Ce parere aveti de asemenea velier ? :) Pare un tip de constructie traditionala, insa nimic din forma lui nu arata ca e creat pentru o anume functionalitate.
Pare mai curand creat pentru viteza.
Un arbore principal si un artimon, bompres foarte lung, vele uriase, foarte ingusta pentru lungimea ei ..... ambarcatiunea asta pare sa fie facuta pentru regate :)
Pare a fi o constructie pentru zone cu vinturi foarte slabe. De unde ai pescuit imaginile? Velele latine indica o provenienta Mediteraneana.
Citat din: x_petrolist din Aprilie 20, 2011, 12:05:09 AM
Pare a fi o constructie pentru zone cu vinturi foarte slabe. De unde ai pescuit imaginile? Velele latine indica o provenienta Mediteraneana.
Nicidecum, Aurelian, velierul este din zonele Arabiei.
Cred ca am gasit si pe youtube o regata cu asemenea veliere : http://www.youtube.com/watch?v=NVCBg29QJKw&feature=related
Am vazut si variatiuni pe aceeasi tema. Acelasi velier cu un singur arbore, sau cu artimonul foarte mic.
Pare o constructie foarte aparte, dar intr-un sistem clasic, nu modern. http://www.youtube.com/watch?v=Ag-H8rQ4Wcc&feature=related
http://en.wikipedia.org/wiki/Dhow
A dhow is a traditional Arab sailing vessel with one or more lateen sails. It is primarily used to carry heavy items, like fruit, along the coasts of the Arabian Peninsula, Pakistan, India and East Africa. Larger dhows have crews of approximately thirty people, while smaller dhows typically have crews of around twelve. Dhows are much larger than feluccas, another type of Arab boat usually used in fresh water in Egypt, Sudan and Iraq.
Cursa se nume?te, desigur, Dhow Racing.
Foarte frumoase si suple. Ma intreb cum s-ar comporta o lotca sub o vela d'asta.
Mi-ai luat lotca din gura menestras :). Aceeasi intrebare.
Arata frunos in poze dar nu cred ca vela aceasta se potriveste la o lotca si nici nu este prea eficienta si versatila la diferite tarii ale vantului si aliuri.
Partea de jos a velei trebue sa fie mai curbata decat partea de sus care sa fie mai stransa fiindca vantul aparent la partea de sus este mai dinspre prova decat la partea de jos. Trebue sa se poata inversa (strans jos si mai curbat sus) cand vantul este prea puternic si parte de sus sa nu mai prinda vant.
Volta cu aceasta vela cred ca este deasemenea o problema.
Coca din ce am v?zut pe YouTube mi se pare foarte diferit? de o lotc?, este asem?n?toare cu b?rcile de curse de ast?zi, f?r? un pescaj mare raportat la l??ime.
uitati-va la valuri,la asa vint asa vele.daca a-ti vedea cum e construita,va asigur ca nu va urcati in ea:)
De ce nea Nicu, fiindca e cusuta cu sfoara de cocos :D?
Am vazut acest velier in Geneva.Era foarte robust, puntea goala, vergi imense, dar parea a avea mult spatiu in interior.
<<De ce nea Nicu, fiindca e cusuta cu sfoara de cocos Cheesy?>>
sa caut pe aici sa-ti pun niste poze facute pe o plaja araba,o feluca rasturnata sub care m-am tirit pe burta sa-i fac poze la chila si coaste,dupa aia mi s-a luat de feluci arabesti.
depinde unde erau facute,asta venea de undeva de pe coasta de vest a indiei,acolo erau comandate si executate la aprox 30000$ bucata,lungime undeva la 12-14m,fara accesorii,de fapt ce accesorii sa aiba pe ea?motorul caterpilar,o hananaie lenese,mare si cu putere mica.
Din ciclul ce isi face omul cu mana lui....iata ce barcutza am gasit in Mangalia, facuta de un francez care sustinea ca l-a costat in total 150.000 euroi.
Din aluminiu, cu derivor retractabil, cand e ridicat derivorul are un pescaj de 1m :)) Vroia omul sa se duca in Delta, i-am chemat pe barca, i-am omenit cu un alcool si o cafea, i-am lasat sa isi dea email-uri, ca deh, la noi nu e WI FI in port. Simpatici rau francezii. Barca in interior cam....spartana asa, deh, manufacturata, fara cine stie ce dotari, motorul era sub o canapea in mijlocul barcii, si frantzuzul foarte mandru ca poate sa aiba acces la el rapid si facil, o bucatarie intr-un colt, un loc de navigatie 2 dormitoare o baie si niste spatii de depozitare.
L-ai intrebat (sau ai vazut) cum si-a facut izolatia? Daca a pus inca un corp de fibra in corpul de aluminiu, e bestial.
http://www.jfandre.com/
Asta e designerul.
Citat din: n.adrian din Mai 22, 2011, 09:02:51 PM
http://www.jfandre.com/
Asta e designerul.
E cea de 45 picioare ? Cum o sta fara derivor, avand asa o inaltime la arborada ?!
e cea de 50 de picioare :))
Imi pare tare rau ca nu pot sa va dau detalii tehnice, despre cum a fost construita, ce si cum.....
Eu m-am uitat la grement, la vele, la reglaje, nu m-a impresionat deloc, ba chiar despre faptul ca derivorul e retractabil....nici nu mai comentez.
Cred ca daca erati unul dintre cei ce sunteti pasionati de constructia navei, era mai fun si pt voi si pentru proprietar. Parea tare solida barca, dar.....ca si performante de viteza, discutabil. Aparatura injghebata pe picior, velele facute sa stea acolo pana se destrama, despre manevrarea lor....ca sa nu zic despre reglaje fine, catargul nu era fractionat....deci .....eu am pozat-o ca mi s-a parut senzational ca cineva a facut asa ceva, do it yourself, dar dincolo de asta sunt cam incapabil sa intru in amanunte despre cum a rezolvat constructiv anumite aspecte.
Am fost in we in Tomis si am vazut un "velier" cica ar fi a celor de muncesc de 7 ani la el la Bucuresti. Mie mi se pare mai mult salupa decat velier :)
Tot in port, era o barcuta de vanzare cica vrea pe ea 17k iepuroi, da cared ca daca negociaza cineva o da ssi mai ieftin. Poate e cineva interesat. Vali sa nu ma arzi, ca nu fac reclama si nici nu vand barca eu. Doar informez colegii de forum :)
si ca tot zic ca informez lumea, daca nu ati vazut-o pe Adornate....iaca poza :)
Adornate e maiestuoasa !
Am venit ieri in urma ei, pe mare, si am admirat-o cum plutea pe valurile alea blande. Pacat ca nu am prins-o cu velele sus, i-as fi facut o poza:) .
Velierul din lemn insa, este foarte inalt in borduri si intr-adevar are un aspect de motoryacht. La 2 barci de el, pe acelasi ponton este un motoryacht care pare fratior de-o seama, de-o faptura si de-o mama, prin proportii, aspect, forma geamurilor (ancadramentelor hublourilor) si a liniilor laterale.
Nu spun ca o critica, doar ce am observat cu ochiul liber.
Intr-adevar este foarte ingrijit lucrat, detaliile, finisajul, totul arata o munca laborioasa. Si o cheltuiala uriasa.
Cu siguranta s-a si lucrat pe niste planuri ca doar nu iesea o asemenea barca "dupa ureche" .
Pacat ca i s-a rupt catargul la montare, i-am fi vazut proportiile si cu arborada sus . :)
Frumos velier te lasa fara suflare cred ca arata splendid cu velele ridicate
Al cui este?
Nu prea cred ca ridica velele Adornate. Din auzite are numai 6 oameni in echipaj. Face ture cu motorul contra sumei de 49 euro pana travers mamaia. Vreau si eu sa ma duc :)) sa ma dau si eu cu un velier :))
Citat din: _Alex_ din August 01, 2011, 08:21:50 PM
Frumos velier te lasa fara suflare cred ca arata splendid cu velele ridicate
Al cui este?
http://www.yachtexpert.ro/el/arhiva/nr-3/tehnica--boatbuilding/
http://hitechyacht.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=35
Citat din: Florio din August 01, 2011, 07:44:52 PM
Velierul din lemn insa, este foarte inalt in borduri si intr-adevar are un aspect de motoryacht. La 2 barci de el, pe acelasi ponton este un motoryacht care pare fratior de-o seama, de-o faptura si de-o mama, prin proportii, aspect, forma geamurilor (ancadramentelor hublourilor) si a liniilor laterale.
Nu spun ca o critica, doar ce am observat cu ochiul liber.
Intr-adevar este foarte ingrijit lucrat, detaliile, finisajul, totul arata o munca laborioasa. Si o cheltuiala uriasa.
Cu siguranta s-a si lucrat pe niste planuri ca doar nu iesea o asemenea barca "dupa ureche" .
Pacat ca i s-a rupt catargul la montare, i-am fi vazut proportiile si cu arborada sus . :)
Am vazut acest iaht atunci cand constructia sa se apropia de finalizare. Este un Bruce Roberts 43 construit in sistem cold-moulded din stejar si mahon, o bijuterie la superlativ a constructiei de ambarcatiuni de lemn in Romania.
Eu as cam avea mari emotii sa ma dau cu el pe furtuna. Mi se pare mult prea inalt si mult prea complicat. Atat cat am vazut eu din fuga calului.
Zilele astea, in Tomis e si Fleetwood a lui Jack van Ommen. Este o barca de placaj de 9.14 m, construita in 1979, cu care batranelul a facut un ocol al Pamantului.
http://www.cometosea.us/ (http://www.cometosea.us/)
Citat din: Capitanul Nemo din August 04, 2011, 12:55:36 PM
Zilele astea, in Tomis e si Fleetwood a lui Jack van Ommen. Este o barca de placaj de 9.14 m, construita in 1979, cu care batranelul a facut un ocol al Pamantului.
http://www.cometosea.us/ (http://www.cometosea.us/)
AM privit astazi barca... senzatia este de incredibil. In afara de aspectul robust al unui proiect clasic si un catarg bine proportionat, restul nu pare sa fie facut pentru traversade. Dar ca in multe cazuri, aparentele inseala :) . Priveam manevrele fixe, aproape de doua ori mai mici in diametru decat la barca de alaturi, un Dufour 28 mult mai robust. Cum or rezista, ma intreb ?
Proprietarul vopsea tacut copastia tribord, foarte adancit in munca sa. As fi dorit sa ii spun cat de incantat sunt de aparitia lor in Tomis, dar n-am vrut sa stric momentul ala cu interventia mea. Poate maine sa am ocazia sa schimb cateva vorbe.
Fleet Wood nu mai este legat la chei, ci are un loc la pontonul de la On Plonge. Ceea ce ma pune in pozitia privilegiata de vecin :)
Da da, ii putem urmari pe blogul de mai sus, si sa-i vedem live pe camera de la jurnal. Foarte interesant, si ca poveste surprinsa in real din atatea unghiuri, fara legatura directa unele cu altele. Florio, daca vorbesti cu Mr. Jack Van Ommen poate mentionezi emotia si interesul nostru, ca un bun ambasador ce esti? Sa ne faceti din mana acolo, stabilim o ora?
Buna dimineata, asta am vrut sa sugerez si eu cand Adrian ne-a povestit despre velierul francez din aluminiu: sa ne transmita proprietarul 2 vorbe gastii noastre de pasionati, dupa ce noi i-am fi transmis salutarile noastre :). Daca nu eram in cealalta extrema a tarii, m-as fi oferit la munca voluntara la barca lui Jack Van Ommen. Asemenea oameni sunt pasari rare, din specia lui Moitessier.
Iar despre barca, e vorba de celebra Naja 30, proiectata de Sylvestre Langevin, un reputat designer francez al epocii "placaj multigurna", care a atins apogeul in anii '70-'80. Naja 30 a fost construita atat integral, cat si sub forma de kituri de catre prestigiosul santier britanic Whisstock. Inclusiv azi, George Whisstock are in portofoliu planurile unui cutter cu forme rotunde, de 30 de picioare, care se vede din toate unghiurile ca e derivat direct din Naja 30, singura diferenta fiind ca e cold molded, si nu placaj multigurna precum Naja 30.
Florio, sa-i transmiti te rog salutarile noastre lui Jack Van Ommen, mai ales ca eu (inca) mai am de balacit in praf, fibra si rasini aici in Cluj, si nu se stie cand (si daca :)) apuc sa vad marea vara asta.
AM discutat in seara asta, dupa ce am venit de pe mare, ceva mai mult cu Jack Van Ommen, si in ciuda orei tarzii, solitarul navigator a fost foarte comunicativ, placut impresionat si parca putin stanjenit din modestie, de mesajul pe care l-am transmis din partea voastra si a mea.
N-am sa pot spune tot ce am vorbit fiindca este foate mult, insa o idee mi-a placut : a fost impresionat ca desi noi romanii avem un numar mic de barci, e foarte vizibil ca le folosim ! In Germania, in Olanda, Franta, a vazut ca 80% din barci nu se misca. Oamenii nu ies cu ele. Aici in Tomis sunt cateva veliere, si astazi, lucrand pe punte, le-a vazut aproape pe toate iesind :) !
Ar fi trebuit sa polece maine din Tomis, insa mai ramane cateva zile. E un temerar, asa cum sunt toti navigatorii solitari.
In discutie am atins subiectul manevrelor fixe care imi par foarte subtiri, si mi-a aratat ca in afara straiurilor si sarturilor principale, arborada mai este intarita cu cateva manevre complementare. Dar de acelasi diametru.
"-Ele insa n-au cedat niciodata, in schimb a cedat, uite, scripetele asta "
Mi-a spus totodata ca barca nu a fost conceputa pentru tipul asta de calatorii, insa a facut fata (e o realitate) si inca mai face. Pilotul automat (cel mecanic nu electronic) este o alcatuire inginereasca foarte solida si iesita mult la pupa. Pe cat e de mare, pe atat e de eficienta.
Barca nu pare foarte confortabila la interior, insa e robusta, functionala.
Jack ne multumeste tuturor pentru atentia catre Fleet Wood :) ( eu ii multumesc Capitanului Nemo ca ne-a anuntat) si spune ca sunt multe locuri in Romania in care si-a dorit sa stea mai mult decat i-a permis timpul planuit.
De aici pleaca spre Istanbul cu popas la Varna ( eu i-am sugerat si un popas la Nessebar) .
E un solitar si e fericit sa navigheze in aceasta formula simpla .
EU ii urez vant bun si mare domoala. Ca e nevoie. :)
Este frumos Fly Fox-ul: inox cu lemn, nuante si pasaje curbe, o gramada de munca, pasiune si arta. In schimb nu vreau sa ma gandesc la intretinerea lui. Orice zgarietura pe punte sau suprastructura, orice vietuitoare in zbor va lasa urme inestetice. Numai intretinerea lui cred ca il va ajunge pe proprietar o suma considerabila, caci va trebui facuta permanent. Poate ar trebui pastrat in hangar, conditiile fiind probabil mai bune la vecinii de la sud.
Dupa 6 luni de stat in Romania: (http://www.cometosea.us/?p=2227)
Citat din: Mr. Jack Van Ommen
I will wave good bye to the Romanian shores with some sadness. I have spent nearly 6 months in this country. The people have treated me very generously and kindly and I made many friends here. I'd like some day to see the Northern region, Transylvania.
L'Arrividere and Multo Mesk!
La revedere, si vant bun, old sailor!
Ma bag si eu in seama la velierul cel traditional, cu un blog care , pe mine unul, m-a lasat ....day-dreaming.
http://knockaboutsloops.blogspot.com/2009_12_01_archive.html
Mai e cineva pe-aici fascinat de lucrurile-astea? In mintea mea, asta e imaginea care apare cand vine vorba de "velier traditional".
J, Sir. :-X
Da, si eu sunt un fan al "J'-urilor. Ca dovada, istoria lor incepe in anii '60 si se continua si in ziua de azi.
Super faine barci!!!!
Bineinteles ca suntem si altii fascinati, insa doar la nivel vizual si cam atat :). De ce? Fiindca asemenea barci reprezinta maximul de cheltuiala pentru minimul de utilitate. Ceea ce vedem in blog sunt niste jucarii costisitoare, insa bineinteles foarte aratoase. Sunt daysailere din lemn, derivate din racere de epoca. Acestea aveau anumite clase de handicap, impuse de regulile vremii, din care cauza au LWL mica si extremitatile atat de alungite, care azi pentru noi arata super interesant si retro. Deci aspectul lor a fost dictat mai mult de regulile de rating decat de ratiunile estetice ale vremii.
Pentru explicatiile cele mai aprofundate despre evolutia barcilor de racing de-a lungul timpului, si influenta claselor de handicap (rating rules) asupra designului, avem una din cele mai tari carti pe specificul barcilor cu vele pe care am gasit-o vreodata, "Seaworthiness, the forgotten factor", de C. A. Marchaj: http://www.amazon.com/Seaworthiness-Forgotten-Factor-C-Marchaj/dp/0877422273 . Daca o doreste cineva, o am in format electronic.
Vali, crezi ca mai exista multa lume care face azi un caz de utilitate dintr-un velier de lemn? Asta a murit, zic eu, inca de la sfarsitul erei clipper-elor. Plus ca ar trebui admis ca s-ar putea sa mai exista tipi (si sunt destule fapte care dovedesc asta chiar azi) care pun mare pret pe inutilitatea vai! cat de plina de farmec! a lucrurilor astora. Soul fuel :)
Ceea ce mi se pare insa cu adevarat incantator e felul in care reactioneaza modernitatea la asta: German Frers au unele (construite si care deja au taiat ceva ape) care sunt sigur ca vor face istorie, iar despre daysailerul de la Wally ...
Intr-adevar, asa e, ai dreptate vizavi de estetica. Nu conteaza geneza ei, ci rezultatul final ;).
Insa principiile functionale dupa care ma ghidez in viata de zi cu zi (ce sa-i faci, deformatie romaneasca :)) ma fac sa ma uit cu un ochi critic la orice barca. Ma gandesc: unde as putea tine in siguranta asa ceva in Ro, cat m-ar costa intretinerea aspectului "glossy", cati bisnitari de vopsele si lacuri ar trebui sa "curtez" pana sa gasesc ce-mi trebuie etc etc. Din cauza asta, pentru mine, care traiesc in Ro, cea mai buna solutie e sa privesc cat mai de departe "poeziile in lemn" de tipul celor prezentate pe blog.
Poate unul din motivele pentru care tu postezi e sa mai posteze si altcineva....care sa posteze din acelasi motiv ...si tot asa. Si tot asa si tot asa, poate cu cate unul si inca unul si inca unul, tot visand, tot jinduind, se aduna la un moment dat suficienti care sa vrea si poata incat sa se sparga gheata. E clar, nu suntem "maritime nation"....dar toate lucrurile au la un moment dat un inceput. Si-ntr-o buna zi, peste timp, alti vali si draken samd , de peste generatii, o sa fie mai putin constransi de lipsa de marine, boatyards, maintenance etc si o sa aiba ... vant mai bun si mare mai buna :) Nu-s pesimist - mi-aduc aminte pana-n detalii cum arata Tomisul acum 20 de ani si ce "flota" era ....nici azi nu-i vreo "lumina", dar .... e cu plus.
"I have a dream: that one day.... " huh? :D
Si eu "I have a dream", dar la mine doar visele realizabile au prioritate. Nici eu nu sunt pesimist, insa fiind poate mai implicat pe parte tehnica, sunt cateodata mai rezervat din cauza aspectului cost-rezultate.
Pe vremea lui nea Nicu, in santierul naval din Galati era un velier de tipul asta, din stejar, dar mai mic. Din pacate fusese lasat in paragina, si nu prea mai aveai ce recupera din el, decat cel mult ideea.
Am undeva un plan de velier foarte asemanator cu Knockabout sloop-urile din blogul citat de tine. E pe hartie, format A0, si am sa-l caut sa-i fac niste poze, cine stie, poate ne-om apuca si de asa ceva in viitor ;).
Citat din: Vali din Februarie 09, 2012, 10:14:02 PM
Pentru explicatiile cele mai aprofundate despre evolutia barcilor de racing de-a lungul timpului, si influenta claselor de handicap (rating rules) asupra designului, avem una din cele mai tari carti pe specificul barcilor cu vele pe care am gasit-o vreodata, "Seaworthiness, the forgotten factor", de C. A. Marchaj: http://www.amazon.com/Seaworthiness-Forgotten-Factor-C-Marchaj/dp/0877422273 (http://www.amazon.com/Seaworthiness-Forgotten-Factor-C-Marchaj/dp/0877422273) . Daca o doreste cineva, o am in format electronic.
Salutare Vali, lumea este interesanta si foarte mica!
Este cartea mea de capatai, o am "pe hartie".
Salut Peter, spuneai odata ca ai si Aero-Hydrodynamic of Sailing, tot de Marchaj, si te-ai apucat s-o scanezi, da' erai cu o tanti, si nu v-a iesit joaca pana la capat :D: http://www.barcaholic.ro/f4/manuale-si-chestii-utlile-57-20.html#post25439
Ce se mai aude despre carte? Sau ar trebui angajata alta doamna :)?
Să nu plângeți, eu n-am făcut-o....
Probabil dacă m-aș apuca să o construiesc, va fi barca pe care nu vreau să o termin vreodată.
http://youtu.be/WwZ2UkNm7ms (http://youtu.be/WwZ2UkNm7ms)
totusi Herreshoff a avut "o educatie Europeana" .... voila Riviera
Citat din: gvincentiu din Aprilie 24, 2015, 12:27:04 PM
Probabil dacă m-aș apuca să o construiesc, va fi barca pe care nu vreau să o termin vreodată.
http://youtu.be/WwZ2UkNm7ms (http://youtu.be/WwZ2UkNm7ms)
La un moment dat cochetam si eu cu ideea de a construi un Flatfish...
Fata de dimensiunile barcii efortul este insa mare (estimatie lejera cca 1200 ore)
Apoi fara "feroneriile adevarate" - adica toate din bronz aspectul ar fi inconsistent...
De gasit se gasesc toate (intinzatori, tacheti, balamale etc de ex. prin www.vetus.com (http://www.vetus.com))
dar costa de parca ar fi turnate din argint.
Am atasat un screenshot despre Flatfish in interpretare personala
(sectiune transversala si coeficient prismatic o nuanta mai mare fata de original (cca +3%),
rezultand un plus de stabilitate pe axa longitudinala dar si un plus de rezistenta (de forma)
care insa se poate compensa prin reducerea lestului)
@solpet
La ce sistem de constructie te-ai gindit? Ceva clasic plank on frame, sau un fel de strip planked imbalsamat complet in epoxi? Sau cold molded cu mai multe straturi de furnir?
Citat din: pelicanul din Aprilie 27, 2015, 12:35:51 PM
@solpet
La ce sistem de constructie te-ai gindit? Ceva clasic plank on frame, sau un fel de strip planked imbalsamat complet in epoxi? Sau cold molded cu mai multe straturi de furnir?
Cold-molded este predestinat pentru curburile pronuntate ale barcii.
Adica "clasica" solutie cu 3 straturi de furnir a 3..4 mm grosime,
cele interioare orientate la +45° respectiv -45° de grade iar stratul exterior dispus in directie longitudinala.
Interior vopsit (sau lasat natur, dupa gust, desi orientarea stratului intern, la +/- 45° nu este de un estetic ridicat).
Pe exterior 3 straturi de panza biaxiala a 150..160 g/m2
in zona de racordare a chilei eventual 5, desi efortul majoritar se transmite dinspre lest spre varangi si nu spre stratul exterior
(care rezista bine la tractiune, insa la compresie /incovoiere.... )
Ar fi posibila si o constructie din file de bordaj (de ex larice) pe coaste de stejar indoite la cald ( plank-on frame)
presupune insa acces la material de calitate rezonabil de bun,
"maruntisuri" ca de ex. cuie-nit din cupru
si calfatarea necesita intretinere,
dar aspectul - dpdv optic este foarte placut.
Exista o cartulie buna care descrie constructia unei barci similare, dupa metoda file-pe-coaste (si calfatare)
http://www.woodenboatstore.com/product/book_Haven_ (http://www.woodenboatstore.com/product/book_Haven_)
Fotografiile din carte sunt alb-negru , cu rezolutie relativ scazuta, dar continutul este informativ.
Barca a fost proiectata de Joel White si construita de Maynard Bray,
un editor neobosit si foarte activ de aproape 25 de ani a rewistei Woodenboat.
O alta carte, similara si scrisa tot in spiritul metodei file-pe-coaste , avand ca subiect tot o barcuta proiectata de Hereshoff
este aceasta
http://www.amazon.com/Building-Herreshoff-Dinghy-Manufacturers-Maritime/dp/0913372331/ref=sr_1_7?s=books&ie=UTF8&qid=1430130068&sr=1-7&keywords=herreshoff (http://www.amazon.com/Building-Herreshoff-Dinghy-Manufacturers-Maritime/dp/0913372331/ref=sr_1_7?s=books&ie=UTF8&qid=1430130068&sr=1-7&keywords=herreshoff)
Echipa constructoare a intervievat unul maragnoz batran (Sylvester dupa cate imi aduc aminte) care era responsabilul principal
pentru dinghy-uri la santierul Hereshoff.
_______
Am ambele carti, la o adica pot sa le iau cu mine la Raid Romania 2015,
dar nici la Amazon respectiv la Woodenboat nu sunt din cale afara de scumpe....
Cea mai suplă, frumoasă barcă. Întotdeauna am avut senzaţia că această barcă abia atinge apa.
Barca visurilor mele.
Păcat că va rămâne doar un vis.
Am sorbit fiecare forografie. Nu e de 12,5 dar ma calmez si cu un 14: https://www.flickr.com/photos/nwswb/sets/72157626421874143/ (https://www.flickr.com/photos/nwswb/sets/72157626421874143/)
Citat din: gvincentiu din Aprilie 27, 2015, 08:10:14 PM
Am sorbit fiecare forografie.
Cunosc fotoreportajul respectiv.
O lucrare de migala, executata cu precizie !
Putem invata una-alta din fotografii , chiar daca ne-am apuca de ceva mai modest si mai putin consumator de timp.
De ce sa nu folositi o tehnica de constructie clasica, ieftina si care nu e dependenta de materiale greu de gasit la noi (cum ar fi lemnul de calitate). Strip plank traditional adica, de pe vremea lu Hereshoff. Coca construita din molid (sau larice pentru cine vrea) 12x12mm (sau mai gros) imbinate in cuie galvanizate. Coastele din salcam verde, indoite direct in coca. (salcam verde se gaseste pe marginea baltii sau la furnizorii de pari de gard. De pe balta puteti alege direct bucati strambe, cum va trebe pentru coaste. Pentru fiecare coasta taiati un salcam tanar si ciopliti la dimensiune, ca salcamul oricum e specie invaziva). Daca puietii de salcam nu va plac, stejar verde este pe toate gardurile, trebe numa rabdare sa alegeti ceva mai fara noduri. Cuie dublu galvanizate (ca alea navale) de toate tipurile ("bradulet" adica "ring barbed", rasucite sau chiar patrate) exista la furnizorii de cuie pentru acoperisuri, idem cuie de cupru daca vreti. Pe dinafara puteti pune o tesatura de 150-200gr/mp cu epoxi ieftin pentru izolatie la apa, daca folositi larice nici aia nu trebe. Daca vreti sa fiti in lemn natur furniruiti cu ceva mahon sa arate bine. Tacheti, blocuri, etc. faceti tot voi, din lemn si arata supertraditional. La straiuri si sarturi cablu de sarma galvanizata pe care o matisati ca e traditional. Sau dati niste banuti pentru ceva dyneema (nu pentru yachturi, pentru cabluri de remorcaj sau alpinism ca e mai ieftin).
O barca facuta asa ar trebui sa reziste 20-30 ani. Nu-i musai cold molded sau nituri de cupru sau mult epoxi. Trebuie numai ceva grija la pus stripurile si adaptat forma cu rindeaua. Ganditi-va ca atunci cand se inventase strip-plank intre stripuri se punea cel mult vopsea, daca se punea si aia. Barcile de lucru erau toate incheiate in cuie galvanizate si suruburi. La urma urmei si barcile au o perioada de viata determinata, nu rezista vesnic. Mie 20-30 ani mi-ar ajunge de la o barca.
Citat din: Rumpi din Aprilie 28, 2015, 02:57:05 AM
Ganditi-va ca atunci cand se inventase strip-plank intre stripuri se punea cel mult vopsea, daca se punea si aia.
Cei care isi puteau permite, foloseau pasta de miniu (oxid de plumb).
Citat din: Rumpi din Aprilie 28, 2015, 02:57:05 AM
La urma urmei si barcile au o perioada de viata determinata, nu rezista vesnic. Mie 20-30 ani mi-ar ajunge de la o barca.
Corect.
Nici masinile nu se construiesc pentru eternitate, dar acest fapt nu ne impiedica
sa le cumparam,
sa le folosim ca apoi sa se metamorfozeze in "altceva"
(gen program Rabla sau o parte fractionara din parcul de veterani sa devina oldtimer).
Problema cu barcile este ca suntem mult mai atasati de ele decat fata de un produs industrial :-)
Imi place foarte mult planul de forme al Flatfish in varianta lui Peter. Parca tocmai am vazut una din bijuteriile lui Chuck Paine :).
Singurele mici detalii pe care le-as modifica ar fi:
- as mai indulci sau as elimina concavitatea plutirii la prova
- as muta grosimea maxima a profilului chilei la treimea prova, nu pupa
Despre tehnica de lucru, poate e o idee si strip simplu pe coaste laminate, dupa care exteriorul invelit in tesatura si epoxy. E tehnica promovata de George Whisstock, si am facut si eu acum ceva vreme asa ceva (doar osatura):
Reducere mare, reducere:
http://www.woodenships.co.uk/small-craft/haven-centreboard-dinghy/ (http://www.woodenships.co.uk/small-craft/haven-centreboard-dinghy/)