plus
Honda,Yamaha si Suzuki.
http://www.evinrude.com/en-CA/engines/MULTI_FUEL_ENGINES/MFE_55

Cand ziceam ca sunt smechere, ma refeream mai mult la jet-uri (la literatura aia postata de tine cu roshu), la ce zic ei ca e cuplarea cu "full gearcase", pentru ca la un jet standard e to timpul in viteza adica e cuplat direct. Si mai interesant era acel "de-watering system".  Daca au inventat un sistem functional si fiabil ca sa scoti ierburile si gunoaiele din priza de apa, ala e! Au facut o treaba chiar buna. Ma gandesc la ceva cum e atunci ai in elice, bagi in marsarier si se cam curata. Poate acel "full gearcase" permite sa se invarta impellerul invers? Hmm, dar pe unde trage apa?  Rumpi ar trebui sa stie :)

Eu mi-am pus motor Minn Kota electric in prova si cand sunt in balarii, merg cu el.  Acolo face treaba mai buna decat orice outboard.
In rest, e foarte satisfacator sa ai jet si sa nu te preocupe obstacolele submarine. Cine a plesnit o elice stie :)

Intersect

   Pai eu am plesnit o elice si cizma......de asta ma pasioneaza cele cu jet.
Motoarele cu jet de la Evinrude cred ca sunt cele mai fiabile dar ca si pret de revanzare este maricel in jur de 6000 USD.
Born to fish,forced to work!!!

Rumpi


Rumpi nu stie sa fi inventat cineva un sistem functional si eficient de destupat priza de admisie. Rumpi nu stie nici cum s-ar putea face acest lucru deoarece pompele rotative de inalta presiune sunt unidirectionale, motiv (printre altele) pentru care si mersul inapoi se face cu deflectoare pe jet si nu din cutia de viteze.
Rumpi insa stie ca "de-watering system" este o chestie inventata special pentru utilizatorul militar american care in caietul de sarcini a specificat ca motorul sa poata fi pornit dupa ce a stat sub apa o perioada (scufundare pana la 2 atm, pe motiv ca militarii vor sa lanseze motorul din submarin prin tubul lans-torpile, sa il scufunde cu tot cu barca ca sa il ascunda, alte chestii de acest gen). sistemul consta in niste furtune atasate sistemului de admisie si o pompa cuplata la sfoara demarorului. dupa scoaterea motorului din apa cuplati sistemu, trageti
de sfoara demarorului pana nu mai scuipa apa, decuplati sistemu si porniti motoru. Cat de utila e chestia pentru utilizatorul civil e decizia voastra, presupun ca daca va dati frecvent peste cap si scufundati motorul sau daca vreti sa ascundeti noaptea motorul pe fundul baltii sa nu vi-l sperie vre-un "mana-lunga-picior-iute-cum-ti-l-vede-cum-ti-l-..." e o chestie foarte utila. Daca va pasioneaza motoarele astea tineti ochii deschisi dupa "marfa de surplus" cica americanskii aia in toale albastre cu sapca alba au atatea ca se gasesc deja la solduri cu foarte putine ore de functionare.
succes la achizitie si sa faca cat mai putine probleme.

Mihaif99

Citat din: Rumpi din Iunie 22, 2013, 03:01:43 PM

Rumpi nu stie sa fi inventat cineva un sistem functional si eficient de destupat priza de admisie. Rumpi nu stie nici cum s-ar putea face acest lucru deoarece pompele rotative de inalta presiune sunt unidirectionale, motiv (printre altele) pentru care si mersul inapoi se face cu deflectoare pe jet si nu din cutia de viteze.
Rumpi insa stie ca "de-watering system" este o chestie inventata special pentru utilizatorul militar american care in caietul de sarcini a specificat ca motorul sa poata fi pornit dupa ce a stat sub apa o perioada (scufundare pana la 2 atm, pe motiv ca militarii vor sa lanseze motorul din submarin prin tubul lans-torpile, sa il scufunde cu tot cu barca ca sa il ascunda, alte chestii de acest gen). sistemul consta in niste furtune atasate sistemului de admisie si o pompa cuplata la sfoara demarorului. dupa scoaterea motorului din apa cuplati sistemu, trageti
de sfoara demarorului pana nu mai scuipa apa, decuplati sistemu si porniti motoru. Cat de utila e chestia pentru utilizatorul civil e decizia voastra, presupun ca daca va dati frecvent peste cap si scufundati motorul sau daca vreti sa ascundeti noaptea motorul pe fundul baltii sa nu vi-l sperie vre-un "mana-lunga-picior-iute-cum-ti-l-vede-cum-ti-l-..." e o chestie foarte utila. Daca va pasioneaza motoarele astea tineti ochii deschisi dupa "marfa de surplus" cica americanskii aia in toale albastre cu sapca alba au atatea ca se gasesc deja la solduri cu foarte putine ore de functionare.
succes la achizitie si sa faca cat mai putine probleme.

Cum sa nu dai applaud la postarea de mai sus?
Cum ar zice fiu-meu raspicat: RUMPI STIE !  :)

Intersect

#7
 Multumesc mult de raspuns,cu ochi pe americanski stau si eu de ceva timp.Si din toate motoarele cu jet cu asta rezonez cel mai mult.
Intai as vrea sa vad unul dintre motoarele pe jet la treaba in delta mai ales,chit ca pe canale intram la rame dar totusi :)

Born to fish,forced to work!!!

Rumpi


Dupa parerea mea e simplu, pe unde se pot da aia cu jetski in delta te poti baga si tu linistit ca doara functionati pe acelasi principiu. daca nu li se infunda lor sculele nu o sa ti se infunde nici tie. eficienta (d.p.d.v. al combustibilului) o sa fie bineinteles mai mica decat cu elice, e in natura lucrurilor.

@mihai
Ma simt onorat de comentariu dar asigur ca Rumpi nu stie deoarece nu are nici colectie de manuale nici service de outboarduri. Rumpi are net  si ocazional disponibilitate sa frece motoarele de cautare.

Intersect

  Tare imi place cand se vorbeste la persoana a treia :)
Born to fish,forced to work!!!

modi

Citat din: Intersect din Iunie 22, 2013, 10:27:47 PM
  Tare imi place cand se vorbeste la persoana a treia :)

Si eu , si eu !!!  ;) ;) ;)

A durat nitel pana Modi s-a prins  ..... cine cui i se adreseaza dar am sfarsit prin a-i place lu' Modi  ! Deja a generat chestia asta o stare de dependenta .

Modi a ales sa vada-n topic esentialul . Practic subiectul impus si dezbaterea pe tema . Lu' Modi ii place ( mi-a zis el mie ..... )