Salutari.Am in curte o salupa arrow careia ii fac oarece lucrari de intretinere si mici reparatii.A venit fara motor si i-am gasit ''s-o imperechez''cu un Selva 65 2t,comenzi la distanta.Mentionez ca barca are o placuta pe care scrie max.motorizare 75hp.Motorul de 65 merge perfect,arata binisor....numai ca m-ar interesa consumul si viteza de deplasare cu 4 persoane.Daca ave-ti experienta cu motoarele astea mari in 2t dati-mi de stire va rog,sa stiu la ce ma astept sau sa se astepte viitorul propietar...Multumesc!
Citat din: dany din August 16, 2017, 01:57:22 PM
Salutari.Am in curte o salupa arrow careia ii fac oarece lucrari de intretinere si mici reparatii.A venit fara motor si i-am gasit ''s-o imperechez''cu un Selva 65 2t,comenzi la distanta.Mentionez ca barca are o placuta pe care scrie max.motorizare 75hp.Motorul de 65 merge perfect,arata binisor....numai ca m-ar interesa consumul si viteza de deplasare cu 4 persoane.Daca ave-ti experienta cu motoarele astea mari in 2t dati-mi de stire va rog,sa stiu la ce ma astept sau sa se astepte viitorul propietar...Multumesc!
Cam 10l intre 4000 si 5000 rm ! peste.. ..cat vrea el ;D ! depinde de stare ,ulei ,benzina ...si in primul rand de asezare, incarcatura , inperechere elice cu toate astea !!
Viteza depinde de toate cele de mai sus ...dupa cum au fost si alte discutii dupa montare se fac incercari si se ajunge la diverse compromisuri depinde de multi factori !
Ar trebuii sa alerge binisor cu un 60 in mintile lui !un 40km/h ia sigur !
sal.
Eu prind 63 km/h cu motor de 40 cp cu o barca de dimensiuni similare. tu vei trece linistit de 70!
60 de cai nu ia 10la ora nici daca-i 4t.
Cu 4 persoane in barca sub 20/h nu cred ca scoate un 2t
Salut, un calcul grosolan la motoarele 2T e cam de 0.3 x CP, ar insemna cam 18L/h, deci apropiat de ce a spus colegul mai sus. In realitate formula asta de calcul s-a apropiat cam 90% de adevar la ce motoare am testat eu. Deci cam pe acolo ar fi.
La 4T e putin peste jumatatea consumul fata de 2T, deci un 4T de 60cp ar lua cam 10l/h.. asta in mare in conditii ideale, depinde evident de greutate, elice, vant, etc :)
multumesc de raspunsuri!Am reusit sa vorbesc cu fostul prop.al motorului si mi-a zis ca a folosit motorul la ski nautic vreo cateva zile si consumul s-a ridicat la 15 l pe ora cu unul in barca si unul agatat dupa...Asta pe un lac de langa milano[nu ca ar conta asta] :)
Eu voi testa barca cu motorul asta montat pe ea si o sa plece de la mine...deci in curand aviz amatorilor!!!Urmeaza poze in curand.Pe saptamana viitoare cel mai devreme.
Daca tot suntem la ora de ghicitori, zic si eu, proprietarul anterior este corect ... consumul va fi intre 14 si 26 (14 ca o medie optima si 26 sau peste in blana). Motorul are cam 800cmc si este generatie 90'. Partea buna este ca barca ar cam trebui sa zboare pe apa.
25 2t carb - 9 spre 10 medie si 13 WOT
50 2t injectie - 11 optim si 15 wot
90 2t carb - 15 optim si 30 wot
Valori obtinute dupa testare 2 sau mai multe pasuri la elice si mutat motorul mai sus sau mai jos dupa caz. In toate variante motoarele sunt perfecte, compresie, carburatoare curatate, termostate schimbate, pompe apa .... ore de functionare foarte putine, barcile cu incarcatura medie sau scazuta si motorizate cu maximul de caluti admisi.
Multumesc Adriane!Pt. unul ca mine care a avut max.25 cp pe barca conteaza mult sa stiu la ce sa ma astept.U n calcul de consum ca sa stiu cata benzina car cu mine la prima iesire ma ajuta destul de mult.
Consumul specific la 2T e de 0,37 - 0,38 litri / cal putere / ora, la "blana". Sursa - motolodka.ru. Bineinteles ca e vorba de motoare " in toate mintile", bine reglate, fara uzuri mari, cu compresie buna etc.
Citat din: Vali din August 17, 2017, 02:31:59 PM
Consumul specific la 2T e de 0,37 - 0,38 litri / cal putere / ora, la "blana". Sursa - motolodka.ru. Bineinteles ca e vorba de motoare " in toate mintile", bine reglate, fara uzuri mari, cu compresie buna etc.
un calcul de referinta, la care adaugi sau scazi o mica marja de eroare..si sti ca esti pe aproape. Foarte util.
Referitor la comentariul lui Bradutu cu 70 la ora :
Doua mamici cu fetele:Tu fata,nu te supara dar mi se pare ca fica-ta are un suras pe buze permanent,cam tamp.....se simte bine?!
Da,..vad si eu......,s-ar putea sa-i fi legat coditele cam strans!!
Asa voi arata eu dupa o tura cu arrow ;D
Am condus o perioada o barca Vega Pioneer 410 cu motor Selva Madeira 50 cp 2 timpi din 2001 acesta fiind nou Cu doua persoane in barca mergea cu 30 mile /h . Niciodata nu am consumat mai putin de 25 litri/h. Selva de 65 cp e posibil sa consume mai mult.
Ooooooooooops.....Oare o sa-mi dispara zambetul!!!
Multumesc pt.raspunsurile date,chiar daca unele i-mi dau de gandit.Asta e bine!
Tinand cont ca maine pe la pranz ar trebui sa iau motorul ,nu am somn.Cam asa ar rezuma treaba:consum de peste 25 l la ora ,doi insi si 30l la ora doi insi plus bagaj.Aspectul ''+'' ar fi viteza care sigur ar depasi 50 la ora la varianta doi plus bagaj.
Nasol ca motorul nu are trim electric.Are un arc puternic care in momentul deblocarii te ajuta sa-l ridici[ceva de genul].Motorul are mansa cu cabluri si barca are deja timonerie pentru motorizare mai mare.Nu vreau sa supar dar dupa voi cat ar valora un astfel de motor cu tot cu mansa si cabluri,luand in considerare ca functioneaza bine,este reglat de meseriasi si arata binisor?Va intreb pt. ca vreau sa nu ma pacalesc prea tare cu el.Multumesc!
Nu stiu cat ar valora motorul de care spui, dar cred ca e prea mare pentru barca si necesitatile tale de transport. Motorul asta consuma mult si daca barca e incarcata, si daca e goala. In plus, odata ce l-ai cumparat, vei scapa foarte greu de el, fiindca lumea evita motoarele 2T de puteri si consumuri mari.
Daca vrei viteza de peste 50 la ora cu consum rezonabil, cauti in primul rand o barca usoara si cu hidrodinamica buna. Dupa ce ai barca, testezi pe ea motoare pana gasesti varianta optima si la viteza, si la consum, si la valoarea de revanzare.
Parerea mea e ca pentru 2 persoane si bagaj nu ai nevoie de mai mult de 30 de cai, iar daca nu vrei neaparat viteze mari de glisare, iti ajung si 20-25. Viteza de 50 la ora pe apa e un prag care se atinge si depaseste cu sacrificii mari, si nu stiu daca se merita un consum cel putin dublu fata de viteza de 35-40/ora.
Eu cred ca te-ai incantat la motorul asta de 65, si vrei ca de obicei sa-ti spunem de bine :). Cred ca motorul e bun, dar inca o data cred ca e nejustificat de mare pentru nevoile tale. Mai departe tu decizi ce si cum. Orice alegere ai face, iti doresc succes ;).
Salut Vali si multumesc ca ai raspuns!Dupa cum am zis in topicul asta barca asta nu v-a fi a mea.Am vazut ca pe barca are placuta cu motorizarea max.admisa de 75 si mi-am zis ca o motorizare apropiata ar face ca barca sa aiba adevarata ei misiune si anume sa fuga pe apa.Am gasit motorul asta si stiind omul de la care cumpar,pretul onorabil ,zic eu[450e cu mansa cu tot]am zis ca ar fi o alegere buna si de asta am crezut ca am dreptate si am cerut parca sa-mi dati dreptate [dupa cum v-am obisnuit :-[].As fi putut sa las barca asa dupa reparatii si s-o dau la vanzare fara motor.Nu e barca mea,repet .Este adusa din Anglia in vederea revinderii .A adus-o un amic care de regula aduce masini de acolo si la o cursa stiind ca-mi plac barcile a pus-o pe un peridoc si m-am trezit cu ea acasa.Motorizand-o, si pusa pe apa ,am crezut ca se v-a vinde mai repede.As putea sa-i pun un johnson 25,dar are cizma scurta si intervin modificari la oglinda si nu prea as vrea.....Poate am sa caut altul,ceva intre 25-ul si 65-ul asta,cu cizma lunga fireste....Asta-i tot.
Scuzele mele ,pt. faptul ca doresc sa ma folosesc de cunostintele si experientele voastre,dar am dorit ca barca asta sa aibe ce-i trebuie,sa se poata bucura de ea un pasionat de viteza,de ski nautic, caci pt. asta a fost gandit Fletcherul asta,...parerea mea. ;)
Pe mine ma intereseaza altfel de barca Vali,si nu stiu cum sa fac asta momentan...Am vorbit noi despre ea....
Am revenit pe subiect,si intreb:Pe ce barca i-ar sta bine motorului asta,pe ce model?Pe o cabinata gen sethland,cranchi sau pe un cruiser?
Povestim oricand despre barca ta, suna-ma cand doresti. Si in plus, nu te mai scuza atata, ca de asta suntem aici, ca sa ne ajutam :).
Despre Fletcher, cel mai bine e sa lasi in seama cumparatorului motorizarea. Nu stiu daca e bine sa investesti intr-un motor si dupa aia sa-ti fie greu sa dai ansamblul barca+motor, din motive de consum mare sau performante insuficiente.
Daca gasesti cumparatorul, pune-l pe el sa munceasca la cautat un motor potrivit, iar tu doar i-l montezi pe barca si il taxezi. In felul asta nu-ti risti economiile tale, si nici nu te bagi in decizia de motorizare a clientului, astfel ca mai tarziu nici nu vei avea reprosuri.
Am sa termin barca de revizuit si o scot asa ''pe piata''.
Ne auzim.
Chiar dacac un motor de genul asta e tipla tot un motor gurmand ramane.
Nu e vina nimanui, sunt motoare puternice, care au pe ele tehnologia care era disponibila atunci, cand nu conta atat de mult consumul si poluarea.
La vremea cand s-a construit acest motor benzina era ieftina, acum nu prea mai e.
Motoarele de genul asta te incanta sa le iei prin faptul ca sunt puternice, si ieftine, dar atat. Invariabil tot la consum se va ajunge.
Am vazut suficiente barci cu motoare mari in 2t care zac prin parcari, sau sunt date la apa dar nu se misca cu lunile. Oare de ce?
La noi e o problema si alimentarea cu carburant a barcilor, deci benzina aia multa putina cata e trebuie adusa cu masina si turnata in barca. Cand plimbi un rezervor de 25 de litri e ok, dar presupunand ca nu vrei sa te plimbi doar o ora, ce faci? Incarci 100 de litri in masina la pompa si apoi in descarci in barca? E chinuiala.
Cat despre revanzare, urmareste olx-ul si site-urile de vanzari sa vezi ce greu se dau barcile cu motoare mari (chair si in 4t).
Motorul 2t are avantaje doar daca e mic. La peste 25-30 de cai eu personal cred ca nu merita un motor in 2t.
Daca barcuta e ok si nu are nevoie de investitii prea mari, atunci cauta si imperecheaz-o cu un 25 de cai bun si ai sanse sa scapi repede de ea, chiar si in sezonul asta functie de cat de repede te misti.
Sau asa cum a zis Vali, pregateste si scoate la vanzare doar barca si la sa motorul in seama cumparatorului.
Multumesc kama!