Geam ambarcatiune

Creat de radu_d, Octombrie 19, 2013, 10:57:03 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

radu_d

Salut,

Ma numesc Radu Dobrescu, de profesie consilier juridic, cu 2 ani de facultate mecanica la activ (TCM), virat dupa revolutie in domeniul dreptului, nu am nicio legatura cu barcile, nu am barca sau permis insa ma intereseaza de ceva vreme foarte tare subiectul barcilor, navigatiei si pierd de vreo 3 luni timpul citind absolut tot ce prind pe forum-uri sau site-uri specializate.

Locuiesc langa Buftea, in Samurcasi intr-o casa alimentata integral din panouri solare si un ex generator eolian  ( distrus de furtuna de acum2 saptamani- apropos de furtuna la 7 dimineata m-am urcat pe casa sa ancorez suplimentar eoliana pentru a nu ramane si fara acoperis, asa ca m-am simtit ca  eram aproape ca intr-o  furtuna de  pe mare !!!).

Sa revenim la barci..am intentia sa construiesc ceva mititel ( in urma sfaturilor primite-inclusiv de la Rumpi  aici   http://www.barcaholic.ro/f5/velier-motoare-electrice-4166.html  )

Doresc sa ajung aici http://turtleislands.net/tmc/   ceva gen miss cindy, mai mare cu 2 catarge  si 2 panze patrate (cum se numeste panza patrata? )

Ceva mititel inseamna o cabinata de 5-6 m lungime pentru iesit Delta, costier
Ma intereseaza daca geamurile pot fi inlocuite si de ceva material plastic, mai ieftin, pentru ca ferestrele dau tonul si farmecul in mare proportie pentru multe domenii

Multumesc de raspuns

cristiantutuianu

#1
Ferestrele asa cum zici
Un geam poate sa fie inlocuit cu material plastic  de exemplu acrilat cu putine cautari pe net gasesti la grosimea dorita  si nu in ultimul rand taiate la cote exacte cu garnituri (chedere)
Cum vad in link-ul  http://turtleislands.net/tmc/ hubloul geamul bombat e din "plastic"

http://www.perspexpanels.co.uk/replacement-boat-windows.html

cristiantutuianu


Fritz

 Geamul se face din policarbonat compact . Se poate pune ca mai sus ...sau cu cheder .
Cine vrea sa  puna cheder de cauciuc ...asa se pune !
http://forum.capcompas.ro/index.php?topic=926.msg13624;topicseen#new


radu_d

Ms de raspunsuri..raman dator...apropos   am citit topicul cu intalnirea din toamna asta pentru bairamul de la Bucuresti....nu am inteles in ce data este..poate reusesc sa vin si eu.. 8)

radu_d

 Gata, m-am prins..   http://svmomo.blogspot.ro/2009/12/replacing-boat-windows-polycarbonate-ie.html   


pun plexi, vin cu holzsuruburi de inox si asta e treaba...mai pun o banda de cauciuc pe dedesubt pt etansare ?

cristiantutuianu

#7
Pe 9 Noiembrie
Sincer si pe mine ma......rontaie gandu sa merg dar nu stiu daca imi iese drum in carti.

Pe blogul respectiv,citind poti sa iei o "hotarare"

Capitanul Nemo

Inainte de a ne apuca de treaba, trebuie sa facem distinctia intre acril (cum este plexiglasul sau perspexul) si policarbonatul (ca de exemplu lexan). Sunt doua categorii distincte de polimeri. Ambele se folosesc cu succes pentru hublouri, cu un plus pentru plexi.

Policarbonatul este mai scump, afectat de UV si predispus la aparitia crapaturilor fine. De aceea se foloseste des la barci cu pelicula fumurie.

Acrilul se zgarie usor si trebuie avut grija la dat gauri sau la taiat. Se gaseste in Romania, dar la preturi mult mai mari, ca orice de altfel.

Eu am hublourile din plexiglas pe barca si trebuie sa recurg la o operatiune de polish la vara, intrucat seamana cu farurile unei masini dupa o urmarire prin porumb...

La gauritul acrilului trebuie folositi biti speciali pentru plastic sau unii obisnuiti pentru metal, dar uzati iar masina trebuie reglata la jumatate din viteza. De asemenea, gaurile vor fi mai mari decat decat suruburile de prindere altfel dilatarea acestora va duce la aparitia de crapaturi.
Atunci cand se taie, trebuie avut grija ca marginile taieturii sa fie bine fixate pe masa de taiere. La sfarsit, taietura trebuie obligatoriu rotunjita ca dosul unei lame de pendular si cu smirghel. De asemenea, este bine de lucrat la temperatura ridicata.

In ceea ce priveste indoirea acestor materiale, ea se face doar la cald si trebuie construit un mic aparat pentru asa ceva, care insa nu va fi suficient pentru un parbriz mare. Se poate lucra si cu un pistol cu aer cald dar pentru rezultate profesionale si informatii suplimentare, va recomand cartea lui Don Cassey - This Old Boat. Eu m-am tinut de sfaturile sale si am avut rezultate bune, pana acum.

http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

modi

Citat din: radu_d din Octombrie 19, 2013, 01:43:39 PM
Ms de raspunsuri..raman dator...apropos   am citit topicul cu intalnirea din toamna asta pentru bairamul de la Bucuresti....nu am inteles in ce data este..poate reusesc sa vin si eu.. 8)
Daca ai placerea sa vii nu trebuie decat sa participi la topicul respectiv . Este bine venit oricine se inscrie la Lista Verde .

Petrecerea se tine exact in atelierul si-n locul in care te-ai putea edifica asupra problemei cu geamurile ambarcatiunii :

http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,848.0.html

Dincolo de orice discutie pe forum poti testa "live" cateva materiale ca : Stiplex , policarbonat ( in diferite variante de grosime si tente de culoare ) , etc . Asupra modalitatilor de debitare din foaie , a finisarii canturilor taieturilor , a indoirii la cald , si probabil multe altele .
Daca nu la petrecere , oricand alta data , cu mare placere .

...................................

Si bun venit in forum !  ;)

Florio

Citat din: Capitanul Nemo din Octombrie 20, 2013, 10:41:34 AM
Inainte de a ne apuca de treaba, trebuie sa facem distinctia intre acril (cum este plexiglasul sau perspexul) si policarbonatul (ca de exemplu lexan). Sunt doua categorii distincte de polimeri. Ambele se folosesc cu succes pentru hublouri, cu un plus pentru plexi.

Policarbonatul este mai scump, afectat de UV si predispus la aparitia crapaturilor fine. De aceea se foloseste des la barci cu pelicula fumurie.

Acrilul se zgarie usor si trebuie avut grija la dat gauri sau la taiat. Se gaseste in Romania, dar la preturi mult mai mari, ca orice de altfel.

Eu am hublourile din plexiglas pe barca si trebuie sa recurg la o operatiune de polish la vara, intrucat seamana cu farurile unei masini dupa o urmarire prin porumb...

La gauritul acrilului trebuie folositi biti speciali pentru plastic sau unii obisnuiti pentru metal, dar uzati iar masina trebuie reglata la jumatate din viteza. De asemenea, gaurile vor fi mai mari decat decat suruburile de prindere altfel dilatarea acestora va duce la aparitia de crapaturi.
Atunci cand se taie, trebuie avut grija ca marginile taieturii sa fie bine fixate pe masa de taiere. La sfarsit, taietura trebuie obligatoriu rotunjita ca dosul unei lame de pendular si cu smirghel. De asemenea, este bine de lucrat la temperatura ridicata.

In ceea ce priveste indoirea acestor materiale, ea se face doar la cald si trebuie construit un mic aparat pentru asa ceva, care insa nu va fi suficient pentru un parbriz mare. Se poate lucra si cu un pistol cu aer cald dar pentru rezultate profesionale si informatii suplimentare, va recomand cartea lui Don Cassey - This Old Boat. Eu m-am tinut de sfaturile sale si am avut rezultate bune, pana acum.

Exact detaliile date de tine le-am observat practic, Mircea. Numai ca tot ce observi practic, costa :)
De pilda foaia de plexiglass pe care am pus-o la intrare in cabina ca jumatate din tambuchi, "o crepat" . Nu numai acolo unde am fixat o aerisire de tip grila, ci si undeva la o margine, la simpla lovire de partea culisanta a roof-ului.
  Am fost sfatuit sa o refac din policarbonat datorita proprietatilor mecanice mult mai bune.
Dar la policarbonat am vazut cum se matuieste sub actiunea ...sa zicem a factorilor externi, ca or fi mai multe decat ultravioletele. I s-a intamplat si lui nea Nicu HomeMade, se observa clar matuirea sprayhood-ului rigid al barcii sale.
  Ca sa completez lista observatiilor personale, la barca mea geamurile sunt dintr-un plexiglass (probabil) cu o tenta fumuriu-maronie care opreste  din radiatia solara sa nu te coci inauntru si totodata fereste interiorul de privirile indiscrete.
    Doua astfel de geamuri, au capatat o retea fina de fisuri, vizibila in lumina. Am crezut ca e chestiune care sa ii slabeasca structura si am comandat geamurile la producator, dar nu le-am schimbat nici pana astazi fiindca am observat ca nu i-au slabit structura. Pot calca pe ele fara probleme, sunt cele de pe punte.

Ramane sa refac tambuchiul de care am vorbit la inceput si inca nu stiu daca din plexiglass sau policarbonat. Inarmat cu sfaturile tale, sunt tentat sa il fac din plexiglass si sa am grija la finisarea tuturor taieturilor .

Capitanul Nemo

Florin: ia o surubelnita/cutter/ceva suficient de ascutit, apoi treci usor varful metalic peste zgarieturile aparute in acril/policarbonat. Daca auzi si simti "clantanitul" varfului metalic la trecerea peste zgarieturi, ai acril, probabil plexiglass. Daca nu se simte asta (din cauza ca materialul este mai moale) ai de-a face cu policarbonat.

Asa cum am spus mai devreme, este esential sa nu existe puncte de stress in acril. Toate colturile si muchiile trebuie rotunjite (daca mai tii minte, hublourile cu colturi patrate au fost cauza prabusirii unor avioane de pasageri britanice De Havilland Comet). Chiar daca nu este evident, miscarea barcii pe valuri modifica geometria sa, inclusiv a tambuchiului, nesemnificativ pentru comportamentul sau siguranta sa, ori pentru ochi, dar suficient ca placa de polimer sa acumuleze stress, prin urmare sa apara crapaturi in ea.

La ce grosime e plexiglasul pe care vrei sa il cumperi si ce pret are?
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

radu_d


Florio

#13
Citat din: Capitanul Nemo din Octombrie 20, 2013, 02:07:38 PM
Florin: ia o surubelnita/cutter/ceva suficient de ascutit, apoi treci usor varful metalic peste zgarieturile aparute in acril/policarbonat. Daca auzi si simti "clantanitul" varfului metalic la trecerea peste zgarieturi, ai acril, probabil plexiglass. Daca nu se simte asta (din cauza ca materialul este mai moale) ai de-a face cu policarbonat.

Asa cum am spus mai devreme, este esential sa nu existe puncte de stress in acril. Toate colturile si muchiile trebuie rotunjite (daca mai tii minte, hublourile cu colturi patrate au fost cauza prabusirii unor avioane de pasageri britanice De Havilland Comet). Chiar daca nu este evident, miscarea barcii pe valuri modifica geometria sa, inclusiv a tambuchiului, nesemnificativ pentru comportamentul sau siguranta sa, ori pentru ochi, dar suficient ca placa de polimer sa acumuleze stress, prin urmare sa apara crapaturi in ea.

La ce grosime e plexiglasul pe care vrei sa il cumperi si ce pret are?

Placa de plexiglass pe care o am deja si e deteriorata, e de 5mm grosime. Probabil si grosimea mica a facut-o mai vulnerabila la crapaturi.
Aceasta placa este de fapt jumatatea de sus a tambuchiului.

Acum am deja "croit" un alt tambuchi impartit in 3 parti egale ca latime, din plexiglass de 10 mm .
Partile bune:
1. E mai gros, mai rezistent
2. E mai usor de depozitat datorita impartirii in 3

Atasez aici schita dupa care a fost taiat la CNC, ocazie cu care trebuie sa ii multumesc lui Catalin Campeanu - Barci in Bagaje, care s-a oferit sa faca asta total altruist :)