Despre impozite

Creat de lipan, Mai 29, 2011, 11:56:29 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

ghrt

Cred că problema se pune de concesionare a spaţiului de pe mal pentru o rampă de lansare şi de strâns banii şi executat construcţia. Treaba asta o poate face o asociaţie cu nişte zeci de membri, pentru asociaţie se mai găseşte o sponsorizare etc.
Maximal, dacă sunt bani şi este interes, să instaleze un ponton plutitor.

O marină e altă mâncare de peşte, deşi ar fi extraordinar să avem pe Dunăre marine decente.

Florio

#31
Citat din: Thor din Februarie 24, 2017, 05:00:05 PM
... iar primariile vor spune intotdeauna ca sunt alte prioritați pentru ca impozitele adunate de la o mana de barcagii, nu pot acoperi, niciodata, investitia pentru amenajarile portuare iar tarifele portuare nu pot acoperi, niciodata, cheltuielile de intreținere. Altfel se pune problema intr-o zona cu mare potential turistic, nautic etc. Poate sectorul privat ar putea fi interesat in conditiile unor facilitati de la primarie (chirie mica, scutiri de taxe...) si/sau daca ar putea organiza si alte activitati in portul pentru barcagii (cârciumă, ștrand, standuri de pescuit, camping ș.a.).

Există varianta tot mai convenabilă, a realizării pe fonduri europene, daca există terenul proprietate. Sesiunea începută de curând, facilitează fond nerambursabil de până la 90%. E o treabă.
Nu-mi spuneți că e greu, o știu bine, am tot realizat astfel de proiecte și trebuie multă tenacitate. Dar...90%? parcă merită :)

Thor

 @Florio   "...varianta tot mai convenabilă, a realizării pe fonduri europene, daca există terenul proprietate". Varianta ,,terenul proprietatea primariei"  nu exista? Oare cat este pretul pe m.p. varianta "teren proprietate personala"?

radasous

Citat din: Thor din Februarie 25, 2017, 12:06:28 AM
@Florio   "...varianta tot mai convenabilă, a realizării pe fonduri europene, daca există terenul proprietate". Varianta ,,terenul proprietatea primariei"  nu exista? Oare cat este pretul pe m.p. varianta "teren proprietate personala"?
Pot depune primariile proiecte pe POPAM, sunt deschise si acum ceva sesiuni. In Olt, la Corabia, s-a construit port turistic pe axa anterioara de finantare, accesul este gratuit. Si in mila23am vazut niste pontoane de acostare facute tot pe pop.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Florio

Citat din: Thor din Februarie 25, 2017, 12:06:28 AM
@Florio   "...varianta tot mai convenabilă, a realizării pe fonduri europene, daca există terenul proprietate". Varianta ,,terenul proprietatea primariei"  nu exista? Oare cat este pretul pe m.p. varianta "teren proprietate personala"?

Exista, desigur. In acest moment e in derulare chiar un proiect de amenajare portuara de tip "marina", in Giurgiu.

N-am luat asta in discutie, fiindca daca un privat intelege necesitatea unui proiect si se implica, un consiliu local e greu de urnit.
Stim toti ori banuim, cum se implica in interesul urbei, alesii locali.
Dar e la fel de fezabil un proiect pe fonduri europene cu beneficiar consiliu local, ca si cu beneficiar privat.
De exemplu acum o vreme am proiectat cladirile si incinta administratiei Zona Libera Braila, pentru a-si lua fonduri europene de niste milioane euro. Eu am incheiat proiectul, ei au luat banii. De finalizat a fost mai discutabil :)

ghrt

Ideea este ca nişte oameni să accepte să se organizeze, să dea bani, să pună pe unul din ei să îi conducă, să comunice cu el la modul constructiv şi să îşi dedice timpul unui asemenea obiectiv.
Din păcate aici nimeni nu acceptă să dea bani (să facă primăria pe fonduri publice) şi fiecare e cu a măsii. Deci punctul unu - mentalitatea - lipsă din start. Degeaba sunt fonduri europene, dacă noi suntem din alt film.
Mai sunt şi alte posibilităţi. Poate vine vreun politician care ştie să palmeze un comision şi se gândeşte la un proiect minunat - marine pe Dunăre. Sau în Grecia, unde iei nişte beton şi îţi faci pontonul tău.

bluenote

#36
ghrt: Vad ca esti foarte sfatos si tii neaparat sa-i si urechezi pe cei care nu te confirma! Intamplator, am lucrat si eu, in calitate de expert doar si nu manager, in 3 proiecte POS DRU, unul dintre ele "strategic" (la asta am avut o contributie semnificativa nu doar in implementare, ci si in scrierea lui), deci stiu cu ce se mananca fondurile astea. Sugestia colegului de forum Florio e de apreciat, chiar n-am mai citit Ghidurile Solicitantului pt noul exercitiu financiar, dar o s-o fac ! Desi am eu un feeling ca nu mi se adreseaza mie, ca PF si nici asociatiilor/fundatiilor non-profit, ca beneficiari directi. Dar ai dreptate, o entitate juridica sub forma unei asociatii de barcagii (nu stiu cum s-o numesc acum) se poate constitui ca partener intr-un proiect cu o primarie, fie ea si din CL. Esti bun motivator, dar iti lipseste tactul.
BTW, ca mi-am adus aminte, la radioul local (Voces Campi) am auzit o dezbatere intensa privitoare la planul primariei de a demola portul CL  si a construi pe malul Borcei un ansamblu rezidential. Adevarul e ca privelistea va fi minunata de la balcoane...asta ca sa intelegi cat de interesata e primaria CL de barci si pontoane.


cristi80

marele esec al portului de ambarcatiuni a fost cauzat de pretul foarte mare de inchiriere a unui spatiu. este adevarat ca si gheturile l-au deteriorat dar, lipsa de ,,locatari'' s-a datorat pretului.

Florio

Citat din: pelicanul din Februarie 26, 2017, 05:27:57 PM
http://adevarul.ro/locale/galati/galatiul-revendica-port-turistic-modern-insa-nu-bani-a-l-construi-asa-apeleaza-privati-1_58b2e5215ab6550cb8d5a14b/index.html
Citat din: cristi80 din Februarie 26, 2017, 05:58:51 PM
marele esec al portului de ambarcatiuni a fost cauzat de pretul foarte mare de inchiriere a unui spatiu. este adevarat ca si gheturile l-au deteriorat dar, lipsa de ,,locatari'' s-a datorat pretului.

Acela este locul ideal pentru amenajarea unei marine. În discuțiile cu prietenii noștri din Galați chiar întrebam care este regimul juridic al acelei porțiuni de teren. Nu mai țin minte ce spunea Vali, parcă avusese tot o destinație în legătură cu activitatea fluvială, stadiul de atunci dar și cel actual, fiind de neutilizare. Părăsire. Ruină.
Amplasamentul este de departe cel mai potrivit, fiind o alveolă total protejată, cu deschidere la bazinul fluvial.
Problema majoră a marinei amenajată sub bagheta ministrului Udrea, a fost din punctul meu de vedere nu slaba administrare, cât proasta amplasare : pe curba exterioară a cursului Dunării, în calea ghețurilor și a viiturilor, fără  o îndiguire, o protecție minimă, ceva.
Primele ghețuri au culcat din pilonii metalici ai pontoanelor plutitoare. Acolo oricâți bani s-ar investi sub această formă, sunt bani aruncați.
Am avut bucuria să acostez acolo imediat după realizare, fiind într-o croazieră cu familia. Spun "bucurie" fiindcă așa am simțit văzând primele pontoane pe Dunăre, construite cu materiale profesionale.
Dar tot atunci am sesizat și anomalia amplasamentului. Făcând rondoul de acostare, am simțit curentul apelor, am intuit forța viitoare a ghețurilor. E o minune că s-a mai păstrat în timp, chiar așa torsionat .

Dar atunci a fost un loc de acostare binevenit, iar primirea prietenilor gălățeni... priceless :)

Florio

#40
Actualizez cu ocazia aceasta, informatiile despre impozitele anuale ale ambarcatiunilor.
Ocazia fiind că am plătit astazi impozitul meu pentru cargoul de 3000 TDW pe care îl dețin. Sau șlepul, ori barja mea de peste 3000 tone (dacă ar avea intre 1500 și 3000 tone, impozitul ar fi jumătate).
Zic asta pentru că așa a decis guvernantul să plătim pentru neobrăzarea de a face sport. Sau agrement.
Bărcile cu motor sunt taxate mai puțin, dar instituția fiscală se hlizește de după ghișeu și te încadrează orice-ar fi, la taxă mai mare. Adică oi avea tu barcă cu motor, dar noi n-o să te încadrăm acolo. Ca să știi :)

Sistemul de taxare pentru 2017 este acesta: https://www.impozitelocale1.ro/taxe2016.html

Iar apostrofarea mea vine nu de la faptul că taxa ar fi prea mare, ci de la necoerența unui sistem și mai ales de la modul în care fac încadrările.
Totodată realizez ca firesc, dacă unui autoturism îi este impusă o taxă de poluare (iar altul hibrid este scutit și din impozit), pentru ambarcațiunile cu vele și cele sportive, să existe măsuri similare.
Atât timp cât guvernele mimează grija față de cetățean (amenzi dacă nu te protejezi cu centură sau dacă îți construiești după capul tău), consider firesc să încurajeze sportul și agrementul, care însănătoșesc cetățeanul.
Evident, grija guvernantului este doar una mimată. O mimează doar în scopul colectării de taxe și amenzi.


pelicanul

 :) :) :) :) :)
Iata ce efect are contactul cu institutiile statului din Romania: nedumerire, revolta, siktir, lehamite. A se evita pe cit posibil.  ;)