Circumterra- estimare costuri

Creat de radu_d, Noiembrie 03, 2013, 03:16:07 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

radu_d

Circumterra in velier: vis, amagire, cochetarie 8)

In afara de toate aceste dorinte ale noastre, reprezinta o etapa ce trebuie elaborata cu grija.
Citind cateva din articolele mai vechi de pe forumuri, am descoperit traseul din 2008-2009 al familiei Albu :

  http://www.barcaholic.ro/f2/familia-albu-vor-sta-apte-ani-pe-mare-296.html

aici, povestea familiei Albu :

http://explorer.org.ro/index2.php?option=com_content&task=view&id=48&pop=1&page=0&Itemid=35

Oricum, ceea ce ma intereseaza in topicul acesta sunt costurile.
In acea etapa au fost estimate la peste 200 de mii de euro.
Acesta este subiectul pe care il propun in aceste topic: suma de la care putem  spune  ca este posibila financiar aceasta calatorie
Ce ar intra aici? in structura costurilor:
0. Velier + echipamente navigatie
1.Costurile de tranzit in marine pentru vamuire, realimentare; estimare
2. Costurile de reparatii; estimare
3. Costurile de tranzit Canalul Suez; estimare
4.Costurile de tranzit Canalul Panama; estimare
5. Costurile cu alimentatia pe o perioada de ..?; estimare ; intrebare conexa: nu se poate suplimenta alimentatia din pescuit?
6.Costurile generate de comunicatiile de date, telefon; estimare
Costurile generate de realimentare  apa, medicatie; estimare
Asptept pareri, opinii pertinente, multumesc!
:-[

Pupezica

Ma "abonez" si eu la acest post... ma intereseaza subiectul.

As mai adauga o intrebare : Lungimea ambarcatiunii... lungimea minim necesara pentru a efectua circumterra in bune conditiuni. Stiu ca Atlanticul a fost traversat ... "la vasle", am citit Kon Tiki, dar nu despre asta cred ca vorbeste initiatorul postului... Deci, adaug, cu permisiunea initiatorului, o intrebare: ce lungime minima ar trebui sa aiba "doamna" ???
Apa sub chila si vant din pupa !!!

radu_d

Sa presupunem ca peste 10 metri; ne raportam la acest ordin de marime in evaluarea costurilor

dactari

pentru navigare an siguranta minim 12m  macar 3 compartimente anchise etans    pt anceput apoi aduna toate opinile le analizei bine ar fi an echipa si te orientezi     scuze dar fii foarte atent la un lucru si nu glumesc sa nu ai rau de mare    ca ai investit an zadar si timp si munca

Vali

Exista discutii de acest tip pe forumurile dedicate de cruiseri, precum www.cruisersforum.com . E un subiect interesant, chiar si doar pentru a visa, dar raspunsuri cu adevarat in tema gasim pe site-uri precum cel mentionat.
Oricum, spor la discutii, nu se stie de unde sare iepurele, maine-poimaine o sa ne trimita vreun forumist salutari din Pacificul de sud :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radu_d

Vali : spune-ne, in concret, la cat estimezi nava cu echipamente  la 20 k..30 k ? euro bineinteles

Vali

Eu nu pot sa raspund la asemenea intrebari, fiindca n-am avut asemenea experiente pana acum. De obicei postez exclusiv chestii pe care le-am infaptuit.

Exista insa "afara" pasionati care-si impartasesc altruist pe net experienta. Sunt numeroase resurse online, care ne dau valori actualizate ale pietei. Un exemplu e acesta, de unde se poate vedea ca nu e nicidecum asa prohibitva treaba cum se vehiculeaza:

http://atomvoyages.com/planning/good-old-boats-list.html
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Rumpi


La intrebarile tale nu exista raspuns clar in afara de a studia site-rile mentionate deja. De ce? Pana si la cele unde ar trebui sa fie clar precum taxa canalului Panama depinde de: marimea barcii, cand traversezi, cat platesti agentului. 1122 USD (plus 891 garantie pe care o primesti inapoi dupa cateva luni) fara carburant si haleala si fara a folosi un agent e un pret real platit anul trecut de un yacht (http://www.seluna.ch/Panamakanal.shtml). Pana cand ajungi tu acolo? Quien sabe gringo?
   
Momentan Canalul Suez il folosesc doar tipii care au chef sa faca schimb de AKM-uri cu prietenii lor somalezi din facultate.

  Restul intrebarilor sunt la fel de ezoterice.

Barca si echipamentul? Ce barca, ce echipament? 
Marine, vama, etc? Unde te duci, si cand? Bermuda e scump tot timpul.
Reparatii? De unde sa stim ce o sa ti se strice. Poate e o foarfeca de 2 lei sau poate e motorul de 6000 euro.
Haleala? Cat si ce mananci?
Telefon? Internet? Ce vrei Inmarsat, Iridium, altele? Cat stai la telefon sau pe net intr-o luna?

Cifre reale? All over the map.  De la aia hardcore survival care au mers in jurul lumii cu 10 000 euro buget declarat 3 ani, la aia care au dat atata pe luna.
Un exemplu din categoria "hard core".  http://sansboussole.com/
Provizii consumate de doi oameni in 27 zile:  49 litri apa, 65 conserve de sardele, 4kg de lapte praf, 2kg de zahar. 8kg de gofio. Cost: probabil undeva intre 100 si 200 euro. Tu fiind singur ar trebui sa consumi jumatate asa ca 100 euro pe luna e generos.
Barca si-au facut-o in pod, echipamentul a fost lipsa la apel.

Inside-Outside (9mn extracts of "Huis clos sous les étoiles" 59mn) HQ motionmaker

Florio

Citat din: Rumpi din Noiembrie 03, 2013, 11:42:19 PM

La intrebarile tale nu exista raspuns clar in afara de a studia site-rile mentionate deja. De ce? Pana si la cele unde ar trebui sa fie clar precum taxa canalului Panama depinde de: marimea barcii, cand traversezi, cat platesti agentului. 1122 USD (plus 891 garantie pe care o primesti inapoi dupa cateva luni) fara carburant si haleala si fara a folosi un agent e un pret real platit anul trecut de un yacht (http://www.seluna.ch/Panamakanal.shtml). Pana cand ajungi tu acolo? Quien sabe gringo?
   
Momentan Canalul Suez il folosesc doar tipii care au chef sa faca schimb de AKM-uri cu prietenii lor somalezi din facultate.

  Restul intrebarilor sunt la fel de ezoterice.

Barca si echipamentul? Ce barca, ce echipament? 
Marine, vama, etc? Unde te duci, si cand? Bermuda e scump tot timpul.
Reparatii? De unde sa stim ce o sa ti se strice. Poate e o foarfeca de 2 lei sau poate e motorul de 6000 euro.
Haleala? Cat si ce mananci?
Telefon? Internet? Ce vrei Inmarsat, Iridium, altele? Cat stai la telefon sau pe net intr-o luna?

Cifre reale? All over the map.  De la aia hardcore survival care au mers in jurul lumii cu 10 000 euro buget declarat 3 ani, la aia care au dat atata pe luna.
Un exemplu din categoria "hard core".  http://sansboussole.com/
Provizii consumate de doi oameni in 27 zile:  49 litri apa, 65 conserve de sardele, 4kg de lapte praf, 2kg de zahar. 8kg de gofio. Cost: probabil undeva intre 100 si 200 euro. Tu fiind singur ar trebui sa consumi jumatate asa ca 100 euro pe luna e generos.
Barca si-au facut-o in pod, echipamentul a fost lipsa la apel.

Inside-Outside (9mn extracts of "Huis clos sous les étoiles" 59mn) HQ motionmaker

Trebuie sa fii tare suparat pe nevasta, pe viata sau pe intreaga lume, sa pleci pe ocean fara nici un instrument de masura, fara busola, fara loch...fara aragaz sau primus !!! :)
Oamenii spun simplu: Am lasat aragazul in insule. Asta e, o sa mancam hrana rece .
Ar mai fi si eventualitatea in care omul are ceva de demonstrat. Sau vrea sa intre in vreo carte a recordurilor.
Ori vrea sa il ia lumea in seama, sa se vorbeasca de el.
Pentru ca si expeditia Kon Tiki a avut ceva temerar de demonstrat, insa si-au luat emitator radio, primus, harti, busola.

Apreciez nonsalanta expunerii la riscuri, ca pe un episod inedit, de privit la TV. N-as face nimic din lucrurile astea si nici n-as sfatui pe cineva.
Sunt ceea ce sunt, fac lucruri care sa imi placa, nu am de demonstrat ca sunt mai puternic sau mai rezistent decat ceva anume. Am vazut in diverse imprejurari, ca pot rezista incredibil de bine la multe. Natura n-as ignora-o, e o regula de baza in supravietuire.
E o vorba: sa nu-i dea Dumnezeu omului, cat poate sa duca :)

Constantin

#9
Cu permisiunea voastra, incerc si eu sa spun cateva cuvinte:
Am stat de vorba cu mai multi velisti circumteristi.

Nava trebuie sa aiba inaltimea in salon suficienta ca sa poti sta drept, fara sa te apleci. Asta inseamna, in general, cam 30 de picioare. cam asta ar fi lungimea minima, deci 9 metri. Costul unei astfel de nave pleaca de la 5000 euro, putand ajunge pana la 20 000 euro. Cu transcriere, inspectie tehnica, reparatii si dotari, ajunge la 15-30 mii euro. Nava ideala, in opinia mea personala, este una de 36-39 picioare, din multe motive. Desigur, numarul de membri ai echipajului este un alt considerent care determina marimea navei. Cea mai proasta solutie este echipaj de doi. Experienta practica multipla a demonstrat asta.
Apar doua posibilitati: mergi fara oprire, sau mergi cu escale. In primul caz, timpul este de 7-10 luni, in functie de nava. In acest caz, costul se ridica la aproximativ 200 euro pe luna, cost care include un minim de minute pe telefonul prin satelit. In al doilea caz, costul este de circa trei sute de euro pe luna, incluzand totul. Stiu ca pare putin, dar se poate face. Daca nu stai in marina, ci la ancora, energie electrica de la panou solar si generator eolian, apa si motorina cu canistrele, mancare de acolo unde este ieftina.
Faceti voi totalul.
Canalul Panama: eu am platit 900 de dolari americani, pentru o nava de 39 de picioare. Aceasta este suma ceruta pentru navele cu lungime de pana la 50 de picioare. Inspectorul Autoritatii Canalului vine si masoara nava. Trebuie sa ai cel putin 4 cauciucuri de masina - nu se accepta baloane de acostare, desi nu se interzic - patru parame de cel putin 30 de metri, cu diametrul de cel putin 30 milimetri si patru oameni care sa lege paramele. Legatura cu Autoritatea Canalului a fost cu ajutorul unui agent. E drept, a fost si un alt agent, care ceruse si garantie, si mai multi bani, dar cautand, am gasit solutia mai ieftina. Oameni pentru legat parame, gasesti printre cei ce asteapta sa treaca si ei, de alte yachturi. Daca cineva doreste informatii mai amanuntite despre trecerea prin Canal, raspund cu placere.

Constantin

Citat din: dactari din Noiembrie 03, 2013, 06:25:23 PM
pentru navigare an siguranta minim 12m  macar 3 compartimente anchise etans    pt anceput apoi aduna toate opinile le analizei bine ar fi an echipa si te orientezi     scuze dar fii foarte atent la un lucru si nu glumesc sa nu ai rau de mare    ca ai investit an zadar si timp si munca

Cu tot respectul: velierele de croaziera nu au compartimente etanse. O nava de peste 12 metri are suprafete velice mari, necesita mult efort pentru manipulare. O nava de 10-11 metri are multe avantaje, incluzand si asigurarile, care au alte criterii incepand cu 12 metri, deci costuri suplimentare. Sunt foarte multe de spus...
Evident, subiectul ma intereseaza si pe mine, ca pe mai toti velistii cu un pic de experienta. Stiu ca Sorin Drugan viseaza la asa ceva, ca si mine :) Sorin zicea ca vrea o nava de "100 mile pe zi". Subscriu, asta da dimensiunea navei. Iar 100 mile marine pe zi inseamna medie de 4 noduri, adica nava de 36-39 de picioare.

Capitanul Nemo

#11
Constantin:
1. Estimarea ta in privinta costurilor este cea mai de bun simt pe care am citit-o in ultima vreme.
2. În privinţa bărcii: cu cât e mai mare, cu atât costurile sunt mai mari. Cu cât dimensiunile ei sunt mai mici, cheltuielile sunt mai mici, spaţiul interior este din ce în ce mai impropice traiului îndelungat, însă majoritatea uită un aspect esenţial - bărcile mici şi uşoare se manevrează facil însă, dincolo de vitalitatea redusă, nici nu prea sunt adecvate condiţiilor de navigaţie oceanică întrucât sunt prea lesne afectate de valuri şi vânt, necesitând intervenţia cvasipermanentă a echipajului. Adăugăm asta la disconfortul cauzat de mişcările abrupte.

Eu sunt proprietar al unei bărci care a fost în circumterra, iar fostul proprietar a fost foarte concis:

- standing-room;
- watertight;
- heavy;
- do it yourself;
- older is better;
- keep it simple and modest or you'll never gonna sail out of the harbour;
- you'll never have enough money but also never gonna starve to death;


http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

Constantin

Citat din: Capitanul Nemo din Februarie 09, 2014, 01:52:20 PM
Constantin:
1. Estimarea ta in privinta costurilor este cea mai de bun simt pe care am citit-o in ultima vreme.
2. În privinţa bărcii: cu cât e mai mare, cu atât costurile sunt mai mari. Cu cât dimensiunile ei sunt mai mici, cheltuielile sunt mai mici, spaţiul interior este din ce în ce mai impropice traiului îndelungat, însă majoritatea uită un aspect esenţial - bărcile mici şi uşoare se manevrează facil însă, dincolo de vitalitatea redusă, nici nu prea sunt adecvate condiţiilor de navigaţie oceanică întrucât sunt prea lesne afectate de valuri şi vânt, necesitând intervenţia cvasipermanentă a echipajului. Adăugăm asta la disconfortul cauzat de mişcările abrupte.

Eu sunt proprietar al unei bărci care a fost în circumterra, iar fostul proprietar a fost foarte concis:

- standing-room;
- watertight;
- heavy;
- do it yourself;
- older is better;
- keep it simple and modest or you'll never gonna sail out of the harbour;
- you'll never have enough money but also never gonna starve to death;

1. Estimarile, sunt facute pe baza celor spuse de 6 (sase) VELISTI CARE AU FACUT INCONJURUL PAMANTULUI CU VELE. 4, cu echipaj, 2, in solo, si desigur, pe propria experienta. Personal, sunt pentru solo, dar este opinie personala.
2. Nava este propice, indiferent de dimensiuni, daca este construita pentru blue waters, nu pentru shore cruising. Oricum, de la 40 de picioare, ridica probleme greu de rezolvat in lipsa unui echipaj, care face sa creasca oricum costurile, chiar daca aparent, costurile /capita par mai mici. O nava de 31-39 de picioare, nu cred ca inseamna vitalitate mai mica, depinde de constructor.
Afirmi ca "Cu cât dimensiunile ei sunt mai mici, cheltuielile sunt mai mici, spaţiul interior este din ce în ce mai impropice traiului îndelungat, însă majoritatea uită un aspect esenţial - bărcile mici şi uşoare se manevrează facil însă, dincolo de vitalitatea redusă, nici nu prea sunt adecvate condiţiilor de navigaţie oceanică întrucât sunt prea lesne afectate de valuri şi vânt, necesitând intervenţia cvasipermanentă a echipajului. Adăugăm asta la disconfortul cauzat de mişcările abrupte." Cu tot respectul, sunt de acord doar partial cu afirmatiile tale. Nu cred ca am experienta ta in navigatia pe ocean, dar propria mea experienta spune ca da, odata cu dimensiunea scade si spatiul de depozitare. Disconfortul de care vorbesti, real, nu cred ca este semnificativ diferit pe un 31 de picioare fata de un 40 de picioare. Interventia echipajului nu este, dupa parerea mea, mai des necesara la un 31-39 picioare fata de un 40-50 de picioare.
Stiu foarte bine ca marea, covarsitoarea majoritate a cruiserilor care fac frecvent circumterra sunt nave de 50 de picoare, si desigur, as prefera si eu sa merg pe o astfel de nava! Cred cu convingere, insa, ca o astfel de marime a navei nu face decat sa usureze conditiile de navigatie privind spatiul de depozitare si confortul echipajului, oferind in schimb costuri mai mari si mai multa munca.
Intrebarea initiala de aici, se referea, usor superficial, la posibilitatile si costurile unei astfel de initiative. Evident, un raspuns concret nu exista. Ceea ce propria mea experienta spune, este ca o astfel de initiativa este perfect posibila, cu mijloace materiale practic la indemana oricui, in conditii de existenta normala, fara exagerari in nici o directie.

In ceea ce priveste observatiile fostului proprietar al navei tale, denota un om cu experienta, care stie ce spune. Cu modestia cuvenita, subscriu.

Capitanul Nemo

Constantin, crede-mă, dintre noi doi, tu eşti cel cu experienţă, nu eu. Apreciez faptul că eşti dispus să o împărtăşeşti cu noi.

În privinţa dimensiunilor bărcii, nu am fost suficient de clar: când spuneam barcă mică, mă refeream la un 6-7 m, în jurul la o tonă deplasament. Ştiu că s-au făcut tururi de lume în bărci chiar mai mici, dar astea au fost cam hardcore. Tot ce am spus referitor la - barcă mică - era în dimensiunile astea: 5-6-7 m.

La peste 9 m, situaţia e alta. Aron Meder mi-a spus o dată: ceea ce am făcut eu e periculos. Ia-ţi o barcă mai mare!

În privinţa echipajului, varianta ta e şi varianta mea.

În privinţa unor idei eretice, precum însăşi circumterra, redau cuvintele unui navigator american pe nume James Baldwin: cele mai trainice lanţuri care ne leagă de ţărm sunt cele cu care ne legăm singuri.
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

Constantin

Mircea, multumesc pentru aprecieri! Intotdeauna, am fost bucuros sa impartasesc ceea ce am acumulat, iar asta nu se va schimba in viitor. Daca sunt lasat. Spaima mea, este ca voi pleca inainte de a impartasi ceea ce am adunat in ani, celor care au deja destula experienta sa inteleaga ce spun.
Aron a facut un gest teribilist, dar acel gest l-a plasat in lumea velistilor de renume mondial. Si da, lanturile cu care singuri ne legam, sunt cel mai greu de dezlegat. In aprilie, vom merge din nou la Istanbul, in vara inca odata, in tandem cu o nava de circa 9 metri, "Follow Me". Daca mai sunt barci amatoare, vor fi binevenite in miniflotila. Poate fi un exercitiu la circimterra :) vorbesc de nave cu lungimea de 7-11 metri, altfel ar fi discrepante prea mari de viteza.