Lobster Boat 15'

Creat de byteworks, August 05, 2013, 11:41:20 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

byteworks

Am folosit o folie "tarpaulin" de 120 gr/mp; dimensiunile parusului: foot 2200, luff 1850, gaff si leech 3000, suprafata 6,11 mp.

Am masurat conturul si am aplicat banda dublu adeziva pentru mocheta, plasand dedesubt si un snur de 3 mm pentru intarire.





Am pliat marginile.



Ghionderul are numai 4 m si va trebui prins de dreuca mai sus.



Atelierul de cusut.



Am asigurat marginile si cu o cusatura desi banda asta adeziva e foarte rezistenta. Sper sa nu rada maestrul Lipan prea tare!!



Am intarit colturile cu banda textila.



Si le-am si dublat/triplat cu material de copertina.




acig

Frate m-ai spart;si eu cochetam cu acest matererial care, dupa ce l-am facut husa si am vazut ce rezistent este am zis ca asta este solutia pentru o vela fara mari pretenti.
O rugaminte:unde si cine l-a cusut;eu nu gasesc in Constanta si am umblat la tapiteri,marochinarii,etc;imi spun ca isi strica masina.
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

byteworks

Dupa cum vezi am cusut-o singur in casa, cu o masina de cusut electrica de uz casnic, nimic deosebit. Se coase foarte bine, chiar mai bine decat materialul textil, fara efort. Sa nu ai alt material mai gros totusi, dupa cum am spus al meu e de 120 gr/mp cred ca e cam cel mai gros de la Bricostore/Baumax etc.

acig

Multumesc si multe FELICITARI;Astept probele ;
Iti doresc numai vanturi bune
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

byteworks

Mie mi se pare ca arata bine, ca parusul e cam mic la ditamai barca, si catargul sigur trebuie de vreo trei ori mai solid. Se rezolva!










acig

Vele super!!!Abia astept sa ne dai vesti cum se comporta pe apa;eu cred ca vor cere ceva derivor;
Inca o data BRAVO;
Cum rezolvi carma?
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

ionitzady

exact asta vroiam sa intreb si eu , carma ? cum e ? , sa nu ne spui ca pui o rama si bla bla ca la asa o bijuterie pica rama , bla bla ....

byteworks

Ma mai gandesc la derivor, sunt impartit intre a-i mai pune un rand pe lungimea chilei sau un derivor lateral (leeboard). Inclin totusi la a doua solutie pentru ca e mai versatila, se poate demonta si se poate misca in lungul barcii ajutand la echilibrarea centrului de efort.

Despre carma, solutia cu rama mi se pare din nou versatila, cu interventii minime la barca (care e totusi motorizata in principal) si de ce nu are o eleganta cu iz istoric.

byteworks

Dar ele dansele, ramele, de unde le iau  :o

ionitzady

dar daca ai face o carma dubla deoparte si de alta a motorului care ai cupla-o la timoneria existenta si ai lasa motorul fix sau sa se miste odata cu carmele ...   :o :o :o ::) ::) ::) ??? ??? ???

byteworks

M-am gandit si la asta, pare temptant sa dau din roata cu spite dar:
- ca sa fie suficient de solida trebuie o constructie care va fi greu de pus/scos in mod repetat, si necesita puncte de fixare la motor, gauri etc.
- cizma si elicea in apa creeaza rezistenta la inaintare.
- forta in sistemul de transmisie al carmei e destul de mare cred, din cauza centrului velic in alura cu vant de spate foarte in lateral barca are tendinta puternica sa vireze in partea opusa parusului. Roata carmei e mica si nici sistemul nu e facut pentru forte mari.
- postul de carma nu e potrivit la mers cu vele, nu te poti muta dintr-un bord in altul, scotele se tin din spate
- rama are o utilizare esentiala mai ales pentru un incepator care rateaza volta si scapa barca in unghiul mort   >:( Doua trei miscari din rama si prinzi vantul din nou  ;D

ionitzady

bytewarks am citit de 3 ori raspunsul tau si greu mi-am imaginat actiunea relatata de tine , dar am realizat cat de afon sunt in navigatul cu vele ( mi-as dori sa ma plimb cu vele  ;D ;D ;D ) , promit ca nu mai scot nici-un porumbel in navigatul cu vele

gvincentiu

E suficienta o vasla pentru a guverna. Insa iti mai trebuie si perechea ei pentru perioadele fara vant.
Ganduri bune !

acig

 1.Eu cred ca montand o contra chila de cca 6-8 cm pe lungimea barci ,mai putn ultimi 40-50 cm in pupa unde ar trebui sa formeze un un fel de pinten  in scopul reduceri turbioanelor atunci cand folosesti motorul, ti-ar asigura reducerea derivei laterale si guvernarea lejera;Sa nu uitam ca sistemul de vele ales in aceasta situatie face ca barca sa fie moale-adica sa aiba tendinta permanenta de a iesi din vant. O ideie a celui catre mi-a facut barca este de a monta un safran articulat pe motor;in acest fel se pierde ceva (cred nesemnificativ)din viteza, insa se simplifica mult problema guvernari;
2. de unde ai procurat materialul pentru vela de 120g/mp? Eu gasesc numai de 50 sau 80 gr./mp
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

Vali


Salut Cosmin, incearca sa iei legatura cu colegul nostru Micro M660. Face rame bune, are si anunturi pe probarca. 
Interesant e ca poti alege materialul ramelor - tei, rasinoase etc. Cel putin asa stiam anul trecut, poate mai e valabila treaba.
Citat din: byteworks din Martie 22, 2014, 08:21:38 AM
Dar ele dansele, ramele, de unde le iau  :o

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau