Iarna imi faceam planuri de a pleca cu barca catre tara pe etape.Anul acesta trebuia sa ajung in zona Siciliei, sa las barca acolo la un prieten, ca apoi ,la anul sa continui spre Grecia. Cum suntem o familie democratica formata din trei persoane, votul meu nu a fost de ajuns, asa ca am plecat spre vest.
15 iunie 2015 Genova, avem la dispozitie vreo zece zile din concediu si dorim sa facem un voiaj pe coasta franceza. Cum marea e cam agitata pentru echipajul meu feminin, vizitam orasul.
barca inainte de plecare
vant in vele
Seara intram in Marina degli Aregai. Platim 27 euro pentru barca noastra de nici 7 metri. Marina e cam departe de oras,
Pornim mai departe si vedem la tribord Sanremo si Monaco
Citat din: deltasub din Iulie 09, 2015, 10:43:26 PM
Seara intram in Marina degli Aregai. Platim 27 euro pentru barca noastra de nici 7 metri. Marina e cam departe de oras,
Salut!
Foarte interesanta calatoria voastra :) . Ati ales vestul fiindca in mod democratic estul nu ofera prea mult :)
Voiam sa te intreb daca distanta de peste 55 mile dintre Genoa si Aregai, ati parcurs-o intr-un pasaj sau ati facut un popas intermediar (cumva, mie imi par necesare si placute mai multe opriri, atat timp cat tot traseul se incadreaza in aproximativ 100 mile).
Acum, treaba cu preturile e relativa. Marina e una mare si costurile sunt pe masura. In Atakoy ati fi platit la fel, ultima oprire acolo m-a uimit cat majorasera preturile.
Sanremo nu va atrage ca loc de popas ? Ca la Monaco banuiesc, e mai greut cu locurile de marina si desigur costurile :)
Am mers direct, coasta italiana o cunosteam. Voiam sa ne grabim, apoi la intoarcere sa ne oprim in porturi. Ultimi 20 mile le-am facut la motor,pt. ca vantul a cazut.
Decidem sa ancoram langa Cap Ferrat in rada Anse de la Scaletta, deoarece previziunile meteo pentru la noapte erau vant de SW. Este un loc de ancorare foarte bun.
Ziua urmatore ajungem la insulele Lerins din fata orasului Cannes, facem o mica oprire, apoi intram in portul vechi.
Pentru 24 ore platim 15 euro si avem de toate (dus, spalatorie, wifi.)
Vizitam centrul vechi, fetele fac shoping iar dupa amiaza plecam din nou spre insule
Ancoram in fata insulei Sainte Marguerite facem baie sufundari si o plimbare cu tenderul.
Seara ne mutam in canalul dintre cele doua insule unde ancoram si pescuim.
Aici sunt la ancora sute de barci, iar un catamaran e echipat cu un cuptor care face pizza si o livreaza la bord.
Intram cu tenderul in micul port al insulei St. Honorat si vizitam insula. Facem ocolul la pas pe poteci inconjurate de verdeata si liniste. Pe insula se afla o manastire iar calugarii cultiva vita da vie, fac vin pe care il vand la turisti.
Initial intentia era de a merge pana la insulele Porquerolles dar un membru din echipaj a trebuit sa plece, previziunile meteo dadeau Mistral de 40 noduri iar timpul ne presa. Asa ca am decis sa ne intoarcem.
Plecam in doi si ancoram dupa Cap Antibes in rada Anse de la Garoupe. Facem o lunga plimbare pe mal de-a lungul tarmului, iar seara punem o setculita in jurul barci. Pestii nu au vrut sa intre in setca asa ca sus ancora si mai departe.
Foarte frumos! Eu unul sunt incantat de calatoria voastra :)
Mi-ar placea niste detalii despre viata la bord, chiar si despre setca neproductiva (inca). Trebuie vreun permis pentru asa ceva, sau oricum nu e peste :) ?
O viteza medie de croaziera ati notat ?
Cu trei persoane la bord, din care doua sunt de sex feminin, e ceva inghesuiala. Multe haine, fructe, iar pentru bere si vin a trebuit sa gasesc spatiu in santina, oricum era mai rece acolo. Cabina pupa e transformabila in dormitor, lasand masa in jos. Se poate dormi comod si patru persoane. In cabina e inaltime de 1,75m si se poate sta in picioare. Cu setca nu am mai incercat, si am pus-o seara tarziu sa nu ma vada nimeni. Anii trecuti prindeam destul peste cu o mica napatca in care puneam paine si urmaream pesti cand intrau in ea o ridicam. Ca viteza cand mergeam la motor, nu acceleram mai mult de 4 noduri pentru ca aveam si o lanseta la traina. La vele, depindea de vant, barca merge lejer cu 5-6 noduri la vant travers.
Defilam din nou in fata principatului de Monaco.
Si cum se anunta mare rea iar noi nu ne grabim, intram in portul Menton Garavan care se afla aproape de granita cu Italia. Aici tin barcile multi italieni, pentru ca e mai ieftin. Noi am platit 21 euro/zi.Am stat doua zile si am vizitat orasul.
Marea s-a linistit asa ca plecam mai departe.
Granita Franta - Italia
Pana in Sanremo avem vant favorabil si navigam de placere. Apoi dintr-o data si-a schimbat directia si a inceput sa sufle cu putere. Imediat au aparut berbecii si cum eram in dreptul portului, am intrat pana se mai linisteste marea. Portul Sanremo are doua parti. Partea din dreapta este Marina Portosole iar partea stanga e port pescaresc. Noi am intrat in partea stanga si ne-am legat la cheu chiar la intrare.
Dupa vreo doua ore au venit carabinierii si ne-au recomandat sa intram in portul pescaresc unde este o dana pentru barci in tranzit si pentru trei zile poti sa stai gratis. Ne mutam acolo, vizitam orasul iar a doua zi dimineata cumparam peste proaspat de la pescari.Ne imprietenim cu un scotian care impreuna cu sotia faceau navigatie de trei ani, urmand sa ajunga si in Marea Neagra
Din nou la drum pana la insula Galinara unde ancoram si stam si peste noapte
Pentru a diminua ruliu barcii am folosit o ancora plutitoare legata de ghiu.
Noaptea vantul a inceput sa sufle cu putere spre insula,barca apropiindu-se aproape de tarm, asa ca pentru a nu face alta manevra am stat treaz partea a doua a noptii ascultand radio Romania.
Dimineata ridic ancora si plec la vele directia Genova, vantul bate dinspre mal iar marea linistita.
Dupa amiaza intram in port, spalam barca si plecam spre casa
Pentru navigatie am folosit o tableta pe care era instalat EUROPE HD de la NAVIONICS, iar pentru meteo:
https://www.windyty.com/ (https://www.windyty.com/)
http://maritima.meteoconsult.es/meteo-marina/prevision-meteo-marine.php (http://maritima.meteoconsult.es/meteo-marina/prevision-meteo-marine.php)
Si cum eram satui de caldura, a doua zi am mers la munte la cota 2300m ca sa ne racorim.
Superba calatoria , eu sunt in Espana acum in vacanta pe costa brava , vad barcile iesind din port si visez la o astfel de calatorie.
Nu rata Empuriabrava, e un fel de Venetia moderna
Stiu , am inchiriat o barcuta si am facut un tur pe canale , merita experienta.
Citat din: deltasub din Iulie 11, 2015, 07:35:18 AM
Cu trei persoane la bord, din care doua sunt de sex feminin, e ceva inghesuiala. Multe haine, fructe, iar pentru bere si vin a trebuit sa gasesc spatiu in santina, oricum era mai rece acolo. Cabina pupa e transformabila in dormitor, lasand masa in jos. Se poate dormi comod si patru persoane. In cabina e inaltime de 1,75m si se poate sta in picioare. Cu setca nu am mai incercat, si am pus-o seara tarziu sa nu ma vada nimeni. Anii trecuti prindeam destul peste cu o mica napatca in care puneam paine si urmaream pesti cand intrau in ea o ridicam. Ca viteza cand mergeam la motor, nu acceleram mai mult de 4 noduri pentru ca aveam si o lanseta la traina. La vele, depindea de vant, barca merge lejer cu 5-6 noduri la vant travers.
Superba calatoria si descrierea.Am ajuns si eu de cateva ori prin zonele alea dar numai terestru si de fiecare data am visat cu ochii deschisi ceea ce faci tu.
Nu pot sa nu remarc iconita cu Sfantul Nicolae.....asa cum trebuie sa aiba orice barca pe mare :)
Frumoasa si tentanta calarorie! La mai multe!
Citat din: deltasub din Iulie 11, 2015, 07:50:08 AM
Pana in Sanremo avem vant favorabil si navigam de placere. Apoi dintr-o data si-a schimbat directia si a inceput sa sufle cu putere. Imediat au aparut berbecii si cum eram in dreptul portului, am intrat pana se mai linisteste marea. Portul Sanremo are doua parti. Partea din dreapta este Marina Portosole iar partea stanga e port pescaresc. Noi am intrat in partea stanga si ne-am legat la cheu chiar la intrare.
Dupa vreo doua ore au venit carabinierii si ne-au recomandat sa intram in portul pescaresc unde este o dana pentru barci in tranzit si pentru trei zile poti sa stai gratis. Ne mutam acolo, vizitam orasul iar a doua zi dimineata cumparam peste proaspat de la pescari.Ne imprietenim cu un scotian care impreuna cu sotia faceau navigatie de trei ani, urmand sa ajunga si in Marea Neagra
Sunt bune informatiile. Nu cred sa ajung prea repede in acele zone, dar nu se stie niciodata :) .
Citat din: deltasub din Iulie 11, 2015, 07:55:45 AM
Din nou la drum pana la insula Galinara unde ancoram si stam si peste noapte
Pare deosebit de spatioasa barcuta.
Iar masa din cockpit poate sustine o cumetrie intreaga ! :)
Foarte frumoase poze, cat sa faca pofta de calatorie oricui le vede.
Citat din: deltasub din Iulie 11, 2015, 08:02:53 AM
Pentru a diminua ruliu barcii am folosit o ancora plutitoare legata de ghiu.
Iar ghiul prins intr-un bord.
Chiar atat de puternic se resimteau valurile? Eu am avut asemenea senzatii doar in marinele neprotejate la unul dintre punctele cardinale. Cand intrau valuri pe acolo, ricosau din cheuri si veneau apoi din toate partile.
Ar fi interesant de stiut daca metoda ancorei de furtuna a avut eficacitate.
portul Menton Garavan,in fundal fosta granita franco-italiana "ocupata" de cind nu mai exista granita, de rulote cu pensionari din toata lumea.pe granita se serveste ce-a mai buna cafea din zona,zice lumea !
Villefranche,golful este bine protejat ,se poate stationa la ancora FARA taxe,merita de retinut.Este bine sa aveti ceva adaos la lantul de ancora,adincimi relativ mari.Multe barci sint lasate la ancora peste iarna.
Citat din: Florio din August 11, 2015, 10:08:01 PM
Pare deosebit de spatioasa barcuta.
Iar masa din cockpit poate sustine o cumetrie intreaga ! :)
Foarte frumoase poze, cat sa faca pofta de calatorie oricui le vede.
barca e foarte spatioasa avand si comanda interna,iar in cockpit am mancat si sase persoane
Citat din: Florio din August 11, 2015, 10:21:40 PM
Iar ghiul prins intr-un bord.
Chiar atat de puternic se resimteau valurile? Eu am avut asemenea senzatii doar in marinele neprotejate la unul dintre punctele cardinale. Cand intrau valuri pe acolo, ricosau din cheuri si veneau apoi din toate partile.
Ar fi interesant de stiut daca metoda ancorei de furtuna a avut eficacitate.
Modelul Beneteau Evasion 22 este un fel de motorsailer si are cabina suprainaltata(1,75 inaltime in careu), deci are centru de greutate mai inalt. Deasemenea sectiunea operei vii se apropie de un cilindru(asa erau facute multe barci in perioada anilor 70-80) si din acest motiv in anumite situatii intra in un fel de rezonanta de ruliu foarte incomod. Acolo la Galinara e un loc mic permis pentru ancorare si e o aglomeratie mare de barci care fac dute vino de la Alassio. Valurile lor combinat cu cele ale marii uneori fac ca barca sa joace suparator. Avand experienta din anii trecuti am incercat sa rezolv aceasta problema punand ancora plutitoare legata de ghiu iar in partea da jos o greutate. Sistemul functioneaza foarte bine cu doua ancore puse in ambele borduri, dar din comoditate in partea opusa pun o parima legata de lantul ancorei la vreo 6 metri de la partea superioara si o duc la binta pupa recuperata vreo doi - trei metri. In felul acesta barca face un unghi fata de directia valurilor, iar viata la bord e mult mai linistita. Un alt lucru pe care l-am facut pentru diminuarea ruliului a fost montarea unei table perpendiculara pe chila. Am dat cateva gauri filetate M12 in chila am gasit o tabla zincata de 5mm, indoita ca in foto am pus patru mamaligi de plumb(100kg) si am acoperit totul cu ciment. Nu am avut pretentia sa fac profil nacca, oricum era doar o incercare.
Acest apendice a redus putin din ruliu, dar marele castig a fost ca barca se inclina mai putin la mers cu vele, iar viteza nu a scazut atat la vele cat si la motor fata de inainte.Acum nu stiu daca sa-l dau sau nu jos, un avantaj e ca barca poate sta pe mal sprijinita de chila, in plus are doi suporti pe lateral care ii permit sa stea fara tachelaj
Citat din: home made din August 12, 2015, 02:31:49 PM
Villefranche,golful este bine protejat ,se poate stationa la ancora FARA taxe,merita de retinut.Este bine sa aveti ceva adaos la lantul de ancora,adincimi relativ mari.Multe barci sint lasate la ancora peste iarna.
Da, unul din locurile pe care regret ca nu am intrat e Villefranche
Citat din: home made din August 12, 2015, 02:21:17 PM
portul Menton Garavan,in fundal fosta granita franco-italiana "ocupata" de cind nu mai exista granita, de rulote cu pensionari din toata lumea.pe granita se serveste ce-a mai buna cafea din zona,zice lumea !
granita nu mai e demult pentru unii, dar am pus poza pentru acolo erau sute de imigranti care nu erau lasati sa intre in Franta. Se poate vedea pe mal in foto
Si cateva imagini filmate:
https://www.youtube.com/watch?v=E_Vt-tTqSG8 (https://www.youtube.com/watch?v=E_Vt-tTqSG8)
Citat din: deltasub din Septembrie 27, 2015, 08:51:12 AM
Si cateva imagini filmate:
https://www.youtube.com/watch?v=E_Vt-tTqSG8 (https://www.youtube.com/watch?v=E_Vt-tTqSG8)
Foarte frumos! Eu consider croaziera costiera, cel mai frumos mod de calatorie de vacanta, combinand aventura navigatiei cu vele, cu scopul turistic al plimbarii, cunoasterea locurilor (a mai multor locuri in aceeasi vacanta) si activitatea dinamica pe care o ai intr-o barca.
Am remarcat cat de fain arata in Geneva, pupa barcii pe care scrie "Braila" :)
Un mic velier care ofera satisfactie navigatorilor, cat unul mare!
Superba vacanta si minunate imagini.
Fericiti sunt cei care au ocazia sa traiasca o asemenea experienta.
Multumiri pentru ca le-aiti impartasit cu noi!
Cateva imagini din zona Genova- Portofino
Unde nu e plaja se gasesc solutii
Abazzia San Fruttuoso , in golful apropiat e statuia lui Cristos la 17 metri adancime
Din larg
Cap Portofino
Portul Portofino