First Lady !

Creat de modi, Noiembrie 17, 2013, 08:46:00 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

cristiantutuianu

Compresorul de frigider a fost o idee!!! @Modi ia hotararea

Poate doreste produsul asta:
http://ancoro.allshops.ro/produs/5071193/POMPA+VACUUM+VE+115N.html

home made

#31
La celelalte nu ma bag, dar ce fel de velier ai face din lemn? :)
Cred ca tot unul de acum 100 sau 200 de ani, facut doar de amorul artei! :) Nu are nici un sens sa iei un velier de acum  si sa-l faci din lemn. Chiar daca respecti formele moderne, nu vei obtine aceleasi rezultate (viteza, comportament nautic etc) ca pentru un velier din fibra de sticla (sau carbon, kevlar, etc)
Cred ca orice constructie de barca din lemn nu se prea justifica economic si functional la ora actuala. Asa ca, de ce sa nu-i pui si furnir?  8) Fiecare cu "pasarica" lui! Ca unii au cite un stol intreg, asta-i alta poveste! :)

baieti in materie de lucrat cu lemnul lasati-o mai moale,are niste avantaje fata barcile din materiale moderne uneori de nici nu va vine sa credeti,in afara de asta,daca este executata cu pricepere o barca,este mai usoara decit oricare alta din materiale moderne.si nu in ultimul rind;costurile materialelor,materialele moderne sint extrem de scumpe si pentru vestici,nu numai pentru noi,cind o sa dai in jur de 30 euro/kg sau mai mult pentru un epoxi bun....i-ti c-am piere cheful.modul de a absorbi socurile,elasticitatea,greutatea,etc sint caractristici esentiale pentru o barca ce trebuie sa navigheze in conditii extreme.aia de van der stadt nu cred ca nu stiu meserie cind lucreaza barci de curse din sipci lipite cu epoxi peste care trag doar un voal de kevlar sau mai stiu eu ce.de lemn nu o sa ne despartim curind,si nu numai in domeniul asta al nostru cu barci.
polueaza?nuuuuu!restul de adaosuri moderne,polueaza?daaaaa,si inca cum.

cristiantutuianu

Citat din: modi din Noiembrie 17, 2013, 03:10:36 PM
1 - Multumesc baieti !

2 - Nu vreau , ca Razvanel ala de vindea kkt-uri chinezesti in topicuri "savante" , sa va fac sa scrieti in van . Caut ca acest topic sa devina unul cu informatie concentrata , succinta , la obiect . La acest capitol va trebui sa revin cu intrebari eligibile , concrete , care sa necesite raspunsuri scurte si pertinente .

3 - Ma intriga fantastic lipsa oricarei urme de asamblare cu ajutorul vreunui element mecanic . Cui , tinta , holzsurub , capsa , etc . ( spre deosebire de Lobsterul lui Byteworks , unde urmele lasate in lemn de catre "florile" holzsuruburilor nu doar ca sunt evidente , dar au si necesitat chituire si finisaj "la greu" . Dati , nene , zoom la pozele din primul link si-o sa intelegeti ce m-a "enervat" la ala cu capu' mare ! )

4 - Am atati "draci pe mine" incat draga de First Lady va lua nastere integral la mine-n atelier . Cu absolut tot ce presupune "conceptia , gestatia , nasterea" unei asemenea barcute . Raportat strict la nevoile mele cat si la dramul de dibacie pe care-l am . La aceasta barca nici planurile nu vor apartine altui conceptor/ designer . Doar ma voi inspira din cateva barci deja existente si ma voi ajuta de bunavointa din sfaturile voastre .
Totul pleaca de la a concepe o "geamana" a ....  http://vereeniging.olx.co.za/linder-aluminium-boat-sportsman-400-iid-503791180    , doar ca reprodusa prin metoda strip-plank ( zilele astea ii fac macheta , macheta la scara 1 / 10 din plastice si placi PVC ( Comatex , Forex , Hips , etc ) . V-o aduc prin poze s-o "terfeliti" cu critici si impresii  ;)  )

Hai modi ,poze,poze,poze,poze,poze ;D >:(

pelicanul

Citat din: home made din Noiembrie 19, 2013, 02:45:15 PM
baieti in materie de lucrat cu lemnul lasati-o mai moale,are niste avantaje fata barcile din materiale moderne uneori de nici nu va vine sa credeti,in afara de asta,daca este executata cu pricepere o barca,este mai usoara decit oricare alta din materiale moderne.si nu in ultimul rind;costurile materialelor,materialele moderne sint extrem de scumpe si pentru vestici,nu numai pentru noi,cind o sa dai in jur de 30 euro/kg sau mai mult pentru un epoxi bun....i-ti c-am piere cheful.modul de a absorbi socurile,elasticitatea,greutatea,etc sint caractristici esentiale pentru o barca ce trebuie sa navigheze in conditii extreme.aia de van der stadt nu cred ca nu stiu meserie cind lucreaza barci de curse din sipci lipite cu epoxi peste care trag doar un voal de kevlar sau mai stiu eu ce.de lemn nu o sa ne despartim curind,si nu numai in domeniul asta al nostru cu barci.
polueaza?nuuuuu!restul de adaosuri moderne,polueaza?daaaaa,si inca cum.
Cine a lucrat o ditamai barca stie despre ce e vorba in propozitie! :) S-ar putea sa ai dreptate in anumite aspecte si e o discutie foarte interesanta. Poate o deschidem in alta parte sa nu poluam topicul omului. Cred ca pina la urma fiecare producator isi face calculele de cost cum il taie capul, tinind cont si de pretul de vinzare al barcii respective.

modi

WOOOW !!!  :o Da' vad ca s-a discutat p-aici , nene ! Mersi !!!

.......................................................

Domnilor , my First Lady inca se afla la stadiul de studiu-proiect . Stiu .... dar nu stiu exact ce coca va avea .
Prin bunavointa multora dintre voi , de la o idee "nevinovata" ce-o aveam , in urma interventiilor voastre mai mult decat pertinente sufar acum de "sindromul magazinului de parfumuri" , sindrom la care , dupa ce adulmeci 3-4 esente ti se bulibasesc simturile si nu mai stii ce sa alegi .

De la tehnicile de lucru mai mult decat incitante , la "pianul" plutitor la care mi-au curs balele o seara-ntreaga , la reechilibrarea pe care mi-a adus-o Bradutzu amintindu-mi de bocancii noroiti , etc , sunt acum in fata unui "mausoleu" de informatie pe care trebuieste s-o filtrez .  Dar ca sa pot face asta presupune ca inainte de orice s-o asimilez pe toata .

........................................................

Mai pe seara va pun niscaiva poze din care veti vedea ca in acest moment in atelier nu am loc nici sa asamblez sasiul de lucru , "jig-ul" , daramite sa ma apuc de barca .....
Am la reconditionat o barcuta de fibra , saptamana viitoare s-a anuntat o salupa sparta la refibrat + schimbat parbriz + antivegetativa , ..... si mai sunt mici sanse sa-mi vina o Laguna pt montat consola ....

Cand termin cu toate astea si-mi fac loc in atelier ma apuc de ea . Pana atunci am tot timpul sa ma hotarasc asupra tehnicii de lucru , sa-mi procur materialele , etc .

.....................................................

Astazi am fost cu Cristi zz la Welde sa cautam un placaj pt mobilierul din yacht-ul sau . Alta "nebunie" si acolo ! Alte "milioane" de materiale care-mai-de-care mai ''smechere" si tentante .
La Polydis am fost in prag de atac de cord cand fatuca aia mi-a estimat un consum de epoxi de "fo" 3500 ron la suprafata desfasurata ( aproximativa ) a barcii . Asta fara fibra ! In fine , mai am mult de lucrat la "temele pentru acasa" .

.....................................................

Concret , ca sa nu o mai lungesc , cred ca totusi m-am hotarat la un strip-plank din sipci rezultate din "spargerea" unor dulapi de 4000 x 300 x 50 . Am uriasul avantaj ca sunt chirias exact in Coop Arta Lemnului , unde-mi pot usca bine materialul , il pot debita excelent , etc .....

.....................................................

p.s. De aici , de la atelier , nu pot posta foto . Revin diseara de acasa .
Inca odata , va multumesc mult pentru implicare , si va asigur ferm sa "casc gura" la orice parere venita de la voi .
Mai mult , nu ma deranjeaza absolut deloc "off-topicul" de-aici . Pana la momentul la care vin cu foto din "sala de nasteri" a Primei Doamne topicul va sta la dispozitie !  ;)

dany

Sunt off topic...,sau nu...?! Am cunoscut odata un tip,bun meserias in constructii,cu peste 10 ani lucrati in israel,sef de echipa,respectat de toata lumea.Vine timpul si se satura de israel ,face o echipa si se apuca de construit in romanica....Cat a fost plecat consatenii lui[locuieste in Lespezi,comuna de ceangai ,trei sferturi din barbatii comunei lucreaza in constructii,fara exagerare] sau apucat sa-si faca case,care mai de care.Concurenta era acerba!!! Facea ''x'' o casa cu 4 camere,''y'' vecinul facea una cu 5,''z'' facea cu 6,''w''.....etc...etc...La capitolul masini la fel, aceiasi concurenta,caci fiind oameni harnici,munca bine facuta si platita asisderea,aveau baietii cu ce  !!!,ce ''masa'' comuna prospera datorita concurentei dintre sateni.Sta ''IOSCA''[ in traducere IOSIF ]si se gandeste cum sa faca el ,sa fie cel mai tare decat toti ,sa aiba ceva ce nu are nimeni in sat.Se gandeste el,se gandeste...si ''trinc''-beculetul.Seara la o cana de vin cu femeia lui[asa se bea in zona,sanatos :) :) :)]povesteste acesteia ca nu-si gaseste locul pana nu-si pune consatenii cu botul pe labe,si-i spune ce vrea sa faca.Aceasta cand aude ce are de gand ,tranteste cana de vin de masa de-i sare smaltul[n-aveau de inox pe atunci ;D ;D ;D] ocari si juraminte din cele mai grele,ca daca face asta ea pleaca de acasa...ca o s-o faca de ras...ca cine o mai pomenit asa ceva la ei in sat ....etc...etc...V-AS PUNE SA GHICITI,dar nu ma indur de voi!!!    citez:''ma fimei lespezanii astia o sa ramana cracanati can' m-or vedea cu magaru'nhamat la caruta''.....ps.  ca sa explic poanta[ca si cum ai explica un banc-nasol ;)]-la noi in zona vezi magari pe la vreo stana si la alea de la munte nu ca in dobrogea sau oltenia unde sunt desi intalniti....Deci,nu m-ar mira ca MODI sa faca el ceva si sa se apuce de-o barca cum nu mai are nimeni,sa ne faca sa ramanem cu gurile cascate.Si numele care l-a dat barcii te face sa te gandesti -oare ce-i coace capu'?????!!!

home made

#36
fritz baiatule,daca sub fibra de sticla s-a umflat lemnul,inseamna ca nu ai" batut-o"bine,adica ai avut pori,daca ai face o barca NUMAI din fibra si ai face aceeasi greseala,dupa primul dezghet ai avea deja osmoza,apa inghetata in porii fibrei sparge polimerul si in primavara l-ai lua cu aspiratorul din jurul barcii.
nu dati vina pe materiale cind lucrati nasol,totul se plateste:graba,nestiinta,cirpeala & co.DACA barca ta avea e dedesupt lemn,tot i-ti raminea o barca,cu osmoza pe ea.dracul nu-i chiar asa de negru cu osmoza,se poate remedia si chiar elegant.porii lemnului pot fi blocati foarte usor sa nu mai absoarba apa,lemnul e foarte bun izolator;stai vara sau iarna intr-o barca de lemn si stai si in una de fibra,vedem din care iesi mai rapid.e mult mai usor de reparat lemnul.aaaaa vrei o barca de fite din lemn?atunci o sa dormi cu pensula si lacul in mina linga ea,sa nu mai vorbesc daca intra apa sub stratul de lac ciobit la prima iesire cu top-modelul pe care l-ai vrajit cu barca ta.:))atunci cind ti-o aparea prima pata pe lemn si incepe sa o ia inima la trap.
si sa-ti dau un exemplu,cunosti povestea phoenix-ului?barca de lemn zacuta pe linga lacul mamaia citiva ani, si imbracata in fibra de sticla,acum e la al treilea tur de glob.comentarii?:))

modi

Citat din: modi din Noiembrie 19, 2013, 05:50:50 PM
WOOOW !!!  :o Da' vad ca s-a discutat p-aici , nene ! Mersi !!!


........................................................

Mai pe seara va pun niscaiva poze din care veti vedea ca in acest moment in atelier nu am loc nici sa asamblez sasiul de lucru , "jig-ul" , daramite sa ma apuc de barca .....
Am la reconditionat o barcuta de fibra .......

Voila !

modi

Iar acum ..... CIORNELE Primei Doamne :


Vali

@Modi: Strip plank-ul e o idee buna, in combinatie cu un epoxy accesibil, cum e cel de la Europlastic. Detalii in continuare.

Eu cand zic Modi zic Pictorul, deci Artistul. Din cauza asta nu cred ca exista ceva mai potrivit cu simtul frumosului decat o barcuta in strip plank. Chiar daca rezulta o barca "blonda", cum spune Rumpi, din cauza lemnului de rasinoase, tot va arata incredibil de bine.

De fiecare data cand am transportat pe peridoc cate o asemenea barca (lotca Raid la Rowmania, lotca lui Mihai etc), sau cand am fost cu Vince cu Fraga, lumea care a vazut barcile a fost total "data pe spate". Intrebati-i pe Byteworks, sau pe Stefan din Jurilovca, sau pe Capitanul, sau pe vecinul meu Cornel Aron, si va vor spune acelasi lucru.

Nu te lua dupa vorbele celor de la Polydis: am imbracat destule barci de lemn in fibra cu epoxy, si consumul nu e nicidecum asa cum ti s-a spus. La ultima barca (lotca lui Mihai, de 4,70 metri), am consumat epoxy de vreo 300 si ceva de lei.

Nu te lua dupa oameni care n-au avut experiente cu barci din lemn cu epoxy, care se sperie ca trebuie sa spele noroiul etc: nu uita ca lotca Legenda Dunarii a Capitanului a facut de 2 ori TID-ul, ultima oara anul trecut pe toata lungimea Dunarii de la Ingolstadt la Sf. Gheorghe, adica peste 2500 km, timp de vreo 3 luni continuu ! Ca sa nu mai spunem de atatea alte iesiri, inclusiv participarea la toate editiile Raid Romania.

Intreaba-i pe Vince sau pe Mihai doctoras, sau pe x_petrolist (organizatorul Raidului) daca e intr-adevar asa de nasoala exploatarea si intretinerea unei barci facuta bine din lemn, fibra si epoxy. Bineinteles ca poate nu e la fel de suferitoare ca o balie de fibra, dar nici nu e asa vulnerabila cum se spune pe aici, daca bineinteles e facuta cum trebuie.

Eu as alege din linkul dat de Vince (Compumarine) un plan de forme potrivit pentru un regim de glisare. Asta inseamna destul de asemanator cu formele barcii lui Byteworks, si din ce am vazut acolo pe site cele mai bune mi se par "motor dinghy", fiindca au bord liber mai inalt si forme mai bune decat "fisher-ele".

Ce-i misto e ca o asemenea forma de barca in timp se poate modifica, imbunatati, si poate, cine stie, o sa vrei vreodata sa participi si la Raid, sau sa-i pui vele, mai stii :). Chiar daca initial ti-am trimis planuri de barci strict glisoare (de la Sedelnikov), eu sunt de parere ca o barcuta bine facuta in strip plank iti poate oferi cele mai mari satisfactii. Ia-l ca exemplu pe colegul Byteworks, si capodopera care i-a iesit din maini :).



"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

modi

Vali , Fritz , everybody , ..... daca va amintiti , la chermeza am spus ca ..... BARCA MEA E LA VOI ! La stiinta voastra , la disponibilitatea si bunavointa voastra in a-mi fi sfatuitori .

- De la Byteworks m-am inspirat . La cat l-am "detestat" in vara asta studiindu-i santierul Lobsterului .... are sa-mi dea un six pack de bere !  ;D ;D ;D

- De la Vali ..... n-are rost sa pomenesc . Aproape zilnic il futizez la telefon cu fel-de-fel de intrebari de ordin tehnic . sa nu pomenesc de planuri trimise prin MP ....

- Fritz , pe langa sfaturile aparent evazive de la chermeza , de care totusi tin cont , imi place sa cred ca ma va consulta la momentul motorizarii Primei Doamne . ( ii dau lui berea de la Byte ! M-am scos !  ;) ...  ;D ;D ;D )
.................................................

Cand am spus ca vreau sa ating perfectiunea am facut referire la raportul : cost , viteza de executie , practic ( raportat la nevoile mele ) , economic in deplasare , usor de intretinut , etc . Nicidecum la "bujuteria" aia furniruita pe care-as turna-o plastic si mi-as pune-o-n living ......

.................................................

Am incercat sa reproduc scara 1/10 frameurile si strip-urile din plastic . Nene , e sport extrem ! Sasiul si frame-urile sunt usor de facut . Dar fasii de hips de 3 x 1 mm si lipite intre ele pe canturi ...... am dat cu macheta de pamant ! Mi-am bagat picioarele . Dracului , cand eram copil , adolescent , faceam diorame de trenulete electrice din ..... traforaj si pasta de aracet cu hartie uda tocata . ....... Nu mai am nervii de atunci ......  :'(
Puii mei , cand ii vine vremea ( si-i vine curand ! ) trec direct la lucrare .

modi

Cert este faptul ca First Lady va intruni caracteristici practice si estetice de la urmatoarele :


Rumpi

Citat din: modi din Noiembrie 19, 2013, 09:45:14 PM

Cand am spus ca vreau sa ating perfectiunea am facut referire la raportul : cost , viteza de executie , practic ( raportat la nevoile mele ) , economic in deplasare , usor de intretinut , etc . Nicidecum la "bujuteria" aia furniruita pe care-as turna-o plastic si mi-as pune-o-n living ......

Acuma ca avem definitia perfectiunii se schimba problema. O inspiratie pentru tine: http://www.duckworksmagazine.com/06/columns/welsford/index4.htm si http://www.jwboatdesigns.co.nz/plans/trover/index.htm

  O alta inspiratie e bineinteles barca facuta de Vali (apropo Vali ar trebui sa ii dai si tu un nume la designul ala sa nu mai tot zicem "barca lu Vali" ca imediat mai faci una si ne trezim ca nu stim despre care vorbim). Poate deseneaza Vali varianta pentru strip-plank. Desi eu ma tot intreb: pentru o barca de planare nu e mai avantajos placajul?

modi

Citat din: Rumpi din Noiembrie 19, 2013, 10:43:56 PM
Desi eu ma tot intreb: pentru o barca de planare nu e mai avantajos placajul?
Incep si eu sa-mi pun problema ........
Chiar daca sunt fascinat de tehnica strip plank, in favoarea placajului pledeaza mai multi factori:

- viteza de lucru,
- eliminarea multor materiale din necesarul presupus de strip,
- "tinuta", linia eleganta, moderna a barci,
- rezistenta .....

Insa mai mult ca toate .... viteza!

..................................................

Pana la urma, din tot ce-am vazut-studiat cred ca spre asta ma axez:

http://www.bowdidgemarinedesigns.com/Bowdidge_Marine_Designs_1/Flat_Chat_16.html

Doar interiorul am sa-l modific. Sa-l configurez dupa nevoile mele.

Ciby

Ah, ah!!!
Frumoasa ca o fata mare! Da' una pretentioasa!
75 - 115 cai motorizare, cam prea pretentioasa pentru gusturile mele.
Ai de gand sa o lasi la balta sau vrei sa o cari dupa tine din Bucuresti de fiecare data? In functie de asta se schimba datele problemei.