Va salut Oameni Buni,
Nu stiam cum sa intitulez povestirea ce va urma, cred eu o povestire frumoasa de iarna, dar in acelasi timp o noua provocare pentru mine, pentru ca de data asta s-a cam intrecut masura. Am mers cu un ansamblu de aproape 6 tone in conditii de iarna extreme.
In acelasi timp nu stiam unde sa postez, aici sau la ,,resurse'' pentru ca de data asta, asa cum imi propusesem de acasa, am luat legatura cu foarte multi olandezi cu magazine si tot felul de magazii pline cu de toate. Doamne ce mi-a fost dat sa vad in pravaliile alea! Visul oricarui posesor de barca ! Am stat intr-o asemenea minunatie de magazin cu accesorii noi si sh 6 ore! Si la sfarsit parca imi parea rau ca trebuia sa inchida. I-am spus olandezului ca daca ma inchide acolo pana maine dimineata nu am nevoie de nimic altceva !
O sa va povestesc in continuare si de ca am venit cu un peridoc gol acasa :o.
Oare de ce toate barcile trebuie sa le incarc la temperaturi negative, ninsoare, vant,etc?
Dar sunt fericit cand ajung cu bine acasa dupa o asemenea incursiune in necunoscut, multumindu-i de fiecare data Celui de sus care are grija de noi toti. A fost tare un prieten olandez care mi-a spus:
- Esti mic dar esti curajos! Cand ajungi acasa sa imi dai mesaj daca ajungi cu bine, sa imi scot palaria in fata ta!
- Eu am raspuns calm aratand in sus ;) : Poti sa iti scoti palaria de pe acum...
Si de data asta am cunoscut oameni si Oameni, unii cu un caracter de invidiat, altii mai saraci in suflet. Am avut onoarea sa cunosc patronul marinei din Monnikendam, care a fost foarte impresionat cand i-am inmanat o sticla de vin vechi romanesc, in semn de prietenie si pentru faptul ca ne-am cunoscut... I-am spus ca sticla de vin este in semn de respect pentru sutele de catarge din marina lui ;)
Voi continua cu povestirea in zilele urmatoare, pentru ca acum nu imi vad capul de treaba...
Pilotina, cu imboard. Interesant!
Detalii?
Una din asta, ca in foto, si il depasesc si pe guvernatorul deltei..la timp petrecut in delta. :D
Arata nemaipomenit.
Sa inteleg ca ai ajuns acasica?
Bravo domnule!
Salutare tuturor! Am sa compensez lipsa de timp al lui Bogdan, si-am sa scriu cate ceva legat de subiect. Vreau in primul rand sa-i multumesc si sa-l felicit pentru curaj , promptitudine si implicare in aducerea acestei barci din Olanda la noua ei casa. Un profesionist adevarat. Noua achizitie este motivul pentru care pilotina Cranchi a fost scoasa la vanzare. Barca este de fapt o "batranica" Albin 25 din 1972, dar robusta si impecabil intretinuta de doi proprietari in toti acesti ani. A fost fabricata in Suedia si este inca foarte populara acolo. Cu cele doua cabine, si amenajarile aferente va fi cred suficient pentru o familie care iubeste Delta si Litoralul. Este un upgrade la pasiunea noastra, pe care l-am planuit de ceva timp. Motorizarea este Vetus M4.14 de 32cp si un propulsor cu 4 pale. La deplasamentul de 1600 kg al barcii, trailerul Harbeck din aluminiu de doar 350 kg masa proprie, completeaza ansamblul de 2000 kg pe care masina mea are voie sa-l tracteze. Trailerul ce-i drept a fost destul de greu de gasit pentru a satisface toate cerintele dar cum am spus la inceput, Bogdan s-a implicat foarte mult in toate detaliile transportului si puse capa la cap toate s-au potrivit de minune pana la capat. Atasez si eu o poza trimisa de Bogdan la plecarea din marina Monnickendam.
O barca cu de toate!!!Felicitari!Concedii si vacante frumoase pe ''suedeza''!
Foarte tare barca.Sfat ...elice de rezerva!
Care barcuta zici ca se vinde?
Multumesc pentru sfat si urari. Va fi cu siguranta pe barca si o elice de rezerva. Este usor de gasit pentru ca toata linia axiala inclusiv elicea este Vetus si se regasesc in cataloagele lor de piese. Barca de vanzare este aici: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2151.0.html
Apropo de elice, motorul yamaha high thrust 25cp are elice de rezerva nou nouta originala yamaha. A costat in jur de 300 euro. Cea din bronz de la Vetus este in jur de 500.
Citat din: Mihai din Ianuarie 17, 2017, 12:07:28 PM
Salutare tuturor! Am sa compensez lipsa de timp al lui Bogdan, si-am sa scriu cate ceva legat de subiect. Vreau in primul rand sa-i multumesc si sa-l felicit pentru curaj , promptitudine si implicare in aducerea acestei barci din Olanda la noua ei casa. Un profesionist adevarat. Noua achizitie este motivul pentru care pilotina Cranchi a fost scoasa la vanzare. Barca este de fapt o "batranica" Albin 25 din 1972, dar robusta si impecabil intretinuta de doi proprietari in toti acesti ani. A fost fabricata in Suedia si este inca foarte populara acolo. Cu cele doua cabine, si amenajarile aferente va fi cred suficient pentru o familie care iubeste Delta si Litoralul. Este un upgrade la pasiunea noastra, pe care l-am planuit de ceva timp. Motorizarea este Vetus M4.14 de 32cp si un propulsor cu 4 pale. La deplasamentul de 1600 kg al barcii, trailerul Harbeck din aluminiu de doar 350 kg masa proprie, completeaza ansamblul de 2000 kg pe care masina mea are voie sa-l tracteze. Trailerul ce-i drept a fost destul de greu de gasit pentru a satisface toate cerintele dar cum am spus la inceput, Bogdan s-a implicat foarte mult in toate detaliile transportului si puse capa la cap toate s-au potrivit de minune pana la capat. Atasez si eu o poza trimisa de Bogdan la plecarea din marina Monnickendam.
Salut Mihai, să iți plutească și să-ți dăinuiască barca, cu tine fericit la timonă! :)
E mare, e spațioasă, e robustă, cred ca e tot ceea ce dorești în momentul de față.
Aseara am băut fără tine dar în cinstea ta, împreuna cu Bogdan, cu Vlad (Gutzakis) si cu Răzvan! :)
Salut Mihai
Sa te bucuri de noua barcutza !( astept poze cu interiorul ;) )
Bogdan bine ca te-ai intors cu bine si ai reusit sa faci un om fericit
Multumesc multumesc! Si eu m-am gandit la voi zilele astea cand am fost tintuit acasa de o raceala zdravana ! Imi mai scadea febra cand retraiam momente petrecute impreuna anul trecut. Am avut timp suficient sa vizionez filmulete si poze absolut superbe!
Salut Cristian! Am cateva poze dar sunt facute de fostul proprietar. Ca detaliu important, in cabina prova si cocpit inaltimea este de 1,85m.
Sa o stapanesti sanatos :). E mai misto decat barca pe care voiai sa ti-o faca mosu, cu toate ca aceea era mai traditionala.
E bine ca ai posibilitatea s-o transporti singur. O sa povestim noi mai multe cand o sa ajunga acasa :).
Foarte tare barca! Ideala pentru concedii in Delta. De curiozitate, cat de lungi sunt locurile de dormit?
Te asteptam cu detalii despre viitoarele dotari si amenajari.
Felicitari Bogdan pentru performanta! Felicitari Mihai pentru achizitie!
Sa te bucuri de ea si sa ne vedem pe ape. Cum se va numi?
Doamne, ce barcă! Chiar barcă de familie! Să o stăpâniți sănătoși și să vă bucurați împreună, pe ape!
Multumesc Vali, multumesc Alex. Sigur ca dupa ce ajunge, o vom studia in detaliu impreuna. Pana in primavara nu am planuri. Locul de dormit prova are pe lungime 2100mm(masurat pe langa peretele barcii) cu posibilitatea de a se putea uni la mijloc. Cele doua cusete din cabina pupa au aceeasi lungime dar sunt unite doar la extremitatea pupa a barcii. Ele intra pe sub cocpit spre prova pe langa fiecare bord.Uite aici o amenajare la o alta barca a celor doua spatii de dormit. Eu n-am sa-mi pun vreodata televizor pe barca ... doar poate pentru nepoti vreodata :D
Bah dar povestiea era a mea!!! :) Voi scrieti si eu nu am timp...
Felicitari, Mihai, este minunata barca!
Descarca, salveaza si tipareste-ti manualul proprietarului, studiaza-l si pune-l la indemana in barca, este super-util!
http://www.jonesboatyard.co.uk/documents/Albin-Manual.pdf (http://www.jonesboatyard.co.uk/documents/Albin-Manual.pdf)
Sa o stapanesti sanatos si sa iti aduca linistea si bucuria pe care o ai cand esti tu singur, stand pe scaun sau pe punte si uitandu te la orizont gandind cu voce tare
Sunt stapanul apelor si nimic nu ma poate scoate din starea asta de bine
Acum am intrat si eu pe net: bravo, e supermeseriasă barca. Face insulele grecești?
Multumesc tuturor pentru gandurile bune! Multumesc SS pentru link. Am printat cam tot ce se gaseste pe internet referitor la barca si motor de cateva luni de cand m-am hotarat pe modelul asta. Sunt multe cluburi si comunitati de proprietari in toata lumea, inclusiv peste ocean. Interesant este ca in comunitatea olandeza a proprietarilor de Albin 25,"Fauvette" se numea la primii proprietari "Emil/Adriana". http://albin-motorboten.nl/eigenaren.html (http://albin-motorboten.nl/eigenaren.html) (la pozitia 4). Sa fi fost tot romani? Te salut Vincentiu! O sa cunoasca ea cu siguranta si apele Grecesti. Pe vreme moderata nu cred ca are probleme cu Egeea daca la Marea Nordului i-a placut atatia ani ;)
Si da. M-am intors acasa :) Nu stiu cum fac intotdeauna de reusesc sa ma intorc la prieteni! Olandezii spun ca oricand pot transporta orice...nici chiar asa...dar daca nu pot eu, gasesc o solutie cu un prieten. Una buna pentru ambele parti. Eu doar ma mandresc cu faptul ca pot face alti Oameni sa zambeasca...si atunci eu sunt fericit. Cand ei se simt fericiti, eu sunt mai bucuros si atunci imi dau seama ca daca dimineata cand ma trezesc zambesc, asta se datoreaza lor. ;)
Oamenii inseamna mult, mai ales cei ce iubesc apele, pentru ca fara apa nu existam :) Iar pentru ,,ele''( barcile) fac orice. Chiar daca trebuie sa le aduc pe zapada polei sau alte porcarii...Uscatul l-am mancat de mult ...vreau sa vedem ce poate apa! Vorba unui prieten de pe forum: incep sa am rau de uscat...
Sau a asociatului( cel cu camionul mic), asa cum imi place mie sa ii zic prietenului meu nedespartit:
-Tie iti place uda( soseaua)
- Da . Imi place uda. Nu inghetata!
Cand ii spun in statie ca e liber sa depasesca imi rapunde intotdeauna ca :
- Nu am incredere in nimeni mai mult ca in tine.
Suedeza e maaaaaare. M-am cam speriat de ea pe apa. Am facut proba pana la macara. Olandezul mi-a propus sa mergem pe mare:
- Do you want to sail far away?
- Yes. I want to sail. I want to see what she can....
Olandezul a intrebat daca am permis! L-am umilit cu permisul...apoi am plecat cu ,,micul'' Albin 25...Dieselul torcea ca un bondar....I-am spus olandezului ca singura amintire cu suedezele o am cand dupa o noapte intreaga sio sticla de tarie cand eram terminat, suedeza mi-a zis:
- Cum, doar atat?
- Nuuuuu asta a fost doar inceputul....
Dupa doua zile m-a dat afara din casa ca venea barbat-su ;) Nu ii mai trebuia ca i-o facusem ca la maimutza :)
Dar fac barci bune ce sa mai....
Grele dar comfortabile. Daca Mihai vrea o iesire trebuie sa aiba inca minimum o familie cu el. Dormitorul din pupa e de doua persoane mari. Cockpitul e generos, in asa fel incat, seara la o sticla de sampanie, pot sta lejer 6-8 persoane la masa. Imi inchipui ce puteam sa fac cu o asemenea barca la 20 ani ;)
Dar ma bucur ca Iullia si Mihai vor avea tot ce si-au dorit. Poate nu va vine sa credeti dar ma bucur nespus pentru ei . Si asta pentru ca o sa ii tabar vara la Galati sa mergem in Delta. ;)
Olandezii ma intebau:
- Where will be the harbour for this boat?
- Galati harbour!!!Raspundem eu mandru :)
Voi continua...
.
Citat din: Dbr din Ianuarie 17, 2017, 10:21:25 PM
Oamenii inseamna mult, mai ales cei ce iubesc apele, pentru ca fara apa nu existam :)
Fără ape nu existăm dar fara soții n-am locui pe pamânt :) . Asa mi-a arătat MBG.
uaaaaauuuuuu
Asta este barca pe care vreau sa imi mananc pensia. Visez ca peste niste ani sa am asa ceva cu care sa cutreier delta
Cam ce performante ar trebui sa aiba aceasta barca si ce consum de carburant?
Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!
Inca o data, felicitari pentru alegere.
P.S.
Daca o botezi, asteptam invitatiile si,te rog, deseneaza-i nistre pistrui.. sa stim clar ca macar unul din noi si-a implinit visul din tinerete (cel litoralul si suedezele.)
;)
Cristi P.
Citat din: bradutzu din Ianuarie 18, 2017, 11:08:25 AM
uaaaaauuuuuu
Asta este barca pe care vreau sa imi mananc pensia. Visez ca peste niste ani sa am asa ceva cu care sa cutreier delta
Cam ce performante ar trebui sa aiba aceasta barca si ce consum de carburant?
Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!
Cred ca la consum diselache ala o sa tina foarte mult cu casa....:)
Graficul de consum in funtie de viteza e in atasament.
Mai simplu, consuma 1 l pe ora la 10 km/h si la un maxim teoretic de 14 km/h ajunge la 5 l ora. 8)
Graficul daca nu ma insel se refera la motorizarea de baza, cu motorul Albin AD-21 un bicilindru. Pentru Vetus M4.14 sunt aici in atasament cateva date despre consum.
Vai scrieti de ale voastre. Eu ii dau inainte cu ale mele.
Azi peridocul a primit carte de identitate romaneasca. Iar i-am socat la Rar. Era inginerul disperat:
- Cum dom'le doar 350 kg masa proprie? :o
- Pai da...E aluminiu nu? Si eu care aveam de gand sa iau de la prietenii mei olandezi si roti complete de aliaj usor ;)
Dar din pacate nu am putut sa ii fac surpriza asta lui Mihai datorita vremii urate si a micilor incurcaturi creeate de acte. Drumul asta a fost drumul cu incurcaturi legate de acte!
Dar sa incep in ordine cronologica povestirea...
In octombrie ma suna Mihai cand eram prin Olanda si imi spune ca ar cocheta cu ideea sa ia un Albin 25. Caut cate ceva,sondam internetul,etc etc.
In decembrie deja rezervam barca dorita. Proprietarul foarte ok. Platim avansul si incepe ,,dansul sabiilor'' cu cautarea peridocului. Ba erau prea mari si Mihai nu le putea trage din cauza greutatii totale, ba erau prea mici pentru barca asta. Deci nu aveam prea multa lejeritate in cautari. Dar mi-am pus in functiune toata logistika de care dispuneam si am gasit exact ce trebuia. Cam scump dar vroiam calitate. I-au legatura prin olandezii mei cu proprietarul peridocului. Acum incepe jocul cu actele si cu datele. Noi aveam barca rezervata pana in aprox .15 Ianuarie, sub rezerva prognozelor meteo.
Cel cu peridocul imi spune ca el este in vacanta plecat intre 09 -23 ianuarie. Ooopps... problema. Ma uit pe meteo pe termen 15 zile pe la inceputul anului si vad ninsoarea care venea pe noi si toata UE.
- Gata nevasta! Fa bagajele ca plecam pe 04 Ianuarie :)
- Nu esti sanatos! Cand astia anunta ninsoare noi plecam?
- Pai de aia plecam! Sa nu ne prinda aici! ;)
In decembrie ma sunase si asociatul meu care tocmai licitase o camioneta in Franta si dintr-o nimereala iesise castigator . Lui oricum masina ii era de trebuinta la fabrica lui asa ca ii venea ca o manusa. Pe 09 ianuarie isi luase bilet la avion cu destinatia Paris. Si imi propune sa vina in NL cu masina dupa mine sa bem o bere impreuna ;) adica sa ii pun si lui ceva in masina si la carlig , ca doar nu o sa vina gol de acolo...
Eu am plecat pe 04 dimineata cu nevasta inca netrezita din sarbatorile de craciun si anul nou. Drumul fara peripetii. Ajungem acolo joi seara 05 Ianuarie cu gandul ca vineri 06 sa mergem sa luam peridocul. Il anuntasem pe olandezul cu Albinul ca voi veni mai devreme decat prevazusem, nefiind nici o problema din partea lui.
Vineri la 08 dimineata eram in locatia peridocului. Omul oarecum surprins de seriozitate, imi spune:
- Nu credeam ca veniti pe vremea asta.
- Vremea este dupa sufletul omului...vezi ca de azi se va incalzi ca am venit eu aici. Afara erau -5 grade si nu vedeai la 2 metri in fata de ceata si chiciura. O ninsoare ciudata si cu un soi de mazariche din aia de te zbicea pe maini si pe fata.
- Poti conduce cu peridocul pe vremea asta?
- Pot conduce oricand, oriunde cu orice la carlig 8)
Ok, vedem peridocul( adevarat scula tzipla) masuram,etc. Totul ok. Imi recunoaste ca proprietarul Albinului il sunase si el sa intrebe daca se potriveste pentru barca in sine. Imi zic in gand ca oamenii au lucrat profi.
Deci ajungem la capitolul acte. Ii zic:
-Unde e talonul? ( kentekenbewijs)
- Aici uite...
Se uita in biblioraft si oha talon!! Avea doar APK pass( Rar-ul lor cu CI+ITP) dar nu avea emis talonul inca pentru ca nu ceruse inmatricularea in NL, peridocul fiind importat din Germania. Ma schimb la fatza si imi vad toate combinatiile pravalite pe principiul dominoului.
- In cat timp se emite talonul?
- 2 saptamani! Vine prin Post NL !
Simt ca imi crapa capul >:(. Olandezul avea si firma specializata in vanzari de remorci de toate felurile. Ma reculeg si pun in aplicare un plan diabolic sa inving sistemul. Stiind foarte bine si procedurile lor de inmatriculare si radiere ii spun planul meu, care in final a functionat impecabil.
Uite cum facem:
- Cere inmatricularea pe persoana fizica ( numele lui era la fel cu al firmei) si iti vine talonul de pe o zi pe alta pe adresa de acasa. Faci inmatriculare de pe calculator de acasa si maine , sambata , in jurul pranzului vei avea talonul in cutia postala acasa. Peridocul il ai in stoc in gestiune momentan. Il vinzi catre tine persoana fizica pentru a il scoate din stoc. In felul asta vom impaca toate chestiunile. Iar sambata am varianta sa fac actele de export la un broker de asigurari din zona( l-am gasit si contactat pe net) la doar 25 km de locatia peridocului.
Olandezul imi urmeaza intocmai sfaturile, tinand la telefon legatura in permanenta cu el si la ora 16 sambata aveam numerele de export puse pe remorca, cu olandezul siderat de cat de rapid ne-am descurcat. Abia la final a inteles ca stiam foooarte bine ce faceam.
A fost tare si aia de la ghiseul de inmatriculari,care se lasa greu convinsa de faptul ca trailerul era inmatriculat ieri si azi radiat pentru export ,el fiind importat din Germania cu 2 zile inainte. Mamaaaa ce imi place cand le dau clasa sa nu mai huleasca atat romanii. 8)
Deci aveam peridoc inmatriculat, si ma puteam duce luni la ora 12 in marina din Monnikendam sa ridic Albinul , asa cum stabilisem cu proprietarul si cu macaraua.
-Dar ce facem pana luni? imi spune consoarta...
- Mergem la cineva!
- Unde?
- O sa vezi....
In luna decembrie vorbisem cu un olandez pe whatsapp, cel de la care luasem trailerul lui Razvan ( Evergreen) si care cand ne-am despatit in luna Iulie anul trecut, ne-a spus faptul ca are o camera pentru noi cand mai ajungem prin zona. Eu am retinut si l-am cotactat ca vin in zilele urmatoare. Ne-a pregatit omul totul si ne astepta cu cina pusa, cu lumanarile pe masa!
Nevasta-mea nu stia ce ii se intampla, nu intelegea de unde toate chestiile astea, cum , ce fel etc :o Eu pusesem in secret planul cu olandezul.
A fost superb sa stam la masa doua zile cu olandezii sa ne povestim de toate. Tipul are in spatele casei un atelier de tamplarie, si se ocupa de mobiler unicat. Daca imi este permis voi pune micul lui site aici. Daca nu il rog pe Vali sa il multe unde ii este locul.
http://www.berendkooiman.nl/ (http://www.berendkooiman.nl/)
Doamne ce arta facea omul ala in atelierul propriu, ce piese adevarate, eram consternat. Nu m-am putut abtine si i-am facut comanda pentru data viitoare de o vitrina de mahon pentru atelierul meu in care sa imi pun toate trasnaile marunte si rare la expozitie..
Buuun dar duminica a doua zi ce facem? Eeeee, mergem la magazinele cu accesorii de barci care erau la aprox 30-40km de locatia noastra. Deci planul meu era pus la punct foarte meticulos, bine definit 8)
Dupa ce duminica am avut cred cel mai frumos vis din viata mea, sa ma aflu in asemenea paravalii , luni am avut placerea sa ma aflu printre catargele din Monnikendam. E frumos cand cunoastem oameni noi, este superb cand reusim sa imbinam utilul cu placutul. Parca atunci, oboseala acumulata dupa un asemenea drum istovitor, o percepi altfel, parca frigul de afara nu mai este asa deranjant, si totul iti pare mai usor pentru ca este frumos. Si in frumos traiesti altfel, mai putin incarcat de griji, cu fruntea descretita si cu privirea senina. Iar barcile ne fac viata frumoasa ...sper eu. :)
Citat din: ss din Ianuarie 18, 2017, 06:17:21 PM
Graficul de consum in funtie de viteza e in atasament.
Mai simplu, consuma 1 l pe ora la 10 km/h si la un maxim teoretic de 14 km/h ajunge la 5 l ora. 8)
deja am avut un orgasm citind postul asta! Neaparat imi trebuie si mie o jucarica din asta!
deja ma vad in delta cu familia!
O zi minunata sa aveti cu totii!
Asadar Oameni Buni ajungem in data de 09.Ianuarie, luni cand trebuia sa ridicam barca. De obicei cand nu prea stiu sigur daca se vor potrivi peridocul cu barca nu pot sa dorm cu o noapte inainte de atatea calcule si ganduri. Dar de data asta eram foarte linistit, nu stiu de ce...In schimb ziua de luni debuteaza cu un telefon de la asociatul meu, prin care ma anunta ca a ajuns cu bine la masina din Franta si ca e ok dpdv tehnic si optic, asa ca se va pune in miscare catre mine imediat ce va intra in posesia actelor.
Noi pe partea noastra plecam dimineata , in trecere spre marina Monnikendam, pe la un al treilea magazin de accesorii. Ajungem la adresa si surpriza : inchis!
Sun proprietarul care urma sa apara imediat. Imi explica faptul ca erau in mutari. Se mutau pe aceeasi strada dar la cateva numere mai incolo :o. Nu am comentat motivul mutarii dar nu m-am putut abtine in a ma mira cum naiba vor muta toate milioanele de piese din pravalie!
In fine, luam cele necesare de pe lista, ce a putut omul gasi in talmes balmesul de la acel moment. Ne strangem mana cu promisiuni despre vizitele ce vor urma in viitor.
Imi suna tel si il aud pe asociatul meu siderat strigand!
- Bah tampitii astia de la firma de licitatii nu au talonul masinii, nici macar o copie, habar nu au de capul lor! Mi-au pus factura in mana cu datele masinii si mi-au zis sa iau masina sa plec acasa! Nu stiu nimic de asigurare ,Itp, numere de export,etc. Astia sunt aici intr-un catun de la tara si ma trimit pentru talon la prefectura din Paris :o Cica avocata de la firma a facut cerere acum vreo doua saptamani sa primeasca duplicat dupa talon dar nu a fost inca eliberat, si ca firma de licitatii nu da decat factura, bla bla.....avea o limbaritza la telefon de mama mama nu il puteam opri.
- Alo ALO ma infoi eu la el. Lasa-ma 5 minute sa gasesc o solutie ca ce imi zici tu acolo,prefectura, firme de licitatii, avocat, etc etc sunt lucuri de durata si noi trebuie sa ne miscam repede, pentru ca nu avem timp de cafenele si hoteluri parisiene acum! Te sun imediat inapoi...
Ma reculeg rapid, intru intr-un brainstorming rapid si fac un plan la fel de diabolic ca cel de cu cateva zile inainte. Il sun. Imi raspunde gafaind.
- Ce dr..ku gafai asa mah?
- Urac scarile hotel ca nu merge liftul! Bagami-asi in hotelul lor de tembeli raspunde el nervos.
- Credeam ca faci ceva cu vreo frantzuzoaica miniona!
- Bah tu ai luat-o razna rau! Tie iti arde de piz..e si mie imi crapa capul de nervi. >:(
-Vroiam sa te fac sa zambesti doar. Lasa bah ca o rezolvam. Asculta-ma cu atentie ce ai de facut. Primul lucru te uiti pe eticheta de intretinere tehnica sezoniera sau periodica, care trebuie sa fie lipita pe la motor sau in cartea tehnica ,dupa stampila firmei unde e trecuta si o adresa, cineva care s-a ocupat de ea trebuie sa existe. Apoi mergi la ei ca trebuie sa fie undeva pe aproape ca zona la maximum 20-30 km de unde este masina. Le ceri o copie dupa talon pentru ca au sigur una. Apoi dupa ce avem datele din talon putem sa ii facem asigurare obligatorie s.a.m.d. Hai, spor la treaba si acum ma lasi ca am de incarcat barca.
Nu m-a mai sunat pana seara, ii dadusem de lucru constructiv :D
Noi ajungem la locatia incarcarii, cu vreo 30 minute inainte. Il sun pe olandez si imi spune ca era la barca in marina, strangandu-si lucruri marunte personale. Ne cunoastem, ne strangem mainile si mergem sa vedem barca. Adica mai exact vaporul. De obicei barcile, par mai mici pe apa,dar asta pana si acolo parea mare. Urc la bord si cand intru in cockpit, cu toate ca eram 3 oameni in interior, parea si mai mare! Cand am mai intrat si in cabina am constientizat ca sunt cam inconstient. Vorbeam cu mine in sinea mea, ca sunt cam dus cu pluta...sau poate cu barca. Fac foto multe cu detalii si le trimit de urgenta lui Mihai. El care cred ca astepta ca pe ghimpi acolo raspunde imediat. Intram in legatura ,,live'' cu transmisiuni in direct de la fata locului, facem o proba pe apa. Avem impresia ca merg cu tancul in desert! Ma simteam ca elefantul in vitrina cu portelanuri printre sutele de catarge. Mda, inca si acum ma gandesc ce socat eram. Imi tremurau un pic picioarele la gandul ca barca nu are doar 1600 kg asa cum scrie in cartea tehnica. Mai ales ca era plina cu acareturi: Lada frigo, cateva ancore, sticle sticlutze si cutiute cu tot felul de zemuri si unsori ale motorului,piese de schimb, acareturi, parame, etc etc. Organizat si strangator omul nu zic, dar cand ma uit la aparatura electronica( navigatii, sonare, marifon,etc) lipseau doua module de pe consola :o:
- Unde sunt astea? intreb eu putin contrariat, stiind ca barca se vindea completa cu de toate.
- Le-am uitat acasa ! Dar vine mama acum cu ele inspre noi.
El locuia in Haga, cale de vreo 1-2 ore de mers , in functie de trafic. Curios intreb cati ani are el, ca sa incerc sa apreciez varsta mamei domniei sale. El se prinde si raspunde direct:
- Am sarit de 50 dar mama la 85 conduce mai bine ca mine :o
Mi-am zis in gand ca eu la acea varsta venerabila sigur nu voi mai conduce, pe simplu motiv ca nu o voi mai apuca ;)
Exact cum va povesteam mai devreme. Am intalnit si de data asta oameni diferiti din toate punctele de vedere.
Ok, pana atunci sa mergem la macara sa incepem operatiunea ,,Monstrul".
Macaraua era profi. Poate cea mai profi pe care am vazut-o pana acum, cu o mobilitate fantastica, tonaj mare, miscare din milimetru in milimetru. Superba scula imi zic in gand.
O ridicam ca pe fulg, reglam peridocul , ajutati si de socrul proprietarului, un batranel verde de tot, care se misca foarte repede, priceput in toate. El era proprietarul unui velier Jenneau de peste 40Ft in aceeasi marina. Superba barca. Ma gandeam cum ar fi sa iti iei nevasta cu barca cu tot ;) Ce noroc au unii...
Cat am avut treaba sa legam barca, sa golim totul in interior sa pun in masina, cat am stat la macara, a plouat , a nins, a batut vantul, frig, toate cele mai bune conditii meteo. Ete fleosc, nu mai sperii. M-am obisnuit. Nu-i o noutate. Terminam treaba si intram in birourile marinei sa finalizam actele, plati s.a.md. Acolo patronul marinei ne rezervase un birou( arata mai mult a sala de consiliu, sedinte sau cam asa ceva) cu cafele pe masa, pixuri, hartii pe masa, masina de numarat bani si lampa de verificat bancnote!!! Eeee, v-am spus ca oamenii erau chiar profi acolo. Vederea panoramica din acea incapere
m-a facut sa il intreb pentru ce este sala si alte detalii despre marina. Toate intrebarile mele erau adresate cu ,,Sir'' el raspunzand asemenea. Deci ne lipseau doar papioanele 8)
Si a inceput sa imi spuna cateva lucruri despre istoria marinei, administratia fiind preluata din tata in fiu, sala fiind dedicata instructajului teoretic al clubului de jachting. Cum ca draga cu care curata portul este fabricata prin 1920 si ca este mandria marinei,etc etc. De cate regate organizeaza pe an, de cate si mai cate. Pe masura ce imi povestea simteam ceva in mine ca o stare de revolta, dar in acelasi tip de satisfactie ca daca nu putem noi macar au putut ei. Ca doar oameni suntem toti pana la urma..
Voi continua...
Nu am timp sa scriu dar nu ma las si macar mai pun cateva poze :)
Sa continuam povestirea...
Deci terminam treaba cu incarcatul Albinului, verificam totul, chingi stranse,etc,etc. Trecem pe punctul de spalare, unde ne astepta acelasi tip care manevrase macaraua, cu un ditamai curatatorul cu presiune. Curatatorul era un monstru desemenea, unul pe benzina care cand te opreai din spalat se oprea si el. Cand actionai manerul pistolului de apa isi dadea singur la automat si pornea :o Bah sa imi trag una... Costul macaralei si al spalatului a fost aproape 300 euro! In NL legea spune ca nu ai voie sa pleci cu barca murdara de scoici , mal, alge, etc pentru a nu murdari drumurile sau mai rau sa produci indirect cine stie ce accidente. No coment 8)
Ne punem in miscare spre autostrada, pe stradute mici si inguste. Noapte , ploaie, frig, dar in masina cald si frumos. Ii multumesc inca o data in gand lui Daimler si Benz pentru ca au existat pe lume. Masina nu prea simte greutatea, asa ca imi spun in gand ca suedeza nu e chiar asa de grea pe cat pare. Asta e un semn ca vrea sa mearga acasa cu mine. Bat palma cu nevasta-mea ca niste adevarati camarazi multumindu-i pentru ajutorul si consilierea la incarcare si ea imi spune:
- Cand am vazut-o cat e de mare scoasa afara din apa am crezut ca nu o putem incarca.
- O femeie nu spune niciodata ca e mare 8)
- Bah tie iti arde de glume si eu vorbesc serios ca m-am speriat de ea!
- Ce credeai ca nu ma descurc cu o suedeza ?
- Bla bla...
Mergem spre locul nostru de resedinta aproape vreo 150 km. Totul ok. Il sun pe asociatul meu si il intreb cum se descurca:
- Astia aici in Franta au niste asigurari la sume astronomice. 200 euro pe doua saptamani! Am facut doar pe o zi. Mai stau si in noaptea asta si maine dimineata plec cu noaptea in cap spre voi.
- Nu-i o problema ca ii facem in Olanda la o firma pe care o cunosc mai ieftin.
A doua zi ma suna pe la pranz spunandu-mi ca pana la Bruselles a paltit deja 100 euro taxe de autostrada. Era fiert de nervi...
Intr-un final ajunge cu bine spre seara, si in bucuria revederii bem cateva beri la o masa de seara si o vorba. Imi plac nespus momentele de relaxare dupa niste reusite . El imi admira mie barca, eu ii admiram lui masina, urandu-ne reciproc succes in ceea ce avem de facut in continuare. Extrem de relaxante aceste momente in care stand cu prietenii langa tine la mii de km de casa , parca simt o incredere mai mare in mine dar si un respect pentru munca depusa in realizarea unor promisiuni facute tie insuti.
Citat din: Dbr din Ianuarie 19, 2017, 12:27:08 AM
............ Ma schimb la fatza si imi vad toate combinatiile pravalite pe principiul dominoului.
- In cat timp se emite talonul?
- 2 saptamani! Vine prin Post NL !
Simt ca imi crapa capul >:(. Olandezul avea si firma specializata in vanzari de remorci de toate felurile. Ma reculeg si pun in aplicare un plan diabolic sa inving sistemul. Stiind foarte bine si procedurile lor de inmatriculare si radiere ii spun planul meu, care in final a functionat impecabil.
Uite cum facem:
- Cere inmatricularea pe persoana fizica ( numele lui era la fel cu al firmei) si iti vine talonul de pe o zi pe alta pe adresa de acasa. Faci inmatriculare de pe calculator de acasa si maine , sambata , in jurul pranzului vei avea talonul in cutia postala acasa. Peridocul il ai in stoc in gestiune momentan. Il vinzi catre tine persoana fizica pentru a il scoate din stoc. In felul asta vom impaca toate chestiunile. Iar sambata am varianta sa fac actele de export la un broker de asigurari din zona( l-am gasit si contactat pe net) la doar 25 km de locatia peridocului.
Olandezul imi urmeaza intocmai sfaturile, tinand la telefon legatura in permanenta cu el si la ora 16 sambata aveam numerele de export puse pe remorca, cu olandezul siderat de cat de rapid ne-am descurcat. .................
Cum spuneam și alte dăți, e mai mare dragul că există oameni care spun "totuși se poate", și reușesc. :)
Fără așa ceva n-ar mai licări nicăieri speranța.
P.S.
Vin și eu cu cititul din urmă. :)
Da asa este. Treaba cu ,,nu se poate'' eu o numesc impotenta cerebrala. V-am mai spus ca am primit o educatie oarecum spartana in familie din punctul asta de vedere. Sa vedeti ca lista incurcaturilor cu actele nu s-a incheiat nici pe departe , ba chiar a continuat si in Ro. Dar le-am rezolvat in final.
In ziua urmatoare am avut mai mult activitati de service. Asociatul venise cu dubita cu niste anvelope de vara( nu sunt obligatorii la ei) de iti era rusine sa te uiti la ele. M-a terorizat in continuu ca el nu pleaca acasa cu alea de formula 1. Se uita dupa din alea sh si i-am zis:
- Daca folosesti masina la firma la tine de ce nu ii pui noi? Luam unele de firma,etc.
- Pai dar scump domle scump! Nu vreau sa bag acum atatia bani , cu toate ca acum am nevoie de anvelope de iarna.
- Uite cum facem, mergem unde imi intretin eu masina intotdeauna. O sa iti fac comanda de 4 anv. bune all season, le factureaza , le monteaza, le echilibreaza si le platim in termen de 30-60 zile e bine?
- Mamaaaaa ce tare! Pot sa schimb si distributia ca tot ar fi termenul si uleiurile si... etc?
- :o Bah dar acum nu mai e scump?
- Pai eu ziceam momentan sa mai tinem de finante pentru ca nu suntem siguri ce mai avem de achizitionat...
Bineinteles ca seara era fericit cu masina boboc si cu banii in buzunar 8)
In urmatoarea zi mergem cu noaptea in cap sa vedem un Dehler Varianta complet cu peridoc si motor. Aveam de facut cam 250 km pana la naiba in sudul Olandei. Ne trezim dimineata pe la 03.00 si gasim afara o zapada de 10-15 cm. Ma intreaba nevasta-mea:
- Unde mergem de ne-am trezit asa de dimineata? La arat cu tractorul pe camp? ???
- Cam asa ceva la ce zapada e afara 8)
Dupa ce am plecat, am constientizat ca olandezii nu au dat peste noapte cu nimic antiderapant pe sosele. Am condus foarte prudent, pe stilul de iarna romaneasca. Am vazut si cateva accidente urate pe autostrada, cu tiruri si alte masini mai mici. Ei nu prea stiu sa conduca pe zapada si atunci trebuie sa ii feresti tu pe ei. Ma rog, in final ajungem la barca. Vedem, placem, inspectam cu atentie. Barca era intr-un hangar unde se pastreza barcile iarna. Peridocul in regula( acela original Dehler cu cavalet pe el), barca cu gelcoatul original, antifouling ok, mai multe randuri de vele( unele noi noutze),barca foarte curata in interior si exterior,bine intretinuta. Gata, bat palma la pret cu olandezul si ii cer actele de la peridoc sa ma duc sa ii fac actele de export.
- Care acte ? imi zice el :o
- Actele de la peridoc, explicandu-i in continuare despre procedura de export.
- Pai stai sa il sun pe proprietar !
- Pai nu esti tu proprietarul?
- Pai nu, eu sunt proprietarul halei iar cel cu barca mi-a lasat vorba sa o vand?
- Da-mi telefonul proprietarului!
Il sun si nu raspunde. Il suna si astalalt si la fel fara raspuns...Imi vad iar planurile ruinate, simt ca iau foc de nervi. Intre timp suna ala inapoi:
- Aaaa da asa este actele sunt la mine acasa. Am uitat sa i le las cand am plecat in vacanta!
- In vacanta???? Cand revii din vacanta??
- Peste doua saptamani .
- Mda...deci nu putem face nimic acum?
- Nu. Nu avem cum.
- Ok revin peste doua saptamani..
Facuseam si 250 km x 2 degeaba. Mai aveam variante de rezerva cu un Kelt 620 si un Kievit 680. Cu cateva zile inainte fusesem sa vad un peridoc (cel din spatele dubitei asociatului). Imi facusem un plan sa pun Dehlerul Varianta cu tot cu peridoc si cavalet pe peridocul in cauza:
- Pai si cum vroiai sa faci asta?
- Demontam puntea de la Varianta si o puneam la tine in masina. Sasiele vin perfect unul peste celalalt.
- :o Mda te cred in stare.
Peridocul mare are sarcina utila de 1600 kg asa ca nu ar fi fost probleme legate de mase.
Voi continua...
Unde se vede că și pe uscat sunt lucruri, câteodată, mai interesante decât pe apă.
Traivar barcazele .... ??? ??? ??? , ii sun pe astia de la Discovery , sa te vedem la televizor ce mai astept eu sa scrii.
He he, pai din cauza ca lor nu le place uscatul de aia fac asa cu noi. Pai vrei sa ma duci la apa asa usor? Nuuu, sa te chinui robule, pai da, munceste ca un sclav. Am ajuns la concluzia ca atunci cand sunt la volan si conduc ma odihnesc :) Dar vedeti , cateodata se intampla ca indiferent cat ai vrea tu, pe principiul ,,se poate daca vrei'' toate ti-i se pun dea curmezisul si nu reusesti integral ceea ce ti-ai propus. Si asta se intampla in 99 % din cauza oamenilor.
Deci sa va continui peripetiile:
Pe peridocul de 2000 kg de care vorbeam mai devreme pusesem ochii inca din Ro, dar olandezul nu vroia sa il lase la pret asa cum vroiam eu. In final cand treaba cu Dehlerul Varianta cazuse momentan din lipsa actelor, incercam sa reconfigurez si sa rentabilizez drumul de intoarcere, adica sa aiba si asociatul ceva la carlig.
Trebuia neaparat sa plecam sambata la orice ora dar sa fie sambata 14.01, pentru ca din tara eram anuntat de toti prietenii,, meteorologi de serviciu'' ca luni 16.01 spre seara va incepe iar sa ninga.
Si in aceste conditii am uzat de un principiu mai putin ortodox, dar mi-am zis in gand ca ei acolo in NL sunt catolici asa ca nu se va supara nimeni pe mine ;)
Ne-am dus sambata dimineata cu noaptea in cap la olandezul cu peridocul pentru velier mai sus mentionat si i-am conditionat cumpararea peridocului la pretul propus de el dar daca imi aranjeaza cumpararea unui velier din lista mea: Kievit 680, Kelt 620 sau un Klepper 21. Olandezul nu prea intelegea la inceput dar in final l-am convins sa sune. Era un bun cunoscator in ale barcilor, avand si un magazin de accesorii sh pentru barci (mai mult pentru veliere). Inainte sa sune, am plusat si i-am spus ca daca imi obtine un pret cat mai jos la barca , voi cumpara de diferenta obtinuta accesorii de la el din magazin. Il aud pe asociatul meu in spate zicand:
- Ce dr.ku bah , ai asa un tupeu ca daca eram in locul lui te luam la bataie cu ciomagul!
- Ei lasa ,bine ca nu esti in locul lui ;), ca tie iti trageam mai mult din preturi!
Se apuca olandezul sa ia telefoanele la sunat. Raspunde doar cel cu Kievitul 680. Intrebam detalii legate de locatia unde se afla barca si posibilitati de incarcare a barcii( marina , macara,etc) Toate se legau perfect. Barca era intr-un bootstalling (o hala unde le depoziteaza iarna). Olandezul se descurca de minune. Luam actele de la peridoc sa mergem sa facem exportul, la vreo 20 km de locatie. Ajungem la ghiseul respectiv si acolo iar incurcaturi. Imi spune angajatul de la ghiseu :
- Peridocul are APK(ITP-ul lor) din 2002...Asa ca va pot face actele pe numele dvs dar nu va pot face asigurare( carte verde) si numar de inmatriculare...Calculatorul nu ma lasa
- Pai la remorci in Olanda nu se face decat la prima inmatriculare ITP, atunci cand se prezinta la RDW( RAR-ul lor) apoi este optional si la latitudinea proprietarului daca mai vrea sa ii faca revizii periodice. E o poveste lunga aici dar nu este obligatoriu sa aiba ITP.
- Sunati va rog un sef din centrala sa va explice ca este asa cum va zic.
- Nu este nimeni in centrala acum pentru ca este sambata!
- Atunci incercati sa introduceti datele si o sa vedeti ca va merge. Programul din calculator stie ca este vorba de o remorca( trailer-peridoc)
- Facem degeaba ca nu va merge.
Mai fratilor, daca nu avea geamul blindat intre noi jur ca ii dadeam una in cap >:(. Insist, il rog, il implor...si in final cedeaza, dupa ce am facut si pariu cu el ca e ca mine. Introduce datele, apoi ,,enter'' si imprimantele incep sa printeze actele:
- :o Mda ai dreptate
- Da. Era mai simplu sa facem asta de acum o jumatate de ora nu >:(
Mergem inapoi la olandez sa ne continuam treaba. Acolo ma astepta asta, dupa nenumarate mesaje :
- Ai mers pe jos de a durat atat? :(
- Nu, am dat la ghiseu de un olandez tembel >:(
Toate aventurile se defasurau pe o porcarie de vreme ,un soi de furtuna cu ploaie si ninsoare si un frig de ne crapau mainile. Ne urcam in masini si fugim la marina cu unde se afla velierul in cauza. Ajungem acolo, proprietarul foarte de treaba. Barca in stare tzipla. Era intr-un hangar cu cateva zeci de barci sau poate chiar peste o suta. Barca tocmai in partea cealalta a intrarii, pusa pe cavalet. Ma uit la multimea de barci care trebuiau mutate sa o scoatem pe a noastra. Imi spune olandezul ca mai exista o intrare in capatul celalalt , chiar langa barca noastra. Imi vine inima la loc. Vorbim noi ce vorbim, apoi hai sa ne apucam de treaba sa scoatem barca de acolo.Omul din marina, care era si cel care opera cu macaraua ,deschide usa hangarului. Afara surpriza, o mare Wola lipita de usa:
- Aaaa...am uitat...asa o punem noi...preventiv, sa nu cumva sa dispara vreo barca prin usa din spate pentru ca aici nu bate camera de luat vederi.
- Pai ai cheile?
- Le am dar trebuie sa il chem pe colegul care o conduce sa o mute.
- Tu fa rost de chei ca o mut eu :)
Vine olandezul dupa 5 minute:
- Nu pot sa iau cheile pentru ca sunt in birou la sef si el nu poate sa vina pentru ca este abia luni in localitate inapoi.
- >:( Atunci mutam toate barcile din fatza ca sa o scoatem pe intrarea cealalta.
- Nu se poate, pentru daca le julim, noi raspundem.
Ne uitam cinci oameni unul la altul de parca eram intr-un film de groaza sau o comedie de proasta calitate.
Il intreb pe olandezul meu cu peridocul:
- Bah asta nu are incredere in noi ca a vazut numarul de Ro la masina?
- Nu cred asta dar nu e exclus...
Eram deprimat, asa ca am lasat toate armele jos, ca un soldat resemnat. Nu pot sa cred asa ceva imi zic in gand. Asta este, cateodata trebuie sa accepti infrangerea, trebuie sa stim sa si pierdem. Ii spun asociatului:
- Pana acasa in Ro sa nu ma depasesti niciodata!
- De ce?
- Pentru ca nu vreau sa vad peridocul gol de dupa masina ta >:(
- Da dar tot e bine ca nu e carligul gol :)
- Ai dreptate. Hai sa mergem acasa ca daca mai stam mult ne apuca primavara pe aici :)
A ramas ca tin legatura cu proprietarul sa vedem ce putem face data viitoare, cu o organizare mai buna.
Si daca mie imi place sa raman prieten pe oriunde merg, ne-am intors la olandezul cu peridocul sa luam accesoriile:
- Dar nu ai luat barca ! Mai iei accesorii de la mine?
- Nu din vina ta barca nu s-a putut lua. Tu ai facut tot ce ai putut referitor la pret si altele. Nu a fost sa fie...poate data viitoare. Acum hai sa vedem ce bunatati ai pe acolo prin magaziile tale. De nervi , am burdusit masina pana la refuz. Veste, vele, ancore, suporti de motoare, tachelaj , baloane de acostare si alte tot felul de nazbatii! Trebuia a tin si cont de greutate volum
Ne-am strans mainile si am pornit usor spre zona noastra de resedinta pentru ca apoi sa pornim spre casa.
Apropos, din motivul ca nu am avut velierul pe peridoc, nu am putut sa ii iau nici lui Nicu 7 metri, catargul pe care il rezervasem cu cateva zile la alt magazin de accesorii. Am sunat si m-am scuzat. A ramas pe data viitoare.
Voi continua...
Epopee :) . Mi-a placut când am auzit-o, îmi place s-o și citesc.
N-am știut că așa se punea problema cu accesoriile. Aș fi comandat și eu un pogon de diverse, dacă ajuta la relație.
Barca mea e echipată complet, însă un pasionat găsește oricând motive să mai cumpere ceva. E ca o femeie frumoasă, într-un magazin de cosmetice :)
Citat din: Dbr din Ianuarie 24, 2017, 08:24:35 AM
He he, pai din cauza ca lor nu le place uscatul de aia fac asa cu noi. Pai vrei sa ma duci la apa asa usor? Nuuu, sa te chinui robule, pai da, munceste ca un sclav. Am ajuns la concluzia ca atunci cand sunt la volan si conduc ma odihnesc :) Dar vedeti , cateodata se intampla ca indiferent cat ai vrea tu, pe principiul ,,se poate daca vrei'' toate ti-i se pun dea curmezisul si nu reusesti integral ceea ce ti-ai propus. Si asta se intampla in 99 % din cauza oamenilor.
Deci sa va continui peripetiile:
Pe peridocul de 2000 kg de care vorbeam mai devreme pusesem ochii inca din Ro, dar olandezul nu vroia sa il lase la pret asa cum vroiam eu. In final cand treaba cu Dehlerul Varianta cazuse momentan din lipsa actelor, incercam sa reconfigurez si sa rentabilizez drumul de intoarcere, adica sa aiba si asociatul ceva la carlig.
Trebuia neaparat sa plecam sambata la orice ora dar sa fie sambata 14.01, pentru ca din tara eram anuntat de toti prietenii,, meteorologi de serviciu'' ca luni 16.01 spre seara va incepe iar sa ninga.
Si in aceste conditii am uzat de un principiu mai putin ortodox, dar mi-am zis in gand ca ei acolo in NL sunt catolici asa ca nu se va supara nimeni pe mine ;)
Ne-am dus sambata dimineata cu noaptea in cap la olandezul cu peridocul pentru velier mai sus mentionat si i-am conditionat cumpararea peridocului la pretul propus de el dar daca imi aranjeaza cumpararea unui velier din lista mea: Kievit 680, Kelt 620 sau un Klepper 21. Olandezul nu prea intelegea la inceput dar in final l-am convins sa sune. Era un bun cunoscator in ale barcilor, avand si un magazin de accesorii sh pentru barci (mai mult pentru veliere). Inainte sa sune, am plusat si i-am spus ca daca imi obtine un pret cat mai jos la barca , voi cumpara de diferenta obtinuta accesorii de la el din magazin. Il aud pe asociatul meu in spate zicand:
- Ce dr.ku bah , ai asa un tupeu ca daca eram in locul lui te luam la bataie cu ciomagul!
- Ei lasa ,bine ca nu esti in locul lui ;), ca tie iti trageam mai mult din preturi!
Se apuca olandezul sa ia telefoanele la sunat. Raspunde doar cel cu Kievitul 680. Intrebam detalii legate de locatia unde se afla barca si posibilitati de incarcare a barcii( marina , macara,etc) Toate se legau perfect. Barca era intr-un bootstalling (o hala unde le depoziteaza iarna). Olandezul se descurca de minune. Luam actele de la peridoc sa mergem sa facem exportul, la vreo 20 km de locatie. Ajungem la ghiseul respectiv si acolo iar incurcaturi. Imi spune angajatul de la ghiseu :
- Peridocul are APK(ITP-ul lor) din 2002...Asa ca va pot face actele pe numele dvs dar nu va pot face asigurare( carte verde) si numar de inmatriculare...Calculatorul nu ma lasa
- Pai la remorci in Olanda nu se face decat la prima inmatriculare ITP, atunci cand se prezinta la RDW( RAR-ul lor) apoi este optional si la latitudinea proprietarului daca mai vrea sa ii faca revizii periodice. E o poveste lunga aici dar nu este obligatoriu sa aiba ITP.
- Sunati va rog un sef din centrala sa va explice ca este asa cum va zic.
- Nu este nimeni in centrala acum pentru ca este sambata!
- Atunci incercati sa introduceti datele si o sa vedeti ca va merge. Programul din calculator stie ca este vorba de o remorca( trailer-peridoc)
- Facem degeaba ca nu va merge.
Mai fratilor, daca nu avea geamul blindat intre noi jur ca ii dadeam una in cap >:(. Insist, il rog, il implor...si in final cedeaza, dupa ce am facut si pariu cu el ca e ca mine. Introduce datele, apoi ,,enter'' si imprimantele incep sa printeze actele:
- :o Mda ai dreptate
- Da. Era mai simplu sa facem asta de acum o jumatate de ora nu >:(
Mergem inapoi la olandez sa ne continuam treaba. Acolo ma astepta asta, dupa nenumarate mesaje :
- Ai mers pe jos de a durat atat? :(
- Nu, am dat la ghiseu de un olandez tembel >:(
Toate aventurile se defasurau pe o porcarie de vreme ,un soi de furtuna cu ploaie si ninsoare si un frig de ne crapau mainile. Ne urcam in masini si fugim la marina cu unde se afla velierul in cauza. Ajungem acolo, proprietarul foarte de treaba. Barca in stare tzipla. Era intr-un hangar cu cateva zeci de barci sau poate chiar peste o suta. Barca tocmai in partea cealalta a intrarii, pusa pe cavalet. Ma uit la multimea de barci care trebuiau mutate sa o scoatem pe a noastra. Imi spune olandezul ca mai exista o intrare in capatul celalalt , chiar langa barca noastra. Imi vine inima la loc. Vorbim noi ce vorbim, apoi hai sa ne apucam de treaba sa scoatem barca de acolo.Omul din marina, care era si cel care opera cu macaraua ,deschide usa hangarului. Afara surpriza, o mare Wola lipita de usa:
- Aaaa...am uitat...asa o punem noi...preventiv, sa nu cumva sa dispara vreo barca prin usa din spate pentru ca aici nu bate camera de luat vederi.
- Pai ai cheile?
- Le am dar trebuie sa il chem pe colegul care o conduce sa o mute.
- Tu fa rost de chei ca o mut eu :)
Vine olandezul dupa 5 minute:
- Nu pot sa iau cheile pentru ca sunt in birou la sef si el nu poate sa vina pentru ca este abia luni in localitate inapoi.
- >:( Atunci mutam toate barcile din fatza ca sa o scoatem pe intrarea cealalta.
- Nu se poate, pentru daca le julim, noi raspundem.
Ne uitam cinci oameni unul la altul de parca eram intr-un film de groaza sau o comedie de proasta calitate.
Il intreb pe olandezul meu cu peridocul:
- Bah asta nu are incredere in noi ca a vazut numarul de Ro la masina?
- Nu cred asta dar nu e exclus...
Eram deprimat, asa ca am lasat toate armele jos, ca un soldat resemnat. Nu pot sa cred asa ceva imi zic in gand. Asta este, cateodata trebuie sa accepti infrangerea, trebuie sa stim sa si pierdem. Ii spun asociatului:
- Pana acasa in Ro sa nu ma depasesti niciodata!
- De ce?
- Pentru ca nu vreau sa vad peridocul gol de dupa masina ta >:(
- Da dar tot e bine ca nu e carligul gol :)
- Ai dreptate. Hai sa mergem acasa ca daca mai stam mult ne apuca primavara pe aici :)
A ramas ca tin legatura cu proprietarul sa vedem ce putem face data viitoare, cu o organizare mai buna.
Si daca mie imi place sa raman prieten pe oriunde merg, ne-am intors la olandezul cu peridocul sa luam accesoriile:
- Dar nu ai luat barca ! Mai iei accesorii de la mine?
- Nu din vina ta barca nu s-a putut lua. Tu ai facut tot ce ai putut referitor la pret si altele. Nu a fost sa fie...poate data viitoare. Acum hai sa vedem ce bunatati ai pe acolo prin magaziile tale. De nervi , am burdusit masina pana la refuz. Veste, vele, ancore, suporti de motoare, tachelaj , baloane de acostare si alte tot felul de nazbatii! Trebuia a tin si cont de greutate volum
Ne-am strans mainile si am pornit usor spre zona noastra de resedinta pentru ca apoi sa pornim spre casa.
Apropos, din motivul ca nu am avut velierul pe peridoc, nu am putut sa ii iau nici lui Nicu 7 metri, catargul pe care il rezervasem cu cateva zile la alt magazin de accesorii. Am sunat si m-am scuzat. A ramas pe data viitoare.
Voi continua...
Dle. imi place cum te lupti ,bravo.
O mica rugaminte: cand dati citat la un text consistent, ca mai sus, se consuma inutil din resursele forumului, plus ca si cititul topicului e mai greu. Daca se poate, in locul la gogeamitea citatul e bine sa folosim exprimarea (exemplu):
@Dbr: Dle. imi place cum te lupti ,bravo.
in loc sa dam citat la atata volum de text.
Esti foarte descurcaret si stii legile mai bine ca olandezii.Si la experienta ta,chiar ca poti transporta orice,oriunde ,oricand.Felicitari!
Citat din: Vali din Ianuarie 24, 2017, 06:02:21 PM
O mica rugaminte: cand dati citat la un text consistent, ca mai sus, se consuma inutil din resursele forumului, plus ca si cititul topicului e mai greu. Daca se poate, in locul la gogeamitea citatul e bine sa folosim exprimarea (exemplu):
@Dbr: Dle. imi place cum te lupti ,bravo.
in loc sa dam citat la atata volum de text.
Da Vali ai dreptate ,multumesc .
Da Oameni Buni. Trebuie sa luptam toti dupa parerea mea. Si da, experienta o capeti in timp fara sa vrei datorita acestor ,,batalii'' fie ele castigate sau pierdute, dar asa cum stiti si voi o batalie pierduta nu inseamna ca ai pierdut neaparat razboiul ;). Si poate treaba asta o fac si datorita unei ambitii personale majore vis a vis de olandezi. Ma abtin cu greu sa nu scriu in topicul ,,despre Olanda'' unde as putea scrie multe, inclusiv despre cum suntem noi romanii considerati de catre marea majoritate a olandezilor. Iar pe masura ce mai cunosc un olandez nou si reusesc sa ii schimb parerea gresita si inoculata, intr-una pozitiva despre romani si Romania, o consider tot o victorie. Seriozitatea, punctualitatea, vointa de a face, perspicacitatea, cunoasterea legislatiei lor, felul de a vorbi si de a pune problema in fata lor, au fost armele mele impotriva mentalitatii lor gresite vis a vis de noi.
Dar sa revin cu povestirea mea ca nu mai e mult si se termina.
Sambata spre seara ne punem in miscare. Nu stiu cum facem ca intotdeauna nu reusim sa plecam dimineata. Dar din cauza ca trebuie sa trecem pe la multi sa imi iau ramas bun, o cafea, o discutie de finalul incursiunii noastre, etc, ne apuca seara pe acolo. Plecam noi bine merci, soseaua aproape uscata in Olanda, ajungem in Germania in zona montana Dortmund-Wetzlar-Siegen-Giessen -Wurtzburg unde gasim o temperatura ,,caniculara'' de aproximativ minus 15-17 grade. Soseaua fusese deszapezita doar pe o singura banda superficial iar pe a doua doar pe alocuri. Cu portiuni de gheata de kilometrii intregi, portuni care incepeau si se sfarseau unde nu te asteptai. La deal am avut momente in care abia am reusit sa inving inclinatia cu aderenta datorita greutatii ansamblului iar la vale abia se putea controla masina cu toate ASR urile si EBD urile mele , Winter mode si altele. Eu aveam la gura numai PLM assist si nevasta-mea spunea dupa ce vazuse si cativa iesiti in decor:
- Nu crezi ca ar fi bine sa opresti intr-o parcare? Imi este frica!
- Iti e frica? Cu mine langa tine? 8) Vrei sa stau aici pana la primavara? >:(
Ii zic pe walkie talkie asociatului:
- Vad ceva verde ca niste frunze la tine in cabina!
- Ce vezi mah? :o
- Frunzele de la morcov ti-au iesit prin scaun!
- Lasa-ma bah ca am slabit 10 kile! Ce naiba astia nu au dat cu antiderapant? Am pus o frana si cangi !
- Pai nu mai pune pe frana 8)
- Nu crezi ca ar fi sa oprim?
- Si tu Bruttus? Ati coalizat impotriva mea? :o
- O sa oprim mai incolo dupa ce trecem muntele...mai e putin...
In realitate mai erau vreo 150 km de mers dar stiind ca nu prea stia pe unde se afla ca relief, am reusit sa il aduc pana la zona de ses unde am si innoptat pana dimineata. Condusesem deja pana pe la ora doua noaptea, pana prin zona Regensburg dar resimteam stresul si incordarea in oase. ???
A doua zi ne trezim cu zapada de 10 cm in parcare. Imi zic in gand ca dupa ce ieri am mers chiar si cu 40 km/h azi sa mergem mai incet decat melcii >:(
O masina de Polizei care se tot invartea prin parcare si tot uitandu-se lung la noi ajunge in dreptul nostru.
- Bah astia vor sa ne ceara acte si alte bazaconii la control cred dupa cum se uita la noi.
Brusc ies din masina( astia ai mei nu intelegeau ce vreau sa fac) si ma indept hotarat spre masina polizeilor:
- Buna dimineata, va rog domnule politist sa imi spuneti cum este soseaua pe autostrada, daca se poate circula in conditii de siguranta, pentru ca ieri am mers numai pe gheata de la Dortmund pana aici. E prima oara cand patesc asa ceva in Germania, si vorba aia, am tranzitat-o iarna de zeci de ori...
Ii vad intimidati, si imi explica faptul ca din cauza ca a fost foarte frig, entiderapantul nu isi facuse efectul imediat, ca bla bla, dar ca acum e ok ,asfaltul ud dar se circula bine.
Fac o gluma cu ei la final si le spun :
-Oricarui sofer ii place uscata sau uda in nici un caz inghetata! La sosea ma refer, voi la ce va ganditi?
Au zambit, ne-am strans mainile si ma intorc la masina unde asociatul putin schimbat la fata imi spune:
- Bah daca astia imi cereau talonul masinii ce le dadeam o copie? O asigurare facuta in NL pentru o masina de F?
- Pai de aia m-am dus la ei sa le explic cum sta treaba cu vremea si soseaua 8) Hai la drum ca avem de mers de ne ia gaia!
Urmatoarea oprire a fost in tara in zona Savarsin unde am o locatie superba in care trag intotdeauna. Austria si Ungaria deszapezite ireprosabil. Platesti taxe intr-adevar mari dar merita. Soselele aproape uscate ce sa mai zic, cu toate ca si pe acolo erau temperaturi negative.
Ajunsi acasa in Bucuresti apare problema unde ne parcam barca si dubita pentru doar o zi, deoarece la programasem la RAR inca din Olanda, pentru miercuri. Imi vine ideea ca vis a vis de Rar exista o parcare platita( 10 lei/zi). Asa ca am gasit locatia perfecta, ca sa nu mai tranzitam tot traficul infernal al orasului.
Si am incalecat pe o sa si v-am spus povestea asa .
p.s. Poate va intrebati ce este cu peridocul de velier tractat de asociatul meu.
Este pentru Blusailul 24 al lui Raul ce urmeaza sa fie adus din Italia ;)
Bogdane,
De curiozitate, vorbesti olandeza? Dar germana?
Oricum jos palaria!
Salut Alex,
Vorbesc engleza 99.9%( scolit de comunisti ;)), olandeza termeni tehnici si germana cu ,,e oua ca e sub cincizeci''...Franceza am invatat cu o belgianca iar italiana cu nevasta-mea 8). Rusa 50%... O limba straina se invata usor daca ai cu cine si pui un pic de suflet.
Stima tuturor.
Citat din: Dbr din Ianuarie 26, 2017, 06:08:29 PM
Salut Alex,
Vorbesc engleza 99.9%( scolit de comunisti ;)), olandeza termeni tehnici si germana cu ,,e oua ca e sub cincizeci''...Franceza am invatat cu o belgianca iar italiana cu nevasta-mea 8). Rusa 50%... O limba straina se invata usor daca ai cu cine si pui un pic de suflet.
Stima tuturor.
Nene esti tare ,un tip ca tine ne-a salvat de la moarte prin 93 din Ukraina zona (Lviv )in granita cu Polonia luna februarie la -35-40 de grade .Directia era Berlin ,pe acolo era traseul,Am ajuns in vama cu diferite mijloace ,rusi nu ne lasau sa trecem decat daca figuram pe lista unui autocar ,in vama era un butic ,am intrat peste ala de frig si i-am spus ca ii facem consumatie multa (loc nu era ,dar noi stateam cu el dupa tejghea ) ,afara muream de frig si dai cu votca pana spre dimineata pe la 5 cand apar autocarele ,noi ranga de beti ,baiatul care stia engleza ,aranjeaza cu un sofer de la un autocar ,ne urcam toti (vreo 4,5 persoane )toti romani ,peste rusi din autocar,claie si gramada ,rusi faceau traficul de frontiera cu produse catre Polonia),in vama cind coboram la control ,2 din grupul nostru se iau la bataie ,vamesi ne baga intr-un container metalic si ne incuie acolo ,eram prea beti sa mai simtim frigul ,dar nici ruseste nu stia nimeni sa vorbeasca. Tipul care vorbea foarte bine engleza ,si care intamplator vorbise in noaptea aia cu un vames rus (un pusti ) nu dadeai 2 bani pe rus,il vede pe pusti trecand pe langa container si il striga ,pe o fereastra care avea doar grati nu si geam,vorbesc ,pustiul pleaca se intoarce cu cheia si ne deschide ,opreste primul autocar si ne suie cu japca in el ,catre Polonia .Baiatul care vorbea engleza ne spune ca pustiul ,ala care nu dadeam 2 bani pe el ,era seful de tura in noaptea aia in vama,ei vorbisera mai inainte si se cam imprietenisera.Daca nu era pustiul ala noi adormeam in container ca eram in coma nu simteam frigul de la bautura si acolo intepeneam toti.
Daca dvs. sau Vali considerati ,ca postarea nu e ok aici ,o puteti muta pe topicul cu Olanda .Chiar cred ca ar trabui mutata postarea.
Cred ca abia acum pot spune ,, Mission Over"!
Barca a ajuns in acest weekend acasa cu adevarat, la Galati , aproape de apa ;). Ma autoinvit inca de pe acum la lansarea la apa, asa macar in calitate de un fel de nash de botez. :)
Acum iarna, simteam un gol in suflet vazand Dunarea cu sloiurile de greata plutind. Dar lasa ca de acum timpul curge in favoarea noastra pe principiul,, Ianuarie -Fe- Martie'' , vine ea vara ;)
P.S
1. Nu am anuntat pe nimeni din Galati ca voi fi acolo - Vali, Trofimovii, Intersect,etc etc - de frica sa nu ajung saptamana viitoare inapoi acasa ;)
2. Cu ce naiba dau astia pe drumuri de am ajuns asa ,,tencuit''? Aratau groaznic masina si barca, negru ,gri, albicios. Saracu' peridoc, el alb ca o mireasa luat de acolo sa ajunga aici negru si pamatufit cu mocirla de doua degete pe el >:( De barca ce sa mai zic, ii mai lipseau stalacmite si stalactite ca in pesteri...
Gata Nasu te-asteptam la botez! S-o vezi atunci pe finuta ;) Ramane sa stabilim doar data botezului!
Felicitari ! Sa o stapanesti sanatos Mihai !
Salut Gabi! Multumesc si sa ne vedem sanatosi prin Delta. Ne-auzim la telefon.