Targuri de veliere second-hand pe zona de vest (Franta, Belgia, Olanda) ?

Creat de kmbh69, Mai 25, 2011, 11:32:13 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

kmbh69

Salut,
Intrebare pentru cei care au umblat mai mult prin vest. Exista anumite targuri de veliere second-hand la preturi rezonabile (cu carene cu lungimi de 6-10 m) ? Daca dau un search pe net, apar tot felul de dealeri cu preturi foarte mari pentru cate o vechitura. Daca dau o cautare pe eBay, arata uneori atragatoare ofertele, dar nu stiu cat sunt de sigure, ca am tot auzit de povesti cu tzepe date pe eBay.

Vali

Salut Bogdan :), nu cunosc detalii despre targuri, dar, cu incuviintarea lor, te pot pune in legatura cu cateva persoane care si-au luat velier pe filiera asta:

1. Colegul Bibicu13, alias Andy, care si-a luat o barca de 20' cu chila fin din Olanda, in urma unui anunt de pe boatshop24.com
2. Colegul rishikin30, alias Andrei, care si-a luat un Etap 23 cu derivor mobil lestat din Belgia, in urma unui anunt de pe yachtworld.com
3. Colegul Florio, alias Florin, care si-a luat un Macgregor 26 X cu derivor basculant din Marea Britanie, ne va spune el in urma carui anunt :)
4. Prietenul meu Boris din Galati, care si-a luat o barca de 23' cu derivor basculant din Germania, in urma unui anunt pe boatshop24.com
5. Colegul boat, alias Bogdan, care si-a luat o Alacrity 19 cu 2 derivoare (twin-keels), in urma unui anunt pe boatshop24.com
6. Colegul Haralamb de pe Barcaholic, care si-a luat Oceanya de la cineva care o cumparase in urma unui anunt pe boatshop24.com parca.

Concluzia e ca se gasesc barci bune la preturi acceptabile pe site-urile despre care spuneam, important e ca la achizitie sa te ajute cineva care se pricepe. Sau mai e posibilitatea sa ne pui barca dorita aici pe forum, la rubrica Mica publicitate-Survey online, unde colegii te vor sfatui din experienta despre caracteristicile barcii. Am inteles ca vei locui o perioada in Germania si deci barca va fi folosita acolo, asa ca eu zic ca merita sa incerci o cautare pe site-urile de mai sus. Succes :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

kmbh69

Salut Vali,
Multumesc mult de raspuns.
Apucasem intre timp sa vad diferite anunturi prin revistele nautice (Motor Beats Monthly, Voiles et Voiliers, Classic Boats etc.) unde prezentau niste vechituri pana in 10 m lungime, pentru care cereau de la 10.000 euro in sus. Pe de alta parte, am vazut pe lacul din Colibita un velier de 8 m lungime in stare buna, care a fost adus de cineva unui localnic pentru 4000 euro, ceea ce inseamna ca a fost cumparat cu mult mai ieftin (in cei 4000 euro au intrat si transportul si un mic profit pentru cel care a adus velierul).
Acolo unde va trebui sa merg inca nu stiu ce model e mai potrivit. De exemplu in Franta, unde au diferente mari intre flux si reflux, sunt la moda modelele biquilles (cu derivor dublu, le lasa la ancora in timpul fluxului, iar cand scade apa, se aseaza pe fundul apei cu derivoarele si skeg-ul de la carma ca pe un trepied). In Wilhelmshaven (unde voi lucra) marea are o alta ciudatenie, pe zeci de km e zona de Watenmeer (adica mare putin adanca la 1-3 km langa mal, incat in timpul refluxului mergi prin apa pana la genunchi de la o insulita la alta; de la verbul waten = a se balaci), poate ca aici ar fi mai bun un model cu derivor rabatabil, inca nu stiu ce sa spun. M-am gandit la model de maxim 10 m lungime, cu cabina (poate doar 7-8 m), pentru a fi mai usor transportabil pe peridoc (trailerabil).
Din ce am mai povestit cu Rumpi, am inteles ca cele mai convenabile ar trebui sa fie in Olanda sau in Franta. Voi trage o privire de documentare prin boatshop24.com si pe yachtworld.com
Bogdan

kmbh69

Poate fi adevarat un asemenea anunt ?
http://www.boatshop24.com/en/sailing-boats/x-yachts-imx-38-2962478
Sau au uitat sa adauge niste zerouri la coada pretului . Sau pretul mic se datoreaza faptului ca barca nu e trailerabila, deci ar costa foarte mult transportul agabaritic pe autostrada sau salariul unui navigator pana la locul de acostare dorit ? Sau datorita faptului ca o asemenea proprietate inseamna si costuri foarte mari de intretinere (impozit, chiria locului de acostare la cheu, locul de stocare pe uscat iarna etc.) ? Sau probabil la pretul acesta, velierul este un sicriu plutitor (risc sa cumpar o epava care inca mai pluteste) ?
Ma poate lamuri cineva cum sta problema cu asemenea anunturi foarte "tentante" ?

Vali

Salut Bogdan, intr-adevar, pretul este gresit  :-\, si ca sa te convingi, ia legatura cu respectivul broker, vei avea o surpriza  :o. Barca e destul de buna din ceea ce scrie in descrierea ei, si in plus e foarte bine dotata. E posibil ca pretul real sa fie de 100.000 de euro, fiindca barcile similare sunt pe la acest nivel de pret, mai ales ca X-Yachts sunt spre racer-cruisere, deci barci nervoase.
Am mai vazut destul de des alte anunturi cu preturi mici, insa in cele mai multe cazuri era vorba de pretul pentru o saptamana de charter cu respectiva barca  ;D. Nu este insa cazul aici, fiindca nu este scris nimic despre vreo inchiriere sau altceva. Oricum, barca e mare, pretentioasa, nervoasa, costisitoare la achizitie dar si exploatare, ceea ce - parerea mea - nu prea ti se potriveste, mai ales ca incepator.
Eu sunt fan al acelui proverb englezesc atat de graitor: "Small boat - big smile, big boat - no smile" :P.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

kmbh69

Multumesc mult de informatii.
Deocamdata visez ceva trailerabil, cu lungime de 7-8 m. Am vazut si oferte de 2400 euro la dimensiunile acestea, cabina, WC, bucatarie, carena 7 m lungime, de otel, necesita ceva reparatii (aici mi-a fost de fapt teama: ce fel de reparatii ? cat de costisitoare ? stiu ca otelul cica e bun, cu conditia sa fie controlat frecvent de rugina si reparat la fel de frecvent, adica ma costa deja meseriasii MIG-MAG).
Privind latimea, stiam pana acum ca se accepta 2,5 m fara permis special. Capitanul Federiga de la capitania Dej imi spunea ca cica ar fi permis si 2,8 m latime, daca se pune pe platforma unui TIR, pentru ca acesta are prelata, iar incarcatura ar putea depasi platforma cu 15 cm de ambele parti (adica bombeaza prelata, dar la dimensiunile furgonului de TIR, nu sare in evidenta prea deranjant acest lucru). E oare adevarata chestia asta cu latimea de 2,8 m ? Sau la raporturile acestea de dimensiuni de fapt nu mai observa politistul din trafic ca am depasit 2,5 m latime ?

menestras

Tare as vrea sa il cunosc pe capitanul Federiga. Cred ca o barca de 7.5m nu se inmatriculeaza in opinia lui pentru ca 0.5 m intra la tolerantele de fabricatie.

Mai ganditi bai fratilor si cu mintea voastra.

Florio

Citat din: Vali din Mai 26, 2011, 06:48:57 AM
Salut Bogdan :), nu cunosc detalii despre targuri, dar, cu incuviintarea lor, te pot pune in legatura cu cateva persoane care si-au luat velier pe filiera asta:

3. Colegul Florio, alias Florin, care si-a luat un Macgregor 26 X cu derivor basculant din Marea Britanie, ne va spune el in urma carui anunt :)

Subsemnatul si-a luat barca in urma unei haladuieli de mai bine de un an, pe cam toate site-urile de specialitate.
Initial pe ebay.de pentru oferta generoasa si seriozitatea germana, apoi pe site-uri olandeze, sau mai bine zis, care vizau Olanda. FIindca limba aia e imposibila :) . N-am ignorat nici site-urile americane (ApolloDuck), care m-au imbolnavit de icter, cu preturile lor foarte mici, care deveneau mari cand calculai adusul in ROmania.
Ca sa nu o mai lungesc pot da verdictul tot pentru boatshop24.com :) , care aduna o oferta din toata lumea, din care se fac trimiteri la site-urile  diversilor brockeri de yachturi.
 Eu am cautat la modul general "used boat " si numele de care eram interesat.

kmbh69

Mie imi place boatshop24 (cel mai mult, din ce site-uri am vazut pana acum), dar totusi e neplacut faptul ca nu permite sortarea si după lungimea carenei, sau după dotări (cabina simpla, sau are si WC sau are si dus sau bucătărie, sau mai are si ceva aparate prin ea) sau dupa materialul din care e construita barca. De asemenea e dezavantajos faptul ca nu pot selecta simultan mai mult de o țară (de exemplu, mie îmi convine si Germania si Olanda, ca distanta). Iar cu bărcile din America iti dau dreptate: nu ma mai uit, pentru ca îmi fac degeaba sânge rău cand vad ce preturi mici. Si daca as obtine vreodata clasa A (mare libera, poate doar la pensie, la cat voi fi de ocupat), Atlanticul de Nord am tot citit ca e foarte periculos. Mie mi-ar fi bun ceva de tip barcuta mica, de navigatie costiera, asa pentru ture scurte de weekend.

kmbh69

Ce parere aveti de acesta ? (care din voi are timp, il rog sa-mi zica o parere):
http://www.boatshop24.com/en/sailing-boats/snapdragon-730-ks-2994466
Convertit in euro, e 4000 euro. Din pacate nu zice anul, e cam zgariat. Ce ma atrage e faptul ca e chiar in orasul unde merg eu, deci nu ma costa transportul.

Levy

Citat din: kmbh69 din Iunie 02, 2011, 10:06:50 AM
Poate fi adevarat un asemenea anunt ?

Anuntul e adevarat ca se refera la pretul de charter pe o zi a yachtului.
Uita-te mai atent la rubrica si vezi ca esti la sectorul charter nu sale.

kmbh69

Vezi, te rog, ultimul anunt e cu alt velier, din Wilhelmshaven (chiar unde merg). Nu e cel din Italia (cu pretul de charter) . Ce parere ai de barca si de pret ?

Vali

Salut Bogdan :).
Snapdragon = barca englezeasca = barca buna ;).
Ei spun ca are daggerboard (derivor culisant-ghilotina), dar dupa lestul profilat si de lungime mai mare, inclin sa cred ca are centerboard (derivor basculant-briceag). Cel mai bine trebuie intrebat brokerul, dar oricum solutia constructiva e optima, barca are pescaj mic si e si tractabila, avand dimensiuni care se incadreaza la tractabilitate rutiera. Ar trebui intrebat daca peridocul e inclus in pret, si daca e inmatriculat.
Pe parte tehnica, barca pare buna, chiar daca estetic nu e chiar ok.
Ce imi place: pescajul mic, tractabilitatea, greementul cu rol-foc, amenajarea interioara tipic englezeasca, cu toaleta in prova, faptul care are sprayhood si dodgere la cockpit (prelatele albastre laterale).
Ce nu-mi place: partea din lemn a carmei pare cam subreda, sartul lung din tribord cam tensionat a incovoiat catargul spre tribord, plus faptul ca fiind o barca veche, va fi multa munca de renovare estetica, o munca murdara si neplacuta.
Motorul e un Yammy vechi in 2 timpi, e posibil sa fie in stare relativ buna, daca e asa, barca e complet echipata pentru navigatie. Cred ca are clasa C, si cred ca daca are inclus in pret si peridocul, e o afacere buna :).
Cel mai bine ia legatura cu brokerul, si intreaba-l de peridoc, tipul derivorului, deplasament si lest, clasa de navigatie, greutatea tractabila inclusiv peridoc, starea motorului, starea carmei, si scrie-ne aici pe forum ce a raspuns. Mult succes  :D.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

kmbh69

Salut Vali,
Multumesc mult pentru informatii. Spune-mi, te rog, cum e cu clasele ? (adica ce inseamna clasa C in cazul acesta ?, eu nu ma pricep la asa ceva).
Treaba cu renovarea e indispensabila ? Adica barca nu poate fi folosita in aceste conditii ? (Asa cum o vad eu, mi se pare din fibra; in cazul acesta trebuie gelcoat sau chiar si fibra ca si petece sau portiuni mai mari ? daca nu are lemn in carena o fi rasina poliesterica, iar aceasta parca face osmoza, spre deosebire de epoxi, daca imi amintesc bine)
Intreb pentru ca acolo nu as avea unde sa fac asta de unul singur (si nici timp, de fapt), iar daca dau la cineva sa faca asta, ma pot astepta la sume destul de mari de plata.
Inca o intrebare: un asemenea motor, cum are barca asta, e suficient daca marea e agitata (in jur de Beaufour forta 5, +/-) iar eu vin contra vantului (daca renunt la vele in caz de furtuna) ? sau e un motor doar pentru manevre de acostare ?

Vali

Clasa de navigatie inseamna zona de navigatie pentru care e autorizata barca:
-Clasa D: exclusiv ape interioare - fluvii, canale, lacuri
-Clasa C: maritim costier pana la maxim 6 mile marine de tarm, deci croaziere costiere scurte
-Clasa B: maritim costier pana la maxim 12 mile marine de tarm, deci croaziere costiere mai lungi
-Clasa A: maritim fara restrictii de distanta, deci inclusiv oceane
Diferentierea intre clase se face pe baza unor caracteristici tehnice - dimensiuni, deplasament, diverse rapoarte etc, dintre care cea mai importanta e curba de stabilitate. Curba de stabilitate depinde de formele barcii si raportul lest/deplasament, din care cauza spuneam sa intrebi (si) despre deplasament si lest. De obicei, barcile mici cu derivor mobil sunt omologate in majoritate la clasa C, dar am vazut multe tipuri de barci englezesti mici omologate pentru B, fie cu derivor mobil, fie twin sau bilge keelere. Asa ca e posibil ca Snapdragon 730 sa fie omologat B, mai ales ca din poze se vede ca are lest consistent.
Barca e din fibra si rasina poliesterica, dar face parte dintr-o generatie de barci facute mult mai cu grija decat multe din barcile de azi. E posibil sa fie facuta fara gelcoat si ulterior vopsita, ceea ce diminueaza mult posibilitatea de osmoza, care osmoza e o boala a barcilor facute cu gelcoat. Cea mai buna treaba la barca asta e ca este englezeasca, stiut fiind ca englezii nu fac compromisuri cand e vorba de barci, din care cauza au si cam fost scosi de pe piata de barcile mai ieftine dar mai slabe calitativ de provenienta franceza, germana etc.
Renovarea barcii nu e obligatorie, insa o revizie tehnica serioasa da. Spuneam de renovare in sensul de a-i da barcii un aspect de barca ingrijita, in care sa-ti faca placere sa-ti petreci timpul, fara julituri, coscoveli, lemn putrezit, tapiterie murdara si mirosuri neplacute in interior. Dupa cum arata, barca sta de ceva vreme pe uscat, deci e foarte importanta o revizie serioasa la corp, greement, carma, echipamente de punte etc, pentru a fi sigur ca totul e functional si in stare buna cand se iese in larg. Daca e costisitor de angajat cineva localnic pentru treburile la barca, poate ar fi o solutie un roman priceput :).
Vizavi de motor, 15 cai sunt suficienti la barca noastra, insa problema e amplasarea motorului. La barcile de clasa B care folosesc outboard, acesta e de obicei montat într-un puţ protejat in zona pupa, elicea si racirea fiind permanent in contact cu apa marii. La motorul nostru amplasat pe suportul de pe oglinda, in caz de valuri mai mari cizma motorului poate iesi complet din apa, ceea ce inseamna supraturare, lipsa racirii, sau invers, motorul poate fi spalat continuu de valuri, ceea ce iar nu e bine. Asa cum e montat acum, motorul e bun pentru folosire pe vreme buna, asa ca la fiecare iesire pe apa, te uiti bine la barometru si pe passageweather.com, si daca treaba nu-i ok, mai amani putin iesirea ;).

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau