buna ziua.am decis sa construiesc si eu o barca pentru escapade in delta,barca e facuta dupa un proiect propriu 450*165 inaltimea bordului liber 50.am folosit placaj de plop de la welde fibra de 300 si rasina poliesterica de la polydis.barca e gandita si optimizata pentru doua persoane cu bagajele aferente pentru un sejur de o saptamana in delta fara sa fie nevoie sa avem contact cu civilizatia.voi folosi un motor de 20 cai care cred ca va fi suficient sa duca barca in glisaj cu o viteza satisfacatoare
Fain, dar pare cam ingusta inspre pupa.
Spor sa ai!
Arata fain pina acum, dar vezi ca a mai fost o discutie pe aici referitor la folosirea rasinii poliesterice pe placaj, cu rezultate indoielnice. Daca nu ai luat inca rasina, ai putea sa te reorientezi catre epoxidica.
Daca ai cumparat deja poliesterica, poate n-ar strica sa arunci un ochi aici: http://www.georgebuehler.com/Polyester%20and%20Plywood.html (http://www.georgebuehler.com/Polyester%20and%20Plywood.html) E un articol mai vechi postat de Vali.
Spor la treaba.
am mai lucrat cu poliester pe placaj la alte barci de tip jon boat cu rezultate foarte bune,legat de articolul in cauza am constatat problema respectiva pe lemn de stejar,rezolvata prin a pune mai mult intaritor,la placajul de plop merge foarte bine trebuie doar sa fii atent sa imregnezi bine fibra deoarece absoarbe rasina
nu e asa ingusta are 125 la oglinda si 135 la mijlocul barcii
Salut diles si felicitari pentru lucrare.
N-am inteles totusi daca diferenta de latime este la copastie sau la gurna. Din poze cred ca e diferenta la gurna. In cazul asta, chiar si diferenta aia de 10 cm iti va apupa barca la glisare. La deplasament se va misca totusi bine.
Daca doresti o barca de glisare, la oglinda e nevoie sa ai aceeasi latime la gurna si acelasi unghi de stelaj ca si la mijocul barcii, altfel barca nu va glisa cum trebuie. Daca se va apupa (cum banuiesc), poti sa-i pui niste taburi manufacturate din fibra sau tabla de aluminiu, le reglezi pana iti place cum se aseaza barca la glisare.
In plus, forma fundului la oglinda arata o slaba stabilitate de directie, motiv pentru care ar fi bine sa-i pui o chila (skeg), care sa-ti diminueze deriva la giratie. E bine ca acea chila sa se termine cu vreo 0,5 metri inainte de oglinda, ca sa nu-ti bage turbulenta in elice.
Spor la treaba si asteptam noutati :).
e vorba de latimea la gurna.o barca care ma inspirat e fs14 de la bateau care are 110 la oglinda si129 la mijloc,cred ca a mea ar trebui sa fie mai ok avand si latimea mai mare si fiind doar cu 10 cm mai ingusta la oglinda.as fi curios care sant latimile fundului la barca lui vali
Citat din: diles din Mai 18, 2017, 08:00:17 PM
as fi curios care sant latimile fundului la barca lui vali
Poate stii ca am facut la inceput o varianta mixta, mai "adunata" la pupa, dupa care am facut varianta "pura" de glisare, cu aceeasi latime la gurna pe jumatatea pupa (128 cm) si acelasi unghi de stelaj (12 grade). Aceasta din urma se misca excelent in glisare, si acceptabil in deplasament, pe cand prima varianta se misca bine in toate regimurile.
La prima varianta am facut cam la fel ca tine, cu o diferenta de vreo 10 cm intre latimile la gurna la cuplul maestru si la oglinda (la cuplul maestru am 128 cm). Daca guvernez de la motor, barca se apupeaza, si daca sunt singur in barca, bate apa (porpoising). Am corectat in trecut acest lucru cu niste taburi manufacturate, cum am scris mai sus.
In schimb, barca in prima varianta este foarte eficienta la guvernarea la distanta (comanda avansata). Cu motor mic se misca mai bine chiar decat varianta "pura" de glisare, din cauza suprafetei udate mai reduse. Iar avantajul principal este o tranzitie foarte lina de la deplasament la glisare, avand golul de val pupa mic.
Cred ca si barca ta se va misca asemanator, cu conditia sa ai un unghi mai oblic al oglinzii fata de verticala (12-14 grade). In plus, nu neglija deriva la giratie, care poate fi periculoasa la viteza. O chila scurta (skeg) e suficienta.
am urmarit cu atentietopicul barci tale,si de acolo am adunat multe informatii.nu cred ca voi merge vreodata singur cu barca asta iar daca o voi face voi folosi un prelungitor de mansa,asiesta se poate corecta prin distribuirea bagajelor si persoanelor in barca.pentru a echilibra barca am conceput un spatiu mare de depozitare in fata,cam145 cm.avand nevoie de stabilitate cat mai mare si pescaj mic fiind pescar de spinning am vrut latime cat mai mare dar nici prea mare pentru a nu fi o barca de tip on\ of ori glisaj ori plug.in teorie in stationarear fi mai stabila datorita latimiimai mari la mijloc iar in glisaj ar trebui sa fie mai eficienta datorita suprafetei udate mai reduse data de oglinda mai ingusta.asta in teorie,sant foarte curios cum va fi in practica
inca ceva, barca mea are si chila dreapta fara curburi cea ce ar trebui sa o ajute la glisaj.mai multe poze
bravo
am montat si paiolul.barca incepe sa ia in greutate, sint curios daca voi reusi sa ma incadrez in cele 100k propuse ca si greutate finala
am montat si banchetele,am slefuit interiorul e pregatit pentru vopsire.urmeaza exteriorul
buna ziua.barca a fost terminata si testata la apa cu doua motoare de 5 si 20cai,viteza obtinuta fiind de 17k cu 5c doua persoane si 39 cu20c doua persoane 38 cu trei persoane si 45 cu o singura persoana.concluzia ar fi ca suzuki20 are elicea cu pasul prea mic,intra in glisaj instantaneu dar nu are viteza finala buna ma asteptam la mai mult de la el.in schimb barca gliseaza cu motorul de 5,desi nu cu viteza dorita de mine care ar fi de 20k.barca intra in glisaj foarte usor trecerea se face treptat intre cele doua regimuri de mers fara sa se simta o treapta,prin glisaj eu inteleg ca apa se desprinde curat de oglinda si in spate se formeaza siajul curat specific glisari,cea ce se intampla foarte repede pe la 10k.
Felicitari, frumoasa barca!
Poti sta in picioare pe prova sa dai la spinning?
Cum ai carat-o la "locul faptei"? Peridoc sau pe masina?
Cate kg are pana la urma?
Toate cele bune!
Frumoasa jucarie!
Sa o stăpânești/folosesti sanatos/-și!
e suficient de stabila pentru a pescui linistit de pe prova,nu asa cum ma asteptam fiind obisnuit cu barcile cu fund plat care sint mai stabile dar e in regula ,cred ca depinde de sistemul de referinte al fiecaruia.barca are in jur de 100/110k greutatea estimata fara cantarire,nu e o barca pe care sa o poti duce pe masina e prea mare si grea,pentru asta am o baca de tip jon boat de 3m si 45kg.barca e transportata pe o remorca adaptata la transport ambarcatiuni,cu niste sine acoperite cu mocheta si o rola la capat pentru a usura darea la apa,si peridocul improvizat a trecut testul am reusit sa o lansam si sa o ridicam la loc fara troliu si eforturi prea mari.
frumoasa executia, cu siguranta in urma multor ore de munca
insa a iesit bijuterie
sa te bucuri de ea
te rog sa mi spui ce ai folosit ca protectie pe copastie? sau e doar un brau de lemn vopsit cu negru ?
multumesc
la copastie am folosit teava pentru apa din pvc taiata pe lungime cu flexul,e rezistenta se schimba usor si a costat15 lei pentru toata barca
Citat din: diles din Iulie 26, 2017, 08:41:53 AM
la copastie am folosit teava pentru apa din pvc taiata pe lungime cu flexul,e rezistenta se schimba usor si a costat15 lei pentru toata barca
arata ca si turnata acolo cum ai reusit sa o prinzi sa nu se desprinda?
Citat din: diles din Iulie 25, 2017, 08:40:03 AM
buna ziua.barca a fost terminata si testata la apa cu doua motoare de 5 si 20cai,viteza obtinuta fiind de 17k cu 5c doua persoane si 39 cu20c doua persoane 38 cu trei persoane si 45 cu o singura persoana.concluzia ar fi ca suzuki20 are elicea cu pasul prea mic,intra in glisaj instantaneu dar nu are viteza finala buna ma asteptam la mai mult de la el.in schimb barca gliseaza cu motorul de 5,desi nu cu viteza dorita de mine care ar fi de 20k.barca intra in glisaj foarte usor trecerea se face treptat intre cele doua regimuri de mers fara sa se simta o treapta,prin glisaj eu inteleg ca apa se desprinde curat de oglinda si in spate se formeaza siajul curat specific glisari,cea ce se intampla foarte repede pe la 10k.
Buna Diles,
Felicitari pentru performantele de viteza atinse. Sunt excelente, asta inseamna ca este o barca cum nu se poate mai reusita. Cu 5 "cai frumosi" si doua persoane in barca sa atingi glisarea e deja o performanta, dar sa "prinzi" 17 km/ora, e minunat! Iar 38 km/ora cu 20 CP cu 3 persoane la bord e un vis al oricarui barcagiu!
Sa o stapanesti sanatos si sa-ti aduca cat mai multe momente de fericire!
teava nu trebuie fixata nicicum sta singura,mai greu e pana o tragi pe copastie fiind rotunda in sectiune trebuie deschisa si trasa pe copastie dupa care revine la forma initiala rotunda si imbraca copastia inchizinduse cu taietura pe placaj.odata instalata arata bine parca ar fi pusa de fabrica
viteza e satisfacatoare dar se putea si mai bine.am o barca jon boat de 3 m care cu 5c si doi pescari de spining merge cu 20k,barca de4.5 e mai mare si mai grea dar datorita hidrodinamici superioare am sperat la o viteza similara.poate ar fi ajutat o gurna proeminenta care sa depaseasca fundul barci dar e greu de executat in stitch&glue deoarece nu se muleaza fibra pe ea.am constatat ca apa urca pe laterala barcii in unele situatii,lucru care poate era evitat cu gurna respectiva
salut,
ref . la gurna , ma gandesc ca dupa ce fibrai barca, puteai sa montezi o sipca pe laterala barci cu scopul de a imprastia apa in lateral
se poate prinde cu maclavais facut din rumegus si rasina
iar ptrun contact mai bun , sipca / gurna ar putea sa aiba caneluri in care sa intre maclavaisul
da se putea monta atunci dar acum barca e terminata.sipca respectiva nu as vrea sa fie din lemn deoarece e foarte expusa la lovituri si abraziune fiind si ascutita si nefibrata sar stirbi foarte usor,ar fi de preferat una turnata din rasina si rumegus dar e mai greu de realizat.la fel si acum ca si atunci nu stiu daca merita,diferenta rezultata daca e una semnificativa
Sipca aceea (care se numeste redan de gurna), faciliteaza desprinderea curgerii in zona gurnei. Cu alte cuvinte, apa de pe fund nu se mai ridica pe bordaj, ci e proiectata sub un unghi in jos. Prin urmare, scade suprafata udata si implicit rezistenta de frecare a carenei.
Atentie insa, treaba asta functioneaza exclusiv la glisare (viteza), pe cand la deplasament are o influenta negativa asupra curgerii. Din cauza asta, redanul de gurna se pastreaza de dimensiuni cat mai reduse atunci cand ne dorim o barca utilitara, buna la cat mai multe regimuri de viteza.
E interesant ca la aceasta barca s-a confirmat ceea ce am scris si eu putin mai sus, anume tranzitia "soft" de la deplasament la glisare. Aceasta e facilitata tocmai de ingustarea latimii la gurna spre pupa. E o caracteristica a carenelor de tranzitie, si daca se rezolva problema asietei la glisare, carena respectiva poate fi considerata foarte versatila, potrivita celor regimuri - deplasament, tranzitie, glisare.
barca sta putin apupata in glisare cu doua sau trei persoane insa cu o singura persoana se culca perfect pe apa.cred ca de vina e viteza superioara care permite ridicarea pupei din apa,lucru care nu se intampla cu doua rersoane cu toate ca a doua persoana sta la prova.stabilitatea mi se pare foarte buna in toate regimurile de mers,nu simt ca as merge tare nici singur in barca,cred ca ar duce si un motor mai mare.valurile le despica spectaculos,stropeste in lateral dar deloc in barca ,virajele le ia bine nu derapeaza se inclina destul de tare spre interiorul virajului si pare sa muste apa cu gurna din interior.apropo vali am pus pe fund doua redane paralele in zona pupa cam de 1.5m lungime pentru a ajuta la stabilitate si giratie,avand in vedere ca am unghiul de stelaj de 3grade la pupa
niste poze cu copastia.scuze pentru calitatea pozelor,cred ca sa matuit lentila de la camera telefonului
o frumusete
am facut niste calcule legat de motor turatii si pas elice si se pare ca era imposibil sa atingem mai mult de 45k deoarece asta e viteza maxima teoretica ce poate fi atinsa cu elicea cu pas de 10 asa ca ma declar multumit.am pierdut doar 7k cu trei persoane 5k cu doua persoane iar cu o persoana am fost aproape fara pierderi de viteza.
am facut de curand o expeditie in delta cu barca si concluzia ar fi ca e buna,indeplineste conditiile din caietul de sarcini.bagajele a doi pescari de spinning cu mancare bautura si tot ce trebuie pentru o saptamana in delta au incaput lejer in spatiile de depozitare la picioare neavand decat geanta de spinning.puntea de pescuit e super, suficient de stabila ca sa te simti in siguranta pescuind de pe ia,pescajul mic permite intrarea pe japse cu apa mica de 15cm.cu motorul de 20 am avut o viteza maxima de 38/39 kh iar cu acceleratia la trei sferturi 35 kh,multumitor as zice avand in vedere incarcatura.comportamentul pe valuri putea fi mai bun,cam izbeste apa la viteza si il cam zdruncina pe cel din fata,dar poti totusi merge cu viteza maxima si pe lacurile cu valuri destul de mari,poate era mai bine sa o fac mai ingusta la prova.asiesta in glisaj e buna barca sta aproape culcata pe apa,se poate regla asiesta din trim si bagaje dar cea optima e cu fata putin ridicata incat barca sa atinga apa doar pe jumatatea din spate astfel avand suprafata udata mai mica si randament mai bun la glisare.la minusuri trebuie sa trec lipsa redanului de gurna pe care va trebui sa il fac cumva,apa urca pe bordajul barcii pana la copastie de unde e proiectata in lateral ca o fantana arteziana.nu stiu cat ma franeaza chestia asta nu cred ca semnificativ dar e enervant.
legat de consum, cu motorul suzuki 20 injectie nou a iesit un consum de 3,5 lh,calculat dupa hourmetru si cat am alimentat,eu zic ca e bine