Mercury Optimax

Creat de WBF, Martie 10, 2014, 12:11:08 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Betto

Toate afirmatiile pozitive in contextul motoarelor 2t se vor stopa atunci cand Comunitatea Europeana vor da o directiva privind stoparea poluarii cu motoarele 2T. "Sunt prea sarac sa cumpar lucruri ieftine". Cine nu cunoaste sau nu vrea sa inteleaga filozofia acestui citat, ... mai devreme sau mai tarziu se va"intepa"!.

ionitzady

stai linistit Betto , cand o sa se intample ce ai zis tu motoarele astea or sa ajunga machete in care regleaza aparatele de ochire politia de frontiera :))

WBF

#17
Betto

Nu cred ca-si vede rostul o dezbatere venala legata de 2t si 4t. Personal sunt fan 4t dar.....
CE mai au mult pana sa ajunga la strictetea normelor EPA.
In opinia mea normele EPA sunt putin mai drastice decat cele ale CE.
Chestie misto care a facut o curatenie maxima in producatorii de "pacanele".
Brusc au fost nevoiti sa-si scoata capul dintre fese si sa mai si inoveze putin. Sau sa moara....
Motoarele 2t care se produc acum respecta normele EPA si uneori producatorii se lauda cu emisii mai mici la 2t decat la 4t.
Vezi Evinrude:
CitatThree stars from the toughest emission standard in the world – the California Air Resources Board.
Plus, we're the only outboard to win the EPA Clean Air Excellence Award.
No other brand of outboards produces fewer reportable emissions than the Evinrude E-TEC family of engines.

Sau Mercury:
CitatOptiMax's DFI technology provides turn key starts, better hole shot, low-end torque, and top-end speeds.
It allows OptiMax to meet and exceed EPA emissions standards and the California Air and Resource Board (CARB) 2 and 3 star ratings.

Aia cu poluarea se aplica la pacanelele vechi. Si foarte bine au facut ca le-au taiat macaroana la fumigene.
In rest numai de bine, ne oprim putin din zapaceli cu saraci si lucruri ieftine, ok?
Ca riscam sa zgariem pianul pe scari :D

Sosoktm

asa cum spune si wbf, potentialul ramas neexploatat la 2t s-a datorat in principal progresului relativ lent la motoarele 4t. Nu se justifica economic investitia. Modificarea normelor de poluare i-a impins pe producatori sa abopte injectia si la 2t, care in principal variaza "portia" de amestec ce intra in cilindru in functie de turatie, spre deosebire de modelele carburate. Injectia de ulei a fost doar un pas intermediar, insa diferentele reale si semnificative vin din injectarea de amestec. Teoretic, atunci cand 2t nu va mai putea dpdv tehnic sa respecte norma de poluare, nu se vor mai vinde motoare NOI. Interzicerea utilizarii celor vechi pe ape publice insa nu poate fi aplicata, vorbim de incalcarea unor principii de drept elementare. Cum spune si wbf, grija cu pianu` ca sare smaltul ;)
Pe ape private legea o face proprietarul si da, te poti trezi ca nu te mai lasa cu 2t. Sau cu orice motor peste 10 cai, daca tot ne uitam spre America si Canada.
Deocamdata insa, in toate aplicatiile unde raportul CP/kg al motorului este un factor decisiv, 2t nu are competitor. Se apropie motorul 4t rotax, insa comparatia pe zona costuri il descalifica pe acesta din urma.
Una peste alta, costurile aferente (achizitie, utilizare, val revanzare) sunt foarte specifice  motorului depsre care vorbim, dar fiecare tip are + si -.
p.s. va mai amintiti motoarele diesel fara turbina de pe masini de acum 20 ani? sau primele turbodiesel? seamana cu ce avem acum? concurenta si cadrul legislativ dicteaza viteza progresului, indiferent de domeniu.