Va Salut,
Am ceva probleme cu motorul,momentan sunt la Sfantu Gheorghe si este foarte greu sa ajung la un mecanic.
Sa incepem cu inceputul,anul asta la inceputul sezonului am schimbat toate consumabilele plus filtru de inalta ,bujii ,filtru de benzina si filtrul decantor.
Initial au fost montate niste bujii care nu erau potrivite pentru motor,am mers cu motorul la Lacramioara si baietii mi-au schimbat bujiile cu unele potrivite plus filtrul de inalta.
La plecare din Galati motorul nu se tura ca sa pot glisa dupa discutii cu baietii de la Lacramioara am descoperit ca furtunul de la aerul de relanti nu era bagat cum trebuie.
Am reusit sa plec don Galati dar acum am alte simptome care nu le pot depista cauza.
Motorul in plaja de 1000-2000 R.P.M se tureaza si detureaza fara sa ating mansa,cateodata se opreste din cauza fluctuatiilor,daca il accelerez in timp ce se balbaie se aude un sunet de metal pe metal.
Precizez ca simptomul se intampla numai intre 1000 -2000 de turatii daca ies in 2200 nu se mai intampla nimic,barca gliseaza normal fara probleme.
Acum nu stiu unde sa ma orientez ,aerul de relanti nu este suficient,combustibil nu este suficient....
Incerc sa urc cateva filme pe youtube cu fenomenul in cauza.
Va multumesc pentru sugestii.
(http://media5002.dropshots.com/photos/1314906/20160612/044015.jpg)
(http://media5001.dropshots.com/photos/1314906/20160612/044011.jpg)
(http://media5002.dropshots.com/photos/1314906/20160612/044009.jpg)
(http://media5002.dropshots.com/photos/1314906/20160612/044006.jpg)
(http://media5001.dropshots.com/photos/1314906/20160612/044017.jpg)
Salut George,
Mai verifica odata furtunele. Poate este unul intr-o pozitie mai greu de observat care nu e cuplat corect.
Salut. Am patit la fel cu mercury de 50 al meu din 2006 acum 2 saptamani in Dunavat.
La proba era ok , acolo mergea intrerupt si se auzea ca o bataie metalica in capul motorului.
Nu functiona bujia 2. Dupa ce am schimbat-o , merge ok.
Verifica inca o data bujiile daca dau scanteie ok , verifica mufa de alimentare daca nu prinde aer pe acolo si linia de alimentare , verifica bateria - daca are tensiune cat trebuie la relanti.
Momentan la astea ma gandesc.
Va multumesc pentru raspunsuri.Ma gandesc ca bujiile sunt ok din cauza ca nu am probleme dupa 2000 de turatii.
O sa incep maine sa urmaresc fiecare furtun in parte.Daca nu gasesc nimic o sa comand bujii noi si sper sa gasesc o cheie pt bujii.
Filmul pe youtube se urca foarte greu.
Solenoidul pentru aerul de relanti este la pozitia 6 si se conecteaza cu furtunul 12 acum intrebarea este unde se conecteaza pe prima iesire sau pe cea dea doua?
Cand am schimbat pozitia imi tine motorul la o turatie peste 1000 de ture si parca nu mai are fluctuatii dar cand cuplez pe mers inainte face un zgomot destul de puternic.
Un prim video ,sper sa se inteleaga ceva. https://youtu.be/WJ2VeF1KO4c
Al doilea https://youtu.be/H51dlkMKPoU.
Am verificat motorul urmatoarele probleme sunt legate de aprindere.La cilindrul 2 bujia a fost stransa si incalecat filetul plus ceramica sparta ,dupa cum se vede in poze metalul de pe blocul motor are culoarea schimbata si bujia nu a fost stransa pana la capat(am pus 2 poze una cu cilindrul 1 si cea cu cilindrul 2 pentru comparatie).La cilindrul 4 fisa nu era bagata cum trebuie plus din cauza ca este dificil de scos sa tras cu surubelnita de fisa si sa deteriorat fisa la cuplajul cu bujia.Balbaielile erau din cauza ca aveam scanteie pe blocul motor din cauza deteriorarii cauciucului.Scanteie vazuta de catre mine.
Acum am scos fisa si incerc sa acopar gaurile (le imbrca in dublu component)sper sa tina pana imi comand o noua fisa.
Nu stiu ce sa fac acum....
Acum sa vad de unde imi pot comanda.
Am sa incerc sa contactez si service ul unde mi sa facut revizia si schimbul de bujii.
(http://media5002.dropshots.com/photos/1314906/20160629/112943.jpg)
(http://media5001.dropshots.com/photos/1314906/20160629/105052.jpg)
(http://media5001.dropshots.com/photos/1314906/20160629/102706.jpg)
(http://media5000.dropshots.com/photos/1314906/20160629/102714.jpg)
Eu as incerca sa ii contactez pe cei de la service prin interpusi...si anume OPC-ul.
Sincer ca altfel se perpetueaza mizeriile astea
Citat din: Intersect din Iunie 29, 2016, 11:34:44 AM
Am verificat motorul urmatoarele probleme sunt legate de aprindere.La cilindrul 2 bujia a fost stransa si incalecat filetul plus ceramica sparta ,dupa cum se vede in poze metalul de pe blocul motor are culoarea schimbata si bujia nu a fost stransa pana la capat(am pus 2 poze una cu cilindrul 1 si cea cu cilindrul 2 pentru comparatie).La cilindrul 4 fisa nu era bagata cum trebuie plus din cauza ca este dificil de scos sa tras cu surubelnita de fisa si sa deteriorat fisa la cuplajul cu bujia.Balbaielile erau din cauza ca aveam scanteie pe blocul motor din cauza deteriorarii cauciucului.Scanteie vazuta de catre mine.
Acum am scos fisa si incerc sa acopar gaurile (le imbrca in dublu component)sper sa tina pana imi comand o noua fisa.
Nu stiu ce sa fac acum....
Acum sa vad de unde imi pot comanda.
Am sa incerc sa contactez si service ul unde mi sa facut revizia si schimbul de bujii.
(http://media5002.dropshots.com/photos/1314906/20160629/112943.jpg)
(http://media5001.dropshots.com/photos/1314906/20160629/105052.jpg)
(http://media5001.dropshots.com/photos/1314906/20160629/102706.jpg)
(http://media5000.dropshots.com/photos/1314906/20160629/102714.jpg)
Adica sa distrus filetul in chiuloasa la cilindrul 2 ?,
Daca e filetul distrus in chiuloasa ,normal trebuia sa fie si putina funingine acolo,motorul poate scapa putina compresie pe la filetul deteriorat.Daca strangi normal o bujie si torni putina apa deasupra filetului apoi dai la automat ? trebuie faca bule de aer deasupra filetului ,in jurul bujiei.
Verifica aceasta probabilitate ,pentru ca e important .
Eram aproape sigur ca e de la aprindere dar sper sa nu fie stricat filetul interior.
Ma bucur ca ai depistat problema.
Daca este intr-adevar filetul distrus in chiulasa atunci trebuie mers la atelier specializat unde se procedeaza la bucsarea acelei bujii. Practic se majoreaza putin gaura din chiulasa se face o bucsa filetata exterior/interior se monteaza pe chiulasa - astfel se recupereaza acest neajuns. Nu se poate face pe apa (in balta) si nu cred ca se gasesc asemenea ateliere in delta.
Citat din: mariusm piesenoi111 din Iunie 29, 2016, 12:12:24 PM
Eu as incerca sa ii contactez pe cei de la service prin interpusi...si anume OPC-ul.
Sincer ca altfel se perpetueaza mizeriile astea
Da sa stricat filetul interior,astazi am fost la Murghiol si am luat fisa noua.Cum a spus baiatul de la service cei de la Galati trebuie sa vina sa imi faca motorul.
Citat din: crysty din Iunie 30, 2016, 04:26:08 PM
Daca este intr-adevar filetul distrus in chiulasa atunci trebuie mers la atelier specializat unde se procedeaza la bucsarea acelei bujii. Practic se majoreaza putin gaura din chiulasa se face o bucsa filetata exterior/interior se monteaza pe chiulasa - astfel se recupereaza acest neajuns. Nu se poate face pe apa (in balta) si nu cred ca se gasesc asemenea ateliere in delta.
Asa este nu se poate face pe apa,eu cred ca se poate rectifica cu un tarod dar bag span in motor daca fac asta acum.Am vorbit la Mercury si am convenit sa il desfacem cumpar garnitura de chiuloasa si punem bucsa asta in cel mai rau caz.
Dar sper sa vorbesc cu cei care i-au facut sevisarea initial.
Citat din: mariusbig din Iunie 30, 2016, 02:41:09 PM
Eram aproape sigur ca e de la aprindere dar sper sa nu fie stricat filetul interior.
Ma bucur ca ai depistat problema.
Eu tineam degetele incrucisate sa nu fie de la aprindere,dar asta este.
Offf și ce consum am avut.....
Citat din: Intersect din Iunie 30, 2016, 11:08:47 PM
Asa este nu se poate face pe apa,eu cred ca se poate rectifica cu un tarod dar bag span in motor daca fac asta acum.Am vorbit la Mercury si am convenit sa il desfacem cumpar garnitura de chiuloasa si punem bucsa asta in cel mai rau caz.
Dar sper sa vorbesc cu cei care i-au facut sevisarea initial.
Si eu cred ca se poate rezolva cu un tarod , ca sa nu intre spanul trebuie sa ti motorul cu gaura ce trebuie rectificata in jos (pt asta probabil trebuie sa scoti uleiul din motor)
Apropos , ce motor ai ( cati cai si ce an ? ) si ce consum scotea ? Si ce barca ai te rog ?
Multumesc.
Am patit si eu ceva similar la un Grand Cherokee 2.7 care avand 5 cilindi pusi longitudinal era f greu de ajuns la al 5-lea injector si mai greu de remoontat asa ca neste isteti l-au bagat si strans stramb si cand au vazut ca pierde compresie au completat cu poxipol..Pana l-a scuipat afara si atunci sa vezi consum....:)
Pentru a nu intra span in cilindru se pune vaselina din abundenta pe tarod. In felul acesta tot spanul rezultat se lipeste de vaselina. Exista truse speciale de refiletat, se tarodeaza la o dimensiune mai mare dupa care cu o scula speciala se introduce un arc special.
Citat din: mariusbig din Iulie 01, 2016, 01:52:29 PM
Apropos , ce motor ai ( cati cai si ce an ? ) si ce consum scotea ? Si ce barca ai te rog ?
Multumesc.
50 C.P Mercury EFI an de fabricatie 2009.Barca este un Quicksilver activ cabin 430.Ajungeam la un consum de vreo 15 imens aproape dublu de cat aveam inainte.
Citat din: stefand600 din Iulie 01, 2016, 04:05:24 PM
Pentru a nu intra span in cilindru se pune vaselina din abundenta pe tarod. In felul acesta tot spanul rezultat se lipeste de vaselina. Exista truse speciale de refiletat, se tarodeaza la o dimensiune mai mare dupa care cu o scula speciala se introduce un arc special.
Sa vedem ce meseriasi gasesc ca sa rectifice problema.
Citat din: Intersect din Iulie 01, 2016, 10:15:26 PM
50 C.P Mercury EFI an de fabricatie 2009.Barca este un Quicksilver activ cabin 430.Ajungeam la un consum de vreo 15 imens aproape dublu de cat aveam inainte.
Sa vedem ce meseriasi gasesc ca sa rectifice problema.
Abia acum vazui problema.
George, regula la noi in tara, este: 1)ce faci cu mana ta e bun facut.
pentru ca 2) tara e plina de specialisti.
Pe aceste motive, subsemnatul a apelat la manutele din dotare, de fiecare data cand a fost nevoie de facut ceva la barca. Chiar daca nu stiu motoare, citesc si aplic.
Atentia cu care lucrez singur, este ceva cert. Atentia cu care lucreaza altcineva, ramane o necunoscuta.
Iar cu lucruri vitale pe apa, precum motorul, nu imi permit tolerante :) .
De fiecare data eu am facut tot ce trebuia facut la motor,schimbat consumabile impeller de la pompa de apa si altele.Dar de data asta am zis sa castig o zi si din cauza asta am apelat la meseriasi.Chestia este ca le-a fost spus ca barca nu o sa stea la Galati ci o sa fie mai tot timpul pe apa cu 2 copii mici.Dar nu a interesat pe nimeni , lasa bre ca merge asa.
Acum un update este ca la final am avut 3 fise plesnite din 4,una am gasit-o la un baiat din Murghiol si altele 2 la Sfantu.
Am sunat la Mercury si o fisa costa 320 de lei,nebunesc pret in state un set de 4 costa in jur de 40 usd,dar nu conteaza,chestia este ca nevasta-mea le-a spus ba baieti motorul tremura la relanti.Ei au raspuns ca asa trebuie.
Am sunat-o pe Lacramioara si mi-a spus las ca revenim cu un telefon,normal ca nu sa intamplat minunea.
Om vedea ce fac pe viitor am sa imi comand tarod pentru rectificat filetul am sa imi comand garnitura la chiuloasa si am sa o fac eu daca nu gasesc o solutie acceptabila.
George , nu esti singurul care a luat-o in freza de la Lacramioara.
Eu si acum astept sa-mi schimbe cupa de la impeller PLATITA pentru un yammy care a ajuns la userul Ionitzady.
Si asteptand sa fiu sunat , iata ca a trecut mai bine de un an !!!!!
Asta e , prefer sa lucrez cu firme serioase pentru consumabile , Lacramioara nu mai exista pentru mine la fel ca si pentru multi altii de pe acest forum.
Aviz amatorilor.
Avem si un deznodamant care ma bucura.Dupa cateva discutii cu Lacramioara a decis sa trimita un mecanic sa imi repare barca aici la Sfantu.Florin a venit a atacat si a reparat ce era defectat.In mare mi-a schimbat toate bujiile se presupune ca erau defecte apoi a rectificat filetul.A umplut cu vaselina apoi a rectificat inceputul filetului in chiuloasa.Dupa ce am fost multumiti de rezultat am pornit motorul in gol si a suflat afara vaselina si spanul pe care nu l-am putut noi scoate.Apoi a mai bibilit in jurul motorului plus ca mi-a aratat multe chestii pe care nu le stiam.Am pus fisele vechi dar au mers doar ieri in teste,azi cand am facut un drum dus intors la Sulina au cedat si le-am schimbat cu cele noi.
Per total in afara de putin disconfort si lipsa de barca eu sunt multumit de felul in care Lacramioara a gestionat situatia data,sper sa il mai intalnesc pe Florin pentru ca am ramas dator.
Ma bucur pentru tine George.
Eu am primit un mail induiosator de la Dna. Lacramioara in urma postarii mele pe care nu-l voi publica .
Ma bucur ca a percutat la ceea ce s-a scris aici pe forum dar , eu merg mai departe cu ceilalti .....
Totul e bine cand se termina cu bine.
Foarte important este ca aceia care fac o greseala, vin sa o repare si nu fug de raspundere.
Vacanta frumoasa, George!
Citat din: Florio din Iulie 14, 2016, 09:14:39 AM
Totul e bine cand se termina cu bine.
Foarte important este ca aceia care fac o greseala, vin sa o repare si nu fug de raspundere.
Vacanta frumoasa, George!
Mulțumesc Florio.
Exact așa am gândit-o și eu.
Salutare ,
Citind patania lui George si avand la randul meu ceva probleme similare cu motorul , tot Mercury 50 HP EFI , 2006 , realizez ca s-ar putea ca una din fisele mele sa aiba ceva probleme( bujiile le-am schimbat in iunie , personal ).
La mine se oprea la relanti , la 30 - 40 secunde dupa ce-l porneam . Daca ii dadeam gaz , mergea . La fel , tremura inainte sa se opreasca si se auzea cum incearca sa aspire cat mai mult aer .
In prima faza, am pus-o pe seama benzinei , alimentand de la Star 2000 ,in Mila , cu vreo ora inainte de a avea simptomele prezentate .Intr-un final am ajuns cu bine la mal si acasa am inlocuit linia de alimentare punand si un filtru decantor pe care ani la rand am ezitat sa-l achizitionez . Dupa ce am montat filtrul , punand intr-un bidon cu benzina si un aditiv pt injectoare , la proba ,a mers rotund .
Cum ma pregatesc sa plec iar in Delta , primul lucru pe care il voi face cand voi ajunge acasa , azi , voi verifica fisele.
Alte pareri ?
Multam
Marius
Dacă ai fișele ciupite și descarcă scânteia pe chiulasa auzi descărcarea. Plus ca vezi pe turometru când ai misfire adică sta turat la 1400 de ture și când îți descarcă pe un anumit piston îți scad turațiile și motorul zguduie. Scoate capacul pornește motorul și ascultă-l.
Mai poți sa ai probleme cu silenoidul pentru admisie aer ralanti,sa nu fie crăpat sau sugrumat.
George , multam pt indicatii .
Pana la urma , furtul 12 unde se monteaza pe solenoid , pe iesirea de jos sau cea de sus ?.
Din ce-mi amintesc , la mine este pe cea de sus .
O sa vad acolo daca este ceva fisurat sau sugrumat .
Este pe cea de sus dar nu contează,eu l am scos și analizat este un solenoid pentru dozaj aer.. Dacă îți mai face figuri motorul poți scoate furtunul de tot și pornești motorul fără el,trebuie sa se tureze. La pornire normală cu furtunul pus dacă îl scoți oprește motorul sau mai bine spus îl tureaza și în final oprește cam simptomele tale.
Dacă ai nevoie de scheme pt motor sa îmi spui și le pot urca.
De curand am achizitionat un mercury 60 cp efi model la fel cu 40-50 efi fabricatie incepand cu 2002 .Nu am probat motorul in sarcina pe apa doar pornit in butoi.Am conectat cablurile electrice de la mansa mea si bateria . Pun contactul se aude un piuit scurt start si motorul porneste usor chiar daca afara era destul de frig 1-2 grade. Motorul merge rotund dar cand accelerez are o ezitare (da in nas) apoi se tureaza ,daca accelerez foarte usor pana pe la 2mii si apoi brusc accelerez face mai rau ,aproape se opreste apoi se tureaza . daca apoi dau acceleratia la minim motorul nu revine instant la relantiu ci mai ramane putin turat apoi usor revine la relantiu. Daca las motorul sa se incalzeasca bine de tot 10- 15 miniute de mers in relantiu
se atenueaza mult toate aceste simtome dar tot parca nu se accelereaza liniar ,ma gandesc ca in sarcina sa nu faca mai rau.Oare e normal sa se intample asa ? mentionez ca am pus bujii noi (recomandate de manual)si repet motorul merge rotund si se aude bine.
am verificat si selenoidul de relantiu( IAC) acesta nealimentat inchide perfect ,alimentat deschide,si apropo in manual arata ca furtunul se cupleaza la stutul de jos desii si la stutul de sus functioneaza la fel singura deosebire e ca daca e conectat la stutul de sus la un vacum mai puternic (tragand cu gura )poti trage aer chiar daca selenoidul nu este alimentat,pe cand cel de jos ramane blocat oricat ai trage.
Salut vezi ca astea cu injectie au o protectie. Nu pot fi turate necuplate mai mult de doua mii de ture. Peste doua mii scade turatia creste merge balbait. Oricum repriza de accelerare trebuie sa fie lenta.
Poate motorul nu are nimic il accelerezi prea brusc.
Salut @pilu eu am un suzu de 20cp injectie si la fel face si pe barca nu doar in butoi la relanti merge de nici nu se aude daca vrei sa il turezi, se tureaza putin dupa care balbîie foarete tare si aproape zici ca se opreste, e in schimb cand il bag in viteza ajung la 6000ture fara nici o problema.La prima revizie am intrebat ce se intampla si inntradevar cum zice si Dragos are o protectie care nu iti da voie sa il turezi la gol(scrie si in cartea lui)
Sa auzim numai de bine
Mam gandit si eu la chestia cu protectia dar la mine nu e vorba de asa ceva pentru ca am dat jos elicea(sa nu imi arunce apa din vas) si am cuplat inainte si la fel face, defapt nu e vorba ca nu se tureaza el atinge turatia maxima dar la accelerare intai da in nas apoi se tureaza , eu m-am gandit prima oara ca e din cauza ca motorul e prea rece ( cam asa face o motocicleta neincalzita )dar apoi zic eu ca l-am lasat sa se incazeasca binisor cei drept ca dupa aceea a mers simtitor mai bine dar parca tot nu cum ar trebui ....ramane sa testez pe apa peste vreo 2 luni daca se incalzeste putin .
salut,
nu cred ca i protectia
am o suzuka de 30 cp efi si nu mi face una ca asta
si eu chiar storc motorul de ultimul calut
Pilu uitate si tu la termostat .
Ionitza am verificat termostatul pare schimbat de curand ca arata ca nou .
Am luat manualul la "puricat"si am verificat cam urmatoarele (descriu aici poate va folosi pe viitor cuiva):
1.Senzorii de temperatura si cel de pe admisie si cel de pe motor(sunt identici la acest motor) cu aparatul de masura setat pe Ω intre cei doi pini si senzorul scufundat intr-un vas cu apa in care se afla un termometru .se incalzeste usor apa si rezistenta senzorului trebuie sa se modifice in functie de temperatura (conform unui tabel din manualul de reparatii)
2. Senzorul MAP aflat pe admisie ( masoara presiunea din galeria de admisie) manualul da niste valori de rezistenta inre fiecare 2 din cei trei pini ai senzorului asta fiind o diagnosticare" la rece" pentru o mai mare siguranta(asta nu da manualul) se poate face inca un test al acestui senzor in felul urmator : se masoara voltajul intre pinul din mijloc si masa ,cu contactul pus la motor( evident si bateria pusa) trebuie sa arate 4,7 -5 volti la o presiune atmosferica normala . pe stutul de la senzor se monteaza un furtunel si la capatul celalalt al furtunelului o seringa(10-20ml) ,daca faci vacum cu seringa tensiunea trebuie sa scada spre 1 volt ,acest test se face pentru ca desi masuratoarea la rece poate iesi bine dar senzorul sa aiba o defectiune mecanica (membrana sparta)
3.senzorul TPS pozitionat pe clapeta acesta este un potentiometru si citeste pozitia clapetei cartea da valorile o,39-1volt clapeta inchisa si 3,66-4,8volt clapeta deschisa maxim(tot cu contactul pus) .tot pentru a fi siguri ca tps functioneaza corect se mai face o masuratoare tot cu ohmetrul itre pini . Se accelereaza foarte usor cu mana si aparatul trebuie sa indice din ohm in ohm crescator sau descrescator (depinde inre ce pini se face masuratorea) exemplu 141,142,143 ohmi ....etc ,daca cumva aparatul indica valori care sar (si nu din vina noastra ca am dat prea repede) ex.140,145 atunci tps trebuie inlocuit .
4.am curatat injectoarele dupa retete youtube folosind spray" brakecleaner" cica spray-ul de curatat carburatoare nu ar fi indicat.
Ce nu am apucat sa masor este presiunea benzinei la iesirea din pompa de inalta .care trebuie sa fie 42-44 psi in relantiu.
5.selenoidul IAC care controleaza relantiul inchide perfect si functioneaza bine (asta am verificat mai demult)
nu am descoperit nimic defect toti senzorii in cazul meu sunt in parametri
Am pornit foarte scurt motorul(pt a fi sigur ca am montat totul la loc corect)porneste la "sfert"chiar daca e forte frig. astept sa se incalzeasca pt o proba calumea.
Am gasit un site la americani unde te pun in legatura online cu un mecanic (specialist in motoare barca) spui problema si primesti raspuns contra cost .Acum problema e ca ori nu am fost eu atent ori sunt ei putin smechri .Prima data a intrat o doamna care mi-a cerut informatii despre motor tip, serie, ce probleme are ..etc.Apoi mi-a spus ca trebuie sa platesc 5$ pentru a primi raspunsul de la mecanic ,mi sa parut ok suma si am platit ,in cateva secunde vine si raspunsus dar din care se vedeau doar primele doua randuri restul fiind acoperte de o eticheta pe care scria ca trebuie sa platesc inca 20$ sa vad tot raspunsul ??? nu mi-a convenit trebuia sa spuna din capul locului cat costa ,nu am mai platit inca 20$
totusi in primele doua randuri scria ca acest motor este foarte pretentios la temperatura(trebuie bine incalzit) .
Salut.Si eu am un mercury cu care am probleme.Merge perfect la ralanti si se accelereaza pana la aproape 2000rpm.l-am folosit asa cateva iesiri si a mers perfect dar nu trece de 2000 rpm.In gol se tureaza mai tare dar nu cat trebuie.Am discutat si eu cu un mecanic de la mercury si mi-a spus ca de vina ar fi electronica care are 2 parti,ana merge pana la 2000rpm si una peste.Cum incercasem toate sfaturile de pe net am achizitionat alt motor la un pret de piese de schimb dar nu am mai facut nici pana azi proba cu aprinderea deoarece spre norocul meu motorul achizitionat functioneaza perfect asa ca l-am trecut pe primul la rezerva.Pilu,nu mai porni niciodata motorul fara apa pentru ca la mercury se distruge rotorul la pompa de apa in cateva secunde.eu am distrus 2 buc asa ca m-am invatat minte.Necazul este ca corpul la pompa este din plastic si ai ocazia sa-l distrugi si pe asta si costa ceva bani.
am dat la automat fara a fi cuplat rezervorul dar totusi a pornit ,am oprit imediat nu cred ca a mers 2 secunde ,sper ca nu sa rupt impelerul.(voi demonta cizma sa vad daca e ok. oricum ma plictisesc pana vine caldurica) Problema la mine nu e ca nu se tureaza , motorul se tureaza in 6mii dar la accelerarea brusca are o ezitare care e mai mare cand motorul e rece si scade pe masura ce motorul se incalzeste. Cand am cumparat afara erau 1-2 grade , cand am testat din nou acasa cred ca era cam tot asa daca nu mai frig .
reducerea la max 2000 ture de obicei are cauze presiunea scazuta de ulei sau senzorul presiunii stricat
revin cu finalul povestiri ,
m-am inscris pe un forum de posesori mercury din USA si nu numai si am expus acolo problema , am fost sfatuit sa incerc motorul in apa in mers nu in butoi sau legat la furtunul de apa.ziceau baietii acolo ca la butoi poti doar vedea ca porneste si ca scoate sau nu apa ,testul se face pe barca in sarcina
si iata azi am scos putin barca la apa pt a testa motorul in sarcina si surpriza!!(placuta) motorul merge excelent ,se accelereaza instant si are un relantiu bun. l-am lasat initial sa se incalzeasca exact 3minute cat zice manualul.
acum ar mai fi o chestie , cand trece de 6mii ture comanda ma atentioneaza cu un bip si se aprinde un bec rosu pe ceasul de bord , mentionez ca am pastrat ceasurile si instaltia electrica de la motorul vechi ,iar becul care mi se aprinde corespundea cu lipsa de ulei de amestec la vechiul motor 2 timpi autolube . cred ca am nevoie si de o elice cu pas mai mare fiindca daca accelerez blana trece bine de 6mii
Salut.Nu te grabi cu schimbarea elicei,incarca barca cu sarcina mai mare,cam cum mergi tu cu ea de obicei,si abia dupa aia vezi de ce elice ai nevoie.Barca mea cu 2 persoane si cu bagaje putine trece de 6000rpm dar la capacitate maxima este la limita de putere si pentru a nu schimba mereu elicea am pastrat elicea standard de 13P
am testat cu elice de 12p(de pe motorul 2 t tot 60 cp) , manualul spune la lungimea barcii mele si grautatea barcii mele + aprox .6 persoane ca ar trebui o elice de 14 chiar 15 p . (si raportul meu de transmisie 1,83/1)