Am in plan achizitia unui velier din Italia si sunt la capitolul transport.
Barca are 7,49m lungime, 2,50m latime si o chila fixa care-mi da batai de cap
Pescajul este de 1,67m.
Greutatea 1,1t.
Pe apa nu prea poate fi adusa intrucat nu este cruiser si nu are conditii de locuit pe ea.
Asa ca ramane varianta terestra unde am analizat mai multe variante de la constructia unui peridoc pana la crearea unui suport specific pe care sa pun barca si apoi cu totul pe un trailer obisnuit sau pe TIR.
Cred ca cel mai simplu ar fi daca as gasi pe cineva cu un peridoc (trebuie sa fie pentru Platu25 sau compatibil) de inchiriat si sa merg cu o masina sa o tractez. Nu am gasit nicaieri pana acum.
Voi ce recomandari imi dati? Ati trecut prin experiente similare? Sunt convins ca da
Multumesc pentru raspunsuri!
De ce consideri ca nu poate fi adusa pe apa? Din cate am vazut are o cabina in care pot sa doarma cel putin doi oameni, asadar functioneaza cu un echipaj de 3 oameni - asta daca vrei sa navighezi si noaptea. Daca o iei costier si te opresti in fiecare seara in cate un port poti sa o navighezi si singur.
Nu iau in calcul transportul pe apa din mai multe motive:
- distanta si viteza mica de deplasare
- conditiile spartane care pot face calatoria mai degraba un chin decat o placere (nu are frigider, aragaz, toaleta, curent electric, nici macar ferestre)
- trebuie asteptata o vreme favorabila
- costurile care ajung destul de mult
- nu cunosc barca si nici conditiile ei actuale pentru a incepe din prima cu un drum asa de lung
In fine, eu unul consider ca o astfel de calatorie pe apa, chiar daca o face cineva mai experimentat, trebuie facuta cu multa atentie si in final ajunge la costuri mari.
Pe Tir poate pe semiremorca tip ,,Jumbo"cu extravolum. Altfel cred ca e pe limita de inaltime. Putina răbdare va rog...am vb deja de un cavaler cu care sa plec deja din Ro. pe platforma...rabdare vorba lu' Florio cu banana..😃
pt. Florio in legatura cu fata si banana:era cumva din povestirile lui Porta din romanele de razboi ale lui Sven Hassel?
M-am pierdut aici la faza cu banana dar fara putin umor totul ar fi doar in nuante de gri :)
Revenind la topic, aveti idee care este inaltimea maxima legala transportabila ca sa nu fie cazul de agabaritic?
Citat din: Raul din Decembrie 21, 2016, 08:16:04 PM
...aveti idee care este inaltimea maxima legala transportabila ca sa nu fie cazul de agabaritic?
4 m.
https://www.untrr.ro/oldcontent/content2/dimensiuni-scurte.pdf (https://www.untrr.ro/oldcontent/content2/dimensiuni-scurte.pdf)
Citat din: dany din Decembrie 21, 2016, 06:57:56 PM
pt. Florio in legatura cu fata si banana:era cumva din povestirile lui Porta din romanele de razboi ale lui Sven Hassel?
Sigur de acolo era....stiam ca am mai vazut asta undeva.
@Raul.....Rabdare....asa cum spunea o tanara incercand sa isi faca o placere cu o banana prea coapta :)
Citat din: Raul din Decembrie 21, 2016, 08:16:04 PM
M-am pierdut aici la faza cu banana dar fara putin umor totul ar fi doar in nuante de gri :)
Revenind la topic, aveti idee care este inaltimea maxima legala transportabila ca sa nu fie cazul de agabaritic?
Salutare! Inaltimea e de 4m si latimea de 2.55m. Daca nu depaseste inaltimea barcii 2.70m luand in calcul si derivorul poate fi pusa si pe o semiremorca normala. Inaltimea interioara a remorcii e de 2.70 iar la remorcile mega 3. 00m
Cauta sa inchiriezi un peridoc, si construieste-ti din Ro vreo 6 cavaleti cu prindere pe brida la 1,5m aprox. ce ii montezi pe pozitie. Pui un dulap pe sasiul peridocului pe care sa se sprijine derivorul si calezi dupa aceea barca. Nu-i complicat deloc sa asiguri un velier ca acela.
Ori poate gasesti un peridoc ce are cavaleti reglabili cum mi l-am constriuit pe al meu.
Exact cum spune Renata, care are si el o mare experienta in transporturi. Cunoscand dimensiunile Tir cu prelata pusa putem deduce usor ca barca nu poate fi transportata decat cu anumite platforme foarte joase. Remorcile de tir normale sunt prea inalte pentru ea. Cele Mega de H=3m sunt la limita deoarece apreciez inaltimea totala a barcii undeva 3,20-3,50 m impreuna cu cavaletul. Cavaletul pe care il caut ,si deja am cateva raspunsuri pozitive in acest sens, trebuie sa fie reglabil, astfel incat in pozitia maxim extins sa fie derivorul pe sol, sub linia sasiului perimetral de la baza cavaletului, iar in caz de extrema urgenta sa pot sa cobor talpile in asa fel incat prin scoaterea unei placi de podea de la remorca (le-am prevazut special usor demontabile) sa pot sa cobor bulbul derivorului cu 30-40 cm printre travesele sasiului doar daca lungimea bulbului permite. Chiar in aceste conditii nu stiu catargul daca va putea fi pus deasupra barcii si nu voi fi nevoit sa il pun pe remorca, lucru care da deasemenea cu virgula, pentru ca la 10 m lungimea lui, iese in spatele remorcii minimum 3 m, ceea ce este imposibil. Fiind jos riscul sa se ,,infiga'' un bazbiduc in el este maxim , oricat ar fi de semnalizat( chiar cu blinker/girofar),eu fiind in culpa, cu peste 1,5m in spate.
Varianta a doua, ca doar profesionistii au intotdeauna o varianta B ;), ar fi sa iau un peridoc doar pentru transportul ei pana in RO , iar acest peridoc sa fie folosit ulterior la transportul altor barci. Numai ca un peridoc in mintile lui si la care sa nu ne sara rotile pe autbahn( cu frane bune si lumini corespunzatoare) pentru o asemenea barca costa cat barca in sine.
Am gasit unul la un pret rezonabil ,caruia ii pot face niste modificari minime demontabile, si atunci nu mai exista probleme legate de inaltime.
Foto de mai jos vorbesc de la sine exact despre ce spuneam mai sus.
Sper sa o pot aduce acasa si pe ,,ea'', chiar daca o sa apara din nou ca ,,Circul Globus'' pe sosele. Trebuie in schimb sa avem un plan bine pus la punct in detaliu, pentru a putea face fata oricarei situatii legate de gabarit de la fata locului si nu in ultimul rand atentie maxima privind aspectul sigurantei care primeaza in fata celorlalte, ca daca facem vreo boroboatza la transport devenim amatori ;) si atunci incasam amenzi sau altele mai rele.
Personal imi pun toata logistika disponibila( inclusiv relatiile multiple de prietenie) pentru a face un asemenea transport la costuri cat mai mici, pentru ca prin obtinerea unui raport calitate/pret foarte bun va fi toata lumea multumita, si implicit Raul sa nu plateasca sume mari de bani, ca asa cu bani multi pe principiul cu oricat se poate orice e usor. Cunosc un transportator olandez care transporta pe toata UE, cu ansambluri de vehicule din categoria B+E dar practica niste preturi de imi e rusine sa le scriu aici. Trebuie sa recunosc faptul ca si investitiile lui sunt pe masura, dar problema este ca noi nu ne permitem intotdeauna sa platim la standardul lor.
Stima tuturor.
P.S Vad ca postase si colegul George 563 ceva asemanator intre timp.
Incerc sa aflu inaltimea totala a barcii si lungimea catargului. Momentan sunt blocat pe partea lingvistica intrucat nu inteleg anumite mesaje in italiana si italianul nu stie sa mi le spuna altfel.
Daca in desenele de pe sailboatdata s-au respectat proportiile, si cred ca da, atunci barca are din ultimul punct de jos al bulbului pana la ultimul punct superior al cabinei +catargul la orizontala cred ca este undeva intre 3,20-3,50 m + inatimea platformei mele 80 cm (75cm incarcata). In acest caz nu ma aflu in niste limite comfortabile ;) pentru ca una e 3,95 si alta 4,25. Podurile au minimum 4,20 chiar mai mult (pe autostrazi unele chiar peste 5 m)
Daca barca e in nordul Italiei, pot oferi cavaletii pe care le-am folosit eu. Puteti veni cu o platforma joasa sau cu un peridoc.Atasez cateva foto. Cavaletii i-am prins de o bara patrata de 75mmx1,65m. De fapt doua bare prinse de peridoc cu bride, iar pentru ridigizare am folosit si platbande lungi puse un X. Eu sunt in Torino
Frumos gest....chapeaux bas
Eu sunt impresionat de voi toti cat de saritori ati fost.
Am primit si in privat mesaje si recomandari, toate venite din suflet si dand dovada de altruism.
Barca este intradevar in nordul Italiei insa pe cealalta parte fata de Torino. Multumesc frumos detasub de oferta. Am sa tin cont de ea.
Am cateva foto din portofoliul olandezului meu transportator de care va spuneam. Vedeti in foto alaturate ce inseamna o barca cu pescaj de 160-180 cm( cu lungimi cuprinse in 22-28 ft) cocotzata sus pe remorca( sau peridoc dupa caz). Problema principala la transportul lor nu va vine sa credeti ce este: VANTUL!
Vorba aia celebra: poate sa fie cat de frig, numai vantul sa nu bata. Ca altfel faci ca anconda pe sosea :) Si Olanda ,Austria si Ungaria au vant cat cuprinde. ,,Padurea'' de eoliene tradeaza zonele in cauza >:(.Asta este problema majora cand tractam cu auto mici din cat B. Ca altfel daca sarim de aceasta categorie intram in altele costisitoare( licente, atestate, vignette/taxe drum , alte costuri mari).
Saptamana viitoare pe 5 ajung in Italia sa vad barca. Am primit cateva sfaturi dar daca ma puteti ajuta la ce sa fiu atent si ce sa intreb mi-ar prinde foarte bine.
Multumesc
Cel mai bine pornesti un topic separat despre barca in sine. De exemplu (dar nu neaparat) la survey online, aici: https://forum.capcompas.ro/index.php/board,63.0.html
Daca vei pune poze si vom povesti pe subiect, cred ca vom sti tot ce trebuie despre barca. Bineinteles ca nu e la fel ca atunci cand avem barca in fata, dar oricum e un inceput :).
Barca am ales-o deja, nu ma mai schimb :)
Este vorba de BluSail 24. Aici fisa tehnica:
http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=8172 (http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=8172)
In Italia ma duc sa vorbesc deja cu vanzatorii si sa vad fizic barca. Am 2 vanzatori/barci. Au cam acelasi nivel de echipare. Una dintre ele are si vele de racing tip Pentex 2016 utilizate de 10 ori.
De la Bogdan am inteles ce trebuie sa fac: masuratori si poze cu ruleta in mana :)
Cum e prinsa chila de corp?
Daca e cu suruburi poate ar fi mai ieftin sa o demontezi pentru transport si sa o remontezi in Ro.
https://youtu.be/TitlT1JEiII
Raul, stiam ca ti-ai ales deja barca, dar nu stiam modelul. Am propus sa o povestim pe forum (daca e nevoie) ca sa stii la ce sa fii atent cand te apuci de inspectat. Oricum, nu cred ca vor fi probleme, fiindca barca e de generate noua, si orice problema pana la urma e rezolvabila.
Succes la achizitie, si daca e nevoie, povestim tot aici.
Un scurt update: am fost in Italia, am vazut barca, am batut palma :)
Acum urmeaza restul: transport, inmatriculare, marina RO, etc ... Presimt ca nu ma plictisesc vara asta :)
s o stapanesti sanatos
Peridocul dedicat transportului Blusailului a primit ieri Carte de Id, Itp, etc...Zilele urmatoare urmeaza sa il inmatriculez in RO.
Bogdan, asa cum iti povesteam ieri, momentan am probleme cu inregistrarea barcii si sunt sanse slabe sa o mai aduc. Zilele astea o sa le lamuresc si povestesc si pe forum experienta. Sper sa rezolv.
Azi peridocul a primit si numere de Ro. ;)
Incep si la mine sa se limpezeasca apele :)
Am avut ceva dificultati cu posibilitatea de inamtriculare a barcii insa cu rabdare, dibacie si perseverenta am scos-o la capat ;)
Ca status curent: am contractul semnat si plata barcii facuta.
Pentru transport v-a tinut Bogdan la curent iar pentru marina am deja cateva oferte.
Sa fie intr-un ceas bun si sa te bucuri de ea!
Bravo! Să anunţi din timp evenimentul cu lansarea la bere :P
Aventuri cu inmatricularea:
In ziua cand am depus actele in vederea inmatricularii m-am dus la 5 dimineata sa imi iau bon de ordine. Era acolo lume ca la miting :o. Liste, nervi, balacareli,etc. Ziceai ca se da ceva gratis! In final am reusit cu chiu cu vai sa obtin numarul de ordine 280 :o. Am reusit dupa indelungi asteptari si reveniri( ca doar nu era sa stau acolo sa astept ca o statuie) sa ajung la ghiseu in jurul orei 13. Asadar ,, mission over'' pot zice deocamdata cu operatiunea inmatricularea. In exces de zel vin acasa sa dau zapada de pe langa peridoc, pentru ca urma sa lucrez putin la el sa ii lungesc putin picioarele de sustinere cu vreo 20-30 cm. Dand eu zapada asa frumos ii f..t una cu lopata in lampa de ceata din spate de am facut-o tzandari >:(. Dar ce mai conteaza asta... eram fericit ca am peridoc inmatriculat :)
Nu stiam unde sa postez initial. Dar l-am ales pe Raul ca e mai ,,inalt'' ca pescaj.
Asadar, peridocul lui Raul s-a urcat pe remorca destinata transportului motorcruiserului lui Pauli. Am amestecat topicurile dar nu mai conteaza. Important este ca ,,ele '' sa ajunga cu bine acasa. Chiar daca una vine din Italia si cealalta din Olanda, nu are importanta, atata vreme cat ele vor pluti pe ape romanesti si nu numai.
Va rog, dragi prieteni, pentru ca poate mai mult decat niciodata am nevoie de voi sa imi purtati ganduri bune. La o inaltime de ,,numai'' 4 m si alta cu o greutate considerabila de ,,numai'' 2000 kg si o latime de ,,numai'' 2,75 am nevoie de sustinerea voastra.
Daca ajung si de data asta acasa cu ele e bine, asta inseamna ca nu suntem asa de putini pe cat credem ;)
Stima tuturor, prieteni ai apelor, ai apelor care daca nu exista, nici noi nu existam...
Intotdeauna cand pleci la drum trebuie sa stii ca trebuie sa te intorci eu cunosc
chestia asta
Gute fahren cum zice neamtul si sa ne vedem sanatosi
@Dbr - Doamne ajută, sa te întorci cu bine acasă!
Bafta prietene. Sa vii sănătos si repede ca sa faci si o Spanie. Recunoaște ca acolo nu ai fost😄
Drum bun și fără evenimente neplăcute!
Ați plecat deja ?
Inca nu! Deocamdata lucram la ceva modificari si dispizitive ajutatoare la platforma :).
Am bagat azi la fiare de am shpan si in c..r....Am modificat peridocul lui Raul si am adus niste imbunatatiri profi platformei in vederea transportului motorcruiserului lui Pauli.
P.S. Vine un vecin si ma vede mesterind la remorci:
- Gata a venit primavara? Meshterim?
- Ianuarie fe martie...
- Ce dr.aku sunt papainoagele alea inalte la remorca aia?
- Niste chestii care sa ma ajute sa car barca...
- Pai o cari cu catargul in jos?
- Da... :o Asa e mai usor!
Am recunoscut înălțătoarele mele :) ! Dacă-și dovedesc eficiența la transportul ăsta, pentru scopul meu e floare la ureche.
Mai zic și eu un lucru (de parcă n-ai ști): la drumuri lungi, se desfac șuruburi, din vibrație. Ai di grijă. Mie mi-a dispărut piesa "V" din fata peridocului, la un drum București- Tomis.
Bogdane,
M-am intrebat mereu si acum te intreb si pe tine.
Fine-tunniningul la suportii aia ii faci cu barca in macara, nu-i asa?
Cum faci? Il pui pe ala sa o lase usor, o mai ridici, mai modifici si iar o lasi jos pana vine la fix? Sau le lasi putin slabite si dupa ce o lasa macaragiul un pic pe ele le strangi?
Banuiesc ca trebuie sa comunici foarte bine cu macaragii fie ei olandezi, italieni sau spanioli ca sa nu zgarii coaja. Poti sa detaliezi un pic?
Multa bafta!
Citat din: Alex1958 din Februarie 23, 2017, 08:23:32 AM
Bogdane,
M-am intrebat mereu si acum te intreb si pe tine.
Fine-tunniningul la suportii aia ii faci cu barca in macara, nu-i asa?
Cum faci? Il pui pe ala sa o lase usor, o mai ridici, mai modifici si iar o lasi jos pana vine la fix? Sau le lasi putin slabite si dupa ce o lasa macaragiul un pic pe ele le strangi?
Banuiesc ca trebuie sa comunici foarte bine cu macaragii fie ei olandezi, italieni sau spanioli ca sa nu zgarii coaja. Poti sa detaliezi un pic?
Multa bafta!
Nu cred să vină așa informații, sec, fără un cadru adecvat ( masă, ciolan+phasole, vin pelin și antibiotic țuicomicină). :)
Sâmbăta trecută a fost cu ayran cotlete de miel, șuberek și bere. Dar s-au dezvăluit multe între prieteni :)
OK ma bag!
Il asteptam sa vina acasa si o comitem!
tarziu ... foarte tarziu ... pana atunci trebe sa o comitem din nou !!!
Citat din: bluewave din Februarie 23, 2017, 11:24:58 AM
tarziu ... foarte tarziu ... pana atunci trebe sa o comitem din nou !!!
Aloo!!! Fiti de comitet. Vreau s-o comit si eu!
Rabdare...
Citat din: Alex1958 din Februarie 23, 2017, 08:23:32 AM
Bogdane,
M-am intrebat mereu si acum te intreb si pe tine.
Fine-tunniningul la suportii aia ii faci cu barca in macara, nu-i asa?
Cum faci? Il pui pe ala sa o lase usor, o mai ridici, mai modifici si iar o lasi jos pana vine la fix? Sau le lasi putin slabite si dupa ce o lasa macaragiul un pic pe ele le strangi?
Banuiesc ca trebuie sa comunici foarte bine cu macaragii fie ei olandezi, italieni sau spanioli ca sa nu zgarii coaja. Poti sa detaliezi un pic?
Multa bafta!
La asemenea reglaje conteaza ....multe. Cat de hotarat esti, cat de perspicace poti fi, si sa dai cat poti mai mult din tine ca si cunoscator in domeniu. Ma mandresc cu faptul ca am multi prieteni la care pot apela in situatia in care chiar daca nu stiu eu, imi pot explica ei ce si cum. Dar treburile astea se fac instinctiv, asa cum simti o greutate pe care trebuie sa o cari in spate. Trebuie sa simti cum sa o apuci ca sa iti fie usor sa o ridici. Se pot aduce ,,ele'' cu foarte multa grija. De la mazga pe care o iei in spinare dupa ce barca a fost scoasa din apa,dupa ce ai parcurs 2-3000 km, cu oboseala pe care o simti in ficat si care nu te lasa sa dormi nici intr-un hotel de 5 *, de la dilema ,, cat cantareste''? la ,,si daca e mai grea decat pot trage ce fac?" e un drum scurt, poate marcat de inconstienta sau de dorinta de a le avea pe ,,ele'' alaturi de noi cei care iubim apele.
Voi mai scrie pana plec...
P.S.
Cand imi cade o picatura de apa la- 10 grade dupa ceafa cand incarc o barca din Olanda i-mi spun in gand:
-Doar atat poti? Te duc acasa ...Te simt...esti a mea...
Poate sunt un pic deplasat dar cateodata cand ma uit la ele cat sunt de mari ma uit la mine daca sunt intreg la cap ;)
Poze foarte calde :)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170303/8d96919105b56bafda3e9f053d911200.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170303/a8f83990d0282dc1325cc441ac293cd9.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170303/1997c019ff84b921cdc45694f38093a7.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170303/ffea764968bac37199193d4a1189481e.jpg)
Arată bine carena.
Frumoasa foc! si iute cred. Sa o stapanesti si s-o strunesti sanatos Raul! Bogdan nu te lasa! Tine-o tot asa. Drumuri bune sa ajunge-ti cu bine acasa.
O barcă deosebită. Acum se observă ce inseamnă pentru transport, pescajul ei de sportivă :) .
Baftă la vreme și drum fără probleme!
Cam vanticel pe Ungaria dar ne decurcam ;)
Jos palaria
Drum bun va doresc
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170304/c4cb5684233ea4283c9f7bb76834f777.jpg)
Live, a ajuns în Arad
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170304/64a57785e5be758b57d9f2f1cc0a1230.jpg)
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
Frumoas velier, si felicitari pentru achizitie. Dbr felicitari pentru transportul barcilor peste granita. Eu transport de 2x pe an velierul in Tomis de la 18km distanta, si am un stres fantastic... de la calarea pe trailer, transportul incordat (cu toate ca-l fac numai dimineata cand e traficul lejer) pana la lansarea la apa.
Felicitarri Dbr, esti un profesionist perfect... adica ai si doza necesara de nebunie! Cred ca ai dezumflat rotile la peridoc pentru 1 cm! ;D
No coment
Drum bun prietene
Bravo, felicitari!
Pleaca tata si dupa frumusetea lui Raul la Arad zilele urmatoare, poate chiar maine dimineata devreme orele 03-04. Sper ca luni dimineata sa fie la Eforie de asemenea. Va multumesc prieteni pentru aprecieri. :)
La incarcare, catargul ne-a dat un pic de furca( aproape 12 m lungime), asezarea lui cat mai joasa si echilibrarea la balans in asa fel incat nici sa nu depaseasca 1 m dupa limita lampilor spate, sa nu depaseasca inaltimea de 4m( am reusit sa o aduc la 3,75 m) si nici sa se petreaca cu masina prea mult astfle incat intr-o curba mai stransa sa nu fiu ca un cavaler teuton si sa il infig in vreun partener de trafic ce vine din fata.
Multumesc pe aceasta cale si proprietarului italian care a venit cu alti doi prieteni foarte priceputi de mare ajutor la incarcare. Niste Oameni cu un caracter de invidiat ,cu care in final am sarbatorit la un restaurant plecarea din Italia a barcii lui Raul. Atmosfera de exceptie, cu Oameni adevarati( pe care sper sa ii revad in Ro cat de curand, la prima regata). Scrisesera si un mesaj pe tabla de meniuri la restaurant !!!( foto). La plecarea finala cantau in urma masinii de se uita toata comunitatea cea mica la noi ca la urs! ,, Magia Raul Romania....Ciaooooo...Magiiiiaaaa Raaaauuulll Roooomanaaaaaa!!! :) Am trait ceva extraordinar cu acei Oameni ,niste adevarati prieteni ai apelor!
Stima tuturor.
P.S. Ma pot mandri si cu faptul ca Raul a cumparat pana la urma barca indicata de mine( acelasi tip/marca). Initial el alesese alta , dar eu am cautat alternative in zona, pentru ca stiam ca urma sa zboare in Ianuarie sa vada ce cumpara. Dar eu i-am cautat si alternativa , in cazul in care barca aleasa de el nu i-ar fi placut. Ca si profesionist trebuie intodeauna sa ai minimum o varianta de rezerva 8). Iar instinctul meu a functionat si de data aceasta, uitandu-ma ca intotdeuna si de la cine cumpar ;)
Cum zic unii : ,,Nene, esti mare"!
Gata, l-am expediat
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170312/c4809ba1a587f2d8c7aae45a6e38451e.jpg)
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
Mission over!
Barca este in marina Eforie pregatita sa fie data la apa.
De la Arad pana la Eforie drumul a fost un infern! A plouat in continuu, ceata, burnitza, de nu vedeam nimic in spate. Am reusit cu chiu cu vai sa ajung pana dupa Sibiu pe la ora 23.00 unde am innoptat intr-o locatie superba binecunoscuta din alte calatorii.
A doua zi, vremea si mai potrivnica! Ploaie si mai mare , iar pe autostrada spre Cta. un vant superb in rafale, cu perdea de ploaie vizibilitate zero:
- Hai sa ne oprim...imi spune consoarta, speriata la maximum de cum ,,banda'' barca de pe o parte pe alta.
- Stii de ce bate vantul? Pentru ca barcilor de genul Magiei( numele barcii) le place in vant ;) Uite avem vant travers din babord, ce poate fi mai frumos decat sa mergi asa bandat?
L-am sunat pe Pelicanul de la Brigada Constanta sa stabilim aspecte legate de continuarea deplasarii, dpdv meteo,etc. Am cazut de acord impreuna sa continui pentru ca spre Cta vantul se mai domolea.El ma astepta deja in marina.
Am continuat si in sfarsit am ajuns cu bine, slava Domnului.
Sper ca lansarea la apa sa aiba loc in weekendul urmator, cand prognoza va fi ok.
Stima tuturor.
Au fost ceva discutii in legatura cu "macaraua din Limanu", despre care eu stiam ca nu exista. Pina la urma, dupa ce am sunat vreo doi prieteni ( bluewave si Florio) am gasit telefonul unui alt prieten (nea Nicu Homemade) despre care stiam ca se invirte in zona Mangalia - Limanu. Acesta mi-a confirmat ca nu s-a instalat nici o macara noua in Limanu si ca barcile se ridica pe mal in Santierul Naval. Cum la Santier erau slabe sanse sa mai gasesti pe cineva la ora 17:30, barca a ajuns pina la urma in Eforie, asa cum era programat.
Faina barca, vitezista, dar cu un pescaj ceva cam mare pentru iesirea din Eforie. Asta era problema care a generat discutia cu Limanu, dar cred ca se va rezolva in maniera specifica locului, prin bandarea puternica pe babord. :)
Raul vrea să aducă barca la Limanu din mai multe motive, unul important fiind şi limita actuală de 1 (un) metru pescaj pentru ieşirea şi marina Eforie.
Pe ghiol sunt 2 şantiere, lansarea la apă se face în cel mic, din interior.
Vineri la 10.30 mut barca din Eforie in Limanu. Asa am stabilit cu Raul.
Stima tuturor.
Barca a ajuns cu bine si la Limanu. In sfarsit pe apa!
Stima tuturor.
esti tare Domle :)
Pe apa arata muuuuuuult mai frumoasa , felicitari tuturor pt misiunea indeplinita
(http://i66.tinypic.com/fdafyr.jpg)
(http://i67.tinypic.com/2mhtwnl.jpg)
(http://i65.tinypic.com/qsp0kn.jpg)
(http://i65.tinypic.com/dgt9jl.jpg)
Am reusit sa pun barca pe apa.
As fi tentat sa zic ca ce a fost greu a trecut insa stiu ca abia acum incep provocarile. Dar nu ma plang, ci privesc cu mult entuziasm inainte.
Nu vreau sa trec insa mai departe fara sa va povestesc din experienta mea legata de transport.
Transportul a fost o provocare de la inceput din prespectiva chilei fixe si a inaltimii barcii. Existau mai multe solutii insa cea mai buna a fost cea de utilizare a unui peridoc cu brate lungi.
Dealtfel Bogdan a gasit un astfel de peridoc in Olanda pe care l-a achizitionat si l-a folosit fara probleme in acest scop.
Planul era sa aducem barca in Bucuresti la Tubal pana la final de martie cand urma sa o transferam pe litoral. Intre timp am discutat cu diverse marine (Limanu, Mangalia si Eforie) si dintre totate ofertele m-am decis asupra Limanu.
Bun, notific italianul ziua cand urmeaza sa ajunga Bogdan sa ia barca. Totul impecabil. In ziua stabilita toata lumea pregatita si barca pleaca cu bine din Italia.
Dupa cateva zile ajunge la Arad la sebba unde aflu ca se schimba planul si ca trebuie sa ramana acolo pana cand se preia o alta barca din Olanda.
Am trecut peste acest aspect insa deja simteam ca ceva s-a schimbat si ca nu mai conteaza parerea mea.
Confirmarea a aparut lunea trecuta cand primesc un telefon si aflu de la Bogdan ca este deja la Brasov cu barca in spate in drum spre Eforie.
Am ramas interzis.
Ce sa va povestesc ... un lung sir de discutii din care indiferent ce spuneam legat de faptul ca ma asteptam ca barca sa ajunga mai intai in Bucuresti si apoi sa o transferam la Limanu, Bogdan nu vroia decat la Eforie unde aranjase el cu baietii.
Pur si simplu m-am trezit cu barca in marina din Eforie fara sa-mi fi dorit acest lucru.
Pana la urma am stabilit sa o punem la apa vineri in santierul din Mangalia unde am rezervat macaraua si unde lucrurile au decurs fara probleme. Sau aproape fara probleme intrucat la final, dupa ce totul era rezolvat, m-am trezit ca nu am benzina in rezervor :)
Ma bucur ca barca a ajuns cu bine pe apa acolo unde am vrut de la inceput insa am ramas cu amaraciunea si tensiunea ultimelor zile cand comunicarea mea cu Bogdan s-a taiat brusc si cand a trebuit sa ma lupt ca sa pot sa obtin ceea ce am platit si mi-am dorit.
Ce om si italianul asta ...sa nu.ti lase el putina benzina in rezervor ...
Sent from my iPad using Tapatalk
Imi pare rau sa aud ca au existat neintelegeri, dar pina la urma e important ca barca a ajuns cu bine pe apa.
E o barca vitezista, super-sportiva si sint sigur ca o sa ai parte de multa distractie cu ea. S-o stapinesti sanatos si eventual sa mai pui poze sau filme din timpul unei iesiri pe un vint de travers forta 4, sa vedem si noi cum "zboara" :) Bafta! 8)
Hai ca povestea cu benzina e misto. Nu stiu ce neintelegeri au fost, dar eu sunt sigur ca Bogdan a ales solutiile cele mai bune ( si eu fiind beneficiarul unui transport din Olanda care a decurs f bine). Cred ca unii nu realizeaza chinul prin care trece Bogdan la un asemenea transport... Bogdane, altadata verifica (pedigriul) beneficiarului. Oricum Raul sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea.
Eu cred ca problema e ca s-au inmultit clientii :). Anul trecut in perioada asta a fost numai Doru, cu Shetland-ul 640, pe cand in iarna asta au fost si Mihai doctoras cu Albinul, si Pauli cu motocruiserul, si Raul cu italianca de curse.
Important e ca s-a terminat totul cu bine, si barca e la apa. S-a mai intamplat in trecut sa apara discutii si neintelegeri de la diverse combinatii. Numai eu stiu cate am inghitit la randul meu din intamplari de acest gen. Am ramas insa in relatii bune cu toata lumea (mai putin cu nasoii autentici :D ).
Sunt cateva conditii ca relatia sa decurga bine, pe care personal le-am invatat in timp:
- Nu promite mai mult decat stii ca poti. Beneficiarul oricum va cere si luna de pe cer, important e sa-i spui de la inceput care sunt limitele intre care va miscati. Cu alte cuvinte, prieteniile bune se tin cu socoteli clare.
- Pastreaza continuu comunicarea, indiferent de probleme sau neintelegeri. Unui beneficiar nemultumit ii cresc frustrarile in avalansa odata ce "i s-a pus pata", si e greu de revenit la o stare normala odata ce s-a instalat tensiunea intre parti.
- Nu-ti spala rufele in public, indferent ca esti beneficiar sau executant. Din aceste treburi nu iese nimic bun, pentru nici una din parti. Amintiti-va de scandalurile de pe celalalt forum, in care s-a incercat (fara succes) patarea reputatiei unor oameni valorosi. Acum 3-4 ani il injurau continuu pe Constantin, acum doar datorita lui Constantin mai au si ei ce sa scrie.
- Nu uita ca toti suntem oameni si deci suntem supusi greselii. Nu uita ca e iarna, conditiile de drum sunt asa cum sunt, si oricum nu ai nevoie de barca pana nu da cu adevarat caldura. Lasa-ti loc de buna ziua indiferent de chestiile prin care ati trecut.
Eu sper sa va rezolvati problemele cu bine intre voi, si sa va bucurati de ceea ce va pasioneaza.
Iar barca e intr-adevar o bijuterie, si ii doresc lui Raul sa se bucure de ea la intregul potential.
Citat din: Raul din Martie 20, 2017, 09:35:44 PM
(http://i65.tinypic.com/dgt9jl.jpg)
Este pur si simplu superba :)
Bine ca totul legat de acest transport s-a rezolvat cu bine. Daca au fost doar niste probleme de comunicare au fost doar minore in comparatie cu raspunderea si complexitatea transportului terminat cu bine. Intamplator cunosc cat de grea a fost procurarea si modificarea peridocului, pentru ca in acelasi timp tot Bogdan mi-a gasit si mie pentru Albin peridocul, cand se afla in Olanda pentru transportul care ma privea. Cum am mai spus toata lauda pentru modul in care a rezolvat ambele probleme. Stiu ca si el(Bogdan) a ramas la propriu surprins cu peridocul achizitionat destinat velierului, cand a aflat ca tranzactia era posibil sa nu se mai faca din anumite neclaritati minore am inteles in actele velierului. Transportul lui pana in tara a fost trebuie sa recunoastem destul de greu datorita dimensiunilor si mai ales inaltimii barcii tractate. Nu stiu cati s-ar fi incumetat la asa ceva. Cat despre benzina lipsa....?Toata stima.
Chiar daca eu sunt fun viteza asta este prima barca cu vele care ma excita
Ce performante ar trebui sa atinga acesta barca?
Salutari
@bradutzu
Un cruizer normal de mărimea asta atinge o viteză maximă de vreo șapte noduri.
Cu un set de vele performante și cu un echipaj meseriaș "italianca" probabil că ar atinge 12 noduri.
Insa nu e importantă viteza in sine ci senzația pe care o ai la bordul unei bărci cu vele pe care o duci către viteza maximă. E total diferit de o barcă cu motor, unde dai gazul la maxim și aștepți să vezi ce poate barca. La vele trebuie să simți vintul, valurile, barca și velele și ai o satisfacție imensă cînd realizezi că poți să controlezi toate astea. E ceva deosebit și greu de descris.
Super barca,sa te bucuri sanatos de ea.
M-am uitat (cu permisiunea lui Raul) în actele bărcii şi am văzut o polară. Încerc să îi fac o poză cu proxima ocazie şi să o pun.
Deocamdată pentru curajul meu apa este cam rece iar vântul cam tare. Cu Rebekah (cruiser-cruiser) terţarolată am bandat duminică la 30-35* pe clinometru.
Multumesc tuturor de aprecieri si felicitari!
Consider ca acest topic si-a atins scopul si promit sa deschid unul separat dedicat BluSail unde sa discutam in voie despre ea.
Nu in ultimul rand vreau sa-i multumesc in mod deosebit lui deltasub care m-a ajutat foarte mult sa ajung in acest punct si sa ma bucur de aceasta "italianca"!
@ Pelicanul
Multumesc pentru raspuns!