ETEC vs 4T

Creat de Intersect, Februarie 10, 2015, 08:39:30 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.


Fritz

#16
 Eu zic ca testul nu e concludent. Este pur comercial ...Marketing curat ...Pacat de motorul ala ..inecat.
Daca vreau tractiune ...iau o elice cu diametrul cel mai mare , suprafata palei mare, numar de pale mare. ..si pasul cel mai mic ...si incarc si barca ...Trage ca un remorcher. 
Conteaza si raportul de transmitere din cutia de viteze...si elicea folosita. 
Ce e sigur ca motorul in 2T are o acceleratie mai rapida ...Ajunge mai repede la cuplul maxim ca arde la fiecare tura ...Puterea la care ajung ambele motoare e identica . Timpul e mai mic la 2T.


Intersect

Citat din: Sosoktm din Februarie 11, 2015, 08:41:45 AM
cum adica folosirea oricarui ulei? Ca nu prea inteleg. Sunt motoare bune evinrude, dar la clase de putere 40+

TC3W,XD,ficht...Se poate programa folosirea unui anumit tip de ulei prin Power management module dar se pot folosi toate tipurile de ulei.
Born to fish,forced to work!!!

Intersect

Sa investit foarte mult în marketing pentru ca au lansat o nouă generație de motoare în 2 timpi.
Sunt multe situri unde poți face comparație intre diferite motoare în 4 timpi și evinrude în 2 timpi.
Born to fish,forced to work!!!

WBF

Salut

Vad ca iar i-am dat de lucru la Vali de a facut split la thread :)
Dar ma revansez eu imediat.
Treaba e in felul urmator:
Am de ales intre un Merc de 50hp, EFI, SOHC si un Evinrude Etec de 50hp.
De montat pe un Quicksilver 460 cruiser.
Barca avea un Merc de 50 montat, impecabil(12 compresie), din 2005, dar din pacate nu i-am gasit serii pe el. Asa ca am spus pas la motor.
Acum....
Durerea mare e diferenta insesizabila de greutate intre cele doua, ceva la cateva kilograme.
Si faptul ca Mercury e 4 pistoane iar Evinrude doar doua.
Tentatia Evinrude e mare, am un amic inginer certificat Bombardier, bibileste zilnic la motoare de barci, dar din pacate nu poate fi obiectiv, orice il intrebi ajungi la Evinrude.
Mi-am luat zeci de mumu de la el la fiecare Mercury sau Yamaha pe care le-am cumparat/folosit.
N-am avut probleme cu ele.
Optimaxul de pe Thor( am pus acu ceva vreme intrebarea aici despre Optimax) e muuult mai usor decat fratele lui in 4 timpi si a generat zero probleme.
Pareri? Opinii?
Eu inclin spre Merc, 4timpi.
Daca era barem o diferenta de 20 de kg intre cele doua eram deja pe drum sa iau Evinrude.

Sosoktm

Pai e simplu. Vrei mai mult in ultimul sfert al zonei de turatie, go evinrude. Vrei cruising mai relaxat, go merc. Cele 4 pistoane duc la un motor mai echilibrat.
Pe termen lung probabil evinrude o sa genereze cheltuiala mai mica.

Vrajelile alea cu scufundatul sunt atat de jenante ca nici macar nu merita vizionate. Puterea e putere, indiferent de cati timpi o livreaza. Acceleratia este diferenta majora ca si comportament. Diferenta de greutate e urmatorul criteriu.

WBF

@Sosoktm
Asa ma gandeam si eu.
Cat despre cheltuieli, nu stiu ce sa zic..
Chestie subiectiva.
Eu as vota pentru Merc dar cumva si Evinrude e tentant.
Daca nu ar fi diferenta minima de greutate si mai ales diferenta de doi cilindri....
Optimaxul meu are 6 cilindri. Bine, alta clasa, cilindree tripla.
Mnoah, parca nu l-as sfatui pe prietenul meu morsa sa-si ia un doi cilindri in doi timpi...
Momentan sa facem maine 450 de km cu barca pana acasa dupa noi, pe mizeria asta de vreme, si-om vedea ce morisca o sa-i punem.
Ca de pus tot trebuie sa-i punem pana in primavara.
Multam pentru opinie

Sosoktm

pai...optimax vs e tec de 40/50? e corect? :D
Pana la urma s-ar putea ca pe barca aia sa dea mai bine un 4 cilindri, la mers mai domol e ce trebuie. Peisaj, sentiment, suflet de vioara...d`astea de corazon.Ca doar e cabinata. Filtru de 10 microni si gata treaba, oriunde ai alimenta. Asta e valabil si pt etec.
Io tocmai am luat un suzi 20 injectie ca nou, sunt tare curios cum va impinge barca si daca o sa il pastrez in defavoarea actualului yamaha 2t/25.  E primul meu 4t.

WBF

Evinrude a ramas pana la urma....
Sa vedem daca motorul e ok.
Decizie luata ad hoc.
Morsa zice ca-i ok.
Ne-am dat cu Thor cu 150 de cai optimax si a fost incantant.PLM, normal.
Ne-am dat cu un sl410 cu 15 cai si zice ca a fost o aventura care nu o mai repetam :)
De incursiunile noastre cu Zodiacul de 3.4 si 15 cai zice ca au fost ok.Idem.

O sa fie fericit cu o cabinata de 4.70 cu un 50 de cai Evinrude.
Crapar, doua fotolii si loc de innoptat..

Sosoktm

Doar ca nu as lasa motorul 300 ore pana la schimbul de ulei in cizma, indiferent ce zice evinrude ca stie sa faca uleiul ala. Era pe undeva  o comparatie ca si cost de ownership(revizii, ulei, carburant) pentru gama 150 cai, etec era sub 6100 si restul intre 63xx -66xx, deci tot pe acolo cu toate marcile.
Fire intinse!

mustatza

Sosoktm
Nu poti face comparatie intre exploatarea unui 150cp si a unui 50cp.
Puterea este aceesi si la un 4 timpi sau 2timpi,adevărat dar CUPLUL MOTOR????.
Suntem o tara fără traditii in ambarcațiuni de agrement si noi efectiv "ne jucam"cu exploatări de 50/80 ore/an.
La un patru timpi că merge 50 sau 100 de ore trebuie schimbat uleiul si filtrul pe când  la un 2 timpi consumi ulei câte ore merge si nu folosește filtru.

Sosoktm

@mustata....nu prea inteleg de ce nu poti face comparatie intre exploatarea unui 150 si unui 50 cai. Nu cred ca am sugerat pe udeva ca intretinerile sunt similare la 150 si la 50, dar cred ca o comparatie de costuri diferentiata pe marci e cat se poate de relevanta.
Cuplul motor? Da, ce e cu el? Cred ca vrei sa spui ca diagrama pentru putere si cuplu in functie de turatie e mult diferita la 2 si 4 timpi. N-ar fi rau sa recitesti postarea mea de mai jos in care fac referire la intretinere, comparatia e facuta la costul reviziilor(manopera)+carburant+ulei (la ala de 4 t din motor si cizma, la ala de 2t din amestec si cizma). As pune pariu ca si filtrul e inclus in ceea ce inseamna revizii in calculatia resopectiva, dar pana la urma la 300 ore cate filtre schimbi? nu e un cost relevant per ansamblu.
Perfect insa de acord cu utilizarea redusa de la noi. N-avem nici traditie, dar nici pozitionarea fata de ape nu ne ajuta. Cand ai mii de km de litoral  si o putere de cumparare decenta, e clar ca va exista si piata nautica, traditie,...de toate.

bica77

Citat din: WBF din Februarie 12, 2015, 09:24:19 PM
 

Ne-am dat cu un sl410 cu 15 cai si zice ca a fost o aventura care nu o mai repetam :)



da ce-ati patit fratilor cu sl-ul a fost asa de rea aventura??

Sosoktm

Citat din: bica77 din Februarie 13, 2015, 04:20:29 PM
da ce-ati patit fratilor cu sl-ul a fost asa de rea aventura??
io zic sa dam vina pe morsa :))))

WBF

@Bica77
Nimic traumatizant, doar ca nu mai avem varsta pentru aventuri de genul ala.
Bordajul mic, atata tot, in rest ok.

@Sosoktm
Morsa e de vina :) Clar. Da acum e fericit cu barcazul acasa.

In alta ordine de idei, avem vreun coleg de forum mai inimos, din Tulcea, care poate da o geana la un motor?
La modul general, nu te miri ce..
Ca sa nu fac Romania in diagonala si sa ma enervez la o teapa.
E vorba despre un Etec, luni primesc o filmare cu compresia la motor, dar nah, din poze/ filmari nu poti vedea cat de gioarsa e un motor