yamaha 25cp autolube comanda distanta

Creat de moneytehnik, Decembrie 08, 2013, 09:51:16 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

moneytehnik

Ma intereseaza kit-ul de adaptare a unui motor yamaha 25 cp autolube, 2cilindrii , de la comanda manuala la comanda de la distanta...
...daca exista asaceva.

Vali

#1
Salut @moneytehnik, pentru comanda la distanta nu exista un kit propriu-zis, ci sunt necesare cateva accesorii, care de obicei se procura separat.

In primul rand, trebuie sa te uiti la motor si sa identifici proeminentele cilindrice de pe parghiile de comanda sens si acceleratie. Pe acele "bolturi" se prind terminatiile de plastic ale celor 2 cabluri de comanda. Prin infiletare sau desfiletare a terminatiilor pe cablu se regleaza cursa libera (jocul) comenzilor de sens si acceleratie.

Lungimea celor 2 cabluri se alege in functie de pozitia postului de conducere, si se lasa si o anumita bucla in zona pupa, ca sa se poata roti suficient motorul la guvernare. Exista lungimi standard ale cablurilor, exprimate in picioare, dar e cel mai bine sa masori cablul direct pe barca, pentru a evita surprizele.

La celalalt capat se monteaza mansa, si se poate folosi aproape orice tip de mansa universala. Trebuie sa scrie in prospect ca e compatibila cu Yamaha, e vorba de tipul de actionare - impins sau tras. Unii folosesc exclusiv mansa Yamaha, dar orice mansa compatibila e buna. Eu de exemplu am o mansa universala cromata no-name, si isi face treaba foarte bine.

In afara de comanda acceleratiei si sensului, mai ai nevoie de accesoriile pentru guvernare: cremaliera, volan, cablul de guvernare (la fel se alege lungimea lui dupa pozitia postului de conducere), plus o eche mica la capatul cablului dinspre motor, care eche transmite miscarea cablului catre parghia motorului.

Aceste componente se pot procura noi sau second, iar pentru cele noi, sursele din zona mea sunt Yacht TNG, Pro Nautica, Plasma, toate din Galati, sau Marinescu Trading din Tulcea.

Oricum, daca te hotarasti sa montezi comanda la distanta, va trebui sa demontezi maneta de comanda manuala a motorului si parghia locala de actionare a sensului.

Pune-ne te rugam niste poze de detaliu, cu toate ca din ce stiu motorul tau are ce-i trebuie ca sa se adapteze pentru comanda la distanta.


"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

moneytehnik

Multumesc mult pentru raspuns. Dar...

Am mansa si cablurile. Am volan ,caseta, cablu pentru guvernare.Sunt pe barca. Am si putin habar despre ele .

Motorul meu a fost  dotat cu comanda manuala, dar pe partea laterala, in carcasa , are o decupare acoperita cu un capac de cauciuc, loc in care se monteaza un ansamblu de parghii de care se prind cablurile ce duc la mansa. ASTA caut eu... caci fara ansamblul asta nu pot face decat improvizatii care daca nu sunt facute foarte bine risc sa sparg cheul.

In momentul asta motorul are parghiile ce actioneaza acceleratia pe partea din tribord iar cele de sens in babord... si nu au nici cea mai mica proeminenta unde sa te prizi cu cablurile.

Vali

Am inteles, ai nevoie de tablitele alea care tin tresa exterioara de la cablurile de comanda acceleratie si sens.

In ultimul an am schimbat 5 motoare Yamaha, 2 in 2T/25CP (unul in 2, si unul in 3 cilindri), si 3 in 4T: de 8, de 25, si de 10 CP High-Thrust. Toate au avut ce era nevoie pentru instalarea cablurilor: ori tablite atasate cu suruburi, ori prevazute direct in carcasa motorului. Implicit, toate aveau bolturile alea de conectare a cablurilor pe parghiile comenzilor de pe motor. Din toate 5, 4 au avut si pornire electrica, iar 2 aveau si maneta de comanda manuala.

Parerea mea e sa cauti (sau sa intreb eu) pe la baietii care se ocupa de motoare, poate gasim un ansamblu de tablite care se monteaza pe motor. Da-ne te rugam ceva detalii despre motor - anul fabricatiei, si eventual poze, inclusiv cu parghiile de comanda, sa vedem daca se pot atasa cablurile.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

moneytehnik

Pe motor scrie asa:

Yamaha 25 NMO
6L2 100577
...si in coltul de jos-dreapta pe tablita dupa made in japan e stantat un G.

As avea nevoie de kitul asemanator cu cel de Suzuki din link https://www.youtube.com/watch?v=ADDvsd_qlds.
O sa revin cu poze. Multumesc.

Vali

Diferenta la Yamaha e ca actionarea se face direct pe parghiile de comanda din interiorul cutiei motorului, deci nu se conecteaza nimic pe exterior ca in filmuletul cu Suzuki. In plus, la Yammy ambele cabluri se monteaza in tribordul motorului (partea dreapta privind spre prova).

Am scris undeva pe forum despre identificarea motoarelor Yammy, dar acum nu prea am timp sa caut. Oricum, o poza face cat 10 posturi, si ne poate spune mult mai multe decat doar prin scris.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ionitzady

cred ca am eu sistemul de cleme care prinde camasa celor 2 cabluri , revin cu poze

moneytehnik



Vali

Da, se pare ca intr-adevar nu sunt prevazute bolturile alea pentru prinderea cablurilor, dar asta nu inseamna ca nu merge adaptata comanda la distanta.
Ce as face ar fi sa merg sa ma uit la motorul amicului meu Mihai, Yammy 25 Autolube/2 cilindri, sa vad exact cum e facuta legatura, fac si poze. Mihai mai citeste pe forum, dar scrie rar.
Motorul e pe barca, in curte la Yacht TNG. Cred ca cei de acolo pot aduce la comanda ce e nevoie pentru adaptare, mai ales ca ei i-au montat lui Mihai motorul pe pilotina. Poate ne ajuta cumva si piesa de la Adi Ionita, si pana la urma o s-o rezolvam noi intr-un fel.
Daca ajung zilele astea la TNG, postez ce am gasit la motorul lui Mihai.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ionitzady

Scuze am fost cu gandul in alta parte si nu am mai studiat dar maine revin cu informatii

Vali

#11
Salut moneytehnik, am primit mail de la Mihai cu niste poze ale motorului montat pe pilotina lui, Yammy 25 cp / 2T / 2 cilindri / Autolube. Poate te ajuta cu ceva, daca nu, oricum mai trec eu pe acolo si fac niste poze mai detaliate.

Later Edit: Acum am vazut ca motorul lui Mihai are 2 parghii la exterior, in locul unde motorul tau are acel capacel. Asta inseamna ca vei avea nevoie de acele parghii, de care se prind cablurile, plus tijele de transmitere a miscarii la interiorul motorului, la comenzile propriu-zise. Eu am facut confuzie cu High-Thrust-ul meu, care are toata treaba asta la interior.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

moneytehnik

Incerc sa fac niste improvizatii, dar zilele astea sunt cam ocupat... o sa revin cu ceva poze.
Stima.

Ciby

Cauta pe site-urile cu piese de schimb pentru motoare, care prezinta schita explodata a motorului. Acolo gasesti schita grosiera a chitului de transformare, pe care, cu putina indemanare si imaginatie o reproduci identic, daca nu la dimensiunile originale atunci cel putin functional.
Eu asa am procedat la un Mercury de 20 in 4 timpi din 2008, caruia i-am adaptat o mansa de Yamaha cu cablurile ei. Nu am avut nici-o problema cu acceleratia sau cu cuplajul cutiei de viteze pana acum, sper ca nici de acum incolo. Singura hiba aparuta este rugina, neavand la dispozitie la vremea respectiva inox pentru a confectiona parghiile. Aluminiul l-am eliminat din start din cauza sudurii. Poate in primavara aceste parghii isi vor primi si ele un strat de vopsea.

ionitzady

deci , abia acum am reusit sa repar calc asa ca : cam astea sunt pieses de leg