First Lady !

Creat de modi, Noiembrie 17, 2013, 08:46:00 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

modi

Mai baieti , l-am gasit pe net p-asta cu "capu' mare" si cu sase maini drepte :  http://orcaboats.wordpress.com/current-projects/lawton-tender/

Poate ma lamureste si pe mine careva ..... , cum dracului ataseaza asta stinghiile pe frame-uri fara holzsuruburi , fara capse , fara tinte ...... ci doar cu niscaiva scotch . Ori sunt eu tampit si-mi scapa ceva din toate pozele astea ?

Nu de alta , dar barcuta mea , viitoarea ..... "First Lady" ..... cam e "pe vine" !  ;)
Si , deh , imi fac temele de pe-acum !

pelicanul

#1
Citat din: modi din Noiembrie 17, 2013, 08:46:00 AM
Mai baieti , am gasit pe net p-asta cu "capu' mare" si cu sase maini drepte :  http://orcaboats.wordpress.com/current-projects/lawton-tender/

Poate ma lamureste si pe careva ..... cum dracului ataseaza asta stinghiile pe frame-uri fara holzsuruburi , fara capse , fara tinte ...... ci doar cu niscaiva scotch . Ori sunt eu tampit si-mi scapa ceva din toate pozele astea ?

Nu de alta , dar barcuta mea , viitoarea ..... "First Lady" ..... cam e "pe vine" !  ;)
Si , deh , imi fac temele de pe-acum !
Nu sint specialist, in sensul ca n-am facut niciodata asa ceva, dar cred ca "stinghiile" sint atasate doar temporar de frame-uri cu niste cuie sau holzsuruburi. Ele se lipesc de fapt una de alta cu epoxidica si apoi frame-urile sint indepartate si nu mai au nici un rol. Cred ca ai studiat deja asta http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,858.30.html. Uita-te cu atentie la pozele din pagina 1 si apoi la cele din pagina 3 unde frame-urile au disparut. :)
In pozele puse de tine fixarea temporara pe frame-uri se face cu acele piese in forma de "L" :)


gvincentiu

#3
Eu le ziceam piepteni sau biscuiti: http://www.barcaholic.ro/f5/izvor-3-%96-un-yacht-tender-3-1-a-2432-3.html
Treaba cu gauritul filelor de bordaj e si inestetica si ma doare la barcile mici (care nu necesita coaste). Plus ca filele din prima poza sunt cove and bead as zice, deci se aliniaza singure trebuind doar tinute cateva ore la pozitie.
Ganduri bune !

modi

#4
1 - Multumesc baieti !

2 - Nu vreau , ca Razvanel ala de vindea kkt-uri chinezesti in topicuri "savante" , sa va fac sa scrieti in van . Caut ca acest topic sa devina unul cu informatie concentrata , succinta , la obiect . La acest capitol va trebui sa revin cu intrebari eligibile , concrete , care sa necesite raspunsuri scurte si pertinente .

3 - Ma intriga fantastic lipsa oricarei urme de asamblare cu ajutorul vreunui element mecanic . Cui , tinta , holzsurub , capsa , etc . ( spre deosebire de Lobsterul lui Byteworks , unde urmele lasate in lemn de catre "florile" holzsuruburilor nu doar ca sunt evidente , dar au si necesitat chituire si finisaj "la greu" . Dati , nene , zoom la pozele din primul link si-o sa intelegeti ce m-a "enervat" la ala cu capu' mare ! )

4 - Am atati "draci pe mine" incat draga de First Lady va lua nastere integral la mine-n atelier . Cu absolut tot ce presupune "conceptia , gestatia , nasterea" unei asemenea barcute . Raportat strict la nevoile mele cat si la dramul de dibacie pe care-l am . La aceasta barca nici planurile nu vor apartine altui conceptor/ designer . Doar ma voi inspira din cateva barci deja existente si ma voi ajuta de bunavointa din sfaturile voastre .
Totul pleaca de la a concepe o "geamana" a ....  http://vereeniging.olx.co.za/linder-aluminium-boat-sportsman-400-iid-503791180    , doar ca reprodusa prin metoda strip-plank ( zilele astea ii fac macheta , macheta la scara 1 / 10 din plastice si placi PVC ( Comatex , Forex , Hips , etc ) . V-o aduc prin poze s-o "terfeliti" cu critici si impresii  ;)  )

byteworks

#5
Problema cu pieptenii e ca sunt buni doar la barci mici, la cele mari:
1. sipci mai groase, fortele sunt prea mari pentru ei, nu fixeaza bine pe pozitie
2. trebuie sa stai cu ei in pozitie pana la intarirea suficienta a adezivului, nu numai cele ... 15 minute declarate pe bidon  >:( in cat timp termini o barca punand 1-2 sipci pe zi?

Am incercat :) am renuntat dupa a doua sipca care nu voia sa stea in pozitie.

modi

#6
THX Byte !  ;)

Citat din: byteworks din Noiembrie 17, 2013, 06:03:13 PM
( in cat timp termini o barca punand 1-2 sipci pe zi?

Am incercat :) am renuntat dupa a doua sipca care nu voia sa stea in pozitie.

Eram aproape convins ca asta te-a determinat sa "mutilezi" sipcile cu holzsuruburi .
Pe masura ce bantui netul dupa informatie ma familiarizez cu tehnica respectiva . O inteleg perfect . Daca vreau sa "dau viteza" lucrarii ..... va trebui sa recurg - ca si tine - la mijloace mecanice de prindere a sipcilor pe frame-uri .

................................................

Om bun , MERSI !!! De la Lobsterul tau , de la topicul tau , mi-au venit gargaunii de-a-mi construi un 4,00 prin ..... Strip Plank !
La vara , pe Bicaz -c-am promis amandoi ca mergem - ..... le facem cunostinta !  ;) ;) ;)

Rumpi


Exista mai multe tehnici de strip planking fara capse, cuie sau suruburi:

1. tehnica prezentata aici, care se bazeaza pe suporti multi si desi si pe niste U-uri de placaj plus diverse alte cleme, banda adeziva, pene, etc. Importanta e distanta mica dintre "coaste" de obicei 20cm.
2. metoda cu coaste exterioare. pe langa coastele interioare exista si unele exterioare, rezultand un soi de menghina care tine sipcile. Aici linkul cu poze detaliate de constructie: http://www.boote-forum.de/showthread.php?t=173265
3. Metoda cu lipici cald. sipcile se lipesc intre ele si de coaste cu lipici cald din pistol. se aplica in pas de pelerin pe dinafara sau pe dinauntru. Cand constructia e rigida, se dau jos usor cu o dalta si nu se mai vede nimic. link cu explicatii pe larg si poze: http://www.laughingloon.com/shoptips2.html

Metoda de constructie mai rapida e folosirea capselor sau cuielor din plastic. astea raman acolo, cand se slefuieste barca se duc si capetele lor si ce ramane e aproape invizibil (sau asa zic cei care le folosesc).     

modi

Citat din: Rumpi din Noiembrie 17, 2013, 08:30:53 PM

Exista mai multe tehnici de strip planking .........

........Metoda de constructie mai rapida e folosirea capselor sau cuielor din plastic. astea raman acolo, cand se slefuieste barca se duc si capetele lor si ce ramane e aproape invizibil (sau asa zic cei care le folosesc).   

Nu se mutileaza frame-urile la detasarea acestora de barca ?

gvincentiu

Ganduri bune !

modi

#10
Citat din: gvincentiu din Noiembrie 17, 2013, 08:55:43 PM
Intra pe fisherman-urile de aici sa te imbolnavesti. http://www.compumarine.com/projects/Default.htm

Treaba ta ! Ma vei avea pe constiinta !!!!!  :o :o :o
N-am accesat decat "fo" doua sectiuni din link ..... si deja sunt cu lama sprijinta-n vene !

Ma doare , nene ! La propriu , ma doare ! E noua seara , duminica , sunt la atelier , sunt venit aici sa concep MACHETA , si-n urma interventiei tale turbez ca n-am cum sa incep ....... BARCA in sine !!!!!! EFECTIV ..... BARCA !!!!!

Gata , ma duc sa-mi las venele lungi ! Sunt mai mult decat hotarat !

..............................................

p.s. Danke man ! Te dau cu First Lady !  ;) ;) ;)

Rumpi


Ca sa detasezi frame-urile de barca procedezi in felul urmator:
1) intorci barca cu tot cu frame-uri in ea.
2) scoti strongback-ul de pe frame-uri
3) lovesti frame-ul scurt si puternic cu ciocanul. cuiele sau agrafele se rup exact la suprafata stripurilor deoarece sunt casante si au rezistenta foarte mica la forfecare. asta e valabil pentru cuiele si agrafele raptor.  www.raptornails.com   www.omer.it

problema adevarata e alta. cuiele si agrafele (capsele) din plastic necesita o masina dedicata. Astea sunt facute de Omer in Italia si au niste preturi de zambesti frumos la ele (capsator manual aprox. 100 euro, cea mai ieftina pneumatica pentru minicuie aprox. 250 euro) Distribuitor pentru masini am gasit numa unu in Ro, magazinul online gica, presupun ca aduc si consumabilele. Minicuiele 1,15x12mm, 15-20 Euro pachet cu 2000 buc. preturile cresc cu dimesiunea. Agrafele cam toate in jur de 50-60 euro pachetul de 5040 buc. (preturile la consumabile sunt de la un onlineshop olandez).   
Cuiele si agrafele au culoarea alba dar se gasesc si in alte culori (maro de ex.) la comanda. de asemenea zic oamenii ca se pot baitui.

Acuma depinde cum vezi investitia si bineinteles cum stai cu banii.  E o decizie personala pana la urma. Pentru o singura barca de 4m mie personal mi se pare cam scump si as incerca o metoda mai ieftina chiar daca consuma mult mai mult timp, dar pentru cineva care face multe barci, sau un yacht, sau face cold molding deja problema se schimba, timpul castigat acopera de n ori pretul sculelor si al consumabilelor. si mai exista oricand optiunea cealalta, adica o vopsea frumoasa si noapte buna.
Dar daca vrei perfectiunea... 

modi

Citat din: Rumpi din Noiembrie 17, 2013, 09:58:34 PM

Ca sa detasezi frame-urile de barca procedezi in felul urmator:

lovesti frame-ul scurt si puternic cu ciocanul. cuiele sau agrafele se rup exact la suprafata stripurilor deoarece sunt casante si au rezistenta foarte mica la forfecare

Am intuit ...... THX !

Citat din: Rumpi din Noiembrie 17, 2013, 09:58:34 PM
Dar daca vrei perfectiunea...

Da ! O vreau !

.....................................................

Multumesc pentru implicare !

Rumpi


Pentru perfectiune dupa constructia clasica (cu multe gauri si chit) eu as furnirui sub vacuum cu furnir estetic de esenta nobila si aranjament corespunzator al desenului. Asta e o optiune personala deoarece mie un stripper in lemn blond nu mi se pare prea estetic chiar si baituit. Bineinteles insa ca asta ar lungi semnificativ constructia si ar face barca sensibila in utilizare si intretinere. Adica mai mult pentru expozitie decat pentru balta.

Abia astept sa vad rezultatul, indiferent de tehnica folosita. 

Florio

Citat din: Rumpi din Noiembrie 18, 2013, 04:15:36 AM

Pentru perfectiune dupa constructia clasica (cu multe gauri si chit) eu as furnirui sub vacuum cu furnir estetic de esenta nobila si aranjament corespunzator al desenului. Asta e o optiune personala deoarece mie un stripper in lemn blond nu mi se pare prea estetic chiar si baituit. Bineinteles insa ca asta ar lungi semnificativ constructia si ar face barca sensibila in utilizare si intretinere. Adica mai mult pentru expozitie decat pentru balta.

Abia astept sa vad rezultatul, indiferent de tehnica folosita.

Salut Rumpi.
Am incercat eu (si reusit intr-un final) sa aplic furnir pe forma nebuna a unei barci. E ceva chin :) . Dar asta pentru mine, un amator neexperimentat. Tot ce e posibil ca la Modi la arta lemnului sa aplice aia furnir si pe sticla de rom ;) .