Cateva poze cu Fauvette ( Albin 25) facute acum de sarbatorile Pascale in Delta, la Sulina si la intoarcere pe Litcov. Plecarea de la Nufarul din parcare la domnul Ivanov , cu o rampa foarte buna si conditii deosebite de pastrare a barcilor, masinilor si trailerelor. O recomand din tot sufletul si pentru calitatea celor care gestioneaza acest loc. Toate bune tuturor!
Pe bune ? L-ati luat pe Bruno cu voi????
simpatic bruno
Mus in ale marinariei pe Dunare. Nu-l fac lup de mare ;)
Citat din: Mihai din Aprilie 20, 2017, 04:29:52 PM
Cateva poze cu Fauvette ( Albin 25) facute acum de sarbatorile Pascale in Delta, la Sulina si la intoarcere pe Litcov. Plecarea de la Nufarul din parcare la domnul Ivanov , cu o rampa foarte buna si conditii deosebite de pastrare a barcilor, masinilor si trailerelor. O recomand din tot sufletul si pentru calitatea celor care gestioneaza acest loc. Toate bune tuturor!
Foarte utilă puntea de coborâre. Aveți și o poză în care pare să fi ieșit pe mare. Dar e posibil să fie făcută în lungul canalului Sulina.
Cum se comportă barca? Ce consum a avut in aval și amonte?
Cum v-ați gestionat spațiul la bord? Lansare? Ridicare? :)
Hahahah... :D de mine nu scapi cu două vorbe și un pumn de poze :D
sunt in asentiment cu Florio.
Vreau si eu mai multe detalii pentru ca si eu cochetez cu ideea si ma tot uit la acest model de barca!
Multumim
Lansarea si ridicarea pe peridoc s-a facut cu un Nissan Navara aflat in parcul de parcare de la Nufaru. Nu a fost greu, a coborat usor in apa si a urcat la fel usor dupa ce a fost centrata pe peridoc. Viteza de deplasare a fost intre 7 noduri amonte pe canalul Sulina si 9 noduri in aval tot pe Sulina. De la turatia de 2500 in sus la 3000, viteza nu a mai crescut semnificativ, nici in aval nici in amonte. Probabil asta tine de forma carenei. Consumul pe traseul Nufarul- ceatal Sf. Gheorghe-Sulina-Crisan-Canal Caraorman-Litcov-Victoria- Nufarul a fost de 16 litri de motorina pe care i-am completat la final pana s-a reumplut maxim rezervorul. Rezervorul a incarcat initial 65 de litri motorina. Pozele pe mare la Sulina le-am facut de pe plaja Sulina dar nu am iesit cu barca pe mare ci doar pe canal pana la podul de la plaja. La o alta iesire cu vreme mai calma sigur o sa iesim si pe mare. In tura asta am fost patru persoane adulte si un catel. In cabina pupa au dormit doua persoane, in cea din prova doua, Bruno a dormit in cocpit iar spatiu a fost destul chiar cu prea multe bagaje luate pentru cele patru zile. Vremea a fost frumoasa primele trei zile dar vantoasa, ultima zi, cea de luni cu ploaie torentiala de la trei dimineata pana seara, si frig cu vant puternic. Bine ca nu a fost vremea ca cea de azi :).
Pe Dunare merge foarte silentios chiar pe valurile care vin din prova travers. Cand trece o salupa mai mare cu viteza si aproape, daca nu-i modific usor cursul sa o pun pe valurile formate, bandeaza de doua trei ori in fiecare bord , si isi vede mai departe de drum. Este diferenta mare in manevrarea doar a carmei si in manevrarea unui motor intr-un bord si-n altul. Am avut si 80 de litri de apa in doua tancuri prova pentru spalatul la chiuveta care au ajutat la inceputul drumului. Pe masura ce s-au golit a devenit prova mai saltareata. Faptul ca in cabina prova am 1.85m este confortabil la gatit si in accesarea toaletei. Una peste alta, prima iesire a fost de cunoastere a barcii. Pana sa o cunosc cu ochii inchisi in toate cotloanele mai necesita alte iesiri. Motorul este foarte bine antifonat sub capota si abia se aude in mars la 2000 de ture. Din afara barcii chiar nu se aude la turatia asta!
Domnule ,sa fi sanatos sa te poti bucura de cat mai multe iesiri cu barca asta ,cred ca o asa barca? ,e ultima frontiera pentru un pescar de delta .E un vis.Sanatate
Nu m-am putut abtine ,ma scuzati.
Așadar pare un cruiser perfect pentru apele noastre. 1,85 inaltime la interior este excelent. Dar e la cabina prova cum spui, sau in salon ?
Si viteza de 7 nd este una buna. Mi-ai dat un traseu, dar mai bine spuneai o durată de functionare ca sa deduc consumul. Cred ca 16 l au ajuns pentru 5-6 ore. E un consum firesc pentru o barca mare. Și la mine, cu 2,5 tone deplasament, consumă 2,5l în același regim economic.
Felicitari pentru tură și barcă :) . Cred că Iulia e încântată de căsuța pe apă.
O investiție extrem de bună este acoperirea cockpitului. Cred că i-ați apreciat utilitatea zilele astea :)
Citat din: Mihai din Aprilie 20, 2017, 10:45:21 PM
Lansarea si ridicarea pe peridoc s-a facut cu un Nissan Navara aflat in parcul de parcare de la Nufaru. Nu a fost greu, a coborat usor in apa si a urcat la fel usor dupa ce a fost centrata pe peridoc. Viteza de deplasare a fost intre 7 noduri amonte pe canalul Sulina si 9 noduri in aval tot pe Sulina. De la turatia de 2500 in sus la 3000, viteza nu a mai crescut semnificativ, nici in aval nici in amonte. Probabil asta tine de forma carenei. Consumul pe traseul Nufarul- ceatal Sf. Gheorghe-Sulina-Crisan-Canal Caraorman-Litcov-Victoria- Nufarul a fost de 16 litri de motorina pe care i-am completat la final pana s-a reumplut maxim rezervorul. Rezervorul a incarcat initial 65 de litri motorina. Pozele pe mare la Sulina le-am facut de pe plaja Sulina dar nu am iesit cu barca pe mare ci doar pe canal pana la podul de la plaja. La o alta iesire cu vreme mai calma sigur o sa iesim si pe mare. In tura asta am fost patru persoane adulte si un catel. In cabina pupa au dormit doua persoane, in cea din prova doua, Bruno a dormit in cocpit iar spatiu a fost destul chiar cu prea multe bagaje luate pentru cele patru zile. Vremea a fost frumoasa primele trei zile dar vantoasa, ultima zi, cea de luni cu ploaie torentiala de la trei dimineata pana seara, si frig cu vant puternic. Bine ca nu a fost vremea ca cea de azi :).
suv-ul alb din prima poza pare a fi Nissan Xtrail, corect?
Felicitari pentru barca!
Casa de vacanta ideala pentru pescuit!
Are si un panou solar? Cum este sistemul electric?
Si, daca nu e vreun secret ce dotari mai ai pe ea, asa ca sa ne inspiri sau sa ne faci invidiosi!
2.5 l/h diesel suna excelent cand ai timp sa mergi agale (13-17 km/h), ca in vacanta.
Sper sa ne vedem pe ape!
super!
16 litri de motorina este ca si cum ai merge gratis distanta asta, cel putin prin comparatie cu glisoarele!
Sa o stapanesti sanatos!
Multumesc pentru urari domnule Ion :). Este barca potrivita pentru barcagiul care pe apa nu se grabeste sa ajunga de la o locatie in alta intr-un interval scurt de timp. Este un cruiser, ideal pentru unii pentru altii nu. Spre exemplu nu poate intra in toate cotloanele deltei. Acele locuri pot fi abordate insa cu ajutorul unei barcute mai mici, o pneumatica de exemplu. Florin pe intervale de timp traseul s-a derulat cam asa: De la Nufarul la Sulina am facut 4 ore jumatate. Din ele au fost folosite si la ajutorul dat unei motorizate cam la fel de mare ca a mea, ramasa fara motor la epava din amonte de Nufaru. I-am ajutat sa ajunga la ponton bord in bord apoi am plecat din nou spre Sulina. De la Sulina la locatia unde am inoptat pe Litcov(prin Crisan am facut cam 3 ore , iar in ultima zi pe ploaie si cu viteza mica de 4-5 noduri pe Litcov cam 4 ore pana la Nufaru. Inaltimea de 1.85 este in tot cocpitul si in partea dinspre pupa a cabinei prova, acolo unde se gasesc bucataria (pe bordul babord ) si wc-ul (pe bordul tribord).
Da masina din prima poza este Nissan x-trail. Barca nu are inca panouri solare, dar motorul incarca in mars cele doua baterii de 110A. Instalatia electrica este la 12V si 220V cu ajutorul unui invertor. In dotare are si un frigider tip lada care se poate seta si pe congelare. Motorul printr-un sistem de conducte si o ventola rezolva si problema incalzirii celor doua cabine pe vreme rece cum a fost si cea din ultima zi a turei.
Citat din: Mihai din Aprilie 21, 2017, 09:50:20 AM
Da masina din prima poza este Nissan x-trail. Barca nu are inca panouri solare, dar motorul incarca in mars cele doua baterii de 110A. Instalatia electrica este la 12V si 220V cu ajutorul unui invertor. In dotare are si un frigider tip lada care se poate seta si pe congelare. Motorul printr-un sistem de conducte si o ventola rezolva si problema incalzirii celor doua cabine pe vreme rece cum a fost si cea din ultima zi a turei.
din ce an este masina? si ce greutate are voie sa tracteze?
scuze de offtopic
singura mea nedumerire este legata de cum se poate pescui de pe aceasta barca vazand ca re "funduletul" cam mare (a se citi inalt ;D)
in rest este fantastica si avand in vedere ca in 4,5 ore ajungi cu ea la Sulina.........chiar este mai bine decat imi imaginam.
@bbl81: Masina trage 2000 kg, exact cat are MTMA peridocul Albinului. Tocmai asta a fost motivul pentru care peridocul a fost cam cautat la achizitie in NL.
Masina tracteaza 2000kg, an fabricatie 2008. Barca are 1600kg incarcata cu apa, motorina, baterii etc. (valoare data in cartea tehnica a barcii) iar peridocul este de 2000 kg, aluminiu, cu greutate proprie de 350kg ( valori certificate de RAR in cartea de identitate a remorcii). Despre pescuit, nu stiu inca ce sa spun. La cat pescuiesc eu, gasesc vreo solutie pentru doua lansete pana s-o deschide in iunie pescuitul :)
Citat din: Dbr din Aprilie 21, 2017, 01:12:10 PM
@bbl81: Masina trage 2000 kg, exact cat are MTMA peridocul Albinului. Tocmai asta a fost motivul pentru care peridocul a fost cam cautat la achizitie in NL.
multumesc de raspuns. cred ca este varianta cu motor de 2.2 diesel.
Foarte misto barca, s-o stapinesti sanatos! "Cea mai corespunzatoare" barca pentru Delta si lacuri. Daca-i urci pe prova si un "pui" gonflabil pentru intrat pe canalele mai mici esti chiar taticul excursiilor in Delta.
Chiar asa o sa fac Nicu multumesc ;). Sa ne vedem sanatosi la Vourvourou in mai! Daca ajung, vin tot cu Mandalay.
N-am cuvinte, excelent!!!
Stie cineva sa explice diagrama de consum din poza atasata(stanga jos), la motorul Vetus M4.14 care-mi echipeaza barca? Am mai descoperit ca motorul de baza Mitsubishi este K4E-61DM acelasi si in cazul motorului Sabb M 4.140. Consumul din grafic este in grame pe kw/cp si ora la diferite turatii?
Da. Nu sunt inginer, dar aparent e un calcul de "rentabilitate". La turaţii mici motorul consumă dar produce foarte puţină putere, deci consumul de combustibil/putere este mare. Ai un optim pe la 2200-2600 rpm şi apoi ai multă putere, dar cu un consum tot mai mare.
Probabil dacă ai fi avut un grafic de consum orar per rpm era o curbă strict crescătoare.
Poza parca e din catalogul Vetus! :)
Graficul e destul de clar. De exemplu pentru o turatie de 2500 RPM ai o putere 22 CP (continua, curba 2) si un cuplu de 70 Nm. Consumul este de 190 gr/CPh ceea ce inseamna 4.180 kg/h. La o densitate a motorinei de aproximativ 0.83 kg/l inseamna ca vei avea un consum de aproximativ 5 litri/h pentru turatia de mai sus (cea mai economica).
Multumesc mult pentru raspunsuri. Nu-mi explic consumul aparent mic in orele de functionare din tura trecuta. Poate prin faptul ca ceea ce am completat in rezervor pentru al reancarca a fost eronat mai mic din cauza pozitiei intregului ansamblu barca- peridoc, implicit al rezervorului, alta fata de pozitia primei incarcari la maxim al acestuia?
De ce te stresezi de un consum prea mic? E vreo problema? :) Probabil ca ai mers mai aproape de 1500 RPM si nu catre 2500. Barca are nevoie de vreo 12 CP, restul sint de rezerva. :)
adica undeva pina'n 2,5 l ? :)
Nu-i stres Nicu! Sunt doar curios, dar pe masura ce-o sa-l mai folosesc ideea in ce priveste consumul mediu se va contura :)
Ha ha...eu am avut ocazia sa pun mana pe comenzile Albinului doar cateva sute de metri in Olanda ducand-o spre macara si mi-am dat seama de atunci ca va consuma putin. Nu stiu sa explic ,feelingul'' dar parca simti ca motorul impinge foarte relaxat barca. O fi din cauza ca este diesel si cuplul maxim il are jos ca turatie , o fi din cauza elicei destul de mari in diametru si formei ei sau din cauza faptului ca forma cocii Albinului 25 este cea de velier, nu mai conteaza. Important este ca motorul este exact ce ii trebuie barcii. Iar in privinta consumului olandezul imi spusese ceva asemanator 2-3-4 l/h in functie de nr de persoane, bagaje ,vant ,etc. Oricum imi pare un consum infim pentru o barca atat de mare.
Stima tuturor.
Citat din: Dbr din Aprilie 28, 2017, 06:40:06 AM
Ha ha...eu am avut ocazia sa pun mana pe comenzile Albinului doar cateva sute de metri in Olanda ducand-o spre macara si mi-am dat seama de atunci ca va consuma putin. Nu stiu sa explic ,feelingul'' dar parca simti ca motorul impinge foarte relaxat barca. O fi din cauza ca este diesel si cuplul maxim il are jos ca turatie , o fi din cauza elicei destul de mari in diametru si formei ei sau din cauza faptului ca forma cocii Albinului 25 este cea de velier, nu mai conteaza. ...................
Toate la un loc. Coca ajută mult, nu este una de șalupă și alunecă altfel pe apă. Motorul are cuplu mare, elicea îl transferă eficient în apă. :)
problema sincronizarii motor,elice,forma barca,viteza,consum e foarte complexa,nu-ti fa griji,au fost citiva ingineri care s-au ocupat de asta.probabil barca ta are elice de tractiune daca spui ca e o elice cu diametru mare.de ce? pai e buna in curent de exemplu,cind treci bosforul inapoi,urci pe dunare contra curentului,tragi prietenul din namol...etc,nu ai viteza f. mare dar ai forta si te scoate din necaz.in afara de asta ai si un consum mic pentru ca ai si demultiplicare relativ mare motor-elice,motorul nu e turat...asadar nu consuma.puterea mare se foloseste la plecarea de pe loc sau la necaz :) in rest in regim e croaziera folosesti mult mai putini cai si turatie mult mai mica,recomandarea la motoarele diesel este de 60% in regim de croaziera dar de obicei se foloseste mai putin,acu' depinde si de virsta,nevasta si nervi...:)
Exact cum spui NIcu. Este o barca de plimbare, fara pretentii pentru viteza, vanjoasa in curentul Dunarii, cu un confort maxim pentru dimensiunile ei. Trebuie sa-i achizitionez in viitor o elice de rezerva si cam atat.
va salut, ce motor aveti? eu am un mottocruiser adus recent din olanda cu yanmar de 41 hp,greutatea cred ca este oarecum comparabila (a mea are 7.8 m) dar consumul tiinde spre 6-7 pe mare. e adevarat i-am schimbat elicea cu una mai mare de 18 " si se simte . O tin la mangalia nu indraznesc inca sa ajung in delta cu ea , pe apa bineinteles. imi puteti da niste detalii despre peridoc? multumesc
Super barca. Care este problema cu tura in Delta? Pana la Sfantu sau la Sulina sigur iese o tura de nota 10.
Pentru siguranta pe mare, exista posibilitatea de a se monta un motor mic outboard?
da, i am montat o oglinda pe scarita din spate pe care o sa montez un outboard, il am in Olanda dar nu am cu ce sa l aduc in Romania.
De ceva vreme am descoperit un site rusesc fenomenal, care are arhivata digital toata colectia revistei "Katera i Iahti". Printre altele, intr-un numar din 1970 am gasit prezentata si barca din topicul de fata:
https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=ro&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.ro&sl=ru&sp=nmt4&tl=en&u=http://www.barque.ru/projects/1970/swedish_boat_in_displacement_albin-25&usg=ALkJrhhC2qiAXnqIekaa96vKU9dwvNBNLg (https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=ro&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.ro&sl=ru&sp=nmt4&tl=en&u=http://www.barque.ru/projects/1970/swedish_boat_in_displacement_albin-25&usg=ALkJrhhC2qiAXnqIekaa96vKU9dwvNBNLg)
Vali, daca esti bun, poti pune la dispozitie public link-ul cu colectia revistei rusesti ? multumiri anticipate
Bineinteles Vasile, dar am sa fac asta maine, la un topic dedicat. E incredibil cata informatie de calitate e condensata acolo.