Cap Compas

Ambarcatiuni => Motoare => Subiect creat de: kimi din Ianuarie 29, 2014, 09:12:32 PM

Titlu: Suzuki DT 25
Scris de: kimi din Ianuarie 29, 2014, 09:12:32 PM
Stie cineva daca motoarele autolube DT 25 fara pornire electrica , de la Suzuki sunt dotate cu alternator sau cu magnetou ?
Si cam care ar fi curentul maxim de incarcare generat de acestea ?
Am de gand sa-mi iau un motor din asta , si sunt curios daca reuseste sa imi incarce o barerie de 90 AH pe care intentionez sa o folosesc pt. motorul electric .
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: kimi din Ianuarie 31, 2014, 08:15:20 PM
Chiar nu are nimeni un Suzuki in 2 timpi ?  :-\
Sunt in negocieri cu cineva care vinde unul , dar imi iau o mare teapa daca nu reuseste sa imi incarce bateria .
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: bradutzu din Ianuarie 31, 2014, 08:18:32 PM
pai masori bateria inainte de pornirea motorului si dupa 5 min de funtionare si vezi diferenta! dk nu e diferenta.........atunci nu incarca!
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: ionitzady din Ianuarie 31, 2014, 09:06:41 PM
''in principiu'' motoarele care nu au electromotor nu au si incarcare baterie ( pt ca nu ar avea de ce ) . Alimentarea separata care o ofera motorul este de 12 v alternativ pt iluminat de navigatie pt BECURI si nu leduri , deci ALTERNATIV .

PT incarcare baterie se monteaza ceva la '' firelea astea de 12 v alternativ si transforma in 12 v continu si de putere mai mare .


ceva de genul asta din poza , dar nu cea din poza
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: kimi din Ianuarie 31, 2014, 11:27:14 PM
La concluzia asta am ajuns si eu studiind niste scheme , era si normal sa nu poti incarca o baterie prin jack-ul ala subtirel .
Ma apuc de cautat piesa aia pe la furnizorii locali , daca nu costa foarte mult , motorul arata binisor .
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: ionitzady din Ianuarie 31, 2014, 11:28:17 PM
cam 1 mil secon hand
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: bradutzu din Februarie 01, 2014, 09:09:33 PM
ady
cum de scrii tu la un topic cu suzi?
credeam ca tu reactionezi doar la pianinele tale(yamaha am vazut pe la nunti si botezuri)
on topic:
acea piesa se chema releu de incarcare si in prinsipiu trebuie corelat ci cu puterea motorului daca nu ma insel!
unde este master Fritz? ca el de obicei este o enciclopedie a glisarii si implicit a motoarelor ce fac glisarea posibila!
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: ionitzady din Februarie 02, 2014, 11:24:58 AM
Ceea ce urmeaza este un pamflet si trebuie luat ca atare :
    Dragul meu prieten ,, bradutzu''  cand s-a inventata curentul alternativ si continu nu era vorba de motoare de barca , iar din cate i-mi amintesc eu cand Japonezu facea baie in piscina americanii bagau capul alaturi de unde se adapa vacile .
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: Ciby din Februarie 02, 2014, 12:18:32 PM
Eu n-am inteles prea bine gluma, dar adevarul istoric trebuie respectat! Prima data a fost "descoperit" si nu "inventat", curentul continuu!
Curentul alternativ este o gaselnita a lui Faraday, cel ce a umblat o viata cu bobina si magnetul in buzunar pana sa-si dea seama ca daca introduci magnetul in bobina apare un curent la bornele bobinei. Un curent "alternativ"!
Ce-ti trebuie tie, pe langa bobina de curent auxiliar (pentru proiector sau pentru alte aplicatii pe barca) ca sa-ti incarce acumulatorul, este un releu de incarcare pentru magnetou. Adica, acesta trebuie sa aiba si punte redresoare si circuitul de reglare a curentului de incarcare. Atentie, nu merg cele auto!
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: Dbr din Februarie 02, 2014, 12:38:20 PM
Ahaaaa...Aceeasi dilema o am si eu !
Am doua fire care ies din motor ( amandoua rosii care ies dintr-o mufa cu fire verzi !!) si l-a masurare rezulta ca scoate 13.8 V peste putin turatia de relanti. Le-am identificat + si - si dau tensiune. Aceste fire nu erau conectate nicaieri, erau izolate lasate in carcasa motorului. Am un motor Yamaha 20 A 2 timpi, tip 653, cu pornire manuala( dar cu coroana pusa pe volanta.) Am luat legatura la Yamaha in Ro cu un specialist ,, face to face'' ( nu telefonic) si l-am intrebat ce e cu acele doua fire... Raspuns: sunt pentru incarcarea bateriei ! Chiar daca nu au electromotor, multe tipuri de motoare au fost prevazute din fabrica direct cu coroana pe volanta(  chiar daca sunt doar cu pornire manuala) si cu incarcarea bateriei. Mi-a spus de asemenea ca daca leg firele direct la baterie am incarcarea asigurata. Dar pe site-urile de specialitate spun ca imi trebuie acel regulator de care se face vorbire mai sus, in functie de puterea motorului si capacitate bateriei. Deci ce sa mai cred?
Stima, Bogdan D.
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: Ciby din Februarie 02, 2014, 01:01:42 PM
Rste foarte posibil ca bobina din madnetou sa aiba si puntea redresoare prevazuta din constructie. La fel de bine, este posibil sa aiba si regulatorul. Dar asta nu este o regula! Inainte de a face experimente pe propria piele (a se citi propriul buzunar) este bine de a verifica! Un aparat de masura electronic costa intre 10 si 15 lei in bazar si decat o paguba de cateva milioane cu bateria distrusa, mai bine o cheltuiala de 10-15 lei!
@Dbr, poti pune direct bateria, dar nu vei avea niciun control asupra incarcarii acesteia si risti sa-ti fiarba bateria. Ce inseamna asta, degajare de hidrogen la celule cu riscul de explozie! Atentie mare!
Un acumulator, conform specificatiilor, se incarca cu 1/10 din capacitatea lui. De ce? Intre placile din celule au loc reactii chimice. Datorita curentului de incarcare apare o reactie de electroliza, ce descompune acidul sulfuric in ioni. Acesti ioni reactioneaza chimic cu substantele din placi. Daca prima reactie este mai rapida decat cea de a doua, o parte din acesti ioni, respectiv cei de hidrogen sunt eliminati din solutie. Prin combinare intre ei rezulta H2, adica molecule de hidrogen gazos, ce iese la suprafata si este eliminat prin orificiile din dopuri. Reactia este ireversibila, cu efecte permanente asupra duratei de viata a acumulatorului. Daca, curentul de incarcare este mai mic, nu este nicio problema! Doar ca timpul de incarcare este mai mare!
Alegerea acumulatorului o faci in functie de posibilitatile bobinei de curent auxiliar. Si ar fi bine sa existe totusi un regulator pentru incarcare!
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: Dbr din Februarie 02, 2014, 07:15:22 PM
Multumesc Ciby,
In nici un caz nu pun baterie in circuit pana nu elucidez chestiunea cu regulatorul de tensiune. L-am gasit in NL de vanzare second hand dar nu am cum sa imi dau seama daca este functional sau o fi prajit. Il iau la risc si Doamne ajuta sa fie ok!
Va multumesc pentru sfaturi care totodata sper sa fie utile si celorlalti cititori.
Stima,Bogdan D.
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: Dbr din Februarie 02, 2014, 07:31:38 PM
Citat din: kimi din Ianuarie 29, 2014, 09:12:32 PM
Stie cineva daca motoarele autolube DT 25 fara pornire electrica , de la Suzuki sunt dotate cu alternator sau cu magnetou ?
Si cam care ar fi curentul maxim de incarcare generat de acestea ?
Am de gand sa-mi iau un motor din asta , si sunt curios daca reuseste sa imi incarce o barerie de 90 AH pe care intentionez sa o folosesc pt. motorul electric .
Salut din nou ! Exista si pentru colegul cu Suzuki aceeasi componenta...Nu am gasit deocamdata decat pt DT20( foto) dar sigur exista si pt DT 25.
Stima, Bogdan D.
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: kimi din Februarie 02, 2014, 09:43:08 PM
Multumesc tuturor pt. raspunsuri .
Azi am avut o prima vizualizare ( prin semiintuneric a motorului Suzuki DT25AC 012248 ) , si sigur nu are incarcare , are doar o mufa cu simbolul unui beculet , prin urmare doar pt lumini .
M-a cam dezumflat colegul cu Yamaha , doar 7 amperi ?
Citat din: Dbr din Februarie 02, 2014, 07:31:38 PM
Salut din nou ! Exista si pentru colegul cu Suzuki aceeasi componenta...Nu am gasit deocamdata decat pt DT20( foto) dar sigur exista si pt DT 25.
Stima, Bogdan D.
Imi poti spune unde l-ai gasit ? Eu am gasit pe net doar pt. motoare in 4 timpi !
Am cerut o oferta la furnizorii romani de piese ( Epix , motoarebarci , Nautica , Yacht TNG , etc ) , dar nici un raspuns .
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: Dbr din Februarie 02, 2014, 10:21:59 PM
Salut Kimi,
L-am gasit pe un site de anunturi olandez. De vreo 2-3 ore stau in fata calculatorului si ma documentez. Eu am si cartea tehnica de la motorul meu Yamaha cu indexul de componente, lucru care ma ajuta foarte mult sa imi gasesc componentele de care am nevoie fara sa bajbai. Gasisem si o diagrama foarte explicita in care erau reprezentate tensiunea si amperajul  al unui asemenea regulator, care este mult mai ,,destept'' decat o simpla punte de diode.
Deci....daca tu ai acea mufa cu semnificatia ,,bec'' inseamna ca ai acea bobina care genereaza curent alternativ. Acest modul tocmai asta face, tine tensiunea cat mai constanta si intensitatea o limiteaza la un maxim tocmai sa nu sarim in sus cu bateria , asa cum explica si colegul Ciby!
6-7 Ah( aprox 80W) nu inseamna chiar putin ,raportand la faptul ca un alternator auto de pe un motor intre 1.4 -3.0 litri( 50-200CP) genereaza intre 300 -600 W.
In motoarele noastre e montata o amarata de bobina care genereaza destul de mult comparativ cu marimea unui alternator auto.
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: Dbr din Februarie 02, 2014, 10:28:10 PM
Asta e motorul cumva?
http://www.brownspoint.com/store/pc/pdf/DT25(86-88).pdf (http://www.brownspoint.com/store/pc/pdf/DT25(86-88).pdf)
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: ionitzady din Februarie 03, 2014, 03:57:26 PM
domnilor , componenta care v-a face trebuinta este cea prezentata mai sus si care are 4 fire :
negru este masa pe blocul motor
rosul este plusul spre baterie
, iar celalalte culori merga la 12v alternativ la yamaha sunt 2 verzi
aceasta minune transforma alternativ in continu il stabilizeaza si ii mareste puterea .
un alternator la masina baga mult mai tare ca ,, chestiile astea '' cu exceptia motoarelor mari care au alternator


glumita mea a fost cu bradutzu intre japoni = yamaha si america = mercury
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: kimi din Februarie 03, 2014, 06:09:59 PM
Citat din: Dbr din Februarie 02, 2014, 10:28:10 PM
Asta e motorul cumva?
http://www.brownspoint.com/store/pc/pdf/DT25(86-88).pdf (http://www.brownspoint.com/store/pc/pdf/DT25(86-88).pdf)
Asta e un pic mai vechi , cel vizat e an de fabricatie 1990 .
Am vorbit cu un tip din Constanta care avea un anunt cu piese de Suzuki , omul se ocupa cu din astea , a zis ca trebuie inlocuit platoul de sub volanta ( banuiesc ca are o bobina lipsa pt incarcare ) + montat regulator - 100 euro ( si platoul meu la schimb ) - total = 600 euro motor Suzuki DT25 din 1990 + comenzi la dist
La aceeasi bani pot lua un Evinrude de 35 CP , fabricatie dupa 1995 , cu electromotor si comenzi la dist . Faza naspa e ca sta abandonat de 3 ani , are elice cu 4 pale + faptul ca tipul de la Constanta a zis '' Nu va incurcati cu jafuri '' :))
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: Ciby din Februarie 03, 2014, 06:49:44 PM
Citat din: ionitzady din Februarie 03, 2014, 03:57:26 PM
domnilor , componenta care v-a face trebuinta este cea prezentata mai sus si care are 4 fire :
negru este masa pe blocul motor
rosul este plusul spre baterie
, iar celalalte culori merga la 12v alternativ la yamaha sunt 2 verzi
aceasta minune transforma alternativ in continu il stabilizeaza si ii mareste puterea .
un alternator la masina baga mult mai tare ca ,, chestiile astea '' cu exceptia motoarelor mari care au alternator

glumita mea a fost cu bradutzu intre japoni = yamaha si america = mercury

A nu se creea confuzii ce ar putea duce la avarierea aprinderii sau a acumulatorului! Regulatorul necesar aici nu are niciun fel de legatura cu regulatorul auto! Principiul de functionare este altul. Alternatorul auto are bobina de excitatie pe rotor si prin reglarea curentului in aceasta bobina se stabilizeaza tensiunea la iesire la 13,8-14,4 Volti. Bobina din outboard produce curent sub efectul magnetilor de pe volanta si tensiunea nu este stabilizata. Stabilizarea o face acel regulator cu 4 fire, dar pe cu totul alt principiu. Nu merge inlocuit decat cu unul din aceeasi categorie.
Sunt foarte curios daca nu cumva sunt compatibile si regulatoare de la alte marci, si nu vad de ce nu!
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: ionitzady din Februarie 03, 2014, 07:07:33 PM
in figura 13 apare regulatorul , ca cel din poza si se pare ca la yamaha si suzuki sunt identice
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: Ciby din Februarie 03, 2014, 07:14:17 PM
La Mercury de 20, an 2008, pe care il am, regulatorul are tot 4 fire, negru la masa, rosu la baterie si alte doua, nu stiu culoarea, la aprindere.
Functional sunt identice, dar forma fizica difera cu siguranta. Acuma daca Iulian doreste ca acest regulator sa se potriveasca ca la mama lui pe motor, OK, dar probabil se poate monta si alt model respectand limitarea de curent a bobinei din aprindere.
Dar cea mai buna varianta este cum a spus tipul din Constanta!
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: kimi din Iunie 12, 2014, 07:08:37 PM
Salutare .
Am niste dubii legate de sistemul de racire si n-am nici cel mai mic chef sa verific impellerul acum .
Cine ma poate ajuta cu niste informatii , vad ca tipul asta de motor are 2 orificii de evacuare a apei , unul in lateral dr. si unul sub capac , in partea superioara a cizmei .
Pe la primul vine un jet de apa constant iar pe la celalalt fluxul de apa nu e constant , ceva de genul unor stropi de la un dus infundat . :)
E normal ?
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: Ciby din Iunie 12, 2014, 09:43:10 PM
Al doilea orificiu, cel din partea superioara a cizmei, este esapamentul de relanti. In afara de apa mai scoate si fum pe acolo. La relanti, pentru a nu intampina presiunea apei pe traseul gazelor evacuate si a nu influenta functionarea normala a motorului, a fost prevazut acest orificiu deasupra apei, cu dimensiune mica pentru o evacuare normala, dar destul de mare pentru volumul de gaze evacuate la relanti. La motoarele in 4 timpi, evacuarea se face cu consum de lucru mecanic (cam impropriu spus, dar asa este), in sensul ca pentru evacuare pistonul urca sub influenta volantei si presupune o forta oarecare, ce diminueaza lucrul mecanic produs de aceasta, in fapt o reducere a puterii debitate la elice ce depinde direct proportional cu forta intampinata de gazele de esapament pe coloana de evacuare.
Daca vei fi atent, vei observa ca gazele nu sunt evacuate prin elice la turatii mici. Pune degetul si astupa-l si vei vedea ca vor iesi gazele prin elice.
Faptul ca iese si apa pe acel orificiu, denota ca evacuarea apei se face pe acelasi traseu cu gazele de esapament in vederea reducerii temperaturii acestora.

LE
Imi cer scuze, dar am cam amestecat borcanele, fiind vorba de un motor in 2 timpi. Totusi, evacuarea are un rol important si la motoarele in doi timpi, iar orificiul prezentat are acelasi rol.
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: kimi din Iunie 15, 2014, 08:11:12 PM
Ce producator de impeller imi recomandati , MALLORY sau RECMAR ?
Pretul e sensibil egal , in kitul de Recmar vine si garnitura .
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: kimi din Iunie 21, 2014, 05:49:07 PM
Citat din: Ciby din Iunie 12, 2014, 09:43:10 PM
Al doilea orificiu, cel din partea superioara a cizmei, este esapamentul de relanti. In afara de apa mai scoate si fum pe acolo.
Nu am apucat sa testez mai in amanunt motorul pana astazi , dar la mine esapamentul asta de ralanti , scoate apa in cantitati mari , chiar si cu motorul la turatie maxima .
Observ ca s-a umblat candva la capacul termostatului , cunoste cineva circuitul de racire la acest motor ? Oare are vreo legatura termostatul , cu faptul ca debitul cel mai mare de apa la motorul meu , vine prin acest esapament de ralanti ?

EDIT : Am gasit si schema instalatiei de racire , banuiesc ca termostatul meu e lipsa .
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: kimi din Iulie 01, 2014, 09:04:45 PM
Poate cineva dintre colegii care au folosit acest tip de motor sa-mi spuna cum se manifesta acesta la supraincalzire sau la lipsa uleiului ?
Am inteles ca nu se mai accelereaza , adica merge doar in ralanti sau face altceva la incercarea de accelerare ?
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: ionitzady din Iulie 01, 2014, 10:30:32 PM
Maine vreau sa fac acest test la mine , sa -i dau semnal pe avarie cu el pornit si sa vad reactia lui .
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: ionitzady din Iulie 02, 2014, 05:02:42 PM
la yamaha autolube 3 cilindrii care cred ca este identic cu suzy sistemul de avarie activat de lipsa uleiului sau temperatura chiuloasei nu face altceva decat sa aprinda beculetul de pe motor sau buzzerul din mansa
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: kimi din Iulie 05, 2014, 05:02:15 PM
Multumesc .
Legat de pompa de benzina , stie cineva cam ce cantitate trebuie sa scoata la o actionare a demarorului manual ?
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: Rumpi din Iulie 06, 2014, 01:08:25 PM

Imi pare rau dar in experienta mea diagnosticarea unor probleme la rulmentii ambielajului nu e posibila de la distanta.
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: kimi din Iulie 06, 2014, 01:23:11 PM
Imi cer scuze , m-am exprimat eu gresit . Voiam doar sa stiu daca asta e un defect mai des intalnit la motoarele in 2 timpi .
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: ionitzady din Iulie 06, 2014, 08:13:05 PM
din experienta mea , daca pompa nu ar baga cat trebuie , cand ai accelera brusc la maxim dupa 10 20 sec  ai pierde brusc putere.

cat despre rulmentii vibrochenului ...  prima lor problema ar fi sunetul  '' suna ''  problema asta o am si eu si incerc sa o rezolv cu '' ceva ''  pt ca rulmentii nu-i pot schimba  '' pe cei intre biele '' .
in preajma unui mecanic
te sfatuiesc asa :  demontezi cap motor , il faci bucatele si apoi stii  cu ce te dai pe apa , asa ai sa vezi eventuale probleme , jocuri , segmenti   etc .
mie la yamy a meu a fost o placere sa demontez.
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: Rumpi din Iulie 07, 2014, 10:28:51 AM
 Nu e un "defect", e o caracteristica constructiva. Rulmentii au o durata de viata limitata, determinata de producator. Durata poate fi scurtata semnificativ de prea mult sau prea putin ulei in amestec. Cand incep "sa sune", sa "bata" inseamna ca e timpul sa fie schimbati. Nu exista nici o metoda sa fie rezolvati cu "ceva". Singura solutie e demontarea ambielajului in bucati (de obicei cu presa, sunt foarte putine ambielaje insurubate), si schimbarea rulmentilor cu unii echivalenti (in functie de constructia ambielajului asta poate presupune rectificarea si recimentarea manetonului, sau schimbarea manetonului cu unul nou). Deoarece operatiunea de reconditionare a ambielajului nu e neaparat triviala (mai ales la unele tipuri constructive) de obicei se cumpara un ambielaj nou (sau reconditionat).
Din cate vad eu pe diagramele de parti de pe net motorul are colivie cu role atat la maneton cat si la bolt, maneton presat si bolt flotant. Asta inseamna ca pentru reconditionare ai nevoie de bolt si maneton si coliviile cu role aferente. In functie de uzura biela se refoloseste (cu colivii majorate) sau se schimba/se bucseaza cu inel cimentat la cota initiala. Tipul acesta de ambielaj poate fi reconditionat de un mecanic bun de 2T. Maneton si bolt se cumpara piese de origine Suzuki iar coliviile cu role si eventualul inel pentru bucsarea bielei de la magazinele de rulmenti (de preferat SKF sau INA/FAG nu no name). Se mai schimba si restul rulmentilor de pe ambielaj, semeringurile, si daca se foloseste piston nou si cilindru alezat se cheama ca ai motor nou. Chestia cu "nu pot schimba rulmentul central dintre biele" e frica mecanicilor de a descentra ambielajul (justificata de altfel) dar acolo e vorba de multa multa atentie si ulterior reglarea diferentiata a aprinderii pe cei doi cilindrii. 
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: Fritz din Iulie 09, 2014, 09:15:54 AM
Nu incercati sa demontati ambielajul . Se pot schimba rulmentii de pe capetele lui, nu si cel central.
Au incercat multi. Ambielajul e presat la cald , rectificat dupa presare intre varfuri, astlel incat palierele sa fie concentrice si echilibrat dinamic dupa rectificare.
O data depresat ajustajul arbore alezaj deja e decalibrat.  Daca il presezi din nou palierele nu vor mai fi concentrice in veci si nici manetoanele in acelasi unghi (180 sau 120 ..depinde de nr de cilindri) ...Iese un ambielaj descenrtrat , care va da vibratii foarte mari si se autodistruge rapid ...Mai intai rulmentii si va sfarsi prin a se rasuci un pic in zona de presare dintre pistoane. Se va umfla in bloc si se va bloca.  O echilibrare dinamica o faci degeaba in pozitia ,,nou presata" ...Eu am incercat ...E munca in zadar.
  Deci schimbati doar rulmentii de pe capetele ambielajului doar daca e neaparat nevoie ...si asta numai cu prese. Nu bateti in rulmenti...Nu bateti in volanta. Am intalnit multe motoare distruse de mesterii populari ...cu ciocanul.
Eu am un cap motor de Suzuky dt25 modelul vechi (albastru )..de 430 cm3...si mai am un Selva 25 ( care are 35 de cai ...cu pornire manuala si electrica ,cu comanda la distanta ...cabluri ...electromotor , regulator ...si maner ) . Are 50 kg cizma scurta.  L-am dat jos de pe pilotina de 400 de kg ...ca mi-am luat un 4T. 
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: kimi din Iulie 09, 2014, 12:44:42 PM
Am scanteie pe toate 3 fisele , bujiile sunt OK , ajunge benzina pana in pompa de alimentare - de acolo cand actionez demarorul manual vin doar 3-4 stropi !
O sa verific cu un manometru presiunea de benzina , am citit ca trebuie sa aiba cca 0.5 bar si eventual sa dau jos si sa curat carburatoarele .
Faza e ca pe apa , la accelerare , se tureaza cam la 3000 ( estimez eu ) , apare imediat o intrerupere si scade aproape de ralanti, se tureaza iar , si tot asa .
Daca are cineva idei , sunt binevenite .
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: Fritz din Iulie 09, 2014, 02:08:32 PM
Verifica tot circuitul de benzina ...TOT. de la rezervor (sa nu traga aer fals pe undeva, inclusiv para de amorsare..., de la para incolo...conectorul de la motor , si de la pompa de benzina la carburatoare.  Poate fi chiar pompa de benzina.  Poate trage aer pe undeva inainte sau chiar  pompa de benzina .
Alimenteaza cumva motorul,, prin cadere " chiar inainte de pompa de benzina si vezi in sarcina daca mai face la fel.
Pot fi infundate jicloarele in carb-uri ...cu oxid sau jeleu de ulei ( se evapora benzina si ramane uleiul care se intareste). Succes.
Mai pot fi gunoaie in muzicuta care sa tina un pic supapa deschisa (supapele de admisie ) care fac ca amestecul sa nu intre tot in carter si sa dea afara din carburator.  Sepoate verifica cu hartie ...Carbul trebuie doar sa traga , nu sa sufle si inapoi cand tragi de sfoara.
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: kimi din Iulie 12, 2014, 06:34:40 PM
Desfacut si curatat carburatoare + pompa de benzina , am gasit ceva mizerie dar nu exagerat , problema s-a rezolvat .  ;D
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: ionitzady din Iulie 12, 2014, 10:28:01 PM
bv
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: kimi din Iulie 19, 2014, 04:59:23 PM
Sa-l ia naiba , motorul asta parca e furat !
Am desfacut jicloarele si am scapat unul pe orificiul prin care intra tija de comanda sens pe cizma .
M-am hotarat , il repar si il vand !  >:(
Imi caut unul in 4 timpi pt. sezonul urmator .

Edit : Are cineva un jiclor de DT25 , cel care vine montat in exteriorul carburatorlui ? ( In eventualitatea ca nu il mai gasesc ) ?
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: teo pes din Iulie 19, 2014, 10:13:02 PM
Citat din: Fritz din Iulie 09, 2014, 09:15:54 AM
Nu incercati sa demontati ambielajul . Se pot schimba rulmentii de pe capetele lui, nu si cel central.
Au incercat multi. Ambielajul e presat la cald , rectificat dupa presare intre varfuri, astlel incat palierele sa fie concentrice si echilibrat dinamic dupa rectificare.
O data depresat ajustajul arbore alezaj deja e decalibrat.  Daca il presezi din nou palierele nu vor mai fi concentrice in veci si nici manetoanele in acelasi unghi (180 sau 120 ..depinde de nr de cilindri) ...Iese un ambielaj descenrtrat , care va da vibratii foarte mari si se autodistruge rapid ...Mai intai rulmentii si va sfarsi prin a se rasuci un pic in zona de presare dintre pistoane. Se va umfla in bloc si se va bloca.  O echilibrare dinamica o faci degeaba in pozitia ,,nou presata" ...Eu am incercat ...E munca in zadar.
  Deci schimbati doar rulmentii de pe capetele ambielajului doar daca e neaparat nevoie ...si asta numai cu prese. Nu bateti in rulmenti...Nu bateti in volanta. Am intalnit multe motoare distruse de mesterii populari ...cu ciocanul.
Eu am un cap motor de Suzuky dt25 modelul vechi (albastru )..de 430 cm3...si mai am un Selva 25 ( care are 35 de cai ...cu pornire manuala si electrica ,cu comanda la distanta ...cabluri ...electromotor , regulator ...si maner ) . Are 50 kg cizma scurta.  L-am dat jos de pe pilotina de 400 de kg ...ca mi-am luat un 4T.

daca nu detii ,se fabrica in functie de ambielaj DISPOZITIV de montare ! numai dupa montarea in dispozitiv se echilibreaza dinamc !
la ce preturi au acum 2 t urile la noi nu merita chinul !
daca s au dus rulmentii sigur a capatat o uzura avansata in semeringurile de cap , pierde etanseitate din carter !
parerea mea ! :P
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: ionitzady din Iulie 20, 2014, 12:04:16 PM
fa-mi poza la carburator si jiclor , cred ca se pupa cu yamy
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: kimi din Iulie 20, 2014, 06:26:57 PM
Sincer , eu sper sa-l recuperez , in timpul saptamanii nu am deloc timp , weekendul urmator ma duc la Hungaroring , asa ca sper sa-l gasesc peste 2 sapt .
Am inceput deja sa caut un 4 timpi , 20-30 CP .
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: ionitzady din Iulie 20, 2014, 11:06:33 PM
dar ce jiclor este ala , la mine este infundat acolo , i-mi pare rau nu am asa ceva , am crezut ca era vorba de ala din interior cu plutitorul . este cumva de aer?
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: teo pes din Iulie 24, 2014, 10:12:56 PM
in motorul tau exista si ,, electronica" sau ,,centralina" , daca este n mintile ei ai verificat? , la debitul sau injectia de ulei? 
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: ionitzady din Iulie 26, 2014, 05:30:45 PM
Kimi rectific un raspuns pe care l-am dat acum ceva vreme referitor la AVARIE .
   POVESTESC IN URMA FAPTULUI REAL :
inainte sa plec la drum ma uit la bidonasul cu ulei , avea mai putin de un sfert , gandesc ca i-mi ajunge sigur uleiul si plec . Barca cu doua persoane si bagaj cat pt un pluton , imping mansa si il fortez la maxim sa vad daca intra in glisaj si ... nu trece mult tim incepe sa tiue un buzzer montat de mine . Reduc imediat viteza dar motorul dum scurt timp de la darea semnalului de avarie intra in avarie . Adica toarce la relanti dar can il accelerezi face ca toti dracii  zici ca rupe oglinda de tripidatii .   Deci nu plecati in aceste conditii la drum ca aveti mari probleme
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: kimi din Iulie 28, 2014, 05:18:18 PM
Citat din: teo pes din Iulie 24, 2014, 10:12:56 PM
in motorul tau exista si ,, electronica" sau ,,centralina" , daca este n mintile ei ai verificat? , la debitul sau injectia de ulei?

Amn verificat doar bobinele de aprindere ( dau scanteie ) , cum se verifica unitatea ?
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: Fritz din Iulie 28, 2014, 05:32:43 PM
daca ai scanteie la toate bujiile nu ai ce verifica la unitate ..Ai aprinerea  buna.
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: kimi din August 10, 2014, 07:54:18 PM
Pana la urma am rezolvat cu lipsa de putere , am gasit ceva care bloca partial furtunasul de alimentare intre carb. 2 si 3 , am schimbat si bujiile si puterea a revenit !
Faza naspa e ca in momentul in care am vrut sa ma folosesc de ea , s-a auzit un zgomot dubios , motorul s-a oprit , iar dupa o examinare fugara ,  am vazut ca a crapat carterul , banauiesc ca i se trage de la zgomotul ala de biela de care v-am povestit .
Asa ca pt. restul sezonului cred ca sunt tras la mal .  :'(  :'(  :'(
Are cineva de langa Arad un cap motor fara carburatoare , tipul vrea 200 euro , trebuie sa ma gandesc bine daca are rost sa negociez cu el , sau il pun si eu la vanzare pt. piese .  :-\
Daca nu , bani in pusculita si caut ceva in 4 timpi pt. sez urmator .
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: Fritz din August 10, 2014, 08:32:36 PM
Destul de trist se prezinta situatia...Carter crapat inseamna si ambielaj descentrat ...si probabil piston spart.
Alt cap motor sau alt motor...
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: ionitzady din August 10, 2014, 10:51:29 PM
 200 e ? Capul complet sau numai blocul motor?
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: kimi din August 11, 2014, 07:50:33 PM
Eu zic ca e capul motor complet . O sa-l sun pe om sa vad ce si cum .
http://www.probarca.ro/anunt/28492/104/1/104/Vand-motor-suzuki-dt-25-c-25-CP-.htm (http://www.probarca.ro/anunt/28492/104/1/104/Vand-motor-suzuki-dt-25-c-25-CP-.htm)
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: ionitzady din August 11, 2014, 09:03:26 PM
pare k kimi , capul ar fi complet cu pompa de ulei si bla bla asa ca eu vad urmatoarea situatie :
1 trebuie sa-i explici omului ca daca nu-ti vinde capul la un pret bun , atunci vei interveni pe piata cu accelasi produs , dar cu preturi mult mai mici .
2 daca ti-l vinde tie si tu il vei vinde pe a tau el cand va mai scoate un ban , si asa lew are de cel putin 1 an si ... 

treaba este simpla
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: kimi din August 12, 2014, 12:57:34 PM
Faza naspa e ca nu stiu in ce stare e , si nici nu pot sa-l verific decat dupa montaj .
A mai colaborat cineva cu motowizard asta din Arad ? O fi de incredere ? Am impresia ca tipul e destul de cunoscut printre barcagii .
Motorul l-am luat de la panzelesus de pe pescuitul.ro , alias remus de pe mercador , alias remuss_vip de pe probarca , care mi-a garantat ca e in regula , bla , bla , bla , si ca atata timp cat nu lovesc cizma , motorul nu o sa-mi faca nici o problema .
Deci o bila neagra pt. tip .
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: mbro din August 12, 2014, 04:37:15 PM
pe cel din Arad (Pecica?) il cheama Fabian Arpad?

Daca da, noi am colaborat destul de mult cu el si n-am avut niciodata probleme.

Multa bafta cu reparatia!
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: kimi din August 12, 2014, 09:49:31 PM
Citat din: mbro din August 12, 2014, 04:37:15 PM
n-am avut niciodata probleme.
Te referi la el ca si furnizor ori cumparator ?
De cumparator l-am avut si eu , omul a luat de la un prieten de-al meu un Johnson BRP de 15 cai , trimis pe curier si fara multe discutii .
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: kimi din Septembrie 09, 2014, 08:26:34 PM
Mda , o bila neagra pt. tip . Nu l-a demontat el degeaba , primul cilindru de jos se ineaca cu , .... apa !!! Probleme de bloc , chiulasa , etc si la asta !
Anul asta a fost total compromis .  :'(
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: ionitzady din Septembrie 10, 2014, 09:37:29 AM
kimi ???  vrei sa zici ca ai achizitionat capul motor si a fost pacaleala ????  trebuie sa fi mai explicit si daca am inteles bine ca nu este bun nu ai incercat returnare ???

eu am vandut un ambelaj de yami 2 t , i-am garantat ca este k si la demontare omu a constatat ca are ciupituri pe cimentaj la o biela .... omu m-a sunat mi-a explicat si l-am primit inapoi ( nici eu nu am stiut si nu se vedea ce este sub biela ).Asta este  :-[
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: Fritz din Septembrie 10, 2014, 09:56:16 AM
 E posibil sa fie garnitura de chiuloasa la cilindrul de jos perforata...Oricum nu-i placut sa cumperi ceva ca functional si sa constati contrariul.
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: ionitzady din Septembrie 10, 2014, 02:35:37 PM
garnitura de chiuloasa 150 ron la Galati super meseriasi , am facut-o eu acum ... anul trecut.
Titlu: Re: Suzuki DT 25
Scris de: kimi din Septembrie 10, 2014, 08:36:55 PM
Citat din: ionitzady din Septembrie 10, 2014, 09:37:29 AM
kimi ???  vrei sa zici ca ai achizitionat capul motor si a fost pacaleala ????  trebuie sa fi mai explicit si daca am inteles bine ca nu este bun nu ai incercat returnare ???
Am primit capul , l-am montat pe motor , 15 min in ralanti cu castile - OK , apoi proba pe apa - NOK , motorul nu se tura in sarcina , apoi nu a mai stat nici in ralanti .
Verificat - apa la primul cilindru , l-am dezasamblat si pe asta ( de asta nu-l mai sun pe tip pt. retur ) , am gasit 2 simeringuri din partea de jos care erau praf ( pe acolo cred ca intra si apa ) , + cilindri cu zgarieturi marisoare + lipsa termostat + se vede ca motorul asta a mai fost carpit .
Am incercat sa schimb cilindri care sunt buni de pe blocul meu dar nu merge , nu se pot scoate , cica asa e la bloc de aluminiu si cilindri de otel .
O sa incerc sa schimb simeringurile , garnitura de chiulasa am gasit la 170 lei piesa originala Suzuki si o sa masor cilindri , daca sunt inca in cota standard o sa incerc sa alezez + honuiesc o sutime - doua ( atat scrie in manualul de reparatii ) .