Cap Compas

Ambarcatiuni => Motoare => Subiect creat de: adrianpacurici din Martie 21, 2014, 10:01:11 PM

Titlu: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: adrianpacurici din Martie 21, 2014, 10:01:11 PM
Salutare la toata lumea..
O intrebare.. toata lumea marinizeaza motoare mari.. dar ce ziceti de un motoras de matiz 800cm3?.. cam ce putere ar avea pe o barca... sunt curios de acest motor ca sunt la preturi f mici 6-700ron si merg si pe gpl...
Sau poate a incercat careva cu un motor diesel de opel.. cele mici 1.4 sau 1.6l.
Cum pot afla diferenta dintre caii putere de pe masina si cei ce rezulta pe barca
Nu am renuntat la ideea de o cabinata siacum am gasit o "coaja" de IPO de 6m cu 2 latime.. care ar merge de minune cu un inboard..
In plus.. o elice pt inboard.. cum recomandati procurarea ei?...merge din outboard cu modificare? multumesc pt sfaturi si idei
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: home made din Martie 22, 2014, 11:09:34 AM
hai ca-i buna!motorul are aceiasi putere,daca te referi la putere la roata sau la elice,e alta problema.poti mariniza aproape orice motor,cum se face?iar e alta problema.binenteles ca poti sa o faci,i-ti trebuie un schimbator de caldura,un inversor,si alte mici acareturi pe care le instalezi in barca,toata treaba e sa vrei sa faci asta.bafta!
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: adrianpacurici din Martie 22, 2014, 03:37:28 PM
pai atunci de ce nu se marinizeaza mai des motoarele auto?.. ma gandesc la cele de VW de 1.9 tdi care au ceva putere si consumuri la 4-5k de ture de aprox 13-15l motorina.. asta la 110cp... mi se par mult mai bune pt barcile de afara cu inboard-uri mari....
sau cum vazusem la un user pt un mud motor se chinuie cu un motor de generator.. de ce nu unul de matiz.. suntcum spuneam 5-600ron.. si consumul nu ar sari de 10l la 5k ture
sunt cumva probleme de care nu am eu idee.. care este chichita.. de ce ar trebui sa fiu atent?..a facut careva asa ceva?
cum se dovedeste puterea unui motor..din punct de vedere legal.. pt controale?
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: acig din Martie 22, 2014, 04:50:48 PM
Pentru amarinizare ar trebui:
-pompa suplimentara apa circ. exteriora
-schimbator de calura apa racire + ulei motor
-inversor-reductor
-elice adaptata regimului optim de lucru pe cuplu/turatie a motorului
Toate acestea sunt adunaturi si adaptari;
Motoarele marine au carter uscat, adica o incinta cu suprafata mica in carter  unde se afla amplasat si sorbul de ulei.  Scopul acestei particularitati este de a reduce efectul benzilor asupra deplasarii uleiului dintr-o parte in alata,
astfel incat sorbul sa nu ramana ,,in aer"
Crezi ca chiar se merita? Tragi linia si constati ca sunt cheltuieli insemnate cu materialele+manopera si nu intodeauna iese o treaba asa cum spun mesterii: STAS
Vorbesti de consum. Acesta este specific tipului de motor,mai mic la dieselul supraalimentat adica cca 170-185 g/CP/ora. si peste 230-260 la motorul pe benzina cu carburator,adica Matiz.
Intodeauna indiferent  ce il pui sa faca pe acel motor cosumul va fi: nr.de CP nec.x 0.18Kg/CP/h
De exemplu: daca il pui sa dea 50 CP el v-a consuma cca 9l si 18l la 100CP
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: adrianpacurici din Martie 22, 2014, 07:49:16 PM
sunt constient si nu contrazic nimic din cele postate mai sus.. dar racirea uleiului... de ce este necesara?..un motor care a fost gandit sa se raceasca cu apa...
si despre consum ma gandesc la diferenta de tehnologie... adica nu stiu in ce conditii un motor de vw 1.9 tdi de 130cp ar consuma 30l..... cam cat ar fi consumul unui mercruzer de aceiasi putere..... acela ar avea 130cp la 4-5000 ture... ma-as astepta la un 15-20l motorina..dar nu la 30..
si ultima intrebare o repet.. ce acte ar trebui sa avel ma un motor pt controale care sa fie acceptate ca si dovada de putere al respectivului motor
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: acig din Martie 22, 2014, 08:29:51 PM
Sa nu uitam ca racirea capului pistonului revine in totalitate in sarcina uleiului care circula apoi ca si apa prin zone apropiate de ,,foc". Din aceasta cauza el preia aprox. 40% din caldura rezultata in urma arderi combustibilului;Aceasta caldura trebuie evacuata;La motoare de puteri mici si cu regimuri usoare de functionare racirea este realizata de baia de ulei printr-un transfer de caldura  ulei-pertii baii de ulei -aer ;Cu cat regimul motorului creste,creste si viteza de deplasare a autoturismului implicit viteza aerului care circula in jurul bai de ulei,fapt ce conduce la o racire mai acentuata a baii de ulei -ulei; Cand se ating limitele racirii naturale a uleiului,cazul motoarelor mai performante ,constructorul prevede un racitor similar radiatorului amplasat in spatele acestuia,aerul care trece prin fagurii radiatorului trecand in acelasi timp si prin cei ai racitorului de ulei.
Visavis de faptul ca te miri de acel consum ,,mare" de combustibil, e suficient sa te uiti la indicatorul consumului instantaneu al calculatorului de bord al unei masini si ai sa ramai uimit de valori de 20-30l afisate in demaraje cand motorul debiteaza puteri apropiate de puterea maxima si consumurile corespund socotelilor din postul anterior.
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: pelicanul din Martie 22, 2014, 08:40:48 PM
Citat din: adrianpacurici din Martie 22, 2014, 07:49:16 PM
sunt constient si nu contrazic nimic din cele postate mai sus.. dar racirea uleiului... de ce este necesara?..un motor care a fost gandit sa se raceasca cu apa...
.....................
Asa cum a scris si acig mai sus, motoarele de automobil nu sint gindite sa functioneze stationar timp indelungat. Curentul de aer produs prin deplasarea masinii contribuie si la racirea uleiului. Daca nu racesti si uleiul (separat de racirea apei), acesta isi pierde proprietatile de ungere.
Pe linga asta, trebuie sa racesti si sistemul de evacuare, exista tobe de esapament speciale pentru barci, care fac si racirea gazelor si atenuarea zgomotului. Asta daca nu vrei sa-i pui o evacuare "tip tractor", drept in sus! :)
In poza este un motor in "V", cu doua tobe de esapament racite cu apa.
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: kimi din Martie 22, 2014, 10:05:30 PM
Motoarele 1.9 TDI din grupul VW , au deja instalat racitor de ulei , acesta e in zona filtrului de ulei .
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: home made din Martie 22, 2014, 11:29:18 PM
deja bateti apa in piua:),dracul nu e chiar asa de negru(uneori e mai negru decit pare:) ).este adevarat ca trebuie in plus citeva accesorii pentru marinizarea unui motor,dar altfel nu se poate: pompa de apa exterioara motorului,adica o pompa actionata de obicei prin curea de motor,pompa ce trage apa din balta si raceste prin schimbator apa din sistemul de racire intern al motorului(antigelul).in functie de turatia motorului,pompa trage mai multa apa sau mai putina din balta,adica raceste mai mult sau mai putin motorul,exact cum ar face radiatorul in functie de viteza de deplasare a masinii...asadar problema asta e rezolvata.cu baia nu e o problema asa de mare;in general miscarile unei barci nu sint mai periculoase decit virajele strinse luate de o masina prin serpntinele de la Posada,de ex.problema asta cade.nu e o mare problema ca apa evacuata de la racirea schimbatorului sa o treci printr-un esapament din inox si sa racesti si gazele de evacuare.intradevar trebuie un inversor pentru actionarea elicei si acesta trebuie luat tinind cont de turatia motorului;dupa aceea ne gindim si la o elice adecvata.
ca tot vorbim de motoare:credeti ca alea de pe generatoare sint altfel decit cele de pe masini?si merg doar in regim constant,ca si pe barca,nu?toata treaba e sa vrei sa faci asa ceva,eu am facut si merge,si chiar foarte bine.bafta!
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: acig din Martie 23, 2014, 08:37:45 AM
Da sunt si merg!!!! Stiu gramada;problema este ca daca ai baza materiala,meserie sau meseriasi faci ceva;Exemplu sunt motoarele de tractor pe care le gasesti pe diverse barcaze;Problema este ca mergem inainte cu mentalitatea ca merge si asa;In conditiile actuale cand umbli dupa un strung-strungar sa faci o prapadita de piesa pentru care iti ia praful de pe toba,sa te apuci sa faci racitor gaze evcuare din inox,etc sunt bani nu gluma;Merita? Nu cred,se gasesc motoare din ce in ce mai multe aduse de afara; Lucrez in zona aceasta si stiu si vad problemele creiate de improvizatii.
Repet:se poate,sunt in functiune,insa permanent ai o trusa de scule cu tine  piese de schimb si stupa multa.
Eu de fapt in principiu i-am raspuns la intrebarea lui de ce nu  sunt asa de multe motoare amarinizate!.
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: adrianpacurici din Martie 23, 2014, 09:46:03 AM
am gasit pe mercador exact ideea despre care vb... si nu stiu daca este ceva bun sau e o teapa.. de asta va bazai cu acest subiect..
http://mercador.ro/oferta/vand-salupa-diesel-ID1uoer.html#98213a167f (http://mercador.ro/oferta/vand-salupa-diesel-ID1uoer.html#98213a167f)
ce credeti despre aceasta barca..daca vreau sa o iau..ce ar trebui sa am in vedere?
si repet intrebarea.. ce acte ar trebui sa am pentru a dovedi puterea motorului .pt un eventual control
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: acig din Martie 23, 2014, 10:23:13 AM
E ca atunci cand iti cumper o masina sh. Trebuie vazuta,pornita,probata;Daca nu te pricepi cere ajutorul cuiva din zona;
Mare atentie pt. ca barca nu pare prea ingijita;E bine sa sti starea tehnica si ce costuri ulterioare presupune aducerea  ei intr-o stare  optima pentru a nu avea surprize pe ape; Am vazut si eu anuntul,cred ca merita ,,cercetata"
Bafta.
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: home made din Martie 23, 2014, 12:14:19 PM
acig-ule,daca pentru un amarit de motor de 40 cp diesel dai 8-10000 euro...cred ca nu este cusher.dai banii de fapt pentru ca e vopsit frumos de nu stiu ce firma de renume,in realitate fiind tot un fost motor pentru autoturisma,exact ca la gentile de dama facute la turci si vindute la roma cu pretul unei masini ca are emblema nu stiu carui gay din oras,dai banii pe o placuta cu un nume, motorul in sine e tot ala de pe combina de secerat griu in baragan(te poti convinge singur de asta).a....ca trebuiesc oarece mici modificari?merita sa stii,numai ca iesi la niste costuri de sub 20% din unul de firma,care la o adica nu-l poti repara pentru ca te costa o groaza de bani piesele de schimb,incearca numai sa vezi cit te costa sa zicem,o piesa la un motor volvo,ca sa nu mai vorbesc de vetus.......bafta!
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: home made din Martie 23, 2014, 12:19:15 PM
http://mercador.ro/oferta/vand-salupa-diesel-ID1uoer.html#98213a167f (http://mercador.ro/oferta/vand-salupa-diesel-ID1uoer.html#98213a167f)

dupa cum atirna firele prin motor,au fost multe miini care au lucrat pe acolo,acig are dreptate,fa mai intii o tura lunga cu ea,verifica totul:consumul de combustibil,uleiul,scurgerile,tensiunile la generator,pompele...etc si dupa aia...te mai gindesti!
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: acig din Martie 23, 2014, 12:51:14 PM
@home made
Daca citesti cu atentie ce am scris anterior ai sa constati ca nu exclud varianta;Repet,pentru ca adrianpacurici este nedumerit si fara informati in domeniu m-am adresat lui; Exploatez Volvo Penta si MAN in prezent,cumparam piese si asa este;Este cauza pentru care pentru uz privat voi alege un motor outboard;Am avut un  Beneteau first 24;motor outbord insa inclus intr-o caseta la pupa de dadea de afara cu motor inboard.
Acum cca 8 ani am amarinizat un diesel de  2000cc , BMW;Pai galeria de evacuare din inox racita a fost o intreaga epopee.Ironia (scuze daca gresesc) nu cred ca o meritam;
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: adrianpacurici din Martie 23, 2014, 12:55:39 PM
va multumesc pt sfaturi si opinii..
Nu sunt convins ca ma tenteaza barca din imagine in aceiasi masura ca ideea in sine.. folosirea acelui tip de motor.. eu am un glof4 cu un 1.9tdi si sunt f incantat de functionarea lui
in aceiasi masura ma tenteaza si o astfel de barca... http://www.subito.it/nautica/gozzo-falco-la-spezia-84024292.htm (http://www.subito.it/nautica/gozzo-falco-la-spezia-84024292.htm)  .. stiti ceva despre ele?....
repet intrebarea pt cei care au facut.. ce acte dovedesc puterea motorului montat pt un eventual control?
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: home made din Martie 23, 2014, 01:53:49 PM
asta este,depinde ce vrei si daca-ti place sa o faci,eu i-mi fac singur lucrarile,ce este de prelucrat mai deosebit,apelez la meseriasi. ideia este ca daca poti,i-ti place,ai cit de cit mina,poti sa o faci la niste costuri rezonabile si ramine placerea lucrarii in sine..ca de asta vorbim pe aici!:)bafta!
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: Rumpi din Martie 23, 2014, 03:49:16 PM

@adrianpacurici
Actele care dovedesc puterea motorului sunt cele date de fabricant si placuta cu datele tehnice nituita pe motor. Cum nici un fabricant de motoare auto nu are in oferta motoare sub 20CP barca trebuie inmatriculata si la un eventual control actul doveditoar e carnetul de ambarcatiune.
Problema principala pentru care nu se marinizeaza "mai des" motoare auto moderne este electronica. Daca scoti din masina motorul tau de 1,9tdi si incerci sa il pornesti pe masa o sa ai o surpriza majora. Fara calculator nu porneste. Daca scoti si calculatorul din masina si il legi de motor o sa ai o alta surpriza majora, iara nu porneste. Asta deoarece calculatorul nu controleaza doar motorul ci si alte functii ale masinii. Practic trebuie sa simulezi cel putin o parte din senzorii masinii la parametrii normali ca sa porneasca. Celalta solutie este bineinteles montarea altui calculator care poate fi programat liber. Marinizarea motoarelor moderne a devenit astfel in principal apanajul unor firme dedicate care au know-how-ul necesar. Restul pasionatilor care fac asta au cunostiintele si acces la echipamentele necesare.
De aceea amatorii marinizeaza in principal motoare de generatie mai veche, fara multa electronica (sau chiar deloc). Ca sa nu fugi prin tot orasul sa cauti strungari, sudori si materiale exista pe piata si kituri dedicate de marinizare pentru fiecare tip de motor in parte (ma rog pentru modelele populare, la VW dieselul de 1,6-1,9 de golf 2). Pentru omul normal din occident kiturile nu sunt asa scumpe, pentru romani probabil ca da, dar asta depinde in fapt de cat castigi. Daca ai scule/prieteni/cunostiinte/timp marinizarea unui astfel de motor fara electronica poate fi foarte ieftina, daca nu ai poate deveni o epopee asa cum bine a spus acig.

Oricum si asa nu scapi de consumul mare specific barcii. Ceea ce nu scrie in manualul masini tale e ca tu foarte rar folosesti puterea maxima a masinii, de obicei la demaraje (cateva secunde). Golful tau probabil ca la viteza legala de 130km/h pe autostrada nu foloseste mai mult de 20-30CP pentru mentinerea vitezei, pentru ca de fapt motorul nu trebuie decat sa asigure forta pentru mentinerea inertiei, adica sa depaseasca frecarea cauciucurilor si rezistenta aerodinamica. In barca  frecarea cu apa e mult mai mare si implicit puterile necesare constant. Si asta ne aduce la racire. Cunoscand parametrii de functionare fabricantul dimensioneaza racirea in functie de puterea ceruta constant cu ceva factor de siguranta suplimentar. Chestia asta trebuie facuta similar in cazul marinizarii. Cu schimbatoare de caldura destul de mari si rapide poti controla termic orice motor (adica sa ii asiguri temeperatura constanta pentru care a fost proiectat eliminand tot surplusul). Bineinteles insa ca un motor care a fost proiectat sa mearga in mod normal la 2-3000 turatii/min va avea o viata utila mai mica daca e tinut constant la 4-5000 tur/min, chestia asta tine de metalurgia implicata. Pentru regimul de exploatare de amator injumatatirea duratei de viata de la 10000 la 5000 ore e fix albina deoarece 5000 ore pot sa insemne 10 ani sau peste, dar este motivul pentru care in regim comercial (indiferent ca e barca sau camion sau tractor) se folosesc motoare mai mari care dezvolta aceeasi putere la turatii mai mici.
Intrebarea ta initiala "cati CP va avea motorul pe barca" devine astfel: "ce putere pot cere constant unui motor de automobil fara sa depasesc parametrii optimi de functionare in conditiile pastrarii unui sistem de racire echivalent cu cel actual".

Revenind la cazul concret motorul de matiz va putea dezvolta constant cam 20 si ceva de CP fara interventii majore in sistemul de racire si toti cei 50CP cu interventii majore (mai ales la racirea uleiului). Motorul tau de VW 1,9tdi dezvolta toti cei 116CP (sau cati scrie in carte in functie de model) daca scrie pe el Mercruiser (ei au preluat VW Marine). Daca nu scrie Mercruiser depinde de cunostiintele celui care a facut conversia cati CP poate da constant inainte sa ti se aprinda beculetele rosii si sa iasa fum pe unde nu trebuie.
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: adrianpacurici din Martie 23, 2014, 07:45:18 PM
"rumpi"
multumesc.. foarte cuprinzatoare postarea.. dar revenind la cazul de studiu.. motorul de matiz.. nu scrie pe el puterea... iar o factura .. sa fim seriosi.. poate scrie pe ea si 20 cp.. deci eu intreb daca nu cumva exista aceasta portita sa trec un astfel de motoras cu 20cp si sa scap de altele... cu poansonarea de rigoare pe bloc de 15KW..
deci asta e raspunsul asteptat..puterea inscrisa pe motor si pe factura de provenienta..
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: byteworks din Martie 23, 2014, 07:58:08 PM
Ca un corolar la ce bine spune Rumpi: eu am pe avion motor auto Subaru generatie '80, cu doua carburatoare si alte mici chestii modificate, merge constant la 4.800 - 5.000 - 5.200 ture/minut. Dar doar cate 100-150 de ore pe an si cu ulei schimbat la fiecare 50 de ore, bujii la 100. Sunt mii de motoare de tipul asta si mai recente montate pe avioane, mai ales in SUA.
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: dany din Martie 24, 2014, 07:02:16 AM
Sunt of topic,dar...Cand eram pusti ma intreceam cu baietii in recunoasterea motoarelor dupa zgomotul produs...Asta-i MZ250,asta-i CZ125,asta-i IJ250....etc....si castigam pariuri serioase uneori.Cand treci pe deasupra BACAULUI da-mi un telefon sa pun pariu pe avionul tau,sa le spun fostilor pusti,actuali barbati in toata regula,ca avionul respectiv are motor de SUBARU!!! :o ;D ;D ;D...scriu si ma distrez teribil,aducandu-mi aminte de copilarie si de pariurile tembele pe care le faceam....SCUZE!!!! nu m-am putut abtine.Zbor lin!!!
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: Rumpi din Martie 24, 2014, 11:11:48 AM

Imi pare rau dar solutia propusa de tine duce direct la dosar penal. In primul rand motorul are stantata pe el o serie care spune exact cine a facut motorul, cand, si de ce tip e. In al doilea rand, chiar daca stergi seria si poansoanezi ce vrei tu pe el nimeni nu o sa te creada ca un motor in 3 cilindrii, cu injectie, turat de suna toata balta are 20CP. Plus ca motorul de Tico/Matiz il recunoaste toata lumea. Ce vrei sa-i spui la politist cand te intreaba de marca, tip, putere, serie, etc? "Sa traiti nu stiu cine la facut, nu stiu ce capacitate are, da scrie pe el 15kW?" Hai sa fim seriosi, asta e garantia sa te ia baietii de manuta si sa te duca la un inspector ANR cu tot cu barca sa te verifice aia.
Si la urma urmei pentru ce? Pentru un motor unde marinizarea o sa iti scoata peri albi? Doar pentru ca un jaf cu 200 000 km la bord costa 600-700 lei? Fa si tu un calcul: marinizarea motorului te costa in cel mai bun caz alti 600-700 lei (presupunand ca faci tu toata treaba costuri numa de material). Pe urma iti trebuie cutie cu inversor care sa se potriveasca cu caracteristicile motorului si care trebuie adaptata la barca. Alta distractie pe bani. Elice, montaj in barca, etc. La sfarsit ajungi la acelasi cost cu un outboard similar la fel de second hand ca si motorul tau. 
Sa nu intelegi gresit, eu nu spun ca marinizarea nu merita facuta, eu spun ca trebuie sa fii constient ca in clasa de putere de care vorbim (adica 20CP ca motorul de la matiz nu o sa scoata 50CP pe durata lunga decat cu niste modificari costisitoare) trebuie socotit foarte bine ce si cum merita. La diesele mai mari marinizarea merita deoarece economiile pot fi consistente. La motoare mici pe benzina e o intreaga echilibristica ca sa iesi in profit si depinde in principal de ce vreau sa fac cu motorul. Daca de exemplu vreau un motor cu consum mic pentru o barca de deplasament cel mai ieftin imi iese un diesel industrial mic marinizat sau nu din fabrica (adica sa iau o marca populara sh de afara cu tot cu cutie si linie axiala si cel mult sa ii fac un rk sau sa marinizez un mic diesel chinezesc nou). Daca vreau un motor pe benzina mic si n-am banii de un outboard exista alte solutii mai fiabile decat matizul inboard de la 0.
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: morhan din Mai 23, 2014, 12:59:56 PM
pt amatorii de inboard se gasesc motore japoneze in trei cil injur de 20 cp f echilibrate si silentioase ex kubota sau yanmar dar cam piperate de la tractoare mici japan si consuma cam 1,5 l motorina la ora  cred ca e destul de rezonabil
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: Mihaif99 din Mai 23, 2014, 04:39:48 PM
Citat din: byteworks din Martie 23, 2014, 07:58:08 PM
Ca un corolar la ce bine spune Rumpi: eu am pe avion motor auto Subaru generatie '80, cu doua carburatoare si alte mici chestii modificate, merge constant la 4.800 - 5.000 - 5.200 ture/minut. Dar doar cate 100-150 de ore pe an si cu ulei schimbat la fiecare 50 de ore, bujii la 100. Sunt mii de motoare de tipul asta si mai recente montate pe avioane, mai ales in SUA.

Felicitari. Nu stiam ca ai (si) avion.
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: byteworks din Mai 23, 2014, 06:32:59 PM
Unul mic :)

(http://s24.postimg.org/6pta3de2d/IMG_9719.jpg)

(http://s24.postimg.org/hkfbj1mk5/IMG_9724.jpg)
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: Mihaif99 din Mai 23, 2014, 10:56:17 PM
Sa il stapinesti sanatos !

E foarte misto.
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: kmbh69 din Mai 24, 2014, 04:02:45 AM
Era sa uit un alt amanunt privind motoarele pe benzina folosite la barci. Daca la masina mai scapa ceva benzina din vreo conducta, cade pe asfalt, iar masina merge mai departe. La barca, daca picura ceva, picura benzina in cala si se vaporizeaza, deci poti sa ai si risc de explozie. Trebuie sa ai in barca toate comutatoarele cu protectie la scantei. S-ar putea sa fie necesar sa asiguri ventilarea (activa) a compartimentului motor (iar ventilatorul trebuie sa aiba motorul cu protectie la scantei, deci pot aparea alte costuri). Toate problemele acestea nu le ai la motoarele inboard diesel.
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: kimi din Mai 24, 2014, 09:31:07 AM
Citat din: byteworks din Mai 23, 2014, 06:32:59 PM
Unul mic :)

Foarte cool .  8)
Ai si brevet de pilot ?
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: byteworks din Mai 24, 2014, 12:54:12 PM
Eh sunt hoasca veche, din '85 ma dau cu din astea, barcile sunt a doua dragoste  ;D

Am stricat topicul, de la marinizare am trecut la avionizare, hai sa-l lasam sa revina la traiect!
Titlu: Re: puteri rezultate in urma marinizarii
Scris de: kmbh69 din Mai 25, 2014, 07:42:45 PM
Si eu am visat pe vremuri la marinizarea motoarelor auto. Un model foarte cautat aici e motorul de Mercedes, tipul 636 (parca mai avea si ceva litere pen langa cifre, OM sau OH, nu mai stiu exact), se preteaza foarte bine pentru marinizare. Am citit inclusiv despre incercarea de a folosi ansamblul dintr-un astfel de motor, impreuna cu cutia de viteze automata, ca sa aiba si inversorul montat de-a gata, dar apareau probleme la raportul de transmisie (turatia planetarei fata de turatia motorului).
Am mai gasit alte persoane pasionate de marinizarea motoarelor auto si scriau pe alte forumuri (americane, unii foloseau parca termenul "navalisation", altii "marinisation") ca inclusiv delcoul (ca sursa de scantei) trebuie protejtat de atmosfera cu vapori de benzina din compartimentul motor.
O alta problema a motoarelor auto marinizate e aliajul din care e construit blocul motor, de aceea e indicat doar varianta cu radiatorul motorului auto imersat intr-un schimbator de caldura, fiindca nu poti sa tragi apa direct din lac sau si mai rau, din mare, ca sa racesti motorul, pentru ca il corodezi rapid. La motoarele auto e acelasi lichid de racire (apa, iar iarna in plus antigel), care dupa un timp se neutralizeaza si nu mai are putere sa corodeze blocul motor. Motoarele inboard sunt construite dintr-un alt aliaj, care nu se corodeaza asa de usor.
Evacuarea apei de racire (returul din schimbatorul de caldura) se face in esapamentul motorului. Astfel gazele de ardere au temperatura mai mica prin amestecarea lor cu apa, incat zgomotul motorului e mai redus, iar esapamentul se construieste frecvent din plastic (vezi la Vetus, de exemplu), asa ai avantajul ca esapamentul macar nu se mai corodeaza.
Exista in Franta si Germania firme specializate pentru amatorii de marinizare, firme care fabrica direct kiturile de marinizare (cu inversor cu tot) pentru anumite motoare auto. Dar daca stai sa socotesti pretul motorului auto, plus pretul kitului de marinizare, plus umblatura dupa ele, plus montaj, cand tragi linie si faci totalul, nu mai sunt sigur daca merita ca si costuri. Probabil ca totusi merita, dar la nivelul de salarii din vest si doar pentru anumite motoare sau mai ales pentru anumite game de puteri.