Cu barca inghetata pe zapada

Creat de Dbr, Ianuarie 17, 2017, 08:24:45 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

bradutzu

Citat din: ss din Ianuarie 18, 2017, 06:17:21 PM
Graficul de consum in funtie de viteza e in atasament.

Mai simplu, consuma 1 l pe ora la 10 km/h si la un maxim teoretic de 14 km/h ajunge la 5 l ora.  8)
deja am avut un orgasm citind postul asta! Neaparat imi trebuie si mie o jucarica din asta!
deja ma vad in delta cu familia!
O zi minunata sa aveti cu totii!
Sa auzim numai de bine!

Dbr

Asadar Oameni Buni ajungem in data de 09.Ianuarie, luni cand trebuia sa ridicam barca. De obicei cand nu prea stiu sigur daca se vor potrivi peridocul cu barca nu pot sa dorm cu o noapte inainte de atatea calcule si ganduri. Dar de data asta eram foarte linistit, nu stiu de ce...In schimb ziua de luni debuteaza cu un telefon de la asociatul meu, prin care ma anunta ca a ajuns cu bine la masina din Franta si ca e ok dpdv tehnic si optic, asa ca se va pune in miscare catre mine imediat ce va intra in posesia actelor.
Noi pe partea noastra plecam dimineata , in trecere spre marina Monnikendam, pe la un al treilea magazin de accesorii. Ajungem la adresa si surpriza : inchis!
Sun proprietarul care urma sa apara imediat. Imi explica faptul ca erau in mutari. Se mutau pe aceeasi strada dar la cateva numere mai incolo :o. Nu am comentat motivul mutarii dar nu m-am putut abtine in a ma mira cum naiba vor muta toate milioanele de piese din pravalie!
In fine, luam cele necesare de pe lista, ce a putut omul gasi in talmes balmesul de la acel moment. Ne strangem mana cu promisiuni despre vizitele ce vor urma in viitor.
Imi suna tel si il aud pe asociatul meu siderat strigand!
- Bah tampitii astia de la firma de licitatii nu au talonul masinii, nici macar o copie, habar nu au de capul lor! Mi-au pus factura in mana cu datele masinii si mi-au zis sa iau masina sa plec acasa! Nu stiu nimic de asigurare ,Itp, numere de export,etc. Astia sunt aici intr-un catun de la tara si ma trimit pentru talon la prefectura din Paris :o Cica avocata de la firma a facut cerere acum vreo doua saptamani sa primeasca duplicat dupa talon dar nu a fost inca eliberat, si ca firma de licitatii nu da decat factura, bla bla.....avea  o limbaritza la telefon de mama mama nu il puteam opri.
- Alo ALO ma infoi eu la el. Lasa-ma 5 minute sa gasesc o solutie ca ce imi zici tu acolo,prefectura, firme de licitatii, avocat, etc etc sunt lucuri de durata si noi trebuie sa ne miscam repede, pentru ca nu avem timp de cafenele si hoteluri parisiene acum! Te sun imediat inapoi...
Ma reculeg rapid, intru intr-un brainstorming rapid si fac un plan la fel de diabolic ca cel de cu cateva zile inainte. Il sun. Imi raspunde gafaind.
- Ce dr..ku gafai asa mah?
- Urac scarile hotel ca nu merge liftul! Bagami-asi in hotelul lor de tembeli raspunde el nervos.
- Credeam ca faci ceva cu vreo frantzuzoaica miniona!
- Bah tu ai luat-o razna rau! Tie iti arde de piz..e si mie imi crapa capul de nervi. >:(
-Vroiam sa te fac sa zambesti doar. Lasa bah ca o rezolvam. Asculta-ma cu atentie ce ai de facut. Primul lucru te uiti pe eticheta de intretinere tehnica sezoniera sau periodica, care trebuie sa fie lipita pe la motor sau in cartea tehnica ,dupa stampila firmei unde e trecuta si o adresa, cineva care s-a ocupat de ea trebuie sa existe. Apoi mergi la ei ca trebuie sa fie undeva pe aproape ca zona la maximum 20-30 km de unde este masina. Le ceri o copie dupa talon pentru ca au sigur una. Apoi dupa ce avem datele din talon putem sa ii facem asigurare obligatorie s.a.m.d. Hai, spor la treaba si acum ma lasi ca am de incarcat barca.
Nu m-a mai sunat pana seara, ii dadusem de lucru constructiv :D
Noi ajungem la locatia incarcarii, cu vreo 30 minute inainte. Il sun pe olandez si imi spune ca era la barca in marina, strangandu-si lucruri marunte personale. Ne cunoastem, ne strangem mainile si mergem sa vedem barca. Adica mai exact vaporul. De obicei barcile, par mai mici pe apa,dar asta pana si acolo parea mare. Urc la bord si cand intru in cockpit, cu toate ca eram 3 oameni in interior, parea si mai mare! Cand am mai intrat si in cabina am constientizat ca sunt cam inconstient. Vorbeam cu mine in sinea mea, ca sunt cam dus cu pluta...sau poate cu barca. Fac foto multe cu detalii si le trimit de urgenta lui Mihai. El care cred ca astepta ca pe ghimpi acolo raspunde imediat. Intram in legatura ,,live'' cu transmisiuni in direct de la fata locului, facem o proba pe apa. Avem impresia ca merg cu tancul in desert! Ma simteam ca elefantul in vitrina cu portelanuri printre sutele de catarge. Mda, inca si acum ma gandesc ce socat eram. Imi tremurau un pic picioarele la gandul ca barca nu are doar 1600 kg asa cum scrie in cartea tehnica. Mai ales ca era plina cu acareturi: Lada frigo, cateva ancore, sticle sticlutze si cutiute cu tot felul de zemuri si unsori ale motorului,piese de schimb, acareturi, parame, etc etc. Organizat si strangator omul nu zic, dar cand ma uit la aparatura electronica( navigatii, sonare, marifon,etc) lipseau doua module de pe consola :o:
- Unde sunt astea? intreb eu putin contrariat, stiind ca barca se vindea completa cu de toate.
- Le-am uitat acasa ! Dar vine mama acum cu ele inspre noi.
El locuia in Haga, cale de vreo 1-2 ore de mers , in functie de trafic. Curios intreb cati ani are el, ca sa incerc sa apreciez varsta mamei domniei sale. El se prinde si raspunde direct:
- Am sarit de 50 dar mama la 85 conduce mai bine ca mine :o
Mi-am zis in gand ca eu la acea varsta venerabila sigur nu voi mai conduce, pe simplu motiv ca nu o voi mai apuca ;)
Exact cum va povesteam mai devreme. Am intalnit si de data asta oameni diferiti din toate punctele de vedere.
Ok, pana atunci sa mergem la macara sa incepem operatiunea ,,Monstrul".
Macaraua era profi. Poate cea mai profi pe care am vazut-o pana acum, cu o mobilitate fantastica, tonaj mare, miscare din milimetru in milimetru. Superba scula imi zic in gand.
O ridicam ca pe fulg, reglam peridocul , ajutati si de socrul proprietarului, un batranel verde de tot, care se misca foarte repede, priceput in toate. El era proprietarul unui velier Jenneau de peste 40Ft in aceeasi marina. Superba barca. Ma gandeam cum ar fi sa iti iei nevasta cu barca cu tot ;) Ce noroc au unii...
Cat am avut treaba sa legam barca, sa golim totul in interior sa pun in masina, cat am stat la macara, a plouat , a nins, a batut vantul, frig, toate cele mai bune conditii meteo. Ete fleosc, nu mai sperii. M-am obisnuit. Nu-i o noutate. Terminam treaba si intram in birourile marinei sa finalizam actele, plati s.a.md. Acolo patronul marinei ne rezervase un birou( arata mai mult a sala de consiliu, sedinte sau cam asa ceva) cu cafele pe masa, pixuri, hartii pe masa, masina de numarat bani si lampa de verificat bancnote!!! Eeee, v-am spus ca oamenii erau chiar profi acolo. Vederea panoramica din acea incapere
m-a facut sa il intreb pentru ce este sala si alte detalii despre marina. Toate intrebarile mele erau adresate cu ,,Sir'' el raspunzand asemenea. Deci ne lipseau doar papioanele 8)
Si a inceput sa imi spuna cateva lucruri despre istoria marinei, administratia fiind preluata din tata in fiu, sala fiind dedicata instructajului teoretic al clubului de jachting. Cum ca draga cu care curata portul este fabricata prin 1920 si ca este mandria marinei,etc etc. De cate regate organizeaza pe an, de cate si mai cate. Pe masura ce imi povestea simteam ceva in mine ca o stare de revolta, dar in acelasi tip de satisfactie ca daca nu putem noi macar au putut ei. Ca doar oameni suntem toti pana la urma..
Voi continua...

Dbr

#32
Nu am timp sa scriu dar nu ma las si macar mai pun cateva poze :)

Dbr

Sa continuam povestirea...
Deci terminam treaba cu incarcatul Albinului, verificam totul, chingi stranse,etc,etc. Trecem pe punctul de spalare, unde ne astepta acelasi tip care manevrase macaraua, cu un ditamai curatatorul cu presiune. Curatatorul era un monstru desemenea, unul pe benzina care cand te opreai din spalat se oprea si el. Cand actionai manerul pistolului de apa isi dadea singur la automat si pornea :o Bah sa imi trag una... Costul macaralei si al spalatului a fost aproape 300 euro! In NL legea spune ca nu ai voie sa pleci cu barca murdara de scoici , mal, alge, etc pentru a nu murdari drumurile sau mai rau sa produci indirect cine stie ce accidente. No coment 8)
Ne punem in miscare spre autostrada, pe stradute mici si inguste. Noapte , ploaie, frig, dar in masina cald si frumos. Ii multumesc inca o data in gand lui Daimler si Benz pentru ca au existat pe lume. Masina nu prea simte greutatea, asa ca imi spun in gand ca suedeza nu e chiar asa de grea pe cat pare. Asta e un semn ca vrea sa mearga acasa cu mine. Bat palma cu nevasta-mea ca niste adevarati camarazi multumindu-i pentru ajutorul si consilierea la incarcare si ea imi spune:
- Cand am vazut-o cat e de mare scoasa afara din apa am crezut ca nu o putem incarca.
- O femeie nu spune niciodata ca e mare 8)
- Bah tie iti arde de glume si eu vorbesc serios ca m-am speriat de ea!
- Ce credeai ca nu ma descurc cu o suedeza ?
- Bla bla...
Mergem spre locul nostru de resedinta aproape vreo 150 km. Totul ok. Il sun pe asociatul meu si il intreb cum se descurca:
- Astia aici in Franta au niste asigurari la sume astronomice. 200 euro pe doua saptamani! Am facut doar pe o zi. Mai stau si in noaptea asta si maine dimineata plec cu noaptea in cap spre voi.
- Nu-i o problema ca ii facem in Olanda la o firma pe care o cunosc mai ieftin.
A doua zi ma suna pe la pranz spunandu-mi ca pana la Bruselles a paltit deja 100 euro taxe de autostrada. Era fiert de nervi...
Intr-un final ajunge cu bine spre seara, si in bucuria revederii bem cateva beri la o masa de seara si o vorba. Imi plac nespus momentele de relaxare dupa niste reusite . El imi admira mie barca, eu ii admiram lui masina, urandu-ne reciproc succes in ceea ce avem de facut in continuare. Extrem de relaxante aceste momente in care stand cu prietenii langa tine la mii de km de casa , parca simt o incredere mai mare in mine dar si un respect pentru munca depusa in realizarea unor promisiuni facute tie insuti.

Florio

Citat din: Dbr din Ianuarie 19, 2017, 12:27:08 AM
............ Ma schimb la fatza si imi vad toate combinatiile pravalite pe principiul dominoului.
- In cat timp se emite talonul?
- 2 saptamani! Vine prin Post NL !
Simt ca imi crapa capul >:(. Olandezul avea si firma specializata in vanzari de remorci de toate felurile. Ma reculeg si pun in aplicare un plan diabolic sa inving sistemul. Stiind foarte bine si procedurile lor de inmatriculare si radiere ii spun planul meu, care in final a functionat impecabil.
Uite cum facem:
- Cere inmatricularea pe persoana fizica ( numele lui era la fel cu al firmei) si iti vine talonul de pe o zi pe alta pe adresa de acasa. Faci inmatriculare de pe calculator de acasa si maine , sambata , in jurul pranzului vei avea talonul in cutia postala acasa. Peridocul il ai in stoc in gestiune momentan. Il vinzi catre tine persoana fizica pentru a il scoate din stoc. In felul asta vom impaca toate chestiunile. Iar sambata am varianta sa fac actele de export la un broker de asigurari din zona( l-am gasit si contactat pe net) la doar 25 km de locatia peridocului.
Olandezul imi urmeaza intocmai sfaturile, tinand la telefon legatura in permanenta cu el si la ora 16 sambata aveam numerele de export puse pe remorca, cu olandezul siderat de cat de rapid ne-am descurcat. .................

Cum spuneam și alte dăți, e mai mare dragul că există oameni care spun "totuși se poate", și reușesc.  :)
Fără așa ceva n-ar mai licări nicăieri speranța. 

P.S.
Vin și eu cu cititul din urmă. :)

Dbr

Da asa este. Treaba cu ,,nu se poate'' eu o numesc impotenta cerebrala. V-am mai spus ca am primit o educatie oarecum spartana in familie din punctul asta de vedere. Sa vedeti ca lista incurcaturilor cu actele nu s-a incheiat nici pe departe , ba chiar a continuat si in Ro. Dar le-am rezolvat in final.
In ziua urmatoare am avut mai mult activitati de service. Asociatul venise cu dubita cu niste anvelope de vara( nu sunt obligatorii la ei) de iti era rusine sa te uiti la ele. M-a terorizat in continuu ca el nu pleaca acasa cu alea de formula 1. Se uita dupa din alea sh si i-am zis:
- Daca folosesti masina la firma la tine de ce nu ii pui noi? Luam unele de firma,etc.
- Pai dar scump domle scump! Nu vreau sa bag acum atatia bani , cu toate ca acum am nevoie de anvelope de iarna.
- Uite cum facem, mergem unde imi intretin eu masina intotdeauna. O sa iti fac comanda de 4 anv. bune all season, le factureaza , le monteaza, le echilibreaza si le platim in termen de 30-60 zile e bine?
- Mamaaaaa ce tare! Pot sa schimb si distributia ca tot ar fi termenul si uleiurile si... etc?
:o Bah dar acum nu mai e scump?
- Pai eu ziceam momentan sa mai tinem de finante pentru ca nu suntem siguri ce mai avem de achizitionat...
Bineinteles ca seara era fericit cu masina boboc si cu banii in buzunar 8)
In urmatoarea zi mergem cu noaptea in cap sa vedem un Dehler Varianta complet cu peridoc si motor. Aveam de facut cam 250 km pana la naiba in sudul Olandei. Ne trezim dimineata pe la 03.00 si gasim afara o zapada de 10-15 cm. Ma intreaba nevasta-mea:
- Unde mergem de ne-am trezit asa de dimineata? La arat cu tractorul pe camp? ???
- Cam asa ceva la ce zapada e afara 8)
Dupa ce am plecat, am constientizat ca olandezii nu au dat peste noapte cu nimic antiderapant pe sosele. Am condus foarte prudent, pe stilul de iarna romaneasca. Am vazut si cateva accidente urate pe autostrada, cu tiruri si alte masini mai mici. Ei nu prea stiu sa conduca pe zapada si atunci trebuie sa ii feresti tu pe ei. Ma rog, in final ajungem la barca. Vedem, placem, inspectam cu atentie. Barca era intr-un hangar unde se pastreza barcile iarna. Peridocul in regula( acela original Dehler cu cavalet pe el), barca cu gelcoatul original, antifouling ok, mai multe randuri de vele( unele noi noutze),barca foarte curata in interior si exterior,bine intretinuta. Gata, bat palma la pret cu olandezul si ii cer actele de la peridoc sa ma duc sa ii fac actele de export.
- Care acte ? imi zice el :o
- Actele de la peridoc, explicandu-i in continuare despre procedura de export.
- Pai stai sa il sun pe proprietar !
- Pai nu esti tu proprietarul?
- Pai nu, eu sunt proprietarul halei iar cel cu barca mi-a lasat vorba sa o vand?
- Da-mi telefonul proprietarului!
Il sun si nu raspunde. Il suna si astalalt si la fel fara raspuns...Imi vad iar planurile ruinate, simt ca iau foc de nervi. Intre timp suna ala inapoi:
- Aaaa da asa este actele sunt la mine acasa. Am uitat sa i le las cand am plecat in vacanta!
- In vacanta???? Cand revii din vacanta??
- Peste doua saptamani .
- Mda...deci nu putem face nimic acum?
- Nu. Nu avem cum.
- Ok revin peste doua saptamani..
Facuseam si 250 km x 2 degeaba. Mai aveam variante de rezerva cu un Kelt 620 si un Kievit 680. Cu cateva zile inainte fusesem sa vad un peridoc (cel din spatele dubitei asociatului). Imi facusem un plan sa pun Dehlerul Varianta cu tot cu peridoc si cavalet pe peridocul in cauza:
- Pai si cum vroiai sa faci asta?
- Demontam puntea de la Varianta si o puneam la tine in masina. Sasiele vin perfect unul peste celalalt.
- :o  Mda te cred in stare.
Peridocul mare are sarcina utila de 1600 kg asa ca nu ar fi fost probleme legate de mase.
Voi continua...

gvincentiu

Unde se vede că și pe uscat sunt lucruri, câteodată, mai interesante decât pe apă.
Ganduri bune !

ionitzady

Traivar barcazele .... ??? ??? ???  , ii sun pe astia de la Discovery , sa te vedem la televizor ce mai astept eu sa scrii.

Dbr

He he, pai din cauza ca lor nu le place uscatul de aia fac asa cu noi. Pai vrei sa ma duci la apa asa usor? Nuuu, sa te chinui robule, pai da, munceste ca un sclav. Am ajuns la concluzia ca atunci cand sunt la volan si conduc ma odihnesc :) Dar vedeti , cateodata se intampla ca indiferent cat ai vrea tu, pe principiul ,,se poate daca vrei'' toate ti-i se pun dea curmezisul si nu reusesti integral ceea ce ti-ai propus. Si asta se intampla in 99 % din cauza oamenilor.
Deci sa va continui peripetiile:
Pe peridocul de 2000 kg de care vorbeam mai devreme pusesem ochii inca din Ro, dar olandezul nu vroia sa il lase la pret asa cum vroiam eu. In final cand treaba cu Dehlerul Varianta cazuse momentan din lipsa actelor, incercam sa reconfigurez si sa rentabilizez drumul de intoarcere, adica sa aiba si asociatul ceva la carlig.
Trebuia neaparat sa plecam sambata la orice ora dar sa fie sambata 14.01, pentru ca din tara eram anuntat de toti prietenii,, meteorologi de serviciu'' ca luni 16.01 spre seara va incepe iar sa ninga.
Si in aceste conditii am uzat de un principiu mai putin ortodox, dar mi-am zis in gand ca ei acolo in NL  sunt catolici asa ca nu se va supara nimeni pe mine ;)
Ne-am dus sambata dimineata cu noaptea in cap la olandezul cu peridocul pentru velier mai sus mentionat si i-am conditionat cumpararea peridocului la pretul propus de el dar daca imi aranjeaza cumpararea unui velier din lista mea: Kievit 680, Kelt 620 sau un Klepper 21. Olandezul nu prea intelegea la inceput dar in final l-am convins sa sune. Era un bun cunoscator in ale barcilor, avand si un magazin de accesorii sh pentru barci (mai mult pentru veliere). Inainte sa sune, am plusat si i-am spus ca daca imi obtine un pret cat mai jos la barca , voi cumpara de diferenta obtinuta accesorii de la el din magazin. Il aud pe asociatul meu in spate zicand:
- Ce dr.ku bah , ai asa un tupeu ca daca eram in locul lui te luam la bataie cu ciomagul!
- Ei lasa ,bine ca nu esti in locul lui ;), ca tie iti trageam mai mult din preturi!
Se apuca olandezul sa ia telefoanele la sunat. Raspunde doar cel cu Kievitul 680. Intrebam detalii legate de locatia unde se afla barca si posibilitati de incarcare a barcii( marina , macara,etc) Toate se legau perfect. Barca era intr-un bootstalling (o hala unde le depoziteaza iarna). Olandezul se descurca de minune. Luam actele de la peridoc sa mergem sa facem exportul, la vreo 20 km de locatie. Ajungem la ghiseul respectiv si acolo iar incurcaturi. Imi spune angajatul de la ghiseu :
- Peridocul are APK(ITP-ul lor) din 2002...Asa ca va pot face actele pe numele dvs dar nu va pot face asigurare( carte verde) si numar de inmatriculare...Calculatorul nu ma lasa
- Pai la remorci in Olanda nu se face decat la prima inmatriculare ITP, atunci cand se prezinta la RDW( RAR-ul lor) apoi este optional si la latitudinea proprietarului daca mai vrea sa ii faca revizii periodice. E o poveste lunga aici dar nu este obligatoriu sa aiba ITP.
- Sunati va rog un sef din centrala sa va explice ca este asa cum va zic.
- Nu este nimeni in centrala acum pentru ca este sambata!
- Atunci incercati sa introduceti datele si o sa vedeti ca va merge. Programul din calculator stie ca este vorba de o remorca( trailer-peridoc)
- Facem degeaba ca nu va merge.
Mai fratilor, daca nu avea geamul blindat intre noi jur ca ii dadeam una in cap >:(. Insist, il rog, il implor...si in final cedeaza, dupa ce am facut si pariu cu el ca e ca mine. Introduce datele, apoi ,,enter'' si imprimantele incep sa printeze actele:
- :o Mda ai dreptate
- Da. Era mai simplu sa facem asta de acum o jumatate de ora nu >:(
Mergem inapoi la olandez sa ne continuam treaba. Acolo ma astepta asta, dupa nenumarate mesaje :
- Ai mers pe jos de a durat atat? :(
- Nu, am dat la ghiseu de un olandez tembel  >:(
Toate aventurile se defasurau pe o porcarie de vreme ,un soi de furtuna cu ploaie si ninsoare si un frig de ne crapau mainile. Ne urcam in masini si fugim la marina cu unde se afla velierul in cauza. Ajungem acolo, proprietarul foarte de treaba. Barca in stare tzipla. Era intr-un hangar cu cateva zeci de barci sau poate chiar peste o suta. Barca tocmai in partea cealalta a intrarii, pusa pe cavalet. Ma uit la multimea de barci care trebuiau mutate sa o scoatem pe a noastra. Imi spune olandezul ca mai exista o intrare in capatul celalalt , chiar langa barca noastra. Imi vine inima la loc. Vorbim noi ce vorbim, apoi hai sa ne apucam de treaba sa scoatem barca de acolo.Omul din marina, care era si cel care opera cu macaraua ,deschide usa hangarului. Afara surpriza, o mare Wola lipita de usa:
- Aaaa...am uitat...asa o punem noi...preventiv, sa nu cumva sa dispara vreo barca prin usa din spate pentru ca aici nu bate camera de luat vederi.
- Pai ai cheile?
- Le am dar trebuie sa il chem pe colegul care o conduce sa o mute.
- Tu fa rost de chei ca o mut eu :)
Vine olandezul dupa 5 minute:
- Nu pot sa iau cheile pentru ca sunt in birou la sef si el nu poate sa vina pentru ca este abia luni in localitate inapoi.
- >:( Atunci mutam toate barcile din fatza ca sa o scoatem pe intrarea cealalta.
- Nu se poate, pentru daca le julim, noi raspundem.
Ne uitam cinci oameni unul la altul de parca eram intr-un film de groaza sau o comedie de proasta calitate.
Il intreb pe olandezul meu cu peridocul:
- Bah asta nu are incredere in noi ca a vazut numarul de Ro la masina?
- Nu cred asta dar nu e exclus...
Eram deprimat, asa ca am lasat toate armele jos, ca un soldat resemnat. Nu pot sa cred asa ceva imi zic in gand. Asta este, cateodata trebuie sa accepti infrangerea, trebuie sa stim sa si pierdem. Ii spun asociatului:
- Pana acasa in Ro sa nu ma depasesti niciodata!
- De ce?
- Pentru ca nu vreau sa vad peridocul gol de dupa masina ta >:(
- Da dar tot e bine ca nu e carligul gol :)
- Ai dreptate. Hai sa mergem acasa ca daca mai stam mult ne apuca primavara pe aici :)
A ramas ca tin legatura cu proprietarul sa vedem ce putem face data viitoare, cu o organizare mai buna.
Si daca mie imi place sa raman prieten pe oriunde merg, ne-am intors la olandezul cu peridocul sa luam accesoriile:
- Dar nu ai luat barca ! Mai iei accesorii de la mine?
- Nu din vina ta barca nu s-a putut lua. Tu ai facut tot ce ai putut referitor la pret si altele. Nu a fost sa fie...poate data viitoare. Acum hai sa vedem ce bunatati ai pe acolo prin magaziile tale. De nervi , am burdusit masina pana la refuz. Veste, vele, ancore, suporti de motoare, tachelaj , baloane de acostare si alte tot felul de nazbatii!  Trebuia a tin si cont de greutate volum
Ne-am strans mainile si am pornit usor spre zona noastra de resedinta pentru ca apoi sa pornim spre casa.
Apropos, din motivul ca nu am avut velierul pe peridoc, nu am putut sa ii iau nici lui Nicu 7 metri, catargul pe care il rezervasem cu cateva zile la alt magazin de accesorii. Am sunat si m-am scuzat. A ramas pe data viitoare.
Voi continua...

Florio

Epopee :) . Mi-a placut când am auzit-o, îmi place s-o și citesc.

N-am știut că așa se punea problema cu accesoriile. Aș fi comandat și eu un pogon de diverse, dacă ajuta la relație.
Barca mea e echipată complet, însă un pasionat găsește oricând motive să mai cumpere ceva. E ca o femeie frumoasă, într-un magazin de cosmetice :)

ionpescarul

Citat din: Dbr din Ianuarie 24, 2017, 08:24:35 AM
He he, pai din cauza ca lor nu le place uscatul de aia fac asa cu noi. Pai vrei sa ma duci la apa asa usor? Nuuu, sa te chinui robule, pai da, munceste ca un sclav. Am ajuns la concluzia ca atunci cand sunt la volan si conduc ma odihnesc :) Dar vedeti , cateodata se intampla ca indiferent cat ai vrea tu, pe principiul ,,se poate daca vrei'' toate ti-i se pun dea curmezisul si nu reusesti integral ceea ce ti-ai propus. Si asta se intampla in 99 % din cauza oamenilor.
Deci sa va continui peripetiile:
Pe peridocul de 2000 kg de care vorbeam mai devreme pusesem ochii inca din Ro, dar olandezul nu vroia sa il lase la pret asa cum vroiam eu. In final cand treaba cu Dehlerul Varianta cazuse momentan din lipsa actelor, incercam sa reconfigurez si sa rentabilizez drumul de intoarcere, adica sa aiba si asociatul ceva la carlig.
Trebuia neaparat sa plecam sambata la orice ora dar sa fie sambata 14.01, pentru ca din tara eram anuntat de toti prietenii,, meteorologi de serviciu'' ca luni 16.01 spre seara va incepe iar sa ninga.
Si in aceste conditii am uzat de un principiu mai putin ortodox, dar mi-am zis in gand ca ei acolo in NL  sunt catolici asa ca nu se va supara nimeni pe mine ;)
Ne-am dus sambata dimineata cu noaptea in cap la olandezul cu peridocul pentru velier mai sus mentionat si i-am conditionat cumpararea peridocului la pretul propus de el dar daca imi aranjeaza cumpararea unui velier din lista mea: Kievit 680, Kelt 620 sau un Klepper 21. Olandezul nu prea intelegea la inceput dar in final l-am convins sa sune. Era un bun cunoscator in ale barcilor, avand si un magazin de accesorii sh pentru barci (mai mult pentru veliere). Inainte sa sune, am plusat si i-am spus ca daca imi obtine un pret cat mai jos la barca , voi cumpara de diferenta obtinuta accesorii de la el din magazin. Il aud pe asociatul meu in spate zicand:
- Ce dr.ku bah , ai asa un tupeu ca daca eram in locul lui te luam la bataie cu ciomagul!
- Ei lasa ,bine ca nu esti in locul lui ;), ca tie iti trageam mai mult din preturi!
Se apuca olandezul sa ia telefoanele la sunat. Raspunde doar cel cu Kievitul 680. Intrebam detalii legate de locatia unde se afla barca si posibilitati de incarcare a barcii( marina , macara,etc) Toate se legau perfect. Barca era intr-un bootstalling (o hala unde le depoziteaza iarna). Olandezul se descurca de minune. Luam actele de la peridoc sa mergem sa facem exportul, la vreo 20 km de locatie. Ajungem la ghiseul respectiv si acolo iar incurcaturi. Imi spune angajatul de la ghiseu :
- Peridocul are APK(ITP-ul lor) din 2002...Asa ca va pot face actele pe numele dvs dar nu va pot face asigurare( carte verde) si numar de inmatriculare...Calculatorul nu ma lasa
- Pai la remorci in Olanda nu se face decat la prima inmatriculare ITP, atunci cand se prezinta la RDW( RAR-ul lor) apoi este optional si la latitudinea proprietarului daca mai vrea sa ii faca revizii periodice. E o poveste lunga aici dar nu este obligatoriu sa aiba ITP.
- Sunati va rog un sef din centrala sa va explice ca este asa cum va zic.
- Nu este nimeni in centrala acum pentru ca este sambata!
- Atunci incercati sa introduceti datele si o sa vedeti ca va merge. Programul din calculator stie ca este vorba de o remorca( trailer-peridoc)
- Facem degeaba ca nu va merge.
Mai fratilor, daca nu avea geamul blindat intre noi jur ca ii dadeam una in cap >:(. Insist, il rog, il implor...si in final cedeaza, dupa ce am facut si pariu cu el ca e ca mine. Introduce datele, apoi ,,enter'' si imprimantele incep sa printeze actele:
- :o Mda ai dreptate
- Da. Era mai simplu sa facem asta de acum o jumatate de ora nu >:(
Mergem inapoi la olandez sa ne continuam treaba. Acolo ma astepta asta, dupa nenumarate mesaje :
- Ai mers pe jos de a durat atat? :(
- Nu, am dat la ghiseu de un olandez tembel  >:(
Toate aventurile se defasurau pe o porcarie de vreme ,un soi de furtuna cu ploaie si ninsoare si un frig de ne crapau mainile. Ne urcam in masini si fugim la marina cu unde se afla velierul in cauza. Ajungem acolo, proprietarul foarte de treaba. Barca in stare tzipla. Era intr-un hangar cu cateva zeci de barci sau poate chiar peste o suta. Barca tocmai in partea cealalta a intrarii, pusa pe cavalet. Ma uit la multimea de barci care trebuiau mutate sa o scoatem pe a noastra. Imi spune olandezul ca mai exista o intrare in capatul celalalt , chiar langa barca noastra. Imi vine inima la loc. Vorbim noi ce vorbim, apoi hai sa ne apucam de treaba sa scoatem barca de acolo.Omul din marina, care era si cel care opera cu macaraua ,deschide usa hangarului. Afara surpriza, o mare Wola lipita de usa:
- Aaaa...am uitat...asa o punem noi...preventiv, sa nu cumva sa dispara vreo barca prin usa din spate pentru ca aici nu bate camera de luat vederi.
- Pai ai cheile?
- Le am dar trebuie sa il chem pe colegul care o conduce sa o mute.
- Tu fa rost de chei ca o mut eu :)
Vine olandezul dupa 5 minute:
- Nu pot sa iau cheile pentru ca sunt in birou la sef si el nu poate sa vina pentru ca este abia luni in localitate inapoi.
- >:( Atunci mutam toate barcile din fatza ca sa o scoatem pe intrarea cealalta.
- Nu se poate, pentru daca le julim, noi raspundem.
Ne uitam cinci oameni unul la altul de parca eram intr-un film de groaza sau o comedie de proasta calitate.
Il intreb pe olandezul meu cu peridocul:
- Bah asta nu are incredere in noi ca a vazut numarul de Ro la masina?
- Nu cred asta dar nu e exclus...
Eram deprimat, asa ca am lasat toate armele jos, ca un soldat resemnat. Nu pot sa cred asa ceva imi zic in gand. Asta este, cateodata trebuie sa accepti infrangerea, trebuie sa stim sa si pierdem. Ii spun asociatului:
- Pana acasa in Ro sa nu ma depasesti niciodata!
- De ce?
- Pentru ca nu vreau sa vad peridocul gol de dupa masina ta >:(
- Da dar tot e bine ca nu e carligul gol :)
- Ai dreptate. Hai sa mergem acasa ca daca mai stam mult ne apuca primavara pe aici :)
A ramas ca tin legatura cu proprietarul sa vedem ce putem face data viitoare, cu o organizare mai buna.
Si daca mie imi place sa raman prieten pe oriunde merg, ne-am intors la olandezul cu peridocul sa luam accesoriile:
- Dar nu ai luat barca ! Mai iei accesorii de la mine?
- Nu din vina ta barca nu s-a putut lua. Tu ai facut tot ce ai putut referitor la pret si altele. Nu a fost sa fie...poate data viitoare. Acum hai sa vedem ce bunatati ai pe acolo prin magaziile tale. De nervi , am burdusit masina pana la refuz. Veste, vele, ancore, suporti de motoare, tachelaj , baloane de acostare si alte tot felul de nazbatii!  Trebuia a tin si cont de greutate volum
Ne-am strans mainile si am pornit usor spre zona noastra de resedinta pentru ca apoi sa pornim spre casa.
Apropos, din motivul ca nu am avut velierul pe peridoc, nu am putut sa ii iau nici lui Nicu 7 metri, catargul pe care il rezervasem cu cateva zile la alt magazin de accesorii. Am sunat si m-am scuzat. A ramas pe data viitoare.
Voi continua...

Dle. imi place cum te lupti ,bravo.

Vali

O mica rugaminte: cand dati citat la un text consistent, ca mai sus, se consuma inutil din resursele forumului, plus ca si cititul topicului e mai greu. Daca se poate, in locul la gogeamitea citatul e bine sa folosim exprimarea (exemplu):

@Dbr: Dle. imi place cum te lupti ,bravo.

in loc sa dam citat la atata volum de text.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

iris

Esti foarte descurcaret si stii legile mai bine ca olandezii.Si la experienta ta,chiar ca poti transporta orice,oriunde ,oricand.Felicitari!

ionpescarul

Citat din: Vali din Ianuarie 24, 2017, 06:02:21 PM
O mica rugaminte: cand dati citat la un text consistent, ca mai sus, se consuma inutil din resursele forumului, plus ca si cititul topicului e mai greu. Daca se poate, in locul la gogeamitea citatul e bine sa folosim exprimarea (exemplu):

@Dbr: Dle. imi place cum te lupti ,bravo.

in loc sa dam citat la atata volum de text.

Da Vali ai dreptate ,multumesc .

Dbr

Da Oameni Buni. Trebuie sa luptam toti dupa parerea mea. Si da, experienta o capeti in timp fara sa vrei datorita acestor ,,batalii'' fie ele castigate sau pierdute, dar asa cum stiti si voi o batalie pierduta nu inseamna ca ai pierdut neaparat razboiul ;). Si poate treaba asta o fac si datorita unei ambitii personale majore vis a vis de olandezi. Ma abtin cu greu sa nu scriu in topicul ,,despre Olanda'' unde as putea scrie multe, inclusiv despre cum suntem noi romanii considerati de catre marea majoritate a olandezilor. Iar pe masura ce mai cunosc un olandez nou si reusesc sa ii schimb parerea gresita si inoculata, intr-una pozitiva despre romani si Romania, o consider tot o victorie. Seriozitatea, punctualitatea, vointa de a face, perspicacitatea, cunoasterea legislatiei lor, felul de a vorbi si de a pune problema in fata lor, au fost armele mele impotriva mentalitatii lor gresite vis a vis de noi.
Dar sa revin cu povestirea mea ca nu mai e mult si se termina.
Sambata spre seara ne punem in miscare. Nu stiu cum facem ca intotdeauna nu reusim sa plecam dimineata. Dar din cauza ca trebuie sa trecem pe la multi sa imi iau ramas bun, o cafea, o discutie de finalul incursiunii noastre, etc, ne apuca seara pe acolo. Plecam noi bine merci, soseaua aproape uscata in Olanda, ajungem in Germania in zona montana Dortmund-Wetzlar-Siegen-Giessen -Wurtzburg unde gasim o temperatura ,,caniculara'' de aproximativ minus 15-17 grade. Soseaua fusese deszapezita doar pe o singura banda superficial iar pe a doua doar pe alocuri. Cu portiuni de gheata de kilometrii intregi, portuni care incepeau si se sfarseau unde nu te asteptai. La deal am avut momente in care abia am reusit sa inving inclinatia cu aderenta datorita greutatii ansamblului iar la vale abia se putea controla masina cu toate ASR urile si EBD urile mele , Winter mode si altele. Eu aveam la gura numai PLM assist si nevasta-mea spunea dupa ce vazuse si cativa iesiti in decor:
- Nu crezi ca ar fi bine sa opresti intr-o parcare? Imi este frica!
- Iti e frica? Cu mine langa tine? 8) Vrei sa stau aici pana la primavara? >:(
Ii zic pe walkie talkie asociatului:
- Vad ceva verde ca niste frunze la tine in cabina!
- Ce vezi mah? :o
- Frunzele de la morcov ti-au iesit prin scaun!
- Lasa-ma bah ca am slabit 10 kile! Ce naiba astia nu au dat cu antiderapant? Am pus o frana si cangi !
- Pai nu mai pune pe frana 8)
- Nu crezi ca ar fi sa oprim?
- Si tu Bruttus? Ati coalizat impotriva mea? :o
- O sa oprim mai incolo dupa ce trecem muntele...mai e putin...
In realitate mai erau vreo 150 km de mers dar stiind ca nu prea stia pe unde se afla ca relief, am reusit sa il aduc pana la zona de ses unde am si innoptat pana dimineata. Condusesem deja pana pe la ora doua noaptea, pana prin zona Regensburg dar resimteam stresul si incordarea in oase. ???
A doua zi ne trezim cu zapada de 10 cm in parcare. Imi zic in gand ca dupa ce ieri am mers chiar si cu 40 km/h azi sa mergem mai incet decat melcii >:(
O masina de Polizei care se tot invartea prin parcare si tot uitandu-se lung la noi ajunge in dreptul nostru.
- Bah astia vor sa ne ceara acte si alte bazaconii la control cred dupa cum se uita la noi.
Brusc ies din masina( astia ai mei nu intelegeau ce vreau sa fac) si ma indept hotarat spre masina polizeilor:
- Buna dimineata, va rog domnule politist sa imi spuneti cum este soseaua pe autostrada, daca se poate circula in conditii de siguranta, pentru ca ieri am mers numai pe gheata de la Dortmund pana aici. E prima oara cand patesc asa ceva in Germania, si vorba aia, am tranzitat-o iarna de zeci de ori...
Ii vad intimidati, si imi explica faptul ca din cauza ca a fost foarte frig, entiderapantul nu isi facuse efectul imediat, ca bla bla, dar ca acum e ok ,asfaltul ud dar se circula bine.
Fac o gluma cu ei la final si le spun :
-Oricarui sofer ii place uscata sau uda in nici un caz inghetata!  La sosea ma refer, voi la ce va ganditi?
Au zambit, ne-am strans mainile si ma intorc la masina unde asociatul putin schimbat la fata imi spune:
- Bah daca astia imi cereau talonul masinii ce le dadeam o copie? O asigurare facuta in NL pentru o masina de F?
- Pai de aia m-am dus la ei sa le explic cum sta treaba cu vremea si soseaua 8) Hai la drum ca avem de mers de ne ia gaia!
Urmatoarea oprire a fost in tara in zona Savarsin unde am o locatie superba in care trag intotdeauna. Austria si Ungaria deszapezite ireprosabil. Platesti taxe intr-adevar mari dar merita. Soselele aproape uscate ce sa mai zic, cu toate ca si pe acolo erau temperaturi negative.
Ajunsi acasa in Bucuresti apare problema unde ne parcam barca si dubita pentru doar o zi, deoarece la programasem la RAR inca din Olanda, pentru miercuri. Imi vine ideea ca vis a vis de Rar exista o parcare platita( 10 lei/zi). Asa ca am gasit locatia perfecta, ca sa nu mai tranzitam tot traficul infernal al orasului.
Si am incalecat pe o sa si v-am spus povestea asa .
p.s. Poate va intrebati ce este cu peridocul de velier tractat de asociatul meu.
       Este pentru Blusailul 24 al lui Raul ce urmeaza sa fie adus din Italia ;)