UIte ce am gasit - un catamaran cu cadru de aluminiu si flotoare gonflabile...
https://www.youtube.com/watch?v=v9izobJwrr8 (https://www.youtube.com/watch?v=v9izobJwrr8)
Citat din: calin1967 din Decembrie 15, 2016, 08:43:07 PM
UIte ce am gasit - un catamaran cu cadru de aluminiu si flotoare gonflabile...
https://www.youtube.com/watch?v=v9izobJwrr8 (https://www.youtube.com/watch?v=v9izobJwrr8)
Exista de cumparat (scump foc...) de la Grabner: http://www.barciinbagaje.ro/barci-cu-vele/grabner-happy-cat-ultralight.xhtml (http://www.barciinbagaje.ro/barci-cu-vele/grabner-happy-cat-ultralight.xhtml)
Si exista facut de mina omului (bluewave) :) M-am dat cu el pe Siutghiol si e foarte mishto. Dan l-a folosit intens, de la Razim si Delta pina la Vidraru in creierii muntilor.
Citat din: pelicanul din Decembrie 16, 2016, 10:42:47 AM
Exista de cumparat (scump foc...) de la Grabner: http://www.barciinbagaje.ro/barci-cu-vele/grabner-happy-cat-ultralight.xhtml (http://www.barciinbagaje.ro/barci-cu-vele/grabner-happy-cat-ultralight.xhtml)
Si exista facut de mina omului (bluewave) :) M-am dat cu el pe Siutghiol si e foarte mishto. Dan l-a folosit intens, de la Razim si Delta pina la Vidraru in creierii muntilor.
E scump, dar te distrezi cu el intr-un mare fel :) . Eu am mers cu asa ceva si pe lacuri, si la regate, si pe mare montata de trecea spuma valurilor peste mine, barca m-a bucurat extrem!
Plus ca e inegalabila la transportabilitate. Desigur si catamaranul lui Dan, că e facut pe acelasi principiu.
"Scumpetea" Grabnerului vine de la Hypalon. Scump, dar tine o viață. Un catamaran a fost prins de valuri si frecat de stânci. Nimic n-a avut.
Aici sunt diverse discutii, daca aceasta calitate merita banii sau nu. Dar nu e subiectul topicului. :)
Si nici nu vreau sa deturnam tema . Aceste catamarane sunt sportive, exclusiv. N-ai confort, n-ai loc de dormit, de papa/caca ori altceva. E o platforma cu flotoare si vele. Merge de zbârnâie, e transportabila la bagaj, dar atâta tot :)
Ăsta cum o fi ca alternativa?
http://m.sailboatlistings.com/view/36575 (http://m.sailboatlistings.com/view/36575)
Are multe zerouri și nu intra in geamantan :D
Vulpea, strugurii, alea alea... :D
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
Macgregor 36 este demontabil si tractabil pe un peridoc cu structura extensibila, dedicat. Cantareste 1300kg si-l poti trage cu un turism.
Cat despre placerea de a te da cu el ... cineva pe un forum zicea ca e cam de racing:
https://www.youtube.com/watch?v=O5wPt3xz1K4 (https://www.youtube.com/watch?v=O5wPt3xz1K4)
Daca nu mi-as dori croaziere relativ linistite cu familia, mai ca m-as lasa isipitit.
In cazul particular al acestei oferte foarte interesant este sistemul de propulsie mecanica: diesel-hydraulic. Mi se pare foarte tare, un singur motor diesel de 30cp care sa transmita miscarea (probabil) la ambele flotoare.
Intrebarea derivata este daca poti sa-i faci fixe flotoarele si sa-i pui o cabina pe punte...merge ghiul ridicat?
Teoretic poti face orice, dar cu ce consecinte?
Am vazut varianta cu puntea elastica inlocuita cu panouri rigide care se imbina nut-feder, iar in exemplul de mai jos apare sistemul de pliere si o punte rigida cu o cabina pe ea.
https://www.youtube.com/watch?v=XF3t2X9GLrU (https://www.youtube.com/watch?v=XF3t2X9GLrU)
Eu am cochetat la un moment dat cu ideea de a-mi cumpara unul si a-l modifoca spre cruising-racing dar .... multa investitie pentru un rezultat indoielnic in raport cu asteptarile mele: calitatile de racer ar fi scazut foarte mult iar cele de cruiser ar fi fost de fapt compromis dupa compromis.
Roger Macgregor a proiectat si construit niste ambarcatiuni exceptionale pentru domeniul specific fiecareia, tentant de a fi ,,imbunatatite", dar care odata modificate se indeparteaza de la concept/domeniu, intrand pe o alta plaja de utilizare, cu alta concurenta, alte concepte gandite special pe acel domeniu.
Ca fost utilizator de Mac, cred ca cel mai bine este sa te acomodezi cu conceptul, sa-i faci adaptari/imbunatatiri minime (un aragaz, un frigider, un panou solar ... mici elemente pentru a-l scoate din zona spartana de utilizare) si sa te bucuri de el asa cum e.
Iiar daca nu te multumeste sa cauti alta barca.
Sa nu uitam principalul avantaj conceptual al acestui catamaran: transportabilitatea la indemana oricui.