Salut,eu as merge pe E-Tec. Fritz ști generația noua de motoare de la Evinrude?
Ști ceva hibe ascunse care le pot avea?
Eu le consider vârful de tehnologie care se poate găsi pe piață la momentul actual.
Stii ca mie imi place viteza ...si ca barca cu cat e mai usoara ...cu atat alearga mai repede.
Iar un motor in 2 timpi e mai usor si mai bun de forjat. In principiu E-tec ul e un motor foarte bun ..injectie directa /in 2 timpi. Atata timp cat ii dai ce-i trebuie ..benzina buna , ulei bun...si racire ...functioneaza.
Ca si ardere..e mai curat decat un 4timpi pe carburatie !!! dar nu ca un 4T injectie. Nici consumurile nu difera mult. La 50 de cai consuma mai putin E-tec-ul.
http://outboard-parts.com/two-stroke-versus-four-stroke-outboards/ (http://outboard-parts.com/two-stroke-versus-four-stroke-outboards/)
Adevarul ca nu mi-ar sta rau un Evinrude ETEC de 30 pe barca ...dar vulpea care nu ajunge la struguri ..zice ca sunt acri !!!
Aaaaaaa gata am înțeles dacă as cumpăra un motor nou clar ar fi Evinrude. Ma gândeam sa schimb motorul actual cu un Evinrude bineînțeles în perioada când nu aveam nici un proiect în derulare.Dacă montez un E-Tec pe Quicksilver cred ca este vorba de supramotorizare.:)
Nici cu ,,submotorizarea" nu sunt de acord . Filmuletul cu Quicksilverul 430 si motor de 15 cai ..l-am postat ..sa vedem ca gliseaza de la 15 cai in sus. Dar a merge cu 15 cai la blana ...si la limita glisarii nu e o solutie ...
Cu inca o persoana nu va mai glisa ...
Pe barca aia minim as pune 40 de cai ...Cu 4 persoane si 40 sunt putini...
Intersect ca te legi la cap fara sa te doara , ce are capatanosul tau? ce nu-ti place la el ? ori nu mai trage copaci ce plutesc la travers pe canale?
Vorbesc despre prima serie de E_TEC si anume ca sunt cam costisitoare :
- set 2 bujii cam 2 mil lei
- 1l ulei amestec peste 1 mil
- pompa de benzina peste 10 mil
-2 buc injector cam 20 - 25 mil
- bidon rezervor ulei peste 4 mil ( material cam prost de unde a si crapat )
nu oricine repara E_TEC
zgomot mai mare ca 4 t , la fel si tripidatii
nu zic ca nu mi-ar placea un E_TEC , dar daca ai un motor bun ... , ce-ti mai trebuie ?
datele mentinute mai sus sunt probate anul trecut pt un E-TEC de 25 hp
inca odata + Fritz ( apropo Fritz am sa pun poze cu inovatia de oringuri la yamaha )
Sa vezi generația noua de E-Tec ce tehnologie ce material la pistoane ce fel se face ungerea.Mentenanță zero nu mai schimbi uleiuri nu mai faci procedura de iernat ai mai puține piese în mișcare cca 120 greutate mai mica consum la fel ca cel în 4 timpi.Prima revizie la 500 sau 300 de ore
Capatanosul nu are nimic sunt chiar foarte mulțumit de el consum mic glisare aproape instant.....
Știu atât de multe despre E-Tec pentru ca am vrut sa îl iau de nou și sa îl pun pe o barca de aluminiu de la Romica.
Dar am găsit Quicksilver ul și sa schimbat problema.
;) ;)
Pare frate cu Optimus Prime :P.
e-tec in zona 25-40 cai nu cred ca are asa multe avantaje, cel putin in Romania. 25/30 cai e foarte greu, e chiar mai greu decat unele variante pe 4 timpi. Raportul de ulei injectat in amestec e valabil EXCLUSIV cu uleiul special, disponibil doar la producator. Cu alte uleiuri raportul se schimba. Aia cu mentenanta zero este oarecum relativa. Da, este un motor in 2 timpi avansat, in principal din cauza injectiei de carburant care duce la optimizare a arderii. Prima revizie teoretic la 3 ani/300 ore.
Adevarat insa este ca probabil au cel mai agresiv departament de marketing astia de promoveaza e-tec ul :D
evinrude e tec vs Yamaha.https://www.youtube.com/watch?v=6QJhP60Nu-c (https://www.youtube.com/watch?v=6QJhP60Nu-c)
Citat din: dflorin din Februarie 10, 2015, 10:26:27 PM
evinrude e tec vs Yamaha.https://www.youtube.com/watch?v=6QJhP60Nu-c (https://www.youtube.com/watch?v=6QJhP60Nu-c)
Nu este adevărat, pixelul albastru sau departamentul de marketing :D care se ocupă cu marketul :D.
Lăsând gluma la o parte sunt niște animale de motoare cei de la Evinrude au reinventat motorul în 2 timpi,aliajul din care este făcută cămașă pistonului,pistonul folosirea oricărui ulei pt motor în 2 timpi....
cum adica folosirea oricarui ulei? Ca nu prea inteleg. Sunt motoare bune evinrude, dar la clase de putere 40+
Din filmuletul confruntarii dintre yamaha si evinrude :Au ramas oglinzile la locul lor,tinand cont de fortele exercitate,sau fortele sau mai anulat una cu alta?
Depinde de unde au legat chingile. Daca ochetul era prins pe menghina motorului, atunci da, fortele se anuleaza intre motoare iar cele ce actioneaza asupra oglinzii sunt mici. Daca in schimb ochetul este pe oglinda, atunci jos palaria pentru proiectantul barcii!
http://www.evinrude.com/en-au/engines/multi_fuel_engines/mfe_55 (http://www.evinrude.com/en-au/engines/multi_fuel_engines/mfe_55)
Merge si cu tuica , ca motoreta Carpati
Eu zic ca testul nu e concludent. Este pur comercial ...Marketing curat ...Pacat de motorul ala ..inecat.
Daca vreau tractiune ...iau o elice cu diametrul cel mai mare , suprafata palei mare, numar de pale mare. ..si pasul cel mai mic ...si incarc si barca ...Trage ca un remorcher.
Conteaza si raportul de transmitere din cutia de viteze...si elicea folosita.
Ce e sigur ca motorul in 2T are o acceleratie mai rapida ...Ajunge mai repede la cuplul maxim ca arde la fiecare tura ...Puterea la care ajung ambele motoare e identica . Timpul e mai mic la 2T.
Citat din: Sosoktm din Februarie 11, 2015, 08:41:45 AM
cum adica folosirea oricarui ulei? Ca nu prea inteleg. Sunt motoare bune evinrude, dar la clase de putere 40+
TC3W,XD,ficht...Se poate programa folosirea unui anumit tip de ulei prin Power management module dar se pot folosi toate tipurile de ulei.
Sa investit foarte mult în marketing pentru ca au lansat o nouă generație de motoare în 2 timpi.
Sunt multe situri unde poți face comparație intre diferite motoare în 4 timpi și evinrude în 2 timpi.
Salut
Vad ca iar i-am dat de lucru la Vali de a facut split la thread :)
Dar ma revansez eu imediat.
Treaba e in felul urmator:
Am de ales intre un Merc de 50hp, EFI, SOHC si un Evinrude Etec de 50hp.
De montat pe un Quicksilver 460 cruiser.
Barca avea un Merc de 50 montat, impecabil(12 compresie), din 2005, dar din pacate nu i-am gasit serii pe el. Asa ca am spus pas la motor.
Acum....
Durerea mare e diferenta insesizabila de greutate intre cele doua, ceva la cateva kilograme.
Si faptul ca Mercury e 4 pistoane iar Evinrude doar doua.
Tentatia Evinrude e mare, am un amic inginer certificat Bombardier, bibileste zilnic la motoare de barci, dar din pacate nu poate fi obiectiv, orice il intrebi ajungi la Evinrude.
Mi-am luat zeci de mumu de la el la fiecare Mercury sau Yamaha pe care le-am cumparat/folosit.
N-am avut probleme cu ele.
Optimaxul de pe Thor( am pus acu ceva vreme intrebarea aici despre Optimax) e muuult mai usor decat fratele lui in 4 timpi si a generat zero probleme.
Pareri? Opinii?
Eu inclin spre Merc, 4timpi.
Daca era barem o diferenta de 20 de kg intre cele doua eram deja pe drum sa iau Evinrude.
Pai e simplu. Vrei mai mult in ultimul sfert al zonei de turatie, go evinrude. Vrei cruising mai relaxat, go merc. Cele 4 pistoane duc la un motor mai echilibrat.
Pe termen lung probabil evinrude o sa genereze cheltuiala mai mica.
Vrajelile alea cu scufundatul sunt atat de jenante ca nici macar nu merita vizionate. Puterea e putere, indiferent de cati timpi o livreaza. Acceleratia este diferenta majora ca si comportament. Diferenta de greutate e urmatorul criteriu.
@Sosoktm
Asa ma gandeam si eu.
Cat despre cheltuieli, nu stiu ce sa zic..
Chestie subiectiva.
Eu as vota pentru Merc dar cumva si Evinrude e tentant.
Daca nu ar fi diferenta minima de greutate si mai ales diferenta de doi cilindri....
Optimaxul meu are 6 cilindri. Bine, alta clasa, cilindree tripla.
Mnoah, parca nu l-as sfatui pe prietenul meu morsa sa-si ia un doi cilindri in doi timpi...
Momentan sa facem maine 450 de km cu barca pana acasa dupa noi, pe mizeria asta de vreme, si-om vedea ce morisca o sa-i punem.
Ca de pus tot trebuie sa-i punem pana in primavara.
Multam pentru opinie
pai...optimax vs e tec de 40/50? e corect? :D
Pana la urma s-ar putea ca pe barca aia sa dea mai bine un 4 cilindri, la mers mai domol e ce trebuie. Peisaj, sentiment, suflet de vioara...d`astea de corazon.Ca doar e cabinata. Filtru de 10 microni si gata treaba, oriunde ai alimenta. Asta e valabil si pt etec.
Io tocmai am luat un suzi 20 injectie ca nou, sunt tare curios cum va impinge barca si daca o sa il pastrez in defavoarea actualului yamaha 2t/25. E primul meu 4t.
Evinrude a ramas pana la urma....
Sa vedem daca motorul e ok.
Decizie luata ad hoc.
Morsa zice ca-i ok.
Ne-am dat cu Thor cu 150 de cai optimax si a fost incantant.PLM, normal.
Ne-am dat cu un sl410 cu 15 cai si zice ca a fost o aventura care nu o mai repetam :)
De incursiunile noastre cu Zodiacul de 3.4 si 15 cai zice ca au fost ok.Idem.
O sa fie fericit cu o cabinata de 4.70 cu un 50 de cai Evinrude.
Crapar, doua fotolii si loc de innoptat..
Doar ca nu as lasa motorul 300 ore pana la schimbul de ulei in cizma, indiferent ce zice evinrude ca stie sa faca uleiul ala. Era pe undeva o comparatie ca si cost de ownership(revizii, ulei, carburant) pentru gama 150 cai, etec era sub 6100 si restul intre 63xx -66xx, deci tot pe acolo cu toate marcile.
Fire intinse!
Sosoktm
Nu poti face comparatie intre exploatarea unui 150cp si a unui 50cp.
Puterea este aceesi si la un 4 timpi sau 2timpi,adevărat dar CUPLUL MOTOR????.
Suntem o tara fără traditii in ambarcațiuni de agrement si noi efectiv "ne jucam"cu exploatări de 50/80 ore/an.
La un patru timpi că merge 50 sau 100 de ore trebuie schimbat uleiul si filtrul pe când la un 2 timpi consumi ulei câte ore merge si nu folosește filtru.
@mustata....nu prea inteleg de ce nu poti face comparatie intre exploatarea unui 150 si unui 50 cai. Nu cred ca am sugerat pe udeva ca intretinerile sunt similare la 150 si la 50, dar cred ca o comparatie de costuri diferentiata pe marci e cat se poate de relevanta.
Cuplul motor? Da, ce e cu el? Cred ca vrei sa spui ca diagrama pentru putere si cuplu in functie de turatie e mult diferita la 2 si 4 timpi. N-ar fi rau sa recitesti postarea mea de mai jos in care fac referire la intretinere, comparatia e facuta la costul reviziilor(manopera)+carburant+ulei (la ala de 4 t din motor si cizma, la ala de 2t din amestec si cizma). As pune pariu ca si filtrul e inclus in ceea ce inseamna revizii in calculatia resopectiva, dar pana la urma la 300 ore cate filtre schimbi? nu e un cost relevant per ansamblu.
Perfect insa de acord cu utilizarea redusa de la noi. N-avem nici traditie, dar nici pozitionarea fata de ape nu ne ajuta. Cand ai mii de km de litoral si o putere de cumparare decenta, e clar ca va exista si piata nautica, traditie,...de toate.
Citat din: WBF din Februarie 12, 2015, 09:24:19 PM
Ne-am dat cu un sl410 cu 15 cai si zice ca a fost o aventura care nu o mai repetam :)
da ce-ati patit fratilor cu sl-ul a fost asa de rea aventura??
Citat din: bica77 din Februarie 13, 2015, 04:20:29 PM
da ce-ati patit fratilor cu sl-ul a fost asa de rea aventura??
io zic sa dam vina pe morsa :))))
@Bica77
Nimic traumatizant, doar ca nu mai avem varsta pentru aventuri de genul ala.
Bordajul mic, atata tot, in rest ok.
@Sosoktm
Morsa e de vina :) Clar. Da acum e fericit cu barcazul acasa.
In alta ordine de idei, avem vreun coleg de forum mai inimos, din Tulcea, care poate da o geana la un motor?
La modul general, nu te miri ce..
Ca sa nu fac Romania in diagonala si sa ma enervez la o teapa.
E vorba despre un Etec, luni primesc o filmare cu compresia la motor, dar nah, din poze/ filmari nu poti vedea cat de gioarsa e un motor
Salut
Cred ca luni as putea sa ma uit daca nu am cursa sau alta interventie.Am sa las nr de tel 0731013276 Marius
Multumesc mult Marius si apreciez.
O plaja orara cand pot sa te sun si sa nu deranjez?
Vorbim duminica la tel . Atunci aflu daca am treaba luni sau nu am .
Ce au patit ultimii doi? Au avut oare probleme cu gunoaiele in jiglere? https://www.youtube.com/watch?v=BoA4Ij-h81c (https://www.youtube.com/watch?v=BoA4Ij-h81c)
Pur comercial. Marketing ...La fel ca filmul cu scufundatul...
Vezi recordurile pe UIM ... Nici un E-tec. Cauta
La GT 15 ..Tohatsu ...http://www.uimpowerboating.com/records/ (http://www.uimpowerboating.com/records/)
GT30 Tohatsu ..La GT 60= mercury. La 3C offshore ..Mercury...La 3S offshore la fel. http://www.uimpowerboating.com/records/ (http://www.uimpowerboating.com/records/)
E vreun ETEC pe aici ?ori nu-l vad eu ...S-au folosit si Etec-uri dar nu au ajuns la podium. De ce oare?
Iar Etec-ul de 30 de cai ...la clasa GT30 ( 500 cm3) nu a reusit sa bata recordul facut la clasa T400 ...( cu 100 cm3 mai putin) cu motor Selva 25 !!! tot in 2T. Aceeasi barca Seaflyer ...cu Selva 25 a luat 103.4 km/ora.
https://www.youtube.com/watch?v=qxm5tMqt5sY (https://www.youtube.com/watch?v=qxm5tMqt5sY)
Cu Etec-ul de 30 ...tot in 2 timpi si cu 5 cai mai puternic abia se ia 88 ...Il bat Tohatsu si Mercury 30 in 4T...cu toate ca-s mai grele.
Aseara am ramas fara net...nu am mai putut sa stam de vorba. Toate motoarele sint bune in felul lor, dar si pilotii au un rol foarte important in astfel de competitii. Ce sa-i faci m-am lasat sedus de motoarele evinrude in 2 timpi. Pun si un filmulet cu un evinrude model v8 (cred ca asta nu mai este in 2 timpi) asta asa de dragul discutiei (nu vreau sa te contrazic in materie de motoare pentru ca stiu ca esti expert).https://www.youtube.com/watch?v=bLDM1kE8pVw (https://www.youtube.com/watch?v=bLDM1kE8pVw)
Tot in 2T este...si e tunat la maxim. 10000 de ture , pinten cu raport 1/1 cu angrenare directa ...
si elice supracavitanta pe stanga. E motor de record ( de liniuta ...) . Nu conteaza cat consuma ...ca i se topesc pistoanele in 3 km . Record sa iasa.
Uite un Selva 850 cm3 ...cam cum arata ...Tot in 2T, 3 cilindri, 3 carburatoare dublate...si merge pe la 8500 rot/min ...dar in curse de circuit.
Am un prieten care alearga la Offshore 3C ...A fost locul 2..si 3 in lume de cateva ori. A avut si Yamaha 90/2T, dupa care E-tec... Nu l-a tinut un sezon . A trecut la Mercury 200XS. Asta e motor adevarat.
http://www.boattest.com/engine-review/Mercury-Racing/176_200-XS (http://www.boattest.com/engine-review/Mercury-Racing/176_200-XS)
Motor adevarat ...200 de cai la 136 kg .
Sau asta !! 300 cai frumosi la 124 kg !!! Sunt in 4 timpi !!!
http://www.boattest.com/engine-review/Mercury-Racing/177_2-5-EFI-Champ (http://www.boattest.com/engine-review/Mercury-Racing/177_2-5-EFI-Champ)
Uite si barca lui C24. Catamaran cu redane transversale.
Da Fritz. Adevarate opere de arta. Este bine ca mai exista oameni ca tine care sa ne mai lumineze. Cinstit i-ti spun ca nici nu stiam cum arata un motor de competitie. Eu credeam ca cisma aia este tot ca la un motor clasic, cu ecacuarea gazelor tot prin elicie...cel putin elicia aia este total diferita fata de eliciile clasice.
salut Fritz
te rog sa imi spui si mie la ce turatie are motorul meu consumul optim si sa nu imi spui ca atunci cand nu e pornit! :P
multumesc!
Viata e prea scurta si pe balta nu facem taximetrie ;)
In rest, un mers la 60-70% din plaja de turatie e bun la orice motor
Uite si o barca de alergat pe mare cu ETEC.
Pregatire ...topcoat , lustru , elicea supracavitanta pe CNC... :)...
Fritz ca intotdeauna rules....De mult am vrut sa vad cum arata masina pentru reparat/reglat...elici.
De curand am fost la sediul ABB din Genova si am avut placerea sa vad cum reconditioneaza turbinele.Tehnologie.
Hop si eu ca taranul cu girafa!
Nu se poa' Domle', asa ceva nu exista!
Cum dracu' sa stea doar elicea in apa si barca dupa porumbei?!?!
Lasand gluma, incerc sa-mi imaginez cate kg de adrenalina sunt in barca aceea!
Adrenalina e la noi... cand depasim 30 km/ora. :)
La ei e ceva normal... ;) Noi suntem ...mai conservatori...dar nici cu ,,pluta" nu ne putem lauda... Au inventat-o altii . :-\
Hai sa vorbim despre ce poate face E-TEC si cum au reusit sa relanseze noua gama.Tehnologie,consum fiabilitate.
Ce am inteles eu si mi-a placut maxim lasand deoparte motoarele multi fuel neaccesibile pentru noi.
Sunt folosite de Paza de coasta americana,trupele de elita SEAL,marina militara...
Injectia nu se face printr-o electro valvula ci injectie directa,noua generatie de pistoane confectionate dintr-un nou aliaj mult mai dur decat aluminiul.
Detectarea problemelor se face mult mai usor nefiind nevoie sa conectezi motorul la un tester,prin instalarea unor leduri de diagnoza parte din EMM(sSistemul de management al motorului).
Iernatul automat al motorului,adica EMM circula uleiul pana face o ceata in motor apoi opreste motorul.
120 de piese mai putine in miscare decat cel in 4 timpi,emite cu 1/5 mai putine noxe decat motorul in 4 timpi in relanti si in trolling.
Nici o revizie timp de 300 de ore nu trebuie menajat in conditii grele(iarna ,ger).
Am vrut sa imi iau motorul de nou impreuna cu barca Angler 500 de la Romica la momentul respectiv erau relativ noi pe piata din Romania acum vad ca sa mai populat piata.
Lasand deoparte marketingul agresiv care se face si in continuare pentru ca erau aproape de limita sa o inchida,acum au mai lansat Evinrude G2 premiat la Miami Boat Show dar pleaca de la 200 c.p in sus.
Si mie imi plac motoarele in 2 timpi. Mai am 3 elici supracavitante pentru motor Selva 25xs...care are aceleasi caneluri cu Etec-ul de 30 ..Dar numai cea de 18" ar fi buna...20..21" nu mai poate ETEC-ul sa le duca... Selva 25xs a scris recorduri ...118 km/ora la clasa S550 ...unde majoritatea concurau cu Tohatsu 40C...Tot 0.5 litri capacitate...dar admisie directa...Doi cilindri, doua carburatoare si 49 kg. Putere...cam 42 de cai. Mai am unul ..dar nu-l vand. Il tin asa ...Ca piesa de muzeu. E unul dintr-o serie de 1000 de motoare de curse...Selva 25 xsr (racing). Merge la peste 7500 rot /min. Cica s-ar duce la 8300...Eu n-am masurat.Dar am luat 96 km/ora ...cu elice de 20".
Au iesit ceva modele noi .
https://www.boatingmag.com/evinrude-e-tec-16-liter-115-ho-140-and-150-outboards/?utm_medium=social&utm_source=facebook (https://www.boatingmag.com/evinrude-e-tec-16-liter-115-ho-140-and-150-outboards/?utm_medium=social&utm_source=facebook)