Cu barca inghetata pe zapada

Creat de Dbr, Ianuarie 17, 2017, 08:24:45 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Mihai

Multumesc Vali, multumesc Alex. Sigur ca dupa ce ajunge, o vom studia in detaliu impreuna. Pana in primavara nu am planuri. Locul de dormit prova are pe lungime 2100mm(masurat pe langa peretele barcii) cu posibilitatea de a se putea uni la mijloc. Cele doua cusete din cabina pupa au aceeasi lungime dar sunt unite doar la extremitatea pupa a barcii. Ele intra pe sub cocpit spre prova pe langa fiecare bord.Uite aici o amenajare la o alta barca a celor doua spatii de dormit. Eu n-am sa-mi pun vreodata televizor pe barca ... doar poate pentru nepoti vreodata  :D

Dbr

Bah dar povestiea era a mea!!! :) Voi scrieti si eu nu am timp...

ss

Felicitari, Mihai, este minunata barca!

Descarca, salveaza si tipareste-ti manualul proprietarului, studiaza-l si pune-l la indemana in barca, este super-util!

http://www.jonesboatyard.co.uk/documents/Albin-Manual.pdf

Haiduc

Sa o stapanesti sanatos si sa iti aduca linistea si bucuria pe care o ai cand esti tu singur, stand pe scaun sau pe punte si uitandu te  la orizont gandind cu voce tare
Sunt stapanul apelor si nimic nu ma poate scoate din starea asta de bine

gvincentiu

Acum am intrat si eu pe net: bravo, e supermeseriasă barca. Face insulele grecești?
Ganduri bune !

Mihai

Multumesc tuturor pentru gandurile bune! Multumesc SS pentru link. Am printat cam tot ce se gaseste pe internet referitor la barca si motor de cateva luni de cand m-am hotarat pe modelul asta. Sunt multe cluburi si comunitati de proprietari in toata lumea, inclusiv peste ocean. Interesant este ca in comunitatea olandeza a proprietarilor de Albin 25,"Fauvette" se numea la primii proprietari "Emil/Adriana". http://albin-motorboten.nl/eigenaren.html  (la pozitia 4). Sa fi fost tot romani? Te salut Vincentiu! O sa cunoasca ea cu siguranta si apele Grecesti. Pe vreme moderata nu cred ca are probleme cu Egeea daca la Marea Nordului i-a placut atatia ani ;)

Dbr

Si da. M-am intors acasa :) Nu stiu cum fac intotdeauna de reusesc sa ma intorc la prieteni! Olandezii spun ca oricand pot transporta orice...nici chiar asa...dar daca nu pot eu, gasesc o solutie cu un prieten. Una buna pentru ambele parti. Eu doar ma mandresc cu faptul ca pot face alti Oameni sa zambeasca...si atunci eu sunt fericit. Cand ei se simt fericiti, eu sunt mai bucuros si atunci imi dau seama ca daca dimineata cand ma trezesc zambesc, asta se datoreaza lor. ;)
Oamenii inseamna mult, mai ales cei ce iubesc apele, pentru ca fara apa nu existam :) Iar pentru ,,ele''( barcile) fac orice. Chiar daca trebuie sa le aduc pe zapada polei sau alte porcarii...Uscatul l-am mancat de mult ...vreau sa vedem ce poate apa! Vorba unui prieten de pe forum: incep sa am rau de uscat...
Sau a asociatului( cel cu camionul mic), asa cum imi place mie sa ii zic prietenului meu nedespartit:
-Tie iti place uda( soseaua)
- Da . Imi place uda. Nu inghetata!
Cand ii spun in statie ca e liber sa depasesca imi rapunde intotdeauna ca :
- Nu am incredere in nimeni mai mult ca in tine.
Suedeza e maaaaaare. M-am cam speriat de ea pe apa. Am facut proba pana la macara. Olandezul mi-a propus sa mergem pe mare:
- Do you want to sail far away?
- Yes. I want to sail. I want to see what she can....
Olandezul a intrebat daca am permis! L-am umilit cu permisul...apoi am plecat cu ,,micul'' Albin 25...Dieselul torcea ca un bondar....I-am spus olandezului ca singura amintire cu suedezele o am cand dupa o noapte intreaga sio sticla de tarie cand eram terminat, suedeza mi-a zis:
- Cum, doar atat?
- Nuuuuu asta a fost doar inceputul....
Dupa doua zile m-a dat afara din casa  ca venea barbat-su ;) Nu ii mai trebuia ca i-o facusem ca la maimutza :)
Dar fac barci bune ce sa mai....
Grele dar comfortabile. Daca Mihai vrea o iesire trebuie sa aiba inca minimum o familie cu el. Dormitorul din pupa e de doua persoane mari. Cockpitul e generos, in asa fel incat, seara la o sticla de sampanie, pot sta lejer 6-8 persoane la masa. Imi inchipui ce puteam sa fac cu o asemenea barca la 20 ani ;)
Dar ma bucur ca Iullia si Mihai vor avea tot ce si-au dorit. Poate nu va vine sa credeti dar ma bucur nespus pentru ei . Si asta pentru ca o sa ii tabar vara la Galati sa mergem in Delta. ;)
Olandezii ma intebau:
- Where will be the harbour for this boat?
- Galati harbour!!!Raspundem eu mandru :)
Voi continua...

Dbr


Florio

Citat din: Dbr din Ianuarie 17, 2017, 10:21:25 PM

Oamenii inseamna mult, mai ales cei ce iubesc apele, pentru ca fara apa nu existam :)

Fără ape nu existăm dar fara soții n-am locui pe pamânt :) . Asa mi-a arătat MBG.

bradutzu

uaaaaauuuuuu
Asta este barca pe care vreau sa imi mananc pensia. Visez ca peste niste ani sa am asa ceva cu care sa cutreier delta
Cam ce performante ar trebui sa aiba aceasta barca si ce consum de carburant?
Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!
Sa auzim numai de bine!

cristeache

Inca o data, felicitari pentru alegere.

P.S.
Daca o botezi, asteptam invitatiile si,te rog, deseneaza-i nistre pistrui.. sa stim clar  ca macar unul din noi si-a implinit visul din tinerete (cel  litoralul si suedezele.)
;)
Cristi P.

mariusm piesenoi111

Citat din: bradutzu din Ianuarie 18, 2017, 11:08:25 AM
uaaaaauuuuuu
Asta este barca pe care vreau sa imi mananc pensia. Visez ca peste niste ani sa am asa ceva cu care sa cutreier delta
Cam ce performante ar trebui sa aiba aceasta barca si ce consum de carburant?
Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!
Cred ca la consum diselache ala o sa tina foarte mult cu casa....:)

ss

Graficul de consum in funtie de viteza e in atasament.

Mai simplu, consuma 1 l pe ora la 10 km/h si la un maxim teoretic de 14 km/h ajunge la 5 l ora.  8)

Mihai

Graficul daca nu ma insel se refera la motorizarea de baza, cu motorul Albin AD-21 un bicilindru. Pentru Vetus M4.14 sunt aici in atasament cateva date despre consum.

Dbr

Vai scrieti de ale voastre. Eu ii dau inainte cu ale mele.
Azi peridocul a primit carte de identitate romaneasca. Iar i-am socat la Rar. Era inginerul disperat:
- Cum dom'le doar 350 kg masa proprie? :o
- Pai da...E aluminiu nu? Si eu care aveam de gand sa iau de la prietenii mei olandezi si roti complete de aliaj usor ;)
Dar din pacate nu am putut sa ii fac surpriza asta lui Mihai datorita vremii urate si a micilor incurcaturi creeate de acte. Drumul asta a fost drumul cu incurcaturi legate de acte!
Dar sa incep in ordine cronologica povestirea...
In octombrie ma suna Mihai cand eram prin Olanda si imi spune ca ar cocheta cu ideea sa ia un Albin 25. Caut cate ceva,sondam internetul,etc etc.
In decembrie deja rezervam barca dorita. Proprietarul foarte ok. Platim avansul si incepe ,,dansul sabiilor'' cu cautarea peridocului. Ba erau prea mari si Mihai nu le putea trage din cauza greutatii totale, ba erau prea mici pentru barca asta. Deci nu aveam prea multa lejeritate in cautari. Dar mi-am pus in functiune toata logistika de care dispuneam si am gasit exact ce trebuia. Cam scump dar vroiam calitate. I-au legatura prin olandezii mei cu proprietarul peridocului. Acum incepe jocul cu actele si cu datele. Noi aveam barca rezervata pana in aprox .15 Ianuarie, sub rezerva prognozelor meteo.
Cel cu peridocul imi spune ca el este in vacanta plecat intre 09 -23 ianuarie. Ooopps... problema. Ma uit pe meteo pe termen 15 zile pe la inceputul anului si vad ninsoarea care venea pe noi si toata UE.
- Gata nevasta! Fa bagajele ca plecam pe 04 Ianuarie :)
- Nu esti sanatos! Cand astia anunta ninsoare noi plecam?
- Pai de aia plecam! Sa nu ne prinda aici! ;)
In decembrie ma sunase si asociatul meu care tocmai licitase o camioneta in Franta si dintr-o nimereala iesise castigator . Lui oricum masina ii era de trebuinta la fabrica lui asa ca ii venea ca o manusa. Pe 09 ianuarie isi luase bilet la avion cu destinatia Paris. Si imi propune sa vina in NL cu masina dupa mine sa bem o bere impreuna ;) adica sa ii pun si lui ceva in masina si la carlig , ca doar nu o sa vina gol de acolo...
Eu am plecat pe 04 dimineata cu nevasta inca netrezita din sarbatorile de craciun si anul nou. Drumul fara peripetii. Ajungem acolo joi seara 05 Ianuarie cu gandul ca vineri 06 sa mergem sa luam peridocul. Il anuntasem pe olandezul cu Albinul ca voi veni mai devreme decat prevazusem, nefiind nici o problema din partea lui.
Vineri la 08 dimineata eram in locatia peridocului. Omul oarecum surprins de seriozitate, imi spune:
- Nu credeam ca veniti pe vremea asta.
- Vremea este dupa sufletul omului...vezi ca de azi se va incalzi ca am venit eu aici. Afara erau -5 grade si nu vedeai la 2 metri in fata de ceata si chiciura. O ninsoare ciudata si cu un soi de mazariche din aia de te zbicea pe maini si pe fata.
- Poti conduce cu peridocul pe vremea asta?
- Pot conduce oricand, oriunde cu orice la carlig 8)
Ok, vedem peridocul( adevarat scula tzipla) masuram,etc. Totul ok. Imi recunoaste ca proprietarul Albinului il sunase si el sa intrebe daca se potriveste pentru barca in sine. Imi zic in gand ca oamenii au lucrat profi.
Deci ajungem la capitolul acte. Ii zic:
-Unde e talonul? ( kentekenbewijs)
- Aici uite...
Se uita in biblioraft si oha talon!! Avea doar APK pass( Rar-ul lor cu CI+ITP) dar nu avea emis talonul inca pentru ca nu  ceruse inmatricularea in NL, peridocul fiind importat din Germania. Ma schimb la fatza si imi vad toate combinatiile pravalite pe principiul dominoului.
- In cat timp se emite talonul?
- 2 saptamani! Vine prin Post NL !
Simt ca imi crapa capul >:(. Olandezul avea si firma specializata in vanzari de remorci de toate felurile. Ma reculeg si pun in aplicare un plan diabolic sa inving sistemul. Stiind foarte bine si procedurile lor de inmatriculare si radiere ii spun planul meu, care in final a functionat impecabil.
Uite cum facem:
- Cere inmatricularea pe persoana fizica ( numele lui era la fel cu al firmei) si iti vine talonul de pe o zi pe alta pe adresa de acasa. Faci inmatriculare de pe calculator de acasa si maine , sambata , in jurul pranzului vei avea talonul in cutia postala acasa. Peridocul il ai in stoc in gestiune momentan. Il vinzi catre tine persoana fizica pentru a il scoate din stoc. In felul asta vom impaca toate chestiunile. Iar sambata am varianta sa fac actele de export la un broker de asigurari din zona( l-am gasit si contactat pe net) la doar 25 km de locatia peridocului.
Olandezul imi urmeaza intocmai sfaturile, tinand la telefon legatura in permanenta cu el si la ora 16 sambata aveam numerele de export puse pe remorca, cu olandezul siderat de cat de rapid ne-am descurcat. Abia la final a inteles ca stiam foooarte bine ce faceam.
A fost tare si aia de la ghiseul de inmatriculari,care se lasa greu convinsa de faptul ca trailerul era inmatriculat ieri si azi radiat pentru export ,el fiind importat din Germania cu 2 zile inainte. Mamaaaa ce imi place cand le dau clasa sa nu mai huleasca atat romanii. 8)
Deci aveam peridoc inmatriculat, si ma puteam duce luni la ora 12 in marina din Monnikendam sa ridic Albinul , asa cum stabilisem cu proprietarul si cu macaraua.
-Dar ce facem pana luni? imi spune consoarta...
- Mergem la cineva!
- Unde?
- O sa vezi....
In luna decembrie vorbisem cu un olandez pe whatsapp, cel de la care luasem trailerul lui Razvan ( Evergreen) si care cand ne-am despatit in luna Iulie anul trecut, ne-a spus faptul ca are o camera pentru noi cand mai ajungem prin zona. Eu am retinut si l-am cotactat ca vin in zilele urmatoare. Ne-a pregatit omul totul si ne astepta cu cina pusa, cu lumanarile pe masa!
Nevasta-mea nu stia ce ii se intampla, nu intelegea de unde toate chestiile astea, cum , ce fel etc :o Eu pusesem in secret planul cu olandezul.
A fost superb sa stam la masa doua zile cu olandezii sa ne povestim de toate. Tipul are in spatele casei un atelier de tamplarie, si se ocupa de mobiler unicat. Daca imi este permis voi pune micul lui site aici. Daca nu il rog pe Vali sa il multe unde ii este locul.
http://www.berendkooiman.nl/
Doamne ce arta facea omul ala in atelierul propriu, ce piese adevarate, eram consternat. Nu m-am putut abtine si i-am facut comanda pentru data viitoare de o vitrina de mahon pentru atelierul meu in care sa imi pun toate trasnaile marunte si rare la expozitie..
Buuun dar duminica a doua zi ce facem? Eeeee, mergem la magazinele cu accesorii de barci care erau la aprox 30-40km de locatia noastra. Deci planul meu era pus la punct foarte meticulos, bine definit 8)
Dupa ce duminica am avut cred cel mai frumos vis din viata mea, sa ma aflu in asemenea paravalii , luni am avut placerea sa ma aflu printre catargele din Monnikendam. E frumos cand cunoastem oameni noi, este superb cand reusim sa imbinam utilul cu placutul. Parca atunci, oboseala acumulata dupa un asemenea drum istovitor, o percepi altfel, parca frigul de afara nu mai este asa deranjant, si totul iti pare mai usor pentru ca este frumos. Si in frumos traiesti altfel, mai putin incarcat de griji, cu fruntea descretita si cu privirea senina. Iar barcile ne fac viata frumoasa ...sper eu. :)