salutare,
intrebarea mea este: cat de des trebuiesc gresati rulmentii peridocului tinand cont ca bagam rotile cu totul in apa la fiecare iesire cu barca?
daca ai bagat vaselina cum trebuie nu cred ca ai probleme cativa ani
Citat din: ionitzady din Septembrie 10, 2014, 11:07:59 PM
daca ai bagat vaselina cum trebuie nu cred ca ai probleme cativa ani
Adi, eu n-am gresat nimic, niciodata. Nu sunt probleme pana in prezent (dupa 7 ani de utilizare).
Ar putea fi daca nu fac aceasta gresare? Ma gandesc ca rulmentii or fi si ei capsulati, n-ar trebui sa aiba zone accesibile pentru a le introduce vaselina, fiindca pe acolo ar intra si praful.
Uite, topicul deschis de colegul nostru se dovedeste foarte util.
Cred ca dincolo de generalizari, trebuie apreciata corect fiecare situatie.
Daca puntea remorcii a fost proiectata waterproof, atunci nu trebuie sa ne miram ca rulmentii sunt OK dupa 7 ani, in care acestia au fost scufundati in apa de 4 - 6 ori pe an.
Daca insa, cum este cazul meu, RAR-ul (sau cine stie cine altii) au cerut o punte deja omologata si proprietarul initial a gasit ca cea mai usoara cale de rezolvare inlocuirea puntii originale cu una romaneasca, omologata, pentru remorci obisnuite, atunci ma astept sa inlocuiesc rulmentii in fiecare an.
De asemenea, experienta cu motocicleta de enduro mi-a mai aratat ca rulmentii OEM au fost mai longevivi decat omologii lor after market, chiar daca pe acestia din urma scria SKF de ex. asa incat si calitatea pieselor va conta in aceasta ecuatie.
pai mai bine ii demontez si gresez mai des decat sa cumpar anual altii. ma costa 100 de eur setul de rulmenti de calitate..(skf)
Desigur ca o intretinere regulata mareste durata de viata si ofera posibilitatea de a identifica eventuale defecte/uzuri inainte ca acestea sa se agraveze. Poate ca utilizarea de vaselina marina la rulmenti ar aduce un plus.
si legat de' imbunatatire peridoc' din ce se pot face role pt ghigaj barca pe peridoc? ieftin si bun! :D
Eu am folosit role de 100 mm cumparate din Bricostore, din acelea pentru carucioare.
Vad ca dupa aproape 7 ani, inca sunt in regula.
eu am folosit role din cauciuc dur cumparate din targ cu 3 ron buc ( total 9x3=27 ) . Am folosit cate 3 role una langa alta si am format o rola de chila .
Citat din: cristizz din Septembrie 11, 2014, 12:40:50 PM
Desigur ca o intretinere regulata mareste durata de viata si ofera posibilitatea de a identifica eventuale defecte/uzuri inainte ca acestea sa se agraveze. Poate ca utilizarea de vaselina marina la rulmenti ar aduce un plus.
+1
Sau macar o vaselina rezistenta la apa normala . :D
Citat din: ionitzady din Septembrie 11, 2014, 07:30:09 PM
eu am folosit role din cauciuc dur cumparate din targ cu 3 ron buc ( total 9x3=27 ) . Am folosit cate 3 role una langa alta si am format o rola de chila .
ionitzaady, pune si tu o poza ca sa imi fac o idee. vreau sa modific peridocul ca este facut cam nasol, si daca tot vine iarna...ar fi timpul.
ps: multumesc.
Vezi sectiunea peridoc basculabil unde Vali m-a ajutat sa postez poze cu peridocul meu. Daca vrei mai multe detalii 0740 122 430 , suna-ma si vorbim .
Salutare,
ma puteti ajuta cu o idee despre cum sa fac prinderea placii cu numarul de inmatriculare pe peridoc? sa fie detasabila. Atasez cateva poze si mentionez ca este confectionata din glaf de aluminiu, pentru pervaze.
Multumesc.
Bine ....asa???
Da o poza cu peridocul de ce nu ai postat?
Salut,
Ar trebui sa pui o poza cu partea din spate a peridocului de care vrei sa te prinzi.
Prinderea trebuie sa fie sigura ca sa nu pierzi panoul dar si usor de desfacut ca sa nu pierzi mult timp cu treaba asta.
Niste clape de clapar de schi ar merge!
Peridocul meu facut artizanal din teava rectangulara - asa l-am luat- are partea din spate care include partea electrica, detasabila. In felul asta se scurteaza ansamblul facilitand lansarea.
Partea detasabila -tot teava rectangulara -intra telescopic in corpul principal si se prindea in suruburi. Am gaurit profilul peridocului si am sudat niste piulite- cate 2 pe fiecare parte prin care am bagat fluturi. Imi ia acum 2 minute sa detasez sau sa atasez partea din spate -in 2 insi!
salu dl Cristian,
bag dimineata si o poza cu peridocul. astazi nu mai apuc.
Citat din: cristiantutuianu din Mai 19, 2015, 08:41:21 AM
Bine ....asa???
Da o poza cu peridocul de ce nu ai postat?
Citat din: Alex1958 din Mai 19, 2015, 08:42:32 AM
ai cumva cateva poze cu ansamblul spate?
multumesc.
Salut,
Ar trebui sa pui o poza cu partea din spate a peridocului de care vrei sa te prinzi.
Prinderea trebuie sa fie sigura ca sa nu pierzi panoul dar si usor de desfacut ca sa nu pierzi mult timp cu treaba asta.
Niste clape de clapar de schi ar merge!
Peridocul meu facut artizanal din teava rectangulara - asa l-am luat- are partea din spate care include partea electrica, detasabila. In felul asta se scurteaza ansamblul facilitand lansarea.
Partea detasabila -tot teava rectangulara -intra telescopic in corpul principal si se prindea in suruburi. Am gaurit profilul peridocului si am sudat niste piulite- cate 2 pe fiecare parte prin care am bagat fluturi. Imi ia acum 2 minute sa detasez sau sa atasez partea din spate -in 2 insi!
revin cu 2 poze din partea spate a peridocului, si o poza cu teava pe care vreau sa o folosesc pentru fixarea placutei de semnalizare pe peridoc.
Alex1958 are dreptate
Salut,
Dupa parerea mea nu poti prinde panoul pe ce ai acum. Panoul cu lumini ar trebuie sa fie la extremitatea spate a peridocului. Trebuie sa-i pui un prelungitor pe care sa prinzi panoul. Atentie ca nu trebuie sa iesi din gabaritul de pe cartea tehnica (daca dai peste un control RAR e belea!).
Daca schimbi pozitia rotilor pe partea exterioara poti folosi tevile rectangulare de culoare neagra ca sa bagi in ele prelungitorul de care fixezi panoul.
Pentru fixare merge solutia cu fluturi descrisa mai sus.
Bafta!
am inteles.
multumesc.
;D