Salut baieti!
Acum 3 ani am schimbat podina la barca...din graba si mai mult nestiinta am facut podina din Osb...in ideea ca nu va sta in ploaie barca ...doar cand o folosesc...2-3 ori pe an...Din pacate m-am inselat...azi am reusit sa o rup...mai ca a trecut piciorul prin ea
As dorii sa imi recomandati un material rezistent la apa..bun ca pret ...si poate un site ceva..de unde sa cumpar...am gasit ceva placaj din plop sau okume ...nu mai retin exact...era la 240 ron placa....2500x1220...am nevoie de 2 bucati!
Multumesc!
Salut
Incearca o cautare dupa nidaplast si vezi ce iese
Numai de bine
La cate placi are nevoie colegul nu cred ca NIDAPLASTIC e o varianta economica.Nu știu dar cred ca nu doar paiul este din OSB.Așteptăm sa povestească colegul.
Din experienta altora :
http://www.rapitori.ro/forum/podina-tego-cu-profile-de-aluminiu-t21381-20.html?sid=c013e826161bf3d32612e56a65196cfb (http://www.rapitori.ro/forum/podina-tego-cu-profile-de-aluminiu-t21381-20.html?sid=c013e826161bf3d32612e56a65196cfb)
Parerea mea este un TEGO antiderapant de 10-15 mm
Citat din: acig din Octombrie 18, 2016, 10:58:46 PM
Din experienta altora :
http://www.rapitori.ro/forum/podina-tego-cu-profile-de-aluminiu-t21381-20.html?sid=c013e826161bf3d32612e56a65196cfb (http://www.rapitori.ro/forum/podina-tego-cu-profile-de-aluminiu-t21381-20.html?sid=c013e826161bf3d32612e56a65196cfb)
Parerea mea este un TEGO antiderapant de 10-15 mm
Atentie !! sa fie tego adevarat ... nu toate chinezariile ieftine , din exp ..eu era sa pierd motorul electric, dupa 1 an am vazut eu ca se cam incastreaza suruburile de la menghina motorului in material ...la 1 luna s-a rupt ca plastilina ,putrezeste !!!
Eu caut un material sa refac oglinda barcii sa nu-mi mai putrezeasca sub fibra !http://www.emsaindustriale.ro/textolit
Problema este greutatea !!...dar avand in vedere cat de greu este si materialul putred imbibat cu apa din pupa...!!! macar esti sigur de rezistenta si aderenta!
Si eu as prefera ceva sintetic decat placaj marin...ca sa nu fie probleme in timp...si placajul marin trebuie imbracat in fibra nu?
Textolitu cred ca este scump ...si un pic greut...2 placi au pe la 60 kg.
Arata-ne te rugam si barca, inclusiv zona podinei. Ai nevoie de paiol etans, sau doar de o podea (podina) detasabila, care se va sprijini pe elementele structurii fundului?
Alucobondul e subțire și nu cred că rezistă.
Stratul de aluminiu e de doar 2-3 zecimi de mm iar la interior e plastic
În loc de textolit de la emsa, care nu vinde decât la jumate de placa puteți căuta pe ebay.de după PERTINAX
E tot un fel de textolit dar mai ieftin prin si mai bun calitativ
Prețul pe kilogram iese mai ieftin dacă-l luați prin ebay.de cu tot cu transport fata de prețul de la emsa
Plus avantajul că luați bucăți mai mici
Ultima dată am luat așa ceva, dimensiuni de aproximativ 90x60x2cm la un preț puțin peste 100 euro
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
Pertinax-ulsi textolitul au suprafata alunecoasa;Din acest punct de vedere tego trafic greu este de preferat;
Vali are dreptate:da si tu niste poze;
http://www.altdepozit.ro/tego-antiderapant-p-2728.html (http://www.altdepozit.ro/tego-antiderapant-p-2728.html)
Mie imi trebuie vreo 4mp...textolitul-pertinaxul...sunt scumpe rau...eu doresc sa imi usurez munca...incerc sa evit rasini si fibre...este nasol si cu timpul...
Daca nu ai disponibilitate pentru tego antiderapant,mergi pe tego obisnuit de 9mm mult mai ieftin;da la taieturi cu vopsea email mai diluata 1-2 maini;apoi o tehnica folosita pt. scari de a face treptele antiderapante; o mana de vopsea email peste care se cerne nisip fin;dupa ce s-a uscat se mai da o mana de vopsea,daca este cazul!Stiu din experenta ca este o lucrare rezistenta in timp; Daca nu: tego+impermeabilizarea taieturilor +mocheta !
La nevoie pe verso aplica niste sipci pentru ridigizare.
Cu tego obisnuit, eu pot sa va spun ca sunt patit, era tare alunecos, l-am imbracat cu o tura de tesatura si rasina si dupa o saptamana s-a dezlipit toata fibra, am da-to jos, am smirgluit tot tego, am intins din nou tesatura si rasina si aceasi poveste, s-a dezlipit, la urma am dat jos tego, am luat placaj de fag de 8 sau 9mm, l-am dat cu doua maini de rasina in partea de jos, l-am montat, i-am dat un rand de tesatura si rasina si de 4 ani pot sa spun ca e foarte bun, varianta cu tego simplu cred ca ar fi buna doar daca e ecoperit cu mocheta, parerea mea, la Holver au placaj de eucalipt(9mm-100-120lei coaladaca nu ma insel), care se pare ca e si rezistent la umezeala si e usor, absoarbe bine si rasina si devine mai tare, am lucrat cu placaj de eucalipt la barca mea cu cabina care acum e spre finalizare, am lasat cateva capace natur sa zic asa, date doar cu rasina si arata super.
Eu mi-am turnat fundul pe PAL din dedeman :P, primul strat de rasina cu intaritor la jumatate fara accelerator pusa la orizontala pe partea lucioasa smirgheluita cu peria de flex ,al doilea strat cu intaritor normal tot la orizontala , alternative aceiasi operatie pe ambele fete ,dupa saturare- asezare pe traversele de fibra cu cate o papusa de stratimat imbibat in rasina si tras la holsuruburi de inox !, chituire cu chit cu fibra de sticla , rasina-stratimat, 2 rasina 1 stratimat pana la 5 straturi!!!, la sfarsit rasina si nisip cu coart aruncat pe ea cruda !
Pana la urma cred ca o sa fac ..cum se face ..cu placaj nu tego...acum sa vad ce rasina ..fibra ..si ce cantitate am nevoie...este cam rece sa lucrez afara...pentru rasina cel putin...am gasit site-ul asta...ce parere aveti ...cu 2 placi cred ca am rezolvat problema...
http://www.bricoflor.ro/2013/02/placaj-okume.html (http://www.bricoflor.ro/2013/02/placaj-okume.html)
Pare destul de scump okume-le, pentru rasina daca sunt 15 grade se poate lucra, doar ca nu se usuca rasina intr-o ora se usuca in 5-6 ore, eventual folosit putin mai mult intaritor dar facuta cantitate mai putina de rasina, e riscul sa se gelatinizeze repede totusi chiar si la 15-18 grade, eu am intins rasina si tesatura ieri dupa amiaza si azi am si dat gelcoat peste, gelcoatul s-a uscat 90% intr-o ora si erau 17-18grade
Eu am luat tot de la Rompolimer,atentie daca nu lucrezi in plaja de temperatura specificata de producatorul de rasina, fortarea polimerizarii prin marirea cantitatii de intaritor si accelerator duce la schimbarea structurii si aparitia osmozei premature si chiar a fisurilor cu ruptura de fibra ,intradevar se practica in situatii extreme de peticire si reparatii dar tu ai o suprafata mare!
In schimb poti gasi o incapere incalzita , lucrezi afara si impingi peridocul inauntru la caldura! asa maresti si timpul de gelificare!!!
Mai au si altfel de placaj...dar macar asta este dedicat construirii de barci...cel putin din descriere...rasina in cazul de fata ...care este indicat sa folosesc...poliesterica?
Din ce se vede in poze, e vorba de podea detasabila si nu paiol etans. Adica podeaua e prinsa in holzsuruburi de osatura fundului. Pe cand la paiol etans aceasta e chituit pe toata circumferinta, asigurand etanseitatea si implicit flotabilitatea dublului fund.
Se poate folosi si rasina poliesterica, dar aceasta de obicei se foloseste la paiolul etans, placajul in acest caz fiind mai bine protejat. Asa ca, pentru o longevitate cat mai mare a podelei barcii tale, cel mai bine folosesti rasina epoxidica. Am sa povestesc in continuare modul meu de lucru.
1. Ce trebuie sa cumperi:
- 2 foi de placaj de plop de la Welde Romania, cu incleiere rezistenta la apa AW 100. O foaie de 10 mm era ultima oara vreo 85 de lei. Poti lua si mai gros, 12 sau 14 mm, dar de obicei 10 mm e suficient, daca aplici modul de lucru descris in continuare.
- 1 kit de epoxy de la Europlastic, 4 kg rasina + 2 kg intaritor. Ultima oara costa vreo 230 lei. Un asemenea kit teoretic iti ajunge pentru acoperirea cu fibra pe ambele fete a celor 2 foi de placaj. Fiindca vei folosi mai putin decat intreaga suprafata a placajului, rezulta ca acest kit iti va ajunge sigur pentru acoperirea podelei.
- 4 kg tesatura woven roving de 300 g / m2 de la Polydis. Ultima oara un kg costa vreo 17 lei. In aceste 4 kg iti intra o suprafata de 13,33 m2, arhisuficienta pentru a acoperi placajul cu epoxy pe ambele parti.
2. Ce trebuie sa faci:
- croiesti placajul dupa formele osb-ului pe care il ai acum pe post de podea, dupa care il tai la pendular si verifici sa se potriveasca pe barca. Daca suprafata mai are aschii, defecte etc, ii dai o slefuiala ca sa se aseze bine tesatura cand te vei apuca de laminat.
- cauti un loc uscat, cu temperatura de macar 15 grade, si te apuci sa dai cu rasina pe placaj, aplici tesatura, apoi dai cu pensula si pe deasupra, pana se impregneaza total fibra si ramane un aspect omogen.
- dupa minim 24 de ore, intorci placajul si repeti operatiunea si pe cealalta parte.
- dupa polimerizare, debavurezi cu un smirghel aschiile de fibra de la margini. Dupa care dai bine cu rasina pe muchiile placajului, ca sa se impregneze bine si sa nu traga apa. Poti repeta aceasta impregnare a muchiilor pana obtii o buna saturare a lemnului. Aceasta etapa e foarte importanta pentru longevitatea podelei.
- nu uita o chestie importanta: zona unde se vor prinde scaunele trebuie dublata deasupra cu inca un strat de placaj. Poti taia 2 bucati circulare, ceva mai mari decat suportii scaunelor, dupa care le tesesti muchiile. Aceasta deoarece va trebui sa le imbraci si in fibra cu rasina ca sa fie bine protejate, iar fibra nu se aseaza bine daca muchiile nu sunt tesite corespunzator.
- prinzi provizoriu podeaua in holzsuruburi, o dai jos, dupa care largesti gaurile de la holzsuruburi cu un spiral ceva mai gros. Pui dedesubtul fiecarei gauri banda adeziva, apoi umpli gaurile cu epoxy, folosind o seringa fara ac. Dupa intarirea rasinii, dai din nou gauri - de data asta in epoxy, cu un spiral de grosimea holzsurubului. In felul asta placajul nu va mai trage apa pe la gaurile holzsuruburilor, fiind protejat de epoxy.
- pentru tratamentul anti-alunecare, ai 2 variante: ori dai rasina si presari deasupra nisip, ori folosesti o vopsea poliuretanica anti-alunecare dedicata, care se gaseste la magazinele de accesorii ambarcatiuni.
Cam asta e ce ai de facut. Si unele solutii ale colegilor se pot aplica, dar personal cele mai bune rezultate le-am obtinut aplicand metoda de mai sus.
Ce sa spunem decat spor la treaba, si daca mai ai intrebari, scrie-le aici. Succes.
Vali...este raspunsul care il asteptam...multumesc frumos...intradevar este detasabila podina ... De luni o sa comand necesarul...am atelier inchis si posibilitate de incalzire...cam inghesuit dar merge...Va multumesc frumos! O sa postez poze cu etapele si rezultatul final...
Si eu pot zice multumesc d-lui Vali, din spusele de aici am mai invatat ceva si as dori mai multe detalii de lucru in legatura cu suprafetele antialunecare facute cu nisip
Eu dupa ceva timp petrecut in barca pe toate anotimpurile nu as mai renunta niciodata la mocheta cu baza de cauciuc!! asta vizavi de alunecare ! ;) cand se umple de noroi cu fata-n jos in apa si se curate instantaneu dupa care se usuca la soare !!!! ;D
Am comandat tot necesaru...acum caut o firma care sa imi aduca placaju...Curierii cica nu mai fac transport de agabaritice...nui rentabil...cica..
Pana la urma am gasit o masina sa imi aduca placajul...curierul imi cerea 200 ron...au cantarit la metru liniar...iesea la 120kg.dupa ei...saptamana asta o "dezbrac"...am gasit la un magazin local ..vopsea anti alunecare la 100 ron 2L...buna pentru beton..terenuri de fotbal si fibra...o fi buna?...oricum presar si nisip ...nisip cuartos care il folosesc la sablari...
Citat din: radu_t din Octombrie 25, 2016, 03:15:24 PM
...am gasit la un magazin local ..vopsea anti alunecare la 100 ron 2L...buna pentru beton..terenuri de fotbal si fibra...o fi buna?...oricum presar si nisip ...nisip cuartos care il folosesc la sablari...
Respecta modul de aplicare pentru vopsea ! Incearca sa faci un test pe o bucatica de ....."podina" abia dupa incearca si varianta cu nisip ,in cazul in care nu esti multumit .
Nu am mai continuat cu raspunsul despre suprafata anti-alunecare cu nisip deoarece nu am aplicat personal aceasta metoda pana acum. Prefer deci sa povestesc direct din experienta si nu din auzite.
Au fost discutii detaliate pe forum despre aceasta metoda, trebuia data o cautare. Eu sunt insa de acord cu colegul teo pes, o mocheta usor de spalat este mult mai buna pentru pastrarea unei curatenii exemplare in barca, mai ales ca stim ce noroaie intalnim de obicei la malurile Dunarii.
O sa ma decid ce voi face...pana acolo este drum lung...am scos aproapte tot din ea si am gasit in 3 locuri niste gauri cam de 2-3 cm ...in fibra...pe unde a intrat apa in traverse...cat de departe a ajuns nu stiu...cat am ajuns eu cu surubelnita...lemnul era praf spre inexistent...a ramas doar fibra...care este groasa de 0.5-0.4 cm...nasol este ca este umezeala...daca kituiesc\fibrez nu stiu daca rezolv ceva..
Daca grosimea fibrei varangelor (traverselor) e de 4 - 5 mm, inseamna ca lemnul din interior a fost pus doar ca sa dea forma pentru laminarea varangelor in zona santinei. Daca lemnul e praf, inseamna ca a fost folosit lemn inferior (rasinos sau altceva care nu rezista la apa), al carui rol a fost dupa cum spuneam de matrita pentru varange. Aceste varange din fibra dau de fapt rezistenta zonei de fund.
Prin urmare, nu are rost sa-ti faci probleme vizavi de lemnul din varange, atat doar ca greutatea lui (fiind si imbibat cu apa) iti ingreuneaza inutil barca. Ce trebuie sa urmaresti e sa ai destula "carne" a fibrei varangelor, ca sa te poti prinde cu holzsuruburile care iti vor tine podeaua.
Am testat eu varianta cu nisip si pe gelcoat, unde iese super numai sa fie nisipul marunt, al meu a fost cam mare dar dupa inca o mana de gelcoat iasa bine si trebuie gasita o metoda de imprastiere a nisipului mai uniforma, eu am aruncat cu mana si in unele locuri a ajuns cam mult :D, am incercat si pe vopsea si culmea dupa ce am intins vopseaua cu trafaletul, am aruncat nisip, iarasi mai neuniform imprastiat :-\, unde e mai mult nisip, absoarbe vopseaua pana se vede suprafata de jos, m-am speriat ca o sa arate urat dat dupa ce s-a uscat vopseaua am mai dat o mana de vopsea se acopera si iasa bine dar mai trebuie sa dau inca o tura de vopsea, deci parerea mea ca treaba cu nisipul e buna de pus in aplicare numai sa fie nisip marunt
Mă bag și eu, un pic, în discuție:
Oare varianta cu nisip înglobat în rășină/vopsea/gelcoat nu reține un pic cam tare murdăria?
La modul pur teoretic, cred că varianta cu mocheta detașabilă (nu am aplicat-o încă) este cel mai ușor de curățat/întreținut.
Eu ma gandeam la teren sintetic sau imitatie deaia de iarba...trece apa usor prin ea...totusi cred ca va retine apa si murdarie cam multa...tatal meu pescuieste la crap/somn...cand pescuieste la crap...pfff...face strat de juma' de cm in barca...ttx si nada...eu sunt doar cu spinning-ul...sa ma lase vremea sa ma apuc de treaba doar...apoi decid...
Am tot testat pana am ajuns la moketa ,
- podina goala cu nisip ... :(urat mizeria ramane nu poti curate decat cu jet de apa !,
- linoleum striat ..frigea la picioare mama mama !! ,
- iarba sintetica ..minunata 1-2 partide ,dupa care am inegrit barca ..a inceput sa se intinda ...deformeze... rareasca si sa se adune pe sub scaune si picioare >:(...,
-de 3 sau 4 ani am pus moketa sintetica cu baza sintetica , tunsa scurt ..excellent!!! se poate spune ca se ,,lipeste"de podina (care este lisa)ia forma fundului in bot, poti completa pe bordaje si alte acareturi prin lipire , nu s-a deteliorat nu s-a imputit daca a fost uda , se spala in apa si cu jet , exista totusi problema ca pestele trebuie primit pe saltea altfel se impute ,daca nu gasesti o culoare deschisa (la magazinele de profil nautic) primul an frige putin la picioare deca esti descult si ea uscata !
Am gasit niste machete pe un site de profil.
De care zici ca ai?
1.
http://www.yacht-tng.com/mochete/165-carpeta-ecology-2003.html (http://www.yacht-tng.com/mochete/165-carpeta-ecology-2003.html)
2.
http://www.yacht-tng.com/mochete/168-mocheta-ecology-20032.html (http://www.yacht-tng.com/mochete/168-mocheta-ecology-20032.html)
3.
http://www.yacht-tng.com/mochete/177-mocheta-confort.html (http://www.yacht-tng.com/mochete/177-mocheta-confort.html)
4.
http://www.yacht-tng.com/mochete/249-mocheta-nautica-simpla.html (http://www.yacht-tng.com/mochete/249-mocheta-nautica-simpla.html)
5.
http://www.yacht-tng.com/mochete/271-mocheta-nautica-cu-dungi.html (http://www.yacht-tng.com/mochete/271-mocheta-nautica-cu-dungi.html)
Vreau sa-mi schimb si eu covoarele de pe podea la cabinata. Le-am avut dintr-o mocheta sintetica cu support de cauciuc dar de la soare s-a lipit baza pe podeaua vopsita.
Toate sunt bune !! dar depinde ce si faci cu barca .. daca intri cu nisip fcvent in ea alegi ceva daca pui pestele jos alegi ceva, daca e numai de plaja si plimbare altceva..... ;)eu am luat mocheta normala dar pe baza de sintetic toata
Barca cabinata destinata pescuitului stationar fara parasirea locului faptei!
Deci:
Nisip - nu!
Peste pus jos -Doamne ajuta sa fie cat mai des!
Plaja si plimbare doar foarte rar.
Toate alea sunt sintetice, nici nu cred ca se mai fac machete cu ceva material natural in ele!
Atunci iei ceva cu fir mic si mai ieftina ... o sa ramai surprins daca te duci la magazinele dedicate ... pe strat de pasla ... pe strat vegetal ...pe strat combinat !!
Si nu zice ..intra zeama de pe un somn ..de mirosi a lipovean o saptamana !!, bine ca si fara moketa tot intra prin toate pliurile barcii!
eu intentionez sa fac pentru spinning o amenajare tip bassboat, structura pe lemn sau profil de aluminiu (sau combinatie, inca nu m-amn decis), peste care sa pun podina de okoume iar strat final vinil marin ca in primul link de la colegul alex. intentionez sa "fibrez" placajul pentru o rezistenta buna in timp, probabil voi folosi metoda descrisa de Vali (sa traiesti!). Pentru utilizare mai putin grijulie, unde mai ajung in barca diverse (noroi, frunze, mucus de peste, etc) , cred ca vinilul este cel mai usor de intretinut. Clar, mocheta e mai placuta, insa nu pe barca open folosita pe tot parcursul anului.
Revin cu detalii dupa ce finalizez amenajarea
Cred ca e important si ce se intampla cu barca cand n-o folosim.
Dupa fiecare partida eu scutur mochetele si le perii cu peria de scanduri. Dupa care barca se acopera cu prelata de stationare si teoretic in ea nu mai ploua si nici nu intra praf.
Ce faci tu cu bass boat-ul tau cand n-o folosesti?
nu imi propun sa o fac luna dupa fiecare iesire, tocmai asta e scopul pentru care vreau sa fac o amenajare cat mai prietenoasa dpdv al intretinerii. Vinilul ar trebui sa se poata sterge elegant cu un burete ud. In rest, barca va sta pe peridoc, acoperita cu o prelata.
N-am chef sa stau sa spal mocheta cu jet si sa o aspir, daca in directia aia bati. Pe barca mai mica(tot de aluminiu) , "amenajarea" consta in 2 covoare de cauciuc de 2-3 mm grosime pe zonele in care ajung bocancii. Periodic, sau cand e nevoie, le scot din barca, un jet sa dau jos grosul, o spuma activa ca la spalatoriile auto, inca un jet de final si aia e. Spartan, aspect destul de lipsit de eleganta, dar axat pe functionalitate. Nu vreau sa las "capitonajul" amovibil pt intretinere, prefer , daca va fi cazul, sa il inlocuiesc la un moment dat.
Da, faza cu nisipul e foarte buna, am incescat si sa jmirglui cu flex-ul pe ea, nu se ia, daaaaarr :o dupa ce am facut cateva ture prin barca cu noroi :-[, azi cand am curatat-o, am avut ce freca cu peria de radacina :-\, totusi cred ca e practica pentru barci pe care e trafic mai intens sau pentru cele ce au platforme un spate.
Pe cealalta barca a mea am dat pe jos cu teroson auto, cred ca totusi este cea mai buna varianta mai ales daca are si un strat de vopsea deasupra, se spala usor chiar nevopsit, daca cumva se duce sau se uzeaza se poate da usor alt strat, e ieftin si terosonul si e de mai multe culori si pistolul, cu 100-120 lei ai rezolvat o barca de 5-6m
Cred ca o sa pun nisip...vopsea dedicata ambarcatiunilor...oricum eu spal barca cu,compresorul...nu stiu ce sa fac...daca sa ma apuc sau nu de fibrat...totusi este cam rece...si daca fac cald in atelier...odata ce am inchis caldura iara se raceste...
Am vazut ca urmeaza cateva zile calde. Asa ca profita de ele si lamineaza-ti placajul cu epoxy si tesatura, fiindca nu se stie cand mai prinzi zile din-astea calde. Pana la solutia anti-alunecare mai este, asa ca rezolva ce e de rezolvat acum (laminarea fibrei). Spor ;).
Azi am reusit sa dau placajul pe o parte cu rasina.,.am observat ca in unele zone rasina a fost absorbita mai bine si repede...in acele zone am insistat cu mai multa rasina...dupa intarire necesita inca un strat de epoxi sau merge sa pun fibra
Puteai sa pui direct fibra si sa dai imediat cu rasina peste ea. Si cum ai facut e bine, dar vei consuma mai multa rasina. Avantajul in schimb e ca placajul va fi mai bine protejat.
Nu uita insa sa lasi rasina sa se intareasca, dupa care sa dai o slefuiala de matuire, si abia apoi sa laminezi fibra.
O las 24 ore...poate o sa le duc in casa...nu miroase asa tare...ma va certa sotia un pic dar asta este...nu ma grabesc ca nu vreau sa fac lucrarea tot la 2 ani...
Momentul aplicarii urmatorului strat este Acela in care se amprenteaza fara sa se lipeasca de deget , daca nu se mai amprenteaza risti laminare dupa 2 ani , daca se lipeste risti rupturi de suprafata si chiar scurgeri ! intotdeauna rasina apoi fibra, apoi rasina ,cand am construit si reparat barcile am observat ca daca ma zgarcesc la rasina ori face bule si ridica fibra si ajungi si cu munca mai multa si cu rasina pierduta ...dar cel mai crunt este timpul chestiile astea ce se ridica dupa suprafata te omoara ca timp pt ca trebuie sa astepti polimerizarea complete altfel nu merge smirgheluit ,in situatia asta dupa smirgheluire inainte de rasina sters ori cu stiren ori cu acetona.
Eu am turnat niste parasolare si voiau neaparat iarna , si mi am facut camera de polimerizare din placi de rigips (ca un fel de cuptor ) in care am bagat o serpentina de teava si coturi de cupru cu un robinet termostatat! scoteam afara si turnam bagam ianauntru si polimerizam la 35 grd :P
Aproape am terminat lateralele...mai trebuie doar mijlocul...care este deasabil(chesoane)...pe margine am bagat kit...rasina cu rumegus fin...apoi un strat de fibra...oare sa fie necesar si al 2-lea....pana acum am folosit aproape 8 litri de rasina...poate mai imi trebuie 2-3...rezultatule este promitator....nu m-am zgarcit deloc la rasina...
O sa folosesc vopsea anti-alunecare pentru terenuri de fotbal...probabil culoare alb
parerea mea e ca ar fi bun macar inca o mana de rasina, acu depinde si de grosimea tesaturii care ati bagato la primul strat, daca tesatura e subtire atunci mai bine mai datii un strat
Am terminat de fibrat...acum ramane problema vopselei...voi ce folositi si de unde...parca nu vreau sa fac teste cu vopsele de care nu am date ca se preteaza la ce doresc eu...anti alunecare si care sa nu afecteze epoxi-ul...